Підготовлено 3 Інформаційні листи про позитивний досвід роботи: Луцького вищого професійно-технічного училища будівництва та архітектури, Нововолинського ДНЗ №5


Скачати 107.35 Kb.
Назва Підготовлено 3 Інформаційні листи про позитивний досвід роботи: Луцького вищого професійно-технічного училища будівництва та архітектури, Нововолинського ДНЗ №5
Дата 23.04.2013
Розмір 107.35 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Виступ завідувача сектору реєстрації нормативно-правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства Яреми Тетяни Володимирівни
Шановні колеги!
У своєму виступі заступник начальника управління Олексій Михайлович Остапчук детально проаналізував усі напрями діяльності сектору, я хотіла б зосередити вашу увагу на окремих питаннях його роботи та заходах, над якими ми будемо працювати у 2012 році.

Правова освіта. Серед головних напрямів у цій сфері, я б хотіла зупинитись на роботі обласної, районних і міських міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, які здійснювали координацію державних органів, підприємств, установ, організацій щодо підвищення рівня правової культури та правосвідомості наших громадян.

Зокрема, у 2011 році обласною МКМР проведено 4 засідання, на яких було прийнято 12 рекомендацій.

На виконання рекомендацій Головним управлінням юстиції підготовлено 3 Інформаційні листи про позитивний досвід роботи: Луцького вищого професійно-технічного училища будівництва та архітектури, Нововолинського ДНЗ № 5 та правової громадської приймальні Нововолинського міського управління юстиції, які направлені для впровадження його усім регіональним МКМР з правової освіти населення.

Крім того, за 2011 рік районними і міськими МКМР з правової освіти населення Волинської області проведено 85 засідань, на яких розглянуто 274 питання.

Серед основних питань : питання що стосуються вдосконалення роботи з надання правової допомоги установами юстиції, стан правової освіти у навчальних закладах, закладах культури, щодо правової освіти учнівської та студентської молоді, профілактики з неповнолітніми, проведення заходів до Міжнародного дня захисту прав дітей та 15 річниці Конституції України, реалізація регіональних програм правової освіти, роботи громадських приймалень, проведення Всеукраїнського тижня права тощо.

Окремо хотіла б зупинитись на проведенні Всеукраїнського тижня права, який проходить щорічно до 10 грудня – Дня прав людини.

Органами юстиції здійснено організаційні та практичні заходи щодо проведення в області Всеукраїнського тижня права.

Зокрема, до Єдиного дня інформування населення області головним управлінням юстиції підготовлено матеріали: Всеукраїнський тиждень права.

Відповідно до зазначеного плану заходів та з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини за участю працівників установ юстиції у всіх навчальних закладах області 9 грудня 2011 року проведено Всеукраїнський урок “Права людини”. Для дітей і молоді були проведені різноманітні тематичні заходи інформаційного, освітнього та виховного характеру.

Широко висвітлювали заходи, пов’язані з проведенням тижня права і друковані засоби масової інформації щодо історичної ролі проголошення Загальної декларації прав людини, інформування громадськості про правову політику держави, стан законності і правопорядку, забезпечення прав і свобод людини.

У друкованих засобах масової інформації варто виділити матеріали, зокрема підготовлені начальником ГУЮ Ігорем Оксенчуком “Тиждень права на Волині” (“Діалог”), “Віха, якій немає аналогу” газета (“Діалог”, “Віче”), спеціалістами органів юстиції області: “Державна реєстрація шлюбу з особами, засудженими до позбавлення волі” (“Нове життя” Любешівське РУЮ), “Загальна декларація прав людини” (“Ратнівщина”), “Історичне значення прийняття Загальної декларації прав людини”, “Історія прийняття Загальної декларації прав людини” (“Шацький край”), “Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод”, “Європейський суд з прав людини”, “Насильство над жінкою, куди звертатися” (Ківерцівське районне управління виступ на радіо) тощо.

Для належного забезпечення юридичного обслуговування громадян працювали усі 19 громадських правових приймалень, які створені при Головному і територіальних управліннях юстиції, щодо надання населенню первинної правової допомоги. Ними лише під час тижня права надано 353 юридичні консультації.

Проблематиці прав людини були присвячені бесіди, лекції, дискусії, майстер-класи з провідними юристами за участю представників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, спеціалістами установ юстиції, громадських організацій, політичних партій, діячів науки і культури.

Зокрема, за сприянням і за участю головного управління юстиції в області, на базі юридичної клініки Волинського національного університету імені Лесі Українки “Ad Astra” проведений майстер-клас, для молодих юристів трьох вищих навчальних закладів області “Введення в клінічну освіту” та “Правники Волині на захисті прав і свобод громадян”.

Для студентів-правників та членів Координаційної ради молодих юристів при головному управлінні юстиції в області були проведені “Відкриті двері юстиції”.

Також Координаційною радою молодих юристів для вихованців та учнів НВК “ЗОШ I-III ступенів інтернат-правознавчий ліцей з посиленою фізичною підготовкою” проведено бесіду “Особливості професії юриста”.

Спеціалісти Володимир-Волинського міськрайонного управління юстиції разом з районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, на базі міськрайонного відділу кримінально-виконавчої інспекції управління Державного департаменту України з питань виконання покарань, провели із особами засудженими до покарань не пов’язаних із позбавленням волі бесіди з питань захисту прав людини, профілактики правопорушень та злочинів, профілактики поширення ВІЛ-СНІДу.

Ще на одному напрямі діяльності хотіла б зосередити увагу про надання правової допомоги через діяльність громадських приймалень.

Організація діяльності громадських приймалень здійснюється відповідно до Закону України “Про безоплатну правову допомогу”, наказу Міністерства юстиції України від 21.09.2011 № 3047/5 “Про затвердження Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги” та відповідного наказу Головного управління юстиції в області від 17.10.2011 № 464 “Про організацію роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги”.

На базі управлінь юстиції діє 18 територіальних та 1 (Головне управління) громадські правові приймальні.

Графік роботи, місцезнаходження громадських приймалень систематично публікується та висвітлюється в місцевих засобах масової інформації.

Прийом громадян в громадській приймальні Головного управління юстиції в області здійснюється у вівторок та четвер з 9.00 до 13.00 години спеціалістами сектору реєстрації нормативно - правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства. До роботи залучені всі структурні підрозділи управління: ДВС, Реєстраційна служба, нотаріат.

Протягом 2011 року громадськими приймальнями при усіх управліннях юстиції надано допомогу 2054 особам, з них 365 – практична допомога у складанні процесуальних документів та під час роботи телефонної гарячої лінії 457 громадянам надано роз’яснення. Крім того, працівники територіальних управлінь юстиції брали активну участь в роботі виїзних консультативних пунктів, де у віддалених селах громадянам надано понад 1000 консультацій.

Зараз робота щодо виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» набуває нового змісту. Оскільки з 1 січня 2013 року буде надаватися вторинна правова допомога через центри з надання правової допомоги.

Для забезпечення належної роботи у галузі правової освіти у 2012 році необхідно:

– вжити заходів щодо виконання наказу Міністерства юстиції України від 14 листопада 2011 року № 3325/5 «Про затвердження Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти»у навчальних закладах, на державних підприємствах, установах, організаціях;

– забезпечити належну якість підготовки методичних матеріалів та матеріалів для виступів у засобах масової інформації;

– вживати заходів щодо забезпечення своєчасного та змістовного наповнення сайтів, оновлення інформації про право освітню діяльність органів юстиції регіонів;

– впроваджувати нові форми і підходи до організації правової освіти населення, зокрема, використання досвіду інших регіонів або поширення позитивних аспектів у роботі управлінь юстиції, що творчо та конструктивно підходять до організації такої роботи.
Правова робота.

Діяльність Головного управління юстиції у Волинській області протягом 2011 року була спрямована на удосконалення правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях, підвищення кваліфікації працівників юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об'єднань, проводить стажування, семінари й наради з працівниками юридичних служб спільно з іншими органами виконавчої влади.

Одним з найбільш дієвих, а тому пріоритетним напрямком здійснення методичного керівництва правовою роботою, є проведення перевірок стану правової роботи.

Зокрема, на виконання підпункту 4.18 Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23.06.2011 N 1707/5 та Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 09.03.2011 № 713/5, у 2011 році Головним управлінням юстиції у Волинській області було заплановано та проведено 38 перевірок стану правової роботи (у 2010 році – 62) з них:

– на державних підприємствах, в установах, організаціях – 5;

– в місцевих органах виконавчої влади – 8;

– територіальних органах центральних органів виконавчої влади та урядових органах – 16;

– територіальних управліннях юстиції – 9, у тому числі 8 спільних та 4 контрольних перевірок.

З метою досягнення більш ефективних форм реалізації рекомендацій, наданих за наслідками перевірок стану правового забезпечення діяльності місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, Головним управлінням юстиції у Волинській області направлені листи до Волинської обласної державної адміністрації з пропозиціями щодо проведення спільних перевірок. Дану пропозицію було підтримано обласною державною адміністрацією та протягом 2011 року Головним управлінням юстиції за участю спеціалістів юридичного відділу апарату Волинської облдержадміністрації було здійснено 8 таких спільних перевірок.

Спільні перевірки стану правової роботи були проведені в структурних підрозділах Волинської обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях та структурних підрозділах обласної державної адміністрації.

З метою перевірки виконання рекомендацій, наданих за результатами перевірок стану правової роботи, а також у разі ненадходження повідомлення про виконання згаданих рекомендацій, спеціалістами управління юстиції проводяться контрольні перевірки.

Письмові рекомендації Головного управління юстиції у Волинській області підприємствами, установами, організаціями виконані у повному обсязі .

Одним із напрямків здійснення методичного керівництва правовою роботою є підвищення кваліфікації начальників та спеціалістів територіальних управлінь юстиції. Головним управлінням юстиції у Волинській області постійно проводиться відповідна робота.

Так, у 2011 році з начальниками та спеціалістами районних, міських, міськрайонних управлінь юстиції проведено 4 семінари.

Разом з тим, підвищенню професійного рівня та набуття практичного досвіду спеціалістами районних, міських, міськрайонних управлінь юстиції сприяє проведення стажувань в Головному управлінні юстиції у Волинській області.

Таким чином, у звітному періоді проведено 14 стажувань працівників територіальних управлінь юстиції.

З метою підвищення професійного рівня та кваліфікації працівників юридичних служб місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, урядових органів в системі міністерств, державних господарських об’єднань, державних підприємств, установ, організацій у 2011 році Головним управлінням юстиції у Волинській області було організовано та проведено 11 постійно діючих семінарів.

На базі Головного управління юстиції у Волинській області у 2011 році проведено 6 стажувань працівників юридичних служб області. Стажування проводиться відповідно до індивідуального плану, який затверджується керівником стажування.

Виконуючи функцію методичного керівництва правовою роботою, Головним управлінням юстиції у Волинській області у 2011 році розроблено 7 методичних рекомендацій (2010 – 12) з правових питань для використання в роботі територіальними управліннями юстиції, юридичними службами підприємств, установ, організацій. При виборі тематики були враховані найбільш розповсюджені недоліки і порушення, виявлені у ході перевірок стану правової роботи, а також пропозиції юрисконсультів під час проведення семінарів.
Реєстрація нормативно-правових актів.

Головним управлінням юстиції у Волинській області здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення роботи з питань державної реєстрації нормативно-правових актів, а саме:

питання державної реєстрації нормативно-правових актів розглядались на засіданнях колегії; проведені семінарські заняття; семінари з працівниками районних (міськрайонних) управлінь юстиції. Також проведено семінар з працівниками юридичних служб суб'єктів нормотворення, відповідальних за державну реєстрацію нормативно – правових актів, на якому розглядалось питання, щодо якості зареєстрованих районними (міськрайонними) управліннями юстиції нормативно-правових актів, проаналізовано найбільш поширені помилки, що допускаються під час здійснення державної реєстрації та порушення законодавства, які мають місце у роботі суб'єктів нормотворення; проведено оперативні наради з питань державної реєстрації нормативно-правових актів; проведено стажування спеціалістів районних (міськрайонних) управлінь юстиції, які здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів, та спеціалістів суб'єктів нормотворення.

Перевірки з питань дотримання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів Головним управлінням юстиції у Волинській області проводяться відповідно до затверджених планів з дотриманням Порядку проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.

Наказом міністерства юстиції України від 19.01.2012 № 93/5 затверджено новий Порядок проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, яким управлінням юстиції надано право складати протоколи про адміністративні правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів згідно статті 188 – 41 за порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів: неподання, несвоєчасне подання для державної реєстрації нормативно-правових актів, які відповідно до закону підлягають державній реєстрації, направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державної реєстрації та не опубліковані в установленому законом порядку, а також надіслання для виконання вказівок, роз'яснень у будь-якій формі, що встановлюють правові норми, – тягнуть за собою накладення штрафу на керівників органів, нормативно-правові акти яких відповідно до закону підлягають державній реєстрації, від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Систематизація законодавства.

Головне управління юстиції у Волинській області та його територіальні управління, відповідно до Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 15 квітня 2004 року № 31/5, здійснюють:

– облік та зберігання офіційних друкованих видань «Офіційний вісник України», «Відомості Верховної Ради України», «Систематичне зібрання чинного законодавства України», «Кодекси України», газет – «Урядовий кур’єр» та «Голос України»;

– облік актів законодавства України за видами у журналах;

– підтримання у контрольному стані та зберігання актів законодавства України, що опубліковані в них;

– відстеження інформації щодо офіційного оприлюднення актів законодавства України у цих виданнях.

Робота щодо систематизації законодавства проводиться з метою створення умов для практичного використання нормативної бази.

Схожі:

Державний стандарт професійно-технічної освіти
Турчин В. П., директор художнього професійного-технічного училища №14 смт. Івано-Франкове
Державний стандарт професійно-технічної освіти
Турчин В. П., директор художнього професійного-технічного училища №14 смт. Івано-Франкове
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНІЙ ОСВІТІ
Нагромаджений в Україні та закордоном досвід переконливо свідчить, що інформаційні технології та інтерактивні методи сприяють інтенсифікації...
«Форми і методи роботи предметних гуртків»
Коваль Світлана Юріївна – спеціаліст вищої категорії, викладач дисципліни «Товарознавство продовольчих товарів» Вищого комерційного...
НАГЛЯДОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
ТзОВ «Кромберг енд Шуберт», Луцького підприємства електротранспорту, Волинського управління ЗАТ «Електро», Луцького національного...
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки професійно-технічного навчального закладу (далі – Бібліотека)
2. Організаційні форми навчання під час експерименту
Підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання на базі професійно-технічного училища №1 м. Житомира містить у собі наступні...
ПРОЕКТ
Севастопольського вищого професійного училища засобів зв’язку та інформаційних технологій
Дипломної роботи
Формування елементів статистичного моніторингу професійно-кваліфікаційного рівня випускників вищого навчального закладу
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО УЧИЛИЩА
Фізичне виховання цілком особливий предмет, який зачіпає біологічну, психологічну і соціальну сутність учня. Підготовка учнів до...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка