Щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту рішення


Скачати 116.69 Kb.
Назва Щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту рішення
Дата 10.04.2013
Розмір 116.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Аналіз регуляторного впливу

щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту рішення

Нікопольської міської ради «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі»




Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі», як регуляторного акту.

На даний момент розміщення зовнішньої реклами на території міста Нікополя регламентує Порядок розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі, затверджений рішенням виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 17 березня 2004 року №129. Функції робочого органу з регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами покладено, згідно з рішенням виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 12.08.2009 № 490 « Про внесення змін до Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі, затверджених рішенням виконкому від 17.03.2004 №129», на відділ архітектури та містобудування міської ради, якого вже не існує.

Причини та умови виникнення проблеми:

- Рішення виконкому від 17.03.2004 № 129 не було проведено регуляторним актом;


  • Нікопольська міська рада рішенням від 03.02.2012 № 77-16/IV «Про затвердження структури, загальної чисельності штатних одиниць виконавчих органів Нікопольської міської ради» створили управління містобудування та архітектури»;

  • Нікопольська міська рада рішенням від 24.02.2012 № 42-17/IV «Про впорядкування зовнішньої реклами» доручила Управлінню містобудування та архітектури розробити та надати на затвердження Нікопольській міській раді нові Правила розміщення зовнішньої реклами у місті Нікополі;

  • Необхідність внесення змін в Порядок на вимогу Постанов Кабинету Міністрів України від 09.09.2009 №968 та від 23.05.2012 №495 «Про внесення змін до Типових правил розміщення зовнішньої реклами».




  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.


На сьогоднішній день на території міста Нікополя не врегульовано питання розміщення зовнішньої реклами, прозорості проходження процедури отримання дозволу суб'єктами господарювання.

Дану проблему має вирішити прийняття рішення Нікопольською міською радою «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі», як регуляторного акту.

Прийняття рішення, яке досконально регламентує порядок отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, з урахуванням актів чинного законодавства в галузі зовнішньої реклами надасть можливості щодо виключення ситуацій, пов'язаних з виникненням заборгованості перед бюджетом, прозорості нарахування та отримання плати за право тимчасового розміщення об`єктів зовнішньої реклами, з можливими корупційними діями, неофіційними витратами розповсюджувачів зовнішньої реклами та створить прозору систему прийняття рішень виконавчим комітетом Нікопольської міської ради про надання або відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами. Крім того, прийняття зазначеного акту додатково забезпечить можливість оскарження незаконних дій з боку осіб, уповноважених на вчинення відповідних власних повноважень та суб`єктів господарювання.

  1. Цілі державного регулювання


Метою прийняття рішення Нікопольською міською радою «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі», як регуляторного акту є:
- дотримання чинного законодавства України на території м. Нікополя в галузі зовнішньої реклами;
- створення єдиної цілісної впорядкованої структурованої та прозорої системи в галузі розміщення зовнішньої реклами на міста Нікополя;

- створення сучасного правового простору, який буде відповідати потребам рекламного бізнесу та сприяти розвитку цього сектору ринку на території Нікополя;
- врегулювання питань, пов'язаних з:

а) організацією взаємодії між розповсюджувачами зовнішньої реклами, органами місцевого самоврядування та державними органами;

б) встановленням порядку та умов надання, внесення змін, погодження та скасування дозволів на розміщення зовнішньої реклами;

в) встановленням архітектурних, містобудівних та інших вимог щодо розміщення спеціальних конструкцій на території Нікополя;

г) створенням системи контролю за дотриманням порядку розміщення зовнішньої реклами;

ґ) визначенням підстав та порядку визначення розмірів плати за надання у користування місць розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у комунальній власності;

д) визначенням порядку надання місць, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій;

е) встановленням порядку та підстав демонтажу спеціальних конструкцій, розташованих на території Нікополя на місцях, які перебувають у комунальній власності.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей
Досягнення регуляторних цілей передбачається шляхом прийняття рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі».

Запропонований регуляторний акт відповідає вимогам діючого законодавства, після опублікування в засобах масової інформації, отримання пропозицій і зауважень підлягає затвердженню міською радою.

З питань, які вирішуються даним регуляторним актом, розглядаються три альтернативні варіанти.

Альтернатива 1

Залишити ситуацію без змін. Відсутність прозорості механізму розміщення зовнішньої реклами, плати за тимчасове користування місцями розташування спеціальних рекламних конструкцій, порядку демонтажу, обліку та зберігання спеціальних конструкцій, встановлених в місцях, що знаходяться в комунальній власності Нікопольської міської ради, призведе до посилення проблеми розвитку підприємництва, зробить процедуру отримання дозволу непрозорою і призведе до ускладнення контролю з боку органу місцевого самоврядування.

Альтернатива 2

Заборона розміщення зовнішньої реклами. Наслідками стане зниження надходжень до місцевого бюджету, ймовірність установки рекламних конструкцій з порушеннями з боку суб'єктів господарювання, що призведе до погіршення зовнішнього вигляду міста, посилення існуючої ситуації.

Альтернатива 3

Прийняття запропонованого регуляторного акта дасть можливість вирішення актуальних проблем, пов'язаних з рекламними конструкціями, сприяння розвитку підприємництва.

Оцінюючи альтернативи, перевага була віддана останній, оскільки в цьому випадку досягти мети можливо в стислий термін, з врахуванням особливостей роботи міської ради та її виконавчих органів, та ситуації, яка склалася у сфері розміщення зовнішньої реклами.
4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
З метою вирішення вищезазначеної проблеми, заява заявника із запропонованими місцями розміщення спеціальних конструкцій, подається до дозвільного центру «Партнери», виноситься на розгляд комісії з розгляду питань розміщення зовнішньої реклами.

На засіданні комісії у присутності заявника розглядається питання про доцільність розміщення даної конструкції, конструктивне рішення рекламної конструкції, висвітлення його, а так само протипожежні і автодорожні норми.

Якщо на одне і теж місце надходить кілька заяв, то комісія виносить рішення про надання пріоритету тому чи іншому заявнику на розташування спеціальних конструкцій.

Після підготовки і підписання дозволу на установку спеціальної конструкції та узгодженої із зацікавленими службами заявником в установленому законом порядку рішенням виконкому затверджується місце розміщення спеціальної конструкції.

Заявник укладає договір на тимчасове користування місцем розміщення спеціальної конструкції в управлінні містобудування та архітектури і встановлює конструкцію.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Досягнення встановлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, можливо через обґрунтовану мотивацію суб’єктів господарювання виконувати встановлені вимоги.

Можливість досягнення цілей, передбачених у цьому АРВ, в разі прийняття зазначеного рішення, є цілком реальною та обґрунтованою в зв’язку з тим, що метою проекту зазначеного рішення є цілеспрямоване вирішення зазначених проблем.

Таким чином, поставлені цілі досягаються при виконанні вимог цього регуляторного акта з найменшими витратами для суб’єктів господарювання. Досягнення встановлених цілей шляхом виконання регуляторного акта приносить вигоди без залучення додаткових коштів, як з боку суб’єктів господарювання, так і міського бюджету.

Також, слід зазначити, що в даному випадку, має місто ризик впливу зовнішніх чинників на дію даного акта, як, зокрема: зміни діючого законодавства, що може привести до недоцільності в подальшому застосуванні прийнятого регуляторного акта або зміни його суті чи окремих положень.

Можливість досягнення визначених цілей можлива за умови чіткого виконання положень запропонованого регуляторного акта суб'єктами підприємницької діяльності, посадовими особами органу місцевого самоврядування та дозвільними органами.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.

Аналіз вигод та витрат.

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта припускає наведення аналізу вигод та витрат, що виникають у різних груп суб’єктів, на які поширюється дія цього акта.

Будуть впорядковані процеси оформлення дозвільної документації на розміщення рекламних конструкцій та врегульовано відносини розповсюджувача зовнішньої реклами з органами місцевого самоврядування під час виконання робіт з розташування рекламних засобів, їх використання та демонтажу, сформовано вимоги до розміщення рекламних конструкцій та художньо-естетичні вимоги до зовнішнього вигляду рекламних конструкцій, захист економічних інтересів громадян міста Нікополя.

Виділення нових економіко-планувальних зон;

Необхідність збільшення надходжень до міського бюджету від плати за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами;

Впорядкування перенасиченого рекламного простору міста з метою зменшення інформаційного тиску на гостей та мешканців міста та заміна рекламних конструкцій, які застарілі з точки зору технологій і відповідно не виконують функції належного естетичного забарвлення міста;

Регулювання впливає на кожну з 3-х базових сфер: інтереси громади та суб’єктів господарювання, органу місцевого самоврядування. Такий вплив відображено в таблиці.

Таблиця вигод і витрат

СФЕРА ВПЛИВУ

ВИГОДИ

ВИТРАТИ

ГРОМАДЯНИ ТА СУБЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ

1. «Дозвільний центр» - прозорість процесів оформлення та розташування зовнішньої реклами та території міста;

2.Спрощення оформлення та внесення змін у дозвільну документацію.

3. Подача заяв через «Дозвільний центр» - який виключить ситуацій, пов'язані з можливими корупційними діями, неофіційними витратами розповсюджувачів зовнішньої реклами.


1 .Витрати на прийняття рішення відсутні;

2. Приведення рекламних конструкцій у відповідність до вимог передбачених Правилами

3.Витрати, пов'язані з його впровадженням, не можуть бути прогнозованими,

оскільки прямо залежать від практичної ситуації розміщення зовнішньої

реклами

ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

1. Досягнення цілей передбачених п.  2 цього аналізу.

2. Виконання обов’язків, покладених на органи місцевого самоврядування у зв’язку з прийняттям Закону України “Про рекламу” та постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.03 р. № 2067.

3. Виключення ситуацій, пов’язаних з виникненням заборгованості перед бюджетом, прозорості нарахування та отримання плати за право тимчасового розміщення об`єктів зовнішньої реклами, з можливими корупційними діями, неофіційними витратами розповсюджувачів зовнішньої реклами.

4. Створення прозорої системи прийняття рішень виконавчого комітету Нікопольської міської ради про надання або відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

5. Додаткове забезпечення можливості оскарження незаконний дій з боку осіб, уповноважених на вчинення відповідних власних повноважень та суб`єктів господарювання.


1. Витрати, пов’язані з прийняттям регуляторного акту (рішення).

2. Витрати, пов’язані з впровадженням та контролем за дотриманням вимог регуляторного акту.

3. Витрати пов'язанні з демонтажем рекламних конструкцій

ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА



1. Підвищення якості, енергомічності та естетичності засобів зовнішньої реклами.

2. Підвищення безпеки життєдіяльності у процесі використання засобів зовнішньої реклами на території міста.


1. Витрати, пов’язані з впровадженням регуляторного акту


7.Обґрунтування запропонованого строку дії акта
Даний проект рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Нікополі» є загальнообов’язковим до застосування на території міста та може бути використаний протягом 5 років.
8. Визначення показників, результативності регуляторного акта
Показники надані по підсумкам І півріччя 2012 року

з/п

Показник

Роки дії регуляторного акта




2012

2013

2014

2015

2016

Сфера інтересів держави




 1

Розмір надходжень плати за право тимчасового користування місцями, які перебувають у комунальній власності Нікополя під розміщення зовнішньої реклами

204,7

тис. грн.







 

 

2

Кількість звернень до розповсюджувачів зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень Правил

5













Сфера інтересів підприємців




 1

Строк отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами

30 днів

 

 

 

 

 2

Кількість наданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами

1

 

 

 

 

Сфера інтересів громадян




 1

Кількість наданих заяв на розміщення зовнішньої реклами

3

 

 

 

 

 2

Загальна кількість рекламних конструкцій

253

 

 

 

 

3

Загальна кількість розповсюджувачів зовнішньої реклами (суб’єктів господарювання) на території міста

57














9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регулювання акта в разі його прийняття
Результативність регуляторного акта буде відстежуватися управлінням містобудування і архітектури виконкому міської ради.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено на етапі його підготовки, громадського обговорення проекту.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового  та повторного відстежень.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності з метою дотримання чинного законодавства та нормативно-правових актів.

Начальник управління

містобудування та архітектури С.М.Токар

Схожі:

Аналіз регуляторного впливу щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту...
Нікопольської міської ради «Про  затвердження  Порядку розміщення та встановлення технічних елементів (пристроїв) на будівлях та...
АНАЛ І З регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проекту...
Синельниківське міське комунальне підприємство „Водоканал’’ надає послуги з водовідведення суб’єктам підприємницької діяльності юридичним...
Аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення міської ради
Нікопольської міської ради, згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи ст ст. 9, 13 Закону України...
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта
Шполянська міська рада повідомляє про оприлюднення проекту рішення виконавчого комітету Шполянської міської ради «Про встановлення...
Звіт про результати відстеження регуляторного акта
Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
АНАЛІЗ впливу регуляторного акта – проекту рішення Нікопольської міської ради
Проект рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Статуту територіальної громади міста Нікополь» розроблено робочою групою,...
Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проекту...
Ановлення ставок збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, які належать до місцевих податків і зборів, що запроваджуються...
ЗВІТ про базове відстеження результативності дії регуляторного акта...
Постанови Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 №308 “Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності...
АНАЛ І З регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проекту...
...
Аналіз впливу регуляторного акта проекту рішення міської ради
«Про затвердження персонального складу та Положення про конкурсну комісію з визначення постачальників (виконавців) при здійсненні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка