Методичні рекомендації щодо проведення зазначеного уроку додаються


Скачати 91.29 Kb.
Назва Методичні рекомендації щодо проведення зазначеного уроку додаються
Дата 28.03.2013
Розмір 91.29 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Спорт > Методичні рекомендації
Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 14.03.2005 р. № 152 "Про організацію проведення у 2005 році Міжнародного року спорту і фізичного виховання" міністерство рекомендує напередодні Дня фізичної культури і спорту (10 вересня) провести у 1-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів урок "Спорт і фізичне виховання - утвердження здорового способу життя та зміцнення миру".

Методичні рекомендації щодо проведення зазначеного уроку додаються.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення в загальноосвітніх навчальних закладах України уроку
“Спорт і фізичне виховання - утвердження здорового способу життя та зміцнення миру”


3 листопада 2003 року 58-а сесія Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй прийняла Резолюцію 58/5, яка проголосила 2005 рік Міжнародним роком спорту та фізичного виховання.

Відповідно до цього документа Президентом нашої держави було видано розпорядження “Про проведення у 2005 році в Україні Міжнародного року спорту та фізичного виховання.”

В рамках проведення цього заходу в загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах проводиться урок “Спорт і фізичне виховання - утвердження здорового способу життя та зміцнення миру.”

Основна мета уроку - формування в учнів стійкого інтересу до занять фізичними вправами, масового та олімпійського спорту - посла миру, духовності, єдності.

Форми роботи, методи та методичні прийоми, що будуть використані на уроці, вчитель обирає самостійно, враховуючи вікові та індивідуальні особливостікласних колективів та реалізуюче навчальні, пізнавальні та виховні завдання.

Зміст уроку повинен відповідати дидактичним принципам: науковості, доступності, послідовності. У процесі уроку доцільно застосовувати наочні та технічні засоби навчання, тексти літературних творів.

До участі в уроці бажано залучити відомих спортсменів, тренерів, випускників навчального закладу, що мають спортивні досягнення.

У початкових класах доцільно провести цей урок разом з батьками як свято фізичної культури та спорту. У процесі заходу варто нагадати про користь ранкової гігієнічної гімнастики, загартування, місце рухової активності в режимі дня, ознайомити з олімпійською символікою.

Примірний сценарій уроку “Спорт - посол миру” для учнів 1-4 класів може бути таким.

1. Теоретичні знання
Загальні відомості про започаткування Олімпійських ігор. Ознайомлення з олімпійською символікою:
- олімпійський прапор;
- олімпійські кільця - символізують єдність народів всіх континентів землі та переплітаються зліва направо;
- олімпійське гасло - „швидше - вище - сильніше”;
- олімпійський вогонь;
- естафета олімпійського вогню;
- церемонії ігор (відкриття, олімпійська присяга, олімпійська хартія, нагородження, закриття).

2. Практична частина
Проведення навчальної ігри „Малі Олімпійські ігри”
1) Церемонія відкриття:
- парад;
- проведення естафети олімпійського вогню;
- підняття олімпійського прапору;
- олімпійська присяга (“Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім'я слави спорту та честі наших команд”).
2) Проведення змагань (естафети, рухливі та народні ігри, конкурси, вікторини тощо).
3) Підведення підсумків та нагородження переможців.
4) Церемонія закриття: опускання олімпійського прапору, запуск паперових голубів.

Для проведення заходу можна використати загадки та прислів'я, що подані нижче.

Загадки на спортивну тематику

Ясним ранком повз дороги
На траві блищить роса.
По дорозі їдуть ноги та біжать два колеса.
У загадки є секрет,
Що це - мій … (велосипед).

Кинеш в річку - не тоне,
Б'єш об стінку - не стогне,
Будеш кидати об землю,
Стане вгору підлітать. (м'яч)

Ніг від радощі не чую,
З гірки сніжної лечу я,
Став для мене спорт рідніше,
В цьому допомогли … (лижі)

Прислів'я про здоров'я та спорт

Без уміння і сила ні при чому.
Здоров'я в порядку - дякуй зарядці.
Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.
Хто міцний плечем, тому й ноша ніпочім.
Бережи сукню знову, а здоров'я - змалку.
Ліків тисячі, а здоров'я одне.
Хто спортом займається, той сили набирається.
Рухайся більше - проживеш більше.
Ніхто не потурбується за тебе краще, ніж ти сам.
Здоров'ю ціни немає.
Не бігаєш здоровим, побіжиш, коли захворієш.
Здоров'я не купиш.
Тримай голову у холоді, живіт у голоді - будеш здоровий.
Здоров'я всього дорожче.
Як дитина бігає і грається, так і їй здоров`я усміхається”.

В основній школі для проведення уроку можна запропонувати різноманітні інтелектуальні або рольові ігри, тренінги; елементами уроку можуть бути вікторини, конкурси віршів, малюнків, естафети та міні-турніри.

Змістом уроку для учнів 5-6 класів можуть стати загальні відомості про міфи і легенди започаткування Олімпійських ігор, ознайомлення з олімпійською символікою та ритуалами.

Учнів 7-9 класів доцільно ознайомити з основними положеннями:
- Міжнародної хартії фізичного виховання та спорту, де зазначається: “Кожна людина має право на доступ до фізичного виховання та спорту, необхідних для розвитку її особистості”;
- Національною доктриною розвитку фізичної культури і спорту: “Здоровий спосіб життя є визначальним чинником забезпечення тривалості життя, соціального, біологічного та психічного благополуччя громадян і передбачає оптимальну рухову активність, раціональне харчування, здоровий сон, додержання гігієнічних правил, відмову від тютюнопаління, вживання наркотиків та зловживання алкоголем.

Фізичне виховання і масовий спорт є складовою процесу повноцінного розвитку людини та її виховання, дієвим засобом профілактики захворювань, підготовки до високопродуктивної праці, захисту Батьківщини, забезпечення творчого довголіття, організації змістовного дозвілля, запобігання антигромадським проявам.”

Варто розкрити значимість спорту як посла миру, нагадати учням про те, що ще під час проведення Олімпійських Ігор Стародавньої Греції дотримувались священного миру - “Tkexipea”- будь-які військові конфлікти і сутички під час проведення цих свят спорту і краси припинялись (порівняти традиції тих часів і сучасність).

Звернути увагу учнів на те, що цивілізація і технічний прогрес сьогодення, звільнили людство від тяжкої, монотонної та примітивної фізичної праці, водночас, ускладнили йому життя, породивши гіподинамію - руховий голод, який призводить до багатьох захворювань. Досвід розвинених країн вказує на значення занять фізичною культурою і спортом, які розглядаються як найбільш економічно вигідний і ефективний засіб профілактики захворюваності, зміцнення генофонду та розв'язання інших соціальних проблем суспільства.

Учням цікаво буде дізнатись, яке місце займали фізичні вправи в житті видатних людей.
Так, Піфагор був не тільки великим математиком, але ще й олімпійським чемпіоном з кулачного бою.
Батько медицини Гіппократ, філософи Платон і Сократ, поети Софокл і Еврипід були володарями різних спортивних нагород.
Відважний покоритель Північного полюсу Фрітьоф Нансен завойовував звання чемпіона Норвегії з бігу на ковзанах і лижах.
Поет лорд Байрон був відмінним боксером і одного разу переплив Дарданелли - пролив, що розділяє Європу і Азію.
Лауреат Нобелевської премії в галузі біохімії Е. Чейн був олімпійським чемпіоном з вітрильного спорту.
Біг став невід'ємною частиною життя видатного українського хірурга, академіка Миколи Амосова.

При проведенні уроку в старшій школі доцільно зосередити увагу учнів на ролі спорту та олімпійського руху у зміцненні миру і дружби між народами, єдності всього світового співтовариства, застосувавши такі форми роботи як: дискусія, диспут, прес-конференція, брифінг, круглий стіл.

Варто ознайомити учнів із діяльністю засновника Олімпійських Ігор сучасності, француза барона П'єра де Кубертена. Ще у вересні 1883 року він писав: “Те, що поховано там, у темній глибині, - це життя нашого життя. Не для себе, для майбутніх поколінь елліни виявили ту істину, що не власність і насолода, а боротьба і прагнення до кінця життя повинні бути покликанням людини і витоком його радощів. Тому Олімпія залишиться для нас священним місцем…”

Основним документом олімпійського руху сучасності стала Олімпійська хартія, у якій П'єр де Кубертен відобразив суть і мету величних спортивних дійств: “Олімпійські Ігри проводяться раз на чотири роки. Вони об'єднують спортсменів-любителів усіх країн у чесних і рівноправних змаганнях. По відношенню до країн і окремих осіб не допускається ніякої дискримінації за расовими, релігійними або політичними мотивами… Мета олімпійського руху полягає у сприянні розвитку тих прекрасних фізичних і моральних якостей, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту та об'єднанні молоді всього світу раз в чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі й створенню кращого і більш спокійного миру…”.

Сукупність ідеалів і цінностей, які є засадами Ігор, відомі як олімпізм. Олімпізм - життєва філософія, що звеличує та об'єднує в гармонійне ціле якості тіла, волі й розуму. Поєднуючи спорт з культурою та освітою, олімпізм прагне створити такий спосіб життя, який базувався б на радощах, здобутих через зусилля, освітніх цінностях доброго прикладу та повазі універсальних етичних принципів.

Основою для проведення уроку може стати безсмертне творіння П'єра де Кубертена “Ода спорту”, яка увібрала в себе гуманістичні ідеали олімпізму.

О спорт! Ти - насолода!
Ти - вірний, незмінний супутник життя.
Нашому Духу і тілу щедро даруєш радість буття.
Ти - безсмертний. Ти живеш і сьогодні,
Після краху загублених у віках Олімпіад.
Ти - урочистий провісник весни людства. Весни, коли зароджувалось захоплення від гармонії розуму й сили.
Ти як естафету передаєш нам цей спадок нащадків.
Проходять віки. Життя торжествує.
Ти живеш, не підвладний часу, спорт!

О спорт! Ти - будівничий!
Ти допомагаєш знаходити пропорції
найдосконалішого витвору природи - людини,
яка торжествує в перемозі й засмучена в поразці.
Ти - майстер гармонії.
Ти робиш нас сильними, спритними, ставними,
виправляєш недоліки, з якими ми народжуємося.
Ти - особливий, небуденний зодчий.
Твій будівельний матеріал - людина в русі.
Ти - довів, що вічний рух - не мрія, не утопія.
Він існує.
Одвічний рух - це спорт.

О спорт! Ти - справедливість!
Ти вказуєш прямі, чесні шляхи,
котрі шукають люди для досягнення мети,
поставленої в житті.
Ти - безсторонній.
Ти вчиш, що правила змагань - закон.
Ти вимагаєш: “Жоден спортсмен, який виконує
вправи перед глядачами і суддями, не повинен
порушити ці правила”.
Ти визначаєш кордон між видами спорту.
Немає судді, вимогливішого і суворішого, ніж ти сам.
Непорушна твоя вимога справедливих оцінок
за істинні досягнення.

О спорт! Ти - виклик!
Ти вимагаєш боротьби!
Вся сила наших м'язів зосереджена
в одному на вибух подібному слові - спорт.

О спорт! Ти - благородство!
Ти нагороджуєш лаврами лише того,
хто боровся за перемогу чесно, відкрито, безкорисно.
Ти - бездоганний.
Ти вимагаєш високої моралі,
справедливості, моральної чистоти, непідкупності.
Ти проголошуєш: якщо хто-небудь доб'ється мети,
вводячи в оману своїх товаришів,
досягне слави за допомогою негідних, нечесних прийомів,
затамувавши в собі почуття сорому,
той заслуговує ганебного епітету,
який стане нерозлучним з його ім'ям,
ти будуєш стадіони - театри без завіс.
Всі є свідками усьому.
Ніякої залаштункової боротьби.
Ти накреслив на своїх скрижалях:
“Тричі найсолодша перемога, отримана в благодійній, чесній боротьбі”.

О спорт! Ти - радість!
Ти влаштовуєш свято для тих, хто прагне боротьби,
і для тих, хто прагне цією боротьбою навтішитися.
Ти - тріумф. Ти розпалюєш кров.
Заставляєш прискорено битися серце.
Як радісно, як відрадно відгукнутися на твій заклик.
Ти розсовуєш горизонти. Прояснюєш далі.
Надихаєш стартуючих на близький фініш.
Ти лікуєш душевні рани.
Смуток або скорбота одного відступає тоді,
коли необхідно побороти все перед багатооким поглядом багатьох.

О спорт! Ти - плідність!
Ти перешкодою станеш на шляху згубних хвороб,
одвічно загрожуючих людям.
Ти - посередник.
Ти радиш страждальним, слабким, хворим найкраще з ліків.
Ти є прикладом своїх сильних, здорових, статних,
мускулистих, загартованих прибічників,
що не піддаються хворобам, лікуєш тих, хто у відчаю.
Ти розпалюєш кров.
Заставляєш прискорено битися серце.
Виліковуєш від недугів.
Ти - червона строка у “Кодексі здоров'я”.
Ти стверджуєш: “ У здоровому тілі - здоровий дух!”
Ти трубадур.
Твій полум'яний, схвильований заклик знаходить відгук у наших серцях.
Ти запитуєш у тих, хто вийшов на старт:
Навіщо ж сила, досвід і спритність,
якщо не мріяти про переможний фініш?
Ти стверджуєш - потрібно мріяти.
Треба! Необхідно наважитися.
Ти переконуєш, вимагаєш, наказуєш.
Ти закликаєш людей позмагатися силою.
Пересилити себе.

О спорт! Ти - прогрес!
Ти сприяєш вдосконаленню людини -
найпрекраснішого творіння природи.
Ти - спрямованість.
Ти пропонуєш виконувати правила і вимоги гігієни.
Стримуєш від надмірностей.
Ти вчиш людину добровільно,
свідомо, переконливо робити так,
щоб ніякі найвищі досягнення,
жоден рекорд не був результатом перенапруження,
не позначився на здоров'ї.
Ніяких стимуляторів, крім жаги перемоги і мудрих тренувань, не визнаєш ти.
Ти переконуєш, що прогрес фізичний і прогрес моральний -
два шляхи до однієї мети.

О спорт! Ти - мир!
Ти встановлюєш хороші, добрі, дружні стосунки між народами.
Ти - згода.
Ти зближуєш людей, які прагнуть єдності.
Ти вчиш різномовну, різного племені молодь поважати один одного.
Ти - джерело благородного, мирного, дружнього змагання.
Ти збираєш молодь - наше майбутнє,
нашу надію - під свої мирні прапори.
О спорт!
Ти - мир!

Епіграфами до уроків можуть бути слова:
“Та ким поставлений рекорд,
Кому б не сяяли медалі,
Перемагаєш ти, о СПОРТ!
Хто б не стояв на п'єдесталі.”
(П`єр де Кубертен)

“Спорт виховує тоді, коли він є улюбленим заняттям кожного”. (В.О.Сухомлинський)

“О спорт! Ти - мир!” (П`єр де Кубертен)

СПИСОК
рекомендованої літератури до проведення уроку
“Спорт і фізичне виховання - утвердження здорового способу життя та зміцнення миру”.


  1. Дуда О.О. В.О. Сухомлинський про фізичне самовиховання школярів //Пед. пошук: Наук.-метод. вісн. /Волин. обласн. навч.-метод. ін-т післядиплом. освіти пед. кадрів.-1999.-№ 4.

  2. Кондратюк С. Мандрівка з годинником у Країну Здоров`я: Рек.дітям щодо режиму дня //Дошкіл.виховання.-2000.-№ 8.

  3. Коротков И.М. Подвижные игры во дворе.- М.: Знание, 1987.

  4. Орешкин Ю.А. К здоровью через физкультуру.- М.: Медицина, 1990.

  5. Афанасьєв А.В. Бережи своє здоров`я: Цикл бесід з учнями 5-9 кл. //Все для вчителя.-1998. -№ 18.-С.10-14.

  6. Бальсевич В.К. Физическая культура для всех и каждого.-М.: Физкультура и спорт, 1988.

  7. Леськов А.Д., Дзюбанський А.Б. Рухливі ігри та естафети на місцевості для школярів молодшого шкільного віку. - Тернопіль: СМП “Астронг”, 2000.- 132 с.

  8. Кун М.А. Легенди і міфи Стародавньої Греції. - К.:Рад.шк.,1955.-432 с.

  9. Олімпійська Хартія /МОК.-К.: Олімпійська література, 1999.-96 с.

  10. Платонов В.Н., Гуськов С.И. Олимпийский спорт: В 2 т.-Киев: Олімпійська література, 1994.-Кн.1.-494 с.; 1997.-Кн. 2.-384 с.

Схожі:

Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку...
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Співає сонячні пісні уся моя родина, бо ми родились на землі, що зветься Україна: Методичні рекомендації щодо Першого уроку в 2012–2013...
Методичні рекомендації до проведення
У збірнику вміщено методичні рекомендації та розробки уроків на допомогу педагогічним працівникам навчальних закладів для проведення...
Загальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного...
З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки...
Методичні рекомендації шодо проведення семінарських та практичних...
Методичні рекомендації щодо проведення семінарських і практичних занять з кримінального процесу для студентів інституту фінансово-економічної...
Методичні рекомендації щодо проведення батьківських зборів Варва
Родинна педагогіка. Методичні рекомендації щодо проведення батьківських зборів. – Варва, 2013. – 19 с
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ БІНАРНОГО УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО...
Методичні рекомендації з досвіду роботи викладачів Державного навчального закладу
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації
Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах...
Педагогічні особливості навчання учнів у шостих класах
Міністерство освіти і науки надсилає для практичного викорис­тання методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу...
Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державної адміністрації
Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка