«Психолого-педагогічні умови створення безпечного середовища для особливо обдарованих дітей (дітей Світла)»


Скачати 64.12 Kb.
Назва«Психолого-педагогічні умови створення безпечного середовища для особливо обдарованих дітей (дітей Світла)»
Дата15.05.2013
Розмір64.12 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
23 квітня 2008 року на базі ОІПОПП відбулася обласна науково-практична конференція «Психолого-педагогічні умови створення безпечного середовища для особливо обдарованих дітей (дітей Світла)», в якій прийняли участь вчителі Черкащини.

Під час роботи конференції відбувся перегляд документального фільму В.Шатіна «Діти Світла» та прозвучали такі виступи:

  1. Діти Світла – феномен чи закономірність еволюції (Добровольська Л.Н., методист лабораторії дошкільної та початкової освіти ОІПОПП);

  2. Феномен «Діти-індиго» очима психолога (Осічнюк В.І., керівник дитячого центру «Діти-індиго»);

  3. Гуманна педагогіка і діти нової свідомості (Гаряча С.А., директор центру Гуманної Педагогіки, завідуюча лабораторією дошкільної та початкової освіти ОІПОПП);

  4. Практикум «Як спілкуватися з дітьми Світла» (Боговарова О.І., старший викладач кафедри педагогіки та психології ОІПОПП);

  5. Робота з батьками обдарованих дітей (Бегеза Л.Є., завідувач Центру практичної психологічної і соціальної роботи);

  6. Виховання любов’ю (Огійчук А.А., вчитель початкових класів Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради).


Матеріали конференції

Якими характерними рисами відрізняється дитина Індиго?

  • незвичайно усвідомлює себе із самого дитинства;

  • цілеспрямована і наполеглива, що часом може переходити в упертість;

  • без ніяковіння повідомляє вам про те, чого прагне; всі свої вчинки вона здійснює відповідно до власних відчуттів і веління здорового глузду;

  • має сильно розвинену інтуїцію,

  • характерна висока самооцінка й відчуття власної значимості; з найменших років дитина демонструє навколишнім свою «унікальність», «видатні якості», «царственість»; для неї не існує авторитетів і кумирів;

  • у неї власний погляд на навколишній світ. Як правило, цей погляд з батьківським не збігається;

  • часто порушує загальноприйняті правила й заборони; відмовляється підкорятися тиску, але з іншої сторони проявляє готовність до співробітництва й спільної творчості. Будь-які шантажі, угоди, «традиційні заходи впливу» («Зараз прийде Баба Яга й з'їсть тебе!») на неї ніяк не діють;

  • дуже високо чутлива до фальші у всіх її проявах, що часом приводить до неврозів і психосоматичних захворювань. Готова практично «з кулаками» відстоювати свою правду, а з іншої сторони проявляє миролюбство й жал

  • іноді має чітко виявлені екстрасенсорні або цілительські здібності,

  • концентрується на якомусь виді творчості, при цьому найчастіше порушуючи всі догми класичних шкіл мистецтв;

  • має непосидючість і гіперактивність і відразу високу зосередженість на справі, що є для неї цікавою, але на дуже короткий термін;

  • схильна до фобій (у тому числі до страху втрати близької людини або своєї смерті);

  • може страждати порушенням сну, нічними кошмарами;

  • не терпить насильства ні над навколишнім світом (тваринами, рослинами, іншими людьми), ні над собою;

  • воліє вчитися тільки на своїх помилках, тобто одержувати знання на особистому досвіді, аніж наполегливо зубрити навчальний матеріал;

  • швидко вибирає власний спосіб навчання і невідступно використовує його, навіть якщо він не збігається з думкою батьків і вчителів;

  • у компанії звичайних дітей почувається дуже незатишно. Може скаржитися батькам на те, що «її зовсім ніхто не розуміє».

Як спілкуватися з Новими дітьми

Поради батькам та вчителям

  1. Безумовно приймайте та любіть дитину такою, якою вона є.

  2. Навчайтеся чути свою дитину, бачити глибинний мотив поводження й вибудовуйте взаємини, засновані на взаємоповазі й співробітництві.

  3. Ніколи не принижуйте її гідність. При цьому не важливо, чи зробите ви це прилюдно або тет-а-тет. Індиго не стерпить приниження й, швидше за все, буде мстити Вам. Траплялося, що такі діти зверталися по допомогу до влади, правоохоронних органів, до суду.

  4. Не обманюйте її. Дітей з такою інтуїцією просто неможливо обдурити. Здається, що вони бачать наскрізь. Якщо Ви не хочете, щоб між Вами й дитиною виросла прірва, намагайтеся чесно говорити з нею про усе, що вона хоче почути. Якщо це складно, намагайтеся прикрасити правду й наприкінці розмови обов'язково підбадьорте дитину: «Ми впораємося із цією проблемою!» Говоріть їй правду й частіше довіряйте прийняття рішення.

  5. Давайте дитині право виражати всі емоції, проживати їх, щоб вони проходили через неї, а не залишалися замкненими. У перекладі «емоції» означає: «е» – назовні, «моціон» – рух. Говоріть з дитиною частіше про її переживання, нехай відкриється. Говоріть, що плакати – це нормально, що сердитися, гніватися – теж нормально. Випущена емоція вже не має впливу на людину, вона не створює енергетичних блоків, а згодом і хвороб, не впливає негативно на результати мислення та діяльності.

  6. Прохання не перетворюйте в накази! Поважайте свого індиго. Авторитаризм і диктаторство вони не терплять і обов'язково знайдуть спосіб ухилитися від обов'язків. Просите про щось м'яко, але наполегливо й мотивуйте прохання реальними, а не вигаданими причинами.

  7. Створюйте умови для творчості. Індиго обожнює бути творцем, і на цій пристрасті можна подружитися з ним. Поведінку типового індиго описала колись Агнія Барто: «Драмгурток, гурток із фото, а ще я й співати хочу!» Закрийте очі на те, що в дитячій стіни забруднені аквареллю, обвішані паперовими модельками, а посередині кімнати красуються барабан і труба.

  8. Не нав'язуйте дитині свою точку зору. Ваші думки її не тільки не хвилюють, але найчастіше викликають відторгнення. До речі, вона може й вас записати в число тих, хто її «не розуміє». Поважайте її, дружіть з нею. Й увесь час нагадуйте собі, що ця людина належить до нового покоління дітей.

  9. Домовляйтеся з дитиною, напрацьовуйте спільні правила. Давайте їй право вибору.

  10. Дитині важливо, що б поруч із нею була поважаюча себе й свої потреби сильна особистість. Саме така людина може дати їй максимальну кількість необхідної енергії й, як наслідок, широкі можливості пізнання світу. Нові діти підштовхують Вас до саморозкриття додаткових внутрішніх джерел. Поверніться до власних захоплень та діяльності, які дають Вам радість – це Ваше джерело енергії. Обов'язково знаходьте на це час, час для себе.

Типи дітей Індиго


  1. ГУМАНІСТИ.

Вони служать масам і мають намір працювати з людьми: це майбутні лікарі, юристи, вчителі, моряки, бізнесмени й політики. Вони дуже активні, комунікабельні й здатні розмовляти з ким завгодно, як завгодно довго, у дуже дружній манері. У них дуже стійкі переконання. Фізично вони незграбні, і через свою активність іноді можуть «врізатися в стіну», забувши «включити гальма». У дитинстві вони не можуть зрозуміти, як це можна грати тільки з однією іграшкою. Вони вивалюють з ящиків абсолютно все, що є, а потім можуть пограти, а можуть і взагалі ні до чого не доторкнутися. Якщо ви попросите таку дитину прибрати свою кімнату, то вам доведеться неодноразово нагадувати їй про це, тому що зазвичай віна розсіяна. Звичайно, вона почне прибирати, але як тільки їй на очі попадеться яка-небудь книжка − сяде і почне запоєм читати її.

  1. КОНЦЕПТУАЛІСТИ.

Цей тип Індиго занурений у свої проекти значно більше, ніж усі останні. Це майбутні інженери, архітектори, дизайнери, астронавти, пілоти і військові. Вони не бувають неповороткими і зазвичай добре складені. Вони хочуть управляти, і найчастіше об'єктом управління стають їх власні матері, якщо це хлопчики. А якщо дівчатка, то під управлінням у них зазвичай виявляється батько. Якщо вони втрачають свого батька, це створює величезну проблему в їх житті. Цей тип Індиго має схильність до згубних звичок, особливо до наркотиків у підлітковому віці. Батьки повинні спостерігати за їх поведінкою вельми пильно, і, коли вони починають ховати речі або говорити що-небудь ніби «Не заходь в мою кімнату», не завадило б з'ясувати, що вони приховують.

3. ХУДОЖНИКИ.

Ці діти набагато чутливіші, ніж представники інших категорій Індиго. Зазвичай вони легкої статури, хоч і не завжди. Вони занурені в різного роду мистецтва. Вони схильні до творчості, це майбутні вчителі і художники. До якої б сфери людської діяльності вони не звернулися, вони завжди зберігають творчий підхід. Якщо вони йдуть в медицину, то з них виходять непогані хірурги або наукові співробітники. Коли вони приходять у мистецтво, саме з них виходять видатні актори. У віці 4-10 років вони можуть перепробувати себе в півтора десятках видів творчої діяльності, недовго позаймавшись однією справою і потім закинувши її. Тому «Ніколи не купуйте інструмент – краще беріть його напрокат!» Індиго-художник може працювати одночасно з п'ятьма або шістьма різними інструментами, а досягнувши підліткового віку, він вибирає один з них і стає майстром у вибраній області.

4. ЩО ЖИВУТЬ У ВСІХ ВИМІРАХ.

Це четвертий тип Дітей Індиго. Коли їм виповнюється рік або два, ви вже не можете їм нічого сказати. Вони відповідають вам: «Я знаю. Я можу зробити це сам. Залиш мене». Це ті люди, які несуть у світ нові філософії й нові релігії. Вони можуть бути задираками і забіяками, тому що не вміють пристосовуватися.

Схожі:

ДИСКУРСИВНІ АСПЕКТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ
У даній статті автором порушується проблема створення під час навчально-виховного процесу психолого-педагогічних умов для самореалізації...
Опитувальник для вихователів Виявлення обдарованих дітей
Нижче наведені рейтингові шкали, які можна використовувати для збору інформації про обдарованих дітей і для організації розвивальної...
Конкурс програм профільного навчання з біології Курс «Літня школа для обдарованих дітей»
Курс «Літня школа для обдарованих дітей» для учнів 10 класу профільного рівня навчання
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Про проведення у 2013 році в Україні Року дитячої творчості», з метою сприяння забезпеченню освітньо-культурних потреб дітей, створення...
Анкета для виявлення обдарованих дітей

ПРИКМЕТНИК Шкода від паління
Цигарковий дим – отрута для організму. Особливо шкідливе паління для дітей. Діти, які палять відстають у рості. Колір обличчя у них...
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУВ...
НДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУВ ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
Показники оцінки ефективності виконання Програми захисту прав дітей...
Підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей-інвалідів,...
План Психолого-педагогічна характеристика дітей з порушеннями мовлення....
Особливості роботи вчителя з дітьми, що потребують логопедичної допомоги, в умовах загальноосвітніх шкіл
БАХМАЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
«Про проведення в області у 2013 році Року дитячої творчості» та з метою сприяння забезпеченню освітньо-культурних потреб дітей,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка