Методичні рекомендації стосовно документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень СКОРОЧЕННЯ ТА ПОЯСНЕННЯ


Скачати 0.96 Mb.
Назва Методичні рекомендації стосовно документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень СКОРОЧЕННЯ ТА ПОЯСНЕННЯ
Сторінка 1/9
Дата 19.04.2013
Розмір 0.96 Mb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Право > Методичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
Схвалено колегією

Державної реєстраційної

служби України 11.12.2012

(Протокол №3)




Методичні рекомендації

стосовно документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
СКОРОЧЕННЯ ТА ПОЯСНЕННЯ

1. Документ, що посвідчує особу

- паспорт громадянина України;

- посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні;

- національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє.

Документом, що посвідчує посадову особу органу влади, є службове посвідчення.

Документом, що посвідчує особу, яка не досягла 16-річного віку, є свідоцтво про народження.

2. Закон

Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон України від 01.07.2004 № 1952–IV // Відом. Верхов. Ради України. – 2004. – № 51. – Ст. 553 (із змінами).

3. ЦК України

Цивільний кодекс України: від 16.01.2003 № 435–ІV // Відом. Верхов. Ради. – 2003. – № 40 – 44. – Ст. 356 (із змінами).

4. ЗК України

Земельний кодекс України: станом на 01.11.2011 // Відом. Верхов. Ради України. – 2002. – № 3 – 4. – Ст. 27. (із змінами).

5. ГК України

Господарський кодекс України: від 16.01.2003 № 436-IV // Відом.Верхов.Ради України. – 2003.— № 18 – Ст.144 (із змінами).

6. ЦПК України

Цивільно-процесуальний кодекс України: від 18.03.2004 № 1618-IV // Відом. Верхов. Ради України – 2004.— № 40 – Ст. 492 (із змінами).

7. КПК України

Кримінально-процесуальний кодекс України: від 28.12.1960 № 1001-05 // Відом. Верхов. Ради УРСР – 1961. – № 2 – Ст. 15 (із змінами).

8. ПК України

Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI // Відом. Верхов. Ради України — 2011.— № 13 — Ст. 112.

9. Порядок

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядок надання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703.

ЗМІСТ

Документи, що підтверджують наявність відносин представництва ………………

3

Документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно …………………………….…

Документи, що відповідно до законодавства надають право на виконання будівельних робіт ………………………………………………………………………


5


6

Документи, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта ………………………………........

7

РОЗДІЛ 1. ПРАВО ВЛАСНОСТІ ……………………………………………….…….

8

Документи, необхідні для проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно без видачі свідоцтва про право власності………………………….

8

Документи, необхідні для проведення державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва ………………………………………………...….

10

Документи, необхідні для проведення державної реєстрації права власності на самочинно побудовані об'єкти нерухомого майна ………………………………......

12

Документи, необхідні для проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно з видачею свідоцтва про право власності ……….………………...

13

Новозбудований або реконструйований об’єкт нерухомого майна ……………

13

Внесення нерухомого майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду) юридичної особи ……………………………………………………………....

17

Передача у власність фізичним та юридичним особам об'єктів нерухомого майна у результаті припинення (ліквідації чи реорганізації) юридичної особи або виділу з неї нової юридичної особи ………………………………………………......

18

Передача об'єктів нерухомого майна у власність фізичним та юридичним особам, що вийшли із складу засновників (учасників) юридичної особи ….………

20

Повернення об'єктів нерухомого майна у власність реабілітованим громадянам………………………………………………………………………..……..

22

Виділення окремого об'єкта нерухомого майна із складу об'єкта нерухомого майна, що складається з двох або більше об'єктів ………………………………..….

23

Переведення об'єкта нерухомого майна з житлового у нежитловий або з нежитлового у житловий ………………………………………………………………

24

РОЗДІЛ 2. РЕЧОВІ ПРАВА НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, ВІДМІННІ ВІД ПРАВА ВЛАСНОСТІ ……………………………………………………………........................

26

Право володіння ………………………………………………………………........

26

Сервітут ………………………………………………………...…………………..

28

Суперфіцій ……………………………………………………………………….…

31

Емфітевзис ……………………………………………………………………….....

35

Право оренди нерухомого майна ……………………………………...……….…

38

Право постійного користування земельною ділянкою ………………………….

42

Право довірчої власності ……………………………………...……………..........

43

Право господарського відання та оперативного управління ………...………....

46

Іпотека ………………………………………………………………………........…

47

РОЗДІЛ 3. ОБТЯЖЕННЯ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО…………...

51

РОЗДІЛ 4. ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ПРИПИНЕННЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ………………………………………………………..........

55











Документи, що підтверджують наявність відносин представництва
Згідно зі статтею 237 ЦК України правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов’язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє є представництвом. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.

Представництво на підставі договору. Відповідно до статті 6 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (стаття 627 ЦК України). При зверненні представника обов’язково має подаватися договір, яким врегульовано відносини представництва.

Представництво на підставі закону. Згідно з частиною першою статті 238 ЦК України представник може бути уповноважений на вчинення лише тих правочинів, право на вчинення яких має особа, яку він представляє. Відповідно до статті 242 ЦК України батьки (усиновлювачі) є законними представниками своїх малолітніх та неповнолітніх дітей.

Опікун є законним представником малолітньої особи та фізичної
особи, визнаної недієздатною.

При цьому нормами ЦК України передбачається, що законним представником у випадках, встановлених законом, може бути інша особа.

Слід відмітити, в деяких випадках виникнення представництва на підставі закону відбувається у зв’язку з прийняттям компетентними державними органами відповідних рішень. Так, встановлення опіки над малолітніми особами та фізичними особами, які визнані недієздатними, здійснюється у відповідних випадках як судом, так і органом опіки та піклування.

Таким чином, при зверненні такого представника має подаватися документ, яким врегульовано відносини представництва за законом. Таким документом може бути свідоцтво про народження дитини, про встановлення опіки над малолітніми особами, які позбавлені батьківського піклування, про встановлення опіки над фізичними особами, які визнані недієздатними, та рішення органу опіки та піклування про встановлення опіки над малолітніми особами.

Представництво на підставі акту органу юридичної особи. Відповідно до частини другої статті 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом. Установа створюється на підставі індивідуального або спільного установчого акта, складеного засновником (засновниками).

Так, відповідно до частини першої статті 82 ГК України установчим документом повного товариства і командитного товариства є засновницький договір.

Установчим документом акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю є статут.

У свою чергу, об’єднання громадян (політичні партії та громадські організації) діють на основі статуту або положення.

Тобто, при зверненні такого представника має подаватися установчий документ юридичної особи. Таким документом може бути засновницький договір, статут або положення, в якому міститимуться відомості про уповноваження відповідної особи на вчинення дій від імені юридичної особи.

Представництво на підставі довіреності. Виходячи з положень частин першої та другої статті 244 ЦК України представництво, яке ґрунтується на договорі або акті органу юридичної особи може здійснюватися за довіреністю.

Відповідно до частини третьої вказаної статті довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі.

При цьому форма довіреності повинна відповідати формі, в якій відповідно до закону має вчиняться правочин. Довіреність, що видається у порядку передоручення, підлягає нотаріальному посвідченню, крім випадків, встановлених частиною четвертою цієї статті (стаття 245 ЦК України).

Довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, та скріплюється печаткою цієї юридичної особи (стаття 246 ЦК України).

Таким чином, при зверненні такого представника має подаватися довіреність. При цьому, довіреність має відповідати вимогам статей 245 – 247 ЦК України.


ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ВИНИКНЕННЯ, ПЕРЕХІД ТА ПРИПИНЕННЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ ТА ІНШИХ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО

  1. Укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат.

  2. Свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат.

  3. Свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат.

  4. Свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, видані нотаріусом, чи їх дублікати.

  5. Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором відповідно до Порядку.

  6. Свідоцтво про право власності, видане органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді.

  7. Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією до набрання чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703 «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно».

  8. Рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняте власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном.

  9. Державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою (якщо таке право було зареєстровано до 01.01.2013 року).

  10. Рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

  11. Ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди.

  12. Заповіт, яким встановлено сервітут на нерухоме майно.

  13. Закон, яким встановлено сервітут на нерухоме майно.

  14. Рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об’єкта нерухомого майна релігійній організації.

  15. Рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об’єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність.

  16. Інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.

Документи, що відповідно до законодавства надають право на виконання будівельних робіт
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що такими документами є:

- декларація про початок виконання будівельних робіт - щодо об’єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності;

- дозвіл на виконання будівельних робіт, виданий відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю щодо об’єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності;

- повідомлення про початок виконання будівельних робіт Державній архітектурно-будівельній інспекції України або її територіальному органу (інспекції державного архітектурно-будівельного контролю) за місцезнаходженням об’єкта будівництва – щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.06.2011 № 92, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.07.2011 за № 85/19623, затверджено Порядок ведення єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об’єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів.

Так, відповідно до пункту 9 вказаного Порядку доступ користувачів до даних зазначеного Єдиного реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Якщо відповідно до законодавства право на виконання будівельних робіт виникає з моменту повідомлення уповноважених органів, органові державної реєстрації прав надається копія документа, що відповідно до законодавства підтверджує факт повідомлення (пункт 75 Порядку).


Документи, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, прийняття в експлуатацію об’єктів, що належать до I – III категорії складності, та об’єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі – Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Прийняття в експлуатацію об’єктів, що належать до IV і V категорії складності, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі Інспекцією сертифіката.

З наведеного вбачається, що декларація про готовність об’єкта до експлуатації, зареєстрована в установленому порядку Інспекцією (щодо об’єктів I – III категорії складності), та виданий, на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації сертифікат (щодо об’єктів IV і V категорії складності) є документами, які підтверджують відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам, та мають подаватися для оформлення права власності з видачею свідоцтва про право власності на новозбудовані, реконструйовані об’єкти нерухомого майна.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Схожі:

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ стосовно об’єктів нерухомого майна, права...
У випадках, передбачених законодавством України, встановлено необхідність проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме...
Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”
Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Документи, необхідні для проведення державної реєстрації речових...
...
Щодо державної реєстрації права власності на нерухоме майно з видачею...
Державна реєстраційна служба у зв’язку з численними зверненнями стосовно проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме...
Міської ради від 14. 09. 2012
Постановою Кабінету Міністрів України від 22. 06. 2011 №703 «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно...
Щодо державної реєстрації прав на підставі документів, за якими перехід...
Йно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав) на підставі документів, за якими перехід права власності на нерухоме майно розпочався,...
Виступ начальника реєстраційної служби Головного управління юстиції...
Овноважень Укрдержреєстру та з питань банкрутства (із змінами) у Волинській області утворено 19 реєстраційних служб територіальних...
ДОВІДНИК для користувача реєстраційними послугами
Що таке державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і для чого вона потрібна?
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ стосовно суб’єктів, які мають право на отримання...
Наказ Міністерства юстиції від 23. 03. 2009 №525/5 ’’Про затвердження Методичних рекомендацій стосовно суб’єктів, які мають право...
СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Синельникове, вул. Леніна, 185 з державної до комунальної власності, Тимчасове положення про порядок державної реєстрації права власності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка