Урок №1 Тема


Скачати 196.14 Kb.
Назва Урок №1 Тема
Дата 10.12.2013
Розмір 196.14 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Психологія > Урок



Урок № 1

Тема. Стендаль «Червоне і чорне ». Поєднання соціально – політичного й психологічного аспектів у романі. Сюжет твору.

Мета: допомогти учням усвідомити текст, ідейно – художні та композиційні особливості роману; розвивати в учнів навички визначати ключові епізоди, аналізувати сюжет, висловлювати й обґрунтовувати свої міркування через проблемно-діалогічне навчання; виховувати стійкі моральні переконання.

Обладнання: портрет Стендаля, кадри з кінофільму за романом Стендаля «Червоне і чорне » (СРСР.1976, режисер – С.Герасимов, Жульєн – М. Єременко), ілюстрації до твору.

Тип уроку: урок-дослідження.

Хід уроку
Епіграф: Час має свій колір

Стендаль


  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація опорних знань

Експрес - опитування

  1. Назвіть справжнє ім’я Стендаля?

  2. Розкажіть про походження псевдоніму Стендаль?

  3. Що сприяло формуванню ненависті в маленького Анрі до релігії?

  4. Запишіть дати життя письменника.

  5. Які письменники були літературними кумирами Стендаля?

  6. Свідком яких історичних подій став митець?

  7. Яку професію обрав молодий Стендаль?

  8. Який вплив на формування світогляду письменника мало перебування в Італії ?

  9. Які ще країни стали знаковими в житті й творчості митця?

  10. Назвіть найвідоміші твори Стендаля?

  11. Які факти біографії письменника вас вразили? Чим?

  1. Оголошення теми та мети уроку

  1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про людське життя, що сповнене контрастів. Добро і зло, спека та мороз, розчарування та задоволення, благородна мета та неблагородні методи її досягнення - такими контрастами пронизаний роман Стендаля «Червоне і чорне». Найважливіше – це зрозуміти автора як людину і як митця.

Також, розглянемо перипетії сюжету роману.

  1. Створення проблемної ситуації .

Протягом вивчення роману ми з’ясуємо, як вдалося автору здійснити переворот у художньому відтворенні дійсності й людини.

  1. Опрацювання навчального матеріалу

  1. Слово вчителя

В основу роману «Червоне і чорне» покладено реальну подію: вбивство юнаком низького походження - гувернером Берте - коханки, матері своїх вихованців. Але сам факт був лише поштовхом до написання твору. Ця судова хроніка не випадково привернула увагу Стендаля, що задумав роман про трагічну долю талановитого плебея у Франції епохи Реалізму. Вивчаючи внутрішній світ людини, письменник розкриває основні філософські й соціально-політичні суперечності доби, ставши новатором у відтворенні дійсності через призму почуттів і психології героїв.

  1. Звернення до епіграфа

«Час має свій колір» (Стендаль).

Щоб з’ясувати, героя якого часу зобразив Стендаль, ми проаналізуємо текст і визначимо часопростір роману.

  1. Розповідь з елементами бесіди.

У романі є підзаголовок «Хроніка ХІХ століття» і зазначено час дії: 1827 рік. Пригадайте з уроків історії та охарактеризуйте суспільно-політичну ситуацію, що склалась у Франції на той час.

(Відповіді учнів).

Слово вчителя.

У ХІХ столітті гостро виявилися суперечності суспільного устрою. Вони були спричинені революцією 1789-1794 р.р. Резонанс революції був настільки великим, що все ХІХ століття, яке дало цивілізацію та культуру всьому людству, пройшло під знаком французької революції.

Значення французької революції

розвіяння падіння

політичних Наполеона

ілюзій крах режим

держави директорії

розуму загострення завойовницькі

суперечностей війни (епоха

між багатими та бідними Наполеона)

Таким був період Реставрації в історії Франції. Ці історичні факти лягли в основу створення роману «Червоне і чорне» Стендаля. Роман мав повну назву «Червоне і чорне. Хроніка ХІХ століття». Саме хроніка ХІХ століття буде в центрі нашої уваги на сьогоднішньому уроці.

Авторові вдалося детально відтворити сучасну йому реальність через призму почуттів і психологію героїв. Відтворити пошук молодої освіченої людини свого місця в житті. Крах на цьому шляху через зіткнення з буржуазною дійсністю: суспільство вбиває молодих людей - вихідців із «низів», якщо вони намагаються реалізувати свою особистість, виділяються

із середовища, що їх оточує.

  • Опишіть, яким ви уявили Жульєна Сореля на початку роману.

  1. Перегляд кадрів з кінофільму

  • Продивіться кадри з кінофільму за романом Стендаля «Червоне і чорне ».

  • Чи таким постав перед вами Жульєн Сорель під час прочитання роману?

  1. Дослідження часопростору роману та системи образів

  • Проаналізуйте часопростір провінції? Яким постає Вер’єр та його мешканці?

  • Яка історична постать була ідеалом для головного героя?

  • Визначте ієрархію влади у Вер’єрі. Чи можна вважати містечко благополучним?

  • Яке місце у Вер’єрі займає духовенство?

  • У які політичні ігри грає владна верхівка Вер’єра? Чим вони обумовлені?

  • Чому, описуючи Безансон, Стендаль багато уваги приділяє опису життя духовенства?

  • Яким постає Париж?

  • Зробіть висновок про те, наскільки соціально-політична ієрархія роману відповідає художньому часові твору(добі Реставрації ). Підтвердіть прикладами з тексту.

  • Яку проблему, на вашу думку, намагався вирішити автор «Червоного і чорного», створивши психологічний соціально-політичний портрет свого часу (30 - х років XIX ст.)?

  1. Дослідження проблематики та композиції роману

  1. Робота в групах.

  • Визначте та запишіть основні проблеми, порушені в романі?

Можливі відповіді дітей:

(Боротьба за владу між аристократією та буржуазією; вплив «ідеї Наполеона» на молодих людей з простого народу; доля людини за доби Реставрації; невідповідність дійсності мріям і прагненням особистості; людина і суспільство; кохання; влада грошей.)

  • Визначте жанр роману «Червоне і чорне»?(Соціально - психологічний роман).

  • Пригадайте з української літератури, що називається соціально-

психологічним романом?

  • Доведіть, посилаючись на текст, що «Червоне і чорне» - соціально-психологічний роман.

  • Як у суспільстві суцільного лицемірства, жаги до наживи, егоїзму, честолюбства головному герою, Жульєну Сорелю, здійснити свої мрії та прагнення?

  • Чому роман , на вашу думку, поділений на дві частини?

  1. Слово вчителя.

Стендаль проводить глибоке соціальне дослідження у своєму творі й для цього подає різноманітні замальовки звичаїв французького суспільства. Він відгукується на всі найважливіші політичні та соціальні проблеми свого часу. Всі події автор подає через призму почуттів Жульєна Сореля.

  1. Розгляд і аналіз узагальнювальної схеми.


Франція ХІХ століття


Червона сторона

Чорна сторона

  • дивовижна краса французьких міст;

  • багато благородних людей

  • гроші визначають свідомість людини;

  • у гонитві за грішми та високим соціальним становищем люди забули про красу та вічні моральні цінності;

  • лицемірство – головний чинник влаштування у вищому світі;

  • соціальна несправедливість влади, яка відповідає її інтересам

- Записати схему в зошити

V. Рефлексійно-оцінювальний етап

1. Рефлексія

- Яка з перелічених на уроці проблем, на вашу думку, є головною

в романі «Червоне і чорне»?

VI. Домашнє завдання

1.Уміти визначати елементи сюжету.

2.Поміркувати над сутністю головного конфлікту твору. Дібрати цитати для характеристики образу Жульєна Сореля з I частини роману.

Урок № 2
Тема. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману Стендаля «Червоне і чорне»

Мета: розкрити сутність конфлікту Жульєна Сореля із суспільством, дати характеристику образу головного героя, удосконалювати навички аналітико –інтерпретаційного дослідження великого за обсягом прозового твору; розвивати в учнів уміння мислити, навички проблемного аналізу висловлювати власну думку; виховувати самостійність у роботі.

Обладнання: портрет письменника, текст роману, ілюстрації до твору.

Тип уроку: проблемний урок

Епіграф:      Держава — це піч, яка палає на одних дровах — на людських!
    
Ч. Айтматов
Хід уроку

  1. Організаційний момент

  2. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  3. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу

  1. Створення проблемної ситуації

  • У романі Стендаля наявний постійний конфлікт головного героя із суспільством. Спробуємо проаналізувати й пояснити чинники цього конфлікту на сьогоднішньому уроці.

  1. Слово вчителя

Пригадайте і запишіть у зошити:

Конфлікт – це суперечність, зіткнення, що є основою боротьби між персонажами й зумовлює розвиток подій у художньому творі. Саме в процесі розв’язання конфліктів виявляються риси характеру персонажів.

У романі Стендаля наявний постійний конфлікт головного героя із суспільством.

  1. Визначення сутності основного конфлікту роману Стендаля «Червоне і чорне ».

Робота в групах.

  • Працюючи в групах, побудуйте сюжетно-композиційну лінію роману.

Можлива відповідь учнів

Експозиція: опис Вер’єра, вер’єрців і мера Вер’єра пана Реналя та його родини;

зав’язка: сім’я теслі Сореля, домовленість між де Реналем і Сорелем;

розвиток дії: , знайомство Жульєна з родиною де Реналей, кохання до пані де Реналь, семінарія в Безансоні, служба у де Ла Моля, кохання до Матильди;

кульмінація сюжетна: замах, в’язниця, суд;

розв’язка: страта.

  1. Слово вчителя

Сюжет роману побудований на зображенні напруженого духовного життя героя у його складних взаєминах із суспільством, таємна "війна" за право реалізувати себе.

  • Чи вважаєте ви Жульєна Сореля типовим представником свого часу? Аргументуйте.

  • Поясніть, чому Стендаль обирає головним героєм непересічну особистість? (     В образі Жюльена Сореля Стендаль зберіг найбільш істотні

риси молодої людини початку XIX століття, яке увібрало в себе найважливіші риси свого народу, пробужденого до життя Великою французькою революцією : нестримну відвагу і енергію, чесність та твердість духу, непохитність у прагненні досягнення  мети).

  • У чому, на вашу думку, полягає основний конфлікт твору?

  • Чи рівні сили, що конфліктують?

  • Подумайте, чи можна сказати, що основний конфлікт роману актуальний у наш час?

  • Спробуйте зобразити основний конфлікт твору схематично.


Жульєн Основний Французьке суспільство

Сорель конфлікт доби Реставрації



  • Назвіть композиційні прийоми, що використовує автор для розкриття основного конфлікту? (Контрасти, самоаналіз, психологічні портрети, внутрішні монологи й діалоги героїв, докладні і скупі описи.)

Слово вчителя

Стендаль використав у романі прийом градації, який дозволив крок за кроком панорамно відтворити життя Франції від провінційного містечка до столиці, від дрібного міщанина до аристократа, показав, як честолюбство завойовувало провідні позиції в душі героя і як він прийшов до розуміння хибності обраного шляху.

Композиція зосереджена не стільки на подіях, скільки на переживаннях. Ритм оповіді нерівний: повільна течія аналітико-психологічних уривків поєднана зі скупими описами, потім - швидкі вузлові та поворотні моменти, які вводили в річище неквапливих спостережень за найменшими відтінками пристрастей серця. Внутрішній монолог перейшов у невласне пряму мову, афористичний діалог - у детальне авторське коментування. Стендалів простий

стиль тримав у постійній напрузі.

  1. Дослідницька робота в групах

  • Дослідіть, користуючись текстом, як розвивається основний конфлікт твору

Група 1. З’ясуйте , хто ж такий Жульєн Сорель, що і як формувало його характер, чого він прагне, якими принципами керується у своїх діях?

Група 2. Пригадайте ваше перше знайомство з Жульєном Сорелем, чому саме такий шлях уведення героя у твір обирає автор, які художні засоби використовує, чи можна портрет Жульєна у IV розділі I частини вважати психологічним? Аргументуйте.

Група 3. Доведіть, що основний конфлікт роману поглиблюється конфліктом почуттів і розуму в образі Жульєна Сореля. Які художні засоби використовує автор для зображення цього конфлікту?

Група 4. Простежте за еволюцією поглядів Жульєна у Безансонській семінарії. Чим він керується в цей період – почуттями чи розумом?

V. Рефлексійно - оцінювальний етап

  1. Рефлексія. Чим треба було пожертвувати, щоб стати успішною людиною в суспільстві на той час?

  2. Самооцінювання й оцінювання.

ІV. Узагальнення вивченого матеріалу

Слово вчителя

Стримуючи власний темперамент і ставлячись до суспільства з презирством, юнак поводиться за його законами. Прокладаючи дорогу до аристократичного суспільства XIX століття, герой змушений розлучитися з найкращими властивостями душі, замінити їх на відразливі. Поступово його серце заповнюють до краю лише егоїзм і лицемірство.

VI. Домашнє завдання

  1. Дібрати цитати для характеристики образу Жульєна Сореля з II частини роману.

  2. Поміркувати над відповіддю на запитання: « Шлях Жульєна Сореля – це шлях злету чи падіння? »

  3. Переглянути зміст II частини роману, простежити, як у ній розвивається основний конфлікт твору.


Урок № 3

Тема. Шлях Жульєна Сореля - це шлях злету чи падіння? Образ головного героя.

Мета: проаналізувати другу частину роману, завершити дослідження розвитку головного конфлікту в творі, розкрити сутність внутрішньої драми головного героя, дослідити проблему, чим є шлях головного героя - шляхом злету чи падіння; розвивати навички проблемного аналізу великого епічного твору, вміння учнів висловлювати і аргументувати свої думки; виховувати особистість на основі загальнолюдських цінностей.

Обладнання: ілюстрації до роману, фрагменти екранізації роману Стендаля «Червоне і чорне ».

Тип уроку: урок - роздум
Епіграф: ЖИТТЯ - це невпинний вибір між творенням і руйнуванням.

Віктор Кротов


Хід уроку

  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація опорних знань

  • Доведіть або заперечте, що Жульєн Сорель є романтичним героєм

роману Стендаля.

  • Що вплинуло на вибір життєвого шляху Ж..Сореля?

  • Чи можна вважати поразкою фінал життя Жульєна Сореля?

  • Хто був беззаперечним прикладом для Жульєна у його житті?

  • Яку життєву мету поставив перед собою Жульєн Сорель?

  • Прокоментуйте слова письменника: “Я – спостерігач людського серця”.

  1. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності .

  1. Слово учителя

Жульєн Сорель - селянин за походженням. Він готовий піти на будь-які випробування, аби досягти найжаданішого для простолюдина - потрапити у вищий світ. Маючи хворобливе честолюбство та жагу самоствердження, він весь час переконував себе в тому, що не можна зупинятися, не можна відпочивати, бо треба діяти.

  1. Робота з епіграфом

  • Як ви розумієте слова, що служать сьогодні епіграфом уроку?

  • Запишіть вислів у зошити.

  1. Створення проблемної ситуації

На сьогоднішньому уроці ми спробуємо з’ясувати такі питання.

  • Чи важко людині знайти правильний шлях у житті?

  • Чим є шлях Жульєна Сореля - шляхом злету чи шляхом падіння?

  1. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

  1. Фронтальна бесіда

  • Які зміни, на вашу думку, відбулись у внутрішньому світі Жульєна Сореля під час перебування в будинку де Реналів та в Безансоні?

  • Чому талановитий юнак Жульєн Сорель стає на шлях лицемірства та розрахунку?

  • Визначте етапи життя Жульєна Сореля на шляху, як він вважав, до визнання.

Щоб з’ясувати як змінювались погляди Жульєна Сореля протягом перебігу роману, давайте зобразимо хронотоп його життя у вигляді сходинок, але зверніть увагу на те, що довжина сходинок може бути різною. Чому? Аргументуйте.

Можлива відповідь учнів

  • Протягом свого життя герой роману перемістився з провінційного містечка до Безансона, а потім до Парижа. Більша частина роману повідомляє про життя Жульєна в Парижі. Тому, життя Сореля можна поділити на три сходинки, з яких найдовшою буде сходинка «Париж».

  1. Робота в групах

Схематично покажіть «сходинки» життя Жульєна, охарактеризуйте кожен з етапів його життя.

  1. Бесіда за питаннями

  • Чому Жульєн не хвилювався, коли потрапив у Париж?

  • Що вразило Сореля, коли він вперше потрапив у будинок маркіза де Ла-Моля?

  • Охарактеризуйте цитатами з твору маркіза де Ла-Моля.

  • Відвідавши салон маркізи де Ла-Моль, представників якого прошарку суспільства зустрів там Жульєн?

  • Як ставляться де Ла-Молі до свого постійного оточення?

  • Спробуйте охарактеризувати паризьку аристократію.

  • Як на вашу думку ставиться автор до правлячої верхівки Франції доби Реставрації?

  • Чому в Парижі Жульєн вважав себе дуже самотнім?

  • Як ви вважаєте, чому саме граф Альтамір зацікавив Жульєна?

  • Про що свідчать слова Жульєна, сказані під час діалогу з графом «мета виправдовує засоби…я б наказав повісити трьох, щоб врятувати життя чотирьом»?

  • Чому талановитий юнак Жульєн Сорель стає на шлях лицемірства та розрахунку?

  • Визначте етапи кар’єри Жюльєна Сореля. Чи справдилися сподівання Сореля, що лицемірство - найкоротший шлях до вершин?

  • Яких моральних помилок припустився Жульєн Сорель у процесі сходження вищих верств суспільства? Прокоментуйте епіграф уроку.

  • Що і чому поставило крапку на кар’єрі Жульєна?

  1. Перегляд фрагментів екранізації роману Стендаля «Червоне і чорне »

Я пропоную вам подивитися відеоматеріали, пов’язані з пострілом у церкві в пані де Реналь та виступом Сореля на суді.

(Демонструється уривок з художнього фільму «Червоне і чорне»).

  1. Обговорення побаченного

  • Що і чому поставило крапку на кар’єрі Жульєна?

  • Які фрази з промови героя можна вважати ключовими?

  • Які обставини могли б пом’якшити вину Жульєна, якби суд взяв їх до уваги?

  • Чи була можливість у Жульєна уникнути покарання?

  • Чому герой не хоче уникати покарання і вважає вирок суду справедливим?

  • Поясніть, чому своє життя у в’язнці Жульєн Сорель називає ідеальним?

  1. Узагальнення вивченого матеріалу

Складіть усне висловлювання на тему ”Червоне і чорне у житті Жульєна»

VI. Рефлексійно - оцінювальний етап

  1. Чи можна вважати поразкою фінал життя Жульєна Сореля?

  2. Яких моральних законів слід дотримуватись людині, коли вона стоїть перед вибором?

Висновок уроку.

Жюльєн Сорель – типова людина, яка розучилася бути самим собою. Через це душа головного героя стала ареною боротьби між «природою» та «цивілізацією». Шлях героя по кар’єрній драбині - це шлях моральної деградації, духовного падіння. А засудження і страта - шлях духовного відродження, шлях злету до моральності, до духовного відродження. За умов

доби Реставрації доля непересічної особистості з низів не могла бути іншою.

Герой знаходить у собі сили протистояти середовищу, законам тогочасного суспільства та віднайти своє природнє «я».

  1. Домашнє завдання

Перша група. Підготуватися до порівняльної цитатної характеристики образів пані де Реналь і Матильди де Ла Моль.

Друга група. Проаналізувати, спираючись на текст, стосунки Жульена Сореля і Матильди де Ла Моль.

Третя група. . Проаналізувати, спираючись на текст, стосунки Жульена Сореля і Луїзи де Реналь.

Четверта група. Зробити колажі на тему «Кохання в житті Жульена Сореля»
Урок № 4
Тема. Роль жіночих образів у долі Жульєна Сореля

Мета: проаналізувати жіночі образи роману, з’ясувати їх роль у долі Жульєна Сореля, дослідити, як письменник розкриває своєрідність теми кохання в романі «Червоне і чорне»; розвивати в учнів системне та діалектичне мислення, уміння зіставляти, аналізувати й синтезувати вивчене; виховувати високі моральні якості, естетичні смаки.

Обладнання: портрет письменника; видання його твору, ілюстрації до нього; презентація фото акторок, що грали героїнь в екранізації роману Стендаля «Червоне і чорне »; колажі, створені учнями.

Тип уроку: урок-дослідження.

Епіграф: Шлях порятунку простий – достатньо лише кохати.
Св. Маргарита Картонська.


Хід уроку

  1. Організаційний момент

  2. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності .

  1. Евокація.

  • Як ви розумієте слово «кохання»?

  • Чи здатен кохати Жульєн Сорель?

  1. Слово учителя

Як уже відмічалося, в душі Ж. Сореля відбувається битва «природи» та «цивілізації». На такий двобій його провокує час, у якому він живе, - час лицемірства, брехні та несправедливості. Та, як видно з роману, суперечливі

почуття розкривають не тільки душу головного героя роману, а й серця жіночих персонажів.

  1. Створення проблемної ситуації

Стендаль - автор трактату «Про кохання», також глибокий знавець внутрішнього світу людини не міг не перевірити коханням свого героя - Жульєна Сореля. Мотив кохання у романі Стендаля дуже глибокий. Його сутність та роль у контексті твору ми дослідимо на уроці.

  1. Аналітичне дослідження тексту

  1. Колективне складання таблиці

Використовуючи результати досліджень в групах, створимо порівняльну таблицю образів Луїзи де Реналь та Матильди де Ла-Моль. З’ясуйте їхню роль. (Робота в зошитах)




Луїза де Реналь

Матильда де Ла-Моль

Зовнішність







Риси характеру







Ставлення до оточуючих







Мрії







Сила почуттів, здатність до самопожертви







Вплив на Жульєна







Після смерті Жульєна







  1. Фронтальна бесіда

  • За що покохала Жюльєна пані де Реналь?

  • Які характеристики героїнь найчастіше зустрічаються в тексті?

  • Які стосунки склалися у пані де Реналь зі своїм чоловіком?

  • Чим приваблював Матильду Ж. Сорель?

  • Як ставилась Матильда до тих, хто був нижчим від неї за соціальним становищем?

  • Про яке кохання мріяла Матильда?

  • Чи відчула Матильда справжнє кохання до Жюльєна Сореля?

  • Чи відчував різницю між почуттями двох жінок Ж. Сорель?

  • Що спільно та відмінного було в образах двох героїнь?

  • Яка героїня, на вашу думку, є жіночим ідеалом у романі? Аргументуйте.

  • Чому саме перед стратою Жульєн відчув справжнє кохання?

  • Чи вартий Сорель того самозреченого почутя, що мала до нього Луїза?

  • Подумайте, чим керувалась мадам де Реналь, коли писала листа до маркіза де Ла-Моля?

  • Як ви ставитесь до її вчинку?

  • Чим розуміння кохання Луїзою де Реналь схоже і не схоже на Матильдине кохання?

  • Чому в останні дні свого життя Жульєн не хотів бачити Матильду?

  • Як ви думаєте, чому Жульєн попросив Матильду віддати їх сина на виховання пані де Реналь?

  • Навіщо Матильда влаштувала пишну заупокійну месу і власноруч поховала голову Жульєна?

  1. Узагальнення вивченого матеріалу

Подивіться на фото акторок, що грали героїнь в екранізації роману Стендаля «Червоне і чорне » (презентація).

  • Чи такими ви уявляли собі жінок Жульєна Сореля?

  • Чому саме за допомогою жінок герой прагнув потрапити до вищого світу? У чому він мав рацію, а в чому прорахувався?

  • Завдяки якій жінці Жульєн зрозумів своє покликання, в чому його щастя і призначення ?

  • Стендаль завжди намагався втілити в своїх творах свій ідеал (особисте щастя має урівноважуватися щастям суспільним). Чи вдалося йому це в романі «Червоне і чорне»?

Слово вчителя.

Жульєн зрозумів, що саме кохання здатне наповнити сенсом кожен день життя. Його сила і краса, його животворний вплив важить набагато більше за всю славу світу. От тільки дійшов він цього висновку наприкінці життя. Власне, він сам прирік себе на смерть, бо перед коханням, як перед образом, не міг брехати.

V. Підсумок уроку

Самостійна робота в групах

(Учні об’єднуються у групи по 4-6 осіб).

Завдання: заповніть таблицю, подумайте, фінал роману – це поразка чи перемога кохання?

поразка

перемога













Свої висновки запишіть.

Висновок уроку

Сила почуття кохання по відношенню до Жюльєна Сореля віддзеркалюється у вчинках героїнь. У творі є найгостріші моменти, які і відтворюють силу кохання жінок.

Для Стендаля кохання - це божевільне почуття. Воно є суб’єктивним, так як більшою мірою залежить від того, хто кохає, ніж від самого предмета кохання.

Зі сторінок роману ми дізналися про кохання, пронизане хвилинами щастя та радості, болі й розпачу. Кожен із героїв пережив злети та падіння.

VI. Рефлексійно - оцінювальний етап

  1. Рефлексія. У яких життєвих ситуаціях ви могли б скористатися матеріалом сьогоднішнього уроку?

  2. Самооцінювання й оцінювання.

VII. Домашнє завдання

Напишіть один із листів Жульєну:

  • лист-підтримку;

  • лист-пораду;

  • лист-засудження.


Схожі:

Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка