Відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації Гадяцький науково-методичний центр Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області Виступ на батьківських зборах у 1 класі


Скачати 50.82 Kb.
Назва Відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації Гадяцький науково-методичний центр Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області Виступ на батьківських зборах у 1 класі
Дата 09.04.2013
Розмір 50.82 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації

Гадяцький науково-методичний центр

Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради

Полтавської області

Виступ на батьківських зборах у 1 класі

«Допомога батьків у створенні «школи радості»

для дітей молодшого шкільного віку»


Литвиненко О.С. - практичний психолог ІІ кваліфікаційної категорії


Гадяч - 2012

Якими діти народжуються –

ні від кого не залежить,

але в наших силах

зробити їх хорошими

через правильне виховання.

Плутарх
Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.

Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.

Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання.

Перший рік навчання у школі – це один із найсуттєвіших перехідних періодів у житті дитини, адже цілковито змінюється спосіб її життя. І якщо дитина не готова до цієї зміни, то школа для неї перетворюється на пекло і дитина поступово набирає стільки негативних відчуттів, що навіть відмовляється ходити до навчального закладу.

Що ж потрібно зробити батькам, щоб для ваших дітей навчальний заклад став «школою радості», як казав Сухомлинський?

По-перше, це атмосфера, яка панує у вашому домі, родині. Дитина повинна мати дитинство. Не шкодуйте зайвий раз казати дитині ласкаве слово, підтримуйте її. Бо ж дитина фіксує все: і як ви поводитесь, що і як ви кажете. І вона наче губка, вбирає в себе все – і добре, і погане. Будьте прикладом для своїх малят.

По-друге, в молодшому шкільному віці формується характер дитини, мислення, розширюється і доповнюється словниковий запас, відбувається мовленнєвий розвиток. В. Сухомлинський говорив, що перш ніж давати знання, потрібно навчити думати, сприймати, спостерігати.

Памятайте, що успіхи вашої дитини у навчанні, інтерес до нього, великою мірою залежить від вас самих.

По-третє, і дуже важливе – це стан здоровя дитини. Діти повинні щоденно гуляти на свіжому повітрі, спати при відчиненій кватирці, вранці вставати в один і той же час, увечері лягати в один і той самий час, харчування має теж бути систематичним, при цьому їжа має бути різноманітною, насичена вітамінами та мікроелементами.

По-четверте, стан фізичного розвитку дитини. Діти постійно рухаються, вони люблять бігати, стрибати, гратися. Систематизуйте це. Грайтесь з ними в рухливі ігри, які розвивають гнучкість, швидкість, спритність.

Влітку обовязково привчайте дитину приймати літній душ, купатися в річці – це зміцнює нервову систему, дитина загартовується, менше хворіє.

Перший рік навчання може вплинути на все шкільне життя дитини. У цей період школяр під керівництвом дорослих здійснює дуже важливі кроки у своєму розвитку. Й одну з найважливіших ролей у цьому відіграють батьки.

Вступ дитини до школи – важлива подія у її житті. Початок шкільного навчання є для дитини своєрідним стресом, або ще називається кризою 6 років. Діти по-різному переживають її залежно від психологічної готовності. Всі діти паралельно з почуттям радості, здивування відчувають тривогу, напруження. У першокласників у перші тижні (місяці) навчання може знизиться імунітет, можуть порушуватись сон, апетит, нервовий стан. Це період адаптації до шкільного життя, пристосування соціальної позиції школяра. Його проходять всі діти, але в кожної дитини тривалість адаптації різна й залежить від індивідуальних особливостей самої дитини, позиції батьків, педагогічного впливу.

Саме питаннями адаптації, готовності дітей до навчання в початковій школі займається психологічна служба в І семестрі. Хочеться трішки розповісти про психологічну готовність дітей до школи. Під готовністю до школи розуміється той рівень фізичного і психічного розвитку, за якого вимоги систематичного навчання в школі не призводять до порушення здоров’я і психічного розвитку дитини. Трішки розглянемо психологічну шкільну готовність. З чого ж вона складається?

  1. Інтелектуальна готовність – це відповідна віковому рівню зрілість всіх пізнавальних психічних процесів (відчуття, сприйняття, увага, пам'ять, мислення). Багато батьків помилково вважають, що чим більше вони «нашпигують» свою дитину знаннями, тим більше вона буде готова до школи. Шановні батьки, множити, ділити, розуміти Булгакова й Ахматову вашу дитину навчать у школі, а поки для малюка краще добирати знання за віком.

  2. Особова готовність – це зрілість системи ставлень дошкільника. Серед найважливіших ставлень, що визначають успішність подальшої адаптації в школі:

    • ставлення до самого себе ( «Яке?» – запитаєте ви. Не занизьке і не зависоке);

    • ставлення до дорослих (мається на увазі ввічливе ставлення, уміння звертатися на «Ви», розуміння різниці між дорослим і своїми однолітками і т. ін.);

    • ставлення до однолітків( завжди чудово, якщо у дитини є друзі її віку; в цьому випадку, ймовірно, їй буде легше увійти у новий колектив і знайти там нових друзів);

    • ставлення до навчання у школі.

  3. Емоційна готовність – це здатність на відповідному віку рівні адекватно сприймати емоції інших і виражати власні емоції.

  4. Суб’єктна готовність – це зрілість дошкільника як майбутнього суб’єкта навчальної діяльності. З поміж найважливіших передумов навчальної діяльності ми виділяємо:

  • передумови до оволодіння письмом (хочеться підкреслити: не УМІННЯ писати, а саме ПЕРЕДУМОВИ до оволодіння письмом, найважливіші з них: фонематичний слух і дрібна моторика руки);

  • передумови до оволодіння лічбою (уявлення про кількість);

  • передумови до читанням;

  • опанування мови як системи спілкування і передачі інформації.

  1. Мотиваційна готовність – це зрілість мотиваційних сфер, важливих для подальшої навчальної діяльності. Особливе значення надається розвитку пізнавальної мотивації й мотивації досягнення. Тобто в основі діяльності дитини вже лежить не бажання пограти, а бажання дізнатися щось нове, досягти певного результату.

  2. Вольова готовність – це здатність прийняти завдання, діяти щодо його здійснення, аналізувати отриманий результат.

  3. Комунікативна готовність – це здатність дошкільника адекватно встановлювати контакти з однолітками, малюками та дорослими.


А закінчити свій виступ хочеться притчею:
Притча про рай і пекло

Одного разу юдейський мудрець попросив Господа показати йому рай і пекло. Господь підвів його до зали, де билися, плакали та страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною їжею, люди тримали ложки, довші за руку, й тому було не можливо потрапити до рота. «Так, це справжнє пекло!» - сказав мудрець.

Потім вони зайшли до наступної кімнати. Усі люди були ситі й веселі. Та коли мудрець придивився, то побачив там такий самий казан і точнісінько такі самі ложки! Що ж робило їхнє життя райським?

Вони годували одне одного! Тобто вміли взаємодіяти між собою.

Тож, я звертаюсь до вас, батьки, вчіться взаємодіяти зі своїми дітьми, між собою, взаємодіяти зі школою, щоб сімя і школа для дітей була раєм, а не пеклом.

Схожі:

Відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації Гадяцький...
Провідна функція школи виявляється в тому, що вона своєю дією задає головний напрямок і зміст соціальних впливів, їхню орієнтацію,...
План роботи наукового товариства учнів Гадяцької гімназії імені Олени...
Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області
Реферат ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ТЕМУ «УКРАЇНА У ТВОРЧОСТІ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ»
Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області
НАКАЗ по Гадяцькій гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області
Відповідно до листа Головного управління освіти і науки №01-01-13/769 від 15. 05. 2009, наказу відділу освіти Гадяцької районної...
Звіт про виконання у 2012 – 2013 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії...
Упровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
Звіт про виконання у 2011 – 2012 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії...
Впровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської...
Перед виконанням домашньої роботи слід переконатися в тому, що в щоденнику записані всі завдання
Посібник
Перелік електронних засобів навчання, створених вчителями Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської...
ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ...
ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ ГАДЯЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Сторінка закладу до енциклопедії ВГУ Повна назва закладу
Повна назва закладу Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка