УКРАЇНА Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ


Скачати 85.66 Kb.
Назва УКРАЇНА Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Дата 13.08.2013
Розмір 85.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи


УКРАЇНА

Чернівецька обласна державна адміністрація

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

вул. Грушевського, 1; м. Чернівці, 158010; тел. (0380372) 55-29-66, факс (0380372) 57-32-84;

e-mail: [email protected]

01.11.2012 № 01-31/1095


На від


Начальникам органів управління освітою, сім’єю, молоддю та спортом райдержадміністрацій, міських рад








Про результати засідання обласної експертної комісії науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області




На виконання наказу Головного управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.12.2011 №720 «Про організацію експертизи психологічного та соціально-педагогічного інструментарію» 01.11.2012 відбулося засідання обласної експертної комісії з експертизи психологічного та соціально-педагогічного інструментарію, який застосовується в навчальних закладах Чернівецької області.

На розгляд експертної комісії науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області було представлено 40 психодіагностичних методик, 16 корекційно-розвивальних програм та 4 просвітницько-профілактичні відеоролики.

Рішенням засідання експертної комісії затверджено до використання в закладах освіти області наступний фаховий інструментарій працівників психологічної служби:

  • 14 корекційно-розвивальних програм, поданих працівниками психологічної служби м. Чернівців, Вижницького району та системи профтехосвіти;

  • 40 психодіагностичних методик, поданих практичними психологами навчальних закладів м.Чернівців, Хотинського району, Новоселицького району, працівниками кримінальної міліції у справах дітей УМВС України у Чернівецькій області та науковцями вищих навчальних закладів;

  • 4 просвітницько-профілактичних відеоролики, подані соціальним педагогом Хотинської гімназії.

Надсилаємо протокол засідання обласної експертної комісії науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (додається).
Заступник директора Департаменту

освіти і науки, молоді та спорту Л.М. Тарангул

Білянін Г.І.

527336

Додаток

до листа Департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації

від 01.11.2012 № 01-31/1095
Протокол № 22

засідання обласної експертної комісії науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО від 1 листопада 2012 року
Присутні: Романовська Д.Д., Боярин Л.В., Ілащук О.В., Драпака А.В., Толочко І.М., Гончарова-Чагор А.О., Реус О.А., Чаплак Я.В., Анатійчук М.О., Міренеску Л.Г., Шурубура С.Т., Пислар О.В., Комісарова С.М.

На розгляд обласної експертної комісії науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО подано:

1. Фаховий корекційно-розвивальний інструментарій – 16 програм.

2. Фаховий діагностичний інструментарій – 40 методик.

3. Фаховий відеоматеріал – 4 відеоролики.
Рішення обласної експертної комісії

науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

I. Затвердити та рекомендувати до використання у роботі з дітьми освітніх навчальних закладів наступний фаховий корекційно-розвивальний та психодіагностичний інструментарій:

І.1. Програми роботи (разом з методами моніторингу та оцінки):

  1. Програму роботи гуртка «ПСИХОЛОГіЯ». Укладач: практичний психолог Вищого професійного училища №3 м.Чернівців, канд. психол.н., Коса Н.С.

  2. Тренінговий курс соціальної адаптації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа. Упорядник: соціальний педагог Вижницької ЗОШ-інтернат І-ІІІ ст. ім. Н. Яремчука, Мислюк І.І.

  3. Просвітницько-профілактичну програму «Кадр за кадром до здорового майбутнього» (розроблена для тренерів–фасилітаторів). Автори програми: Макаревич О., Бежан А., Романовська Д., Горук М.

  4. Програму курсу корекційних занять із зниження агресивності дітей 5-6 років. Укладач: практичний психолог ДНЗ №4 м.Чернівців, Дмитрюк О.С.

  5. Програму індивідуальних корекційно-розвивальних занять для роботи з дітьми з легкою розумовою відсталістю 9-10 років. Укладач: практичний психолог Зеленогайської ЗОШ І-ІІ ст. Новоселицького р-ну, Сольська У.П.

  6. Програму занять зі збереження та зміцнення психологічного здоров’я дітей «Любіть життя: зростайте здоровими і щасливими». Укладач: практичний психолог ДНЗ №32 м.Чернівців, Куцак І.М.

  7. Програму тренінгових занять для вихователів «Профілактика та подолання синдрому «Професійного вигорання». Укладач: практичний психолог ДНЗ №53 м.Чернівців, Олійник Т.В.

  8. Програму з формування психологічної готовності дітей до навчання в школі «Крок за кроком». Укладач: практичний психолог ДНЗ№9 м.Чернівців, Андроник А.В.

  9. Розвивально-корекційну програму «Цікава психологія», частина І. Укладач: практичний психолог спеціалізованої школи І-ІІІ ст. «Гармонія» м.Чернівців, Стебельська Н.М.

  10. Програма з правового виховання дітей старшого дошкільного віку «Палітра прав». Укладач: соціальний педагог ДНЗ №19 м.Чернівців, Маніліч Я.О.

  11. Програму формування життєвої компетенції учнів 7-11 класів «Стань творцем свого життя». Укладач: соціальний педагог ЗОШ №5 м.Чернівців, Ковальчук Т.М.

  12. Групову та індивідуальну програму корекційно-розвивальної роботи з елементами арт-терапії «Самовдосконалення – запорука успіху». Укладач: практичний психолог «Багатопрофільного ліцею для обдарованих дітей», Яновська Т.І.

  13. Програму корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення). Укладач: практичний психолог ДНЗ №45 м.Чернівців, Коханюк Н.Б. З урахуванням рекомендацій експертів – відредагувати чіткість інструкцій у вправах та інформаційних повідомленнях.

  14. Програму тренінгових занять «Профілактика конфліктів в педагогічному колективі ДНЗ». Укладач: практичний психолог ДНЗ №10 «Попелюшка» м.Чернівців, Заброцька І.В. З урахуванням рекомендацій експертів – додати до методів моніторингу та оцінки методику виявлення змін у мовленнєвій сфері.


І.2. Психодіагностичний інструментарій:

І.2.1. Комплекс методик «Діагностика пізнавальних психічних процесів дітей середніх груп, укладач: Сімак О.І., практичний психолог ДНЗ№2 м.Чернівців.

  1. Методика «Опис улюбленої іграшки». (Джерело: 1.Дошкільне виховання//№79, 1984 р. 2.Ільїна М. Н./ Чи готова ваша дитина до школи?, ст.263);

  2. Тест «Оцінка цілісності сприймання». (Джерело: 1.Ільїна М. Н./ Чи готова ваша дитина до школи?, ст.32-34. 2. СоколоваЮ./Уява. Наочний матеріал);

  3. Тест «Оцінка кольоросприймання». (Джерело: 1.Ільїна М. Н./ Чи готова ваша дитина до школи?, ст.32-34. 2. СоколоваЮ./Уява. Наочний матеріал);

  4. Тест на порівняння предметів за допомогою 4-х пар картинок. (Джерело: Земцова О.М. Тести для дітей 4-5 років: Навч. посібник.-К.: Махаон-Україна, 2010р. (Розумні книжки);

  5. Тест на визначення рівня розвитку логічного мислення дітей. (Джерело: Земцова О.М. Тести для дітей 4-5 років: Навч. посібник.-К.: Махаон-Україна, 2010 р.(Розумні книжки). Логіки світу 2004 р. /Розвиток логічного мислення дітей 5-го року життя);

  6. Тест на визначення рівня слухової пам’яті за допомогою читання 7–ми слів методом триразового читання. (Джерело: 1.Пам’ять дитини/Упоряд.: С. Максименко. - К. 2004р. (психологічний інструментарій) ст.24. 2.Дошкільне виховання//№8, 1998р);

  7. Тест на визначення рівня розвитку зорової пам’яті за допомогою 7-ми іграшок. (Джерело: 1.Пам’ять дитини/Упоряд.: С. Максименко.-К.2004р. (психологічний інструментарій). 2. Дошкільне виховання//№8, 1998р.);

  8. Тестування обсягу уваги. Квадрати з крапками. (Джерело: 1. Увага дитини/Упоряд.: С. Максименко.-К.2004р. (психологічний інструментарій). ст. 33,48; 2. Ільїна М. Н./ Чи готова ваша дитина до школи?, ст.30);

  9. Тест на визначення рівня розподілу, продуктивності і стійкості уваги. Коректурна проба. (Джерело: 1. Увага дитини/Упоряд.: С. Максименко.-К.2004р. (психологічний інструментарій). ст. 33,48; 2. Ільїна М. Н./ Чи готова ваша дитина до школи?, ст.30).


І.2.2. Діагностичний комплект із 16 методик «Психолого-педагогічне обстеження дітей з особливими освітніми потребами», поданий Мігован О.А., практичним психологом Чернівецької ЗОШ №24, ім. О.Кобилянської. (Джерело: Нижник Л., Сагірова О. Допомога дітям з особливими потребами. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – 120с. – (Б-ка «Шкільний світ»).
І.2.3. Діагностичний комплект методик спрямованих на дослідження емоційно-вольової сфери, поданий Корчак О.О., практичним психологом Хотинської гімназії:

  1. Шкала Інтернет-залежності А. Жичкіної. Джерело:http://floqiston.ru/artikles/netpsy/addictionarticles/netpsy/refinf;

  2. Анкета ідентифікації комп’ютерної залежності.

Джерело: http://www.skorova.spb.ru/?mode=test27;

  1. Анкета визначення Інтернет-залежності К. Янг. Джерело: http://psytest.info/.


І.2.4. Діагностичний комплект експериментальних методик для наукового дослідження з теми: «Статеворольова соціалізація дітей молодшого шкільного віку в неповній сім’ї», поданий Лакустою Т.Д., аспіранткою кафедри загальної та соціальної педагогіки ЧНУ ім. Ю. Федьковича.

1. Кінетичний малюнок сім’ї. (Джерело: Методика "Кінетичний малюнок сім'ї" / Ю. Пачковський, І. Корнієнко // Психолог. - 2004. - N8(лютий). - С. 26-30)

2. Тест-опитувальник батьківського ставлення. (Джерело: 2.Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. — 4-е изд. — М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. — Кн. 3: Психодиагностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической статистики. — 640 с.)

3. Анкета «Мої шкільні друзі». (Джерело: Гільбух Ю.З., Киричук О.В. Шкільний клас: як пізнати й виховувати його душу. – К.: НПЦ Перспектива, 1996. – 208с.)

4. Методика «Хто я?». (Джерело: Савіна М.І. Статево-рольова ідентифікація дитини // Соціальний працівник. - 2006. - №23. - С. 2-27.)

5. Анкета для вивчення сформованості поняття «стать» та статеворольової соціалізації. (Джерело: Левицький В.Е. Особливості статево-рольового виховання учнів молодших класів допоміжної школи: дис. канд. пед. наук: 13.00.03 / Левицький Вадим Едуардович. - К., 2005. – 201c.).

6. Анкета для вивчення сформованості статеворольових взірців та знань про моделі адекватної статеворольової поведінки. (Джерело: Левицький В.Е. Особливості статево-рольового виховання учнів молодших класів допоміжної школи: дис. канд. пед. наук: 13.00.03 / Левицький Вадим Едуардович. - К., 2005. – 201c.)

7. Анкета для вивчення сформованості знань про гендерні ролі дорослих. (Джерело: Левицький В.Е. Особливості статево-рольового виховання учнів молодших класів допоміжної школи: дис. канд. пед. наук: 13.00.03 / Левицький Вадим Едуардович. - К., 2005. – 201c.)
І.2.5. Анкети для вчителів, учнів та їх батьків (кількість-3), які дозволять врахувати громадську думку в роботі КМСД УМВС та ситуації, коли необхідне втручання працівника міліції. Подано працівниками КМСД УМВС України в Чернівецькій області. (Джерело: Лист Управління МВС України в Чернівецькій області від 17.10.2012, №56/482.)
І.2.6. Діагностичні анкети (кількість-2) для використання в роботі з учнями старших класів, батьками, педагогами закладів з інклюзивною формою навчання. Подано викладачем кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою Інституту післядипломної педагогічної освіти Драпакою А.В.
І.3. Відеоматеріали, що спрямовані на профілактику залежної поведінки, подані Фугело Ю.В., соціальним педагогом Хотинської гімназії:

1.Відеоролик «Алкоголь вбиває – бережи себе!». (Джерело: http://sukach--va.krimedu.com/uk/site/educational-work.html). З урахуванням рекомендацій експертів – демонстрація відеоролика має відбуватися тільки у присутності фахівця психологічної служби та з наступним обговоренням; використовувати у роботі з учнями 10-11 класів.

2.Відеолекцію професора В.Жданова «Правда про тютюн». (Джерело: http://videodisc.tv/video/). З урахуванням рекомендацій експертів – демонстрація відеоролика має відбуватися тільки у присутності фахівця психологічної служби та з наступним обговоренням; використовувати у роботі з учнями 10-11 класів.

3.Відеролик «Прості правила захисту від Сніду». (Джерело: http://video.mail.ru/mail/bampoki/153/196.html). З урахуванням рекомендацій експертів – демонстрація відеоролика має відбуватися тільки у присутності фахівця психологічної служби та з наступним обговоренням; використовувати у роботі з учнями 11 класів.

4.Відеоролик «Що таке ВІЛ/СНІД». Джерело: http://snid.in.ua/pages/39-aidsvideo/64-what-is-aids-video. З урахуванням рекомендацій експертів – демонстрація відеоролика має відбуватися тільки у присутності фахівця психологічної служби та з наступним обговоренням; використовувати у роботі з учнями 4-11 класів.
II. Відхилити на доопрацювання зауважень експертів:

1. Корекційно-розвивальну програму «Розвиток емоційно-вольової сфери дітей з особливими освітніми потребами». Упорядник: Мігован О.А., практичний психолог Чернівецької ЗОШ №24, ім. О.Кобилянської.

2. Програму тренінгових занять з розвитку психологічної готовності гуртківців до участі в конкурсах та змаганнях «Готуємось до перемоги». Укладач: практичний психолог Клубу юних техніків «Кварц» м.Чернівців, Брандес О.О.

Голова експертної комісії,

завідувачка НМЦППСР Романовська Д.Д.


Схожі:

УКРАЇНА Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Грушевського, 1; м. Чернівці,158010; тел. (0380372) 55-29-66, факс (0380372)57-32-84
УКРАЇНА Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Грушевського, 1; м. Чернівці,158010; тел. (0380372) 55-29-66, факс (0380372)57-32-84
УКРАЇНА Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Грушевського, 1; м. Чернівці,158010; тел. (0380372) 55-29-66, факс (0380372)57-32-84
УКРАЇНА Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Грушевського, 1; м. Чернівці, 58010; тел. (0380372) 55-29-66, факс (0380372) 57-32-84; e-mail
Чернівецька обласна державна адміністрація Департамент освіти і науки, молоді та спорту
На виконання плану Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації на 2013 рік та з метою...
Чернівецька обласна державна адміністрація Департамент освіти і науки, молоді та спорту
Про затвердження рішень Регіональної експертної ради з ліцензування та атестації освітньої діяльності
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,...
Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,...
Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,...
Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс (0372) 52-73-36, Е-mail
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,...
Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка