ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


Скачати 119.58 Kb.
Назва ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Дата 09.04.2013
Розмір 119.58 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я

  1. вул. Шевченка, 46, м. Хмельницький, 29000

  2. тел/факс (0382) 76-51-65, Е-mail: zdorovya@mail.ru Код ЄДРПОУ 02013337



РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ





«30» жовтня 2012р. Протокол № 9/1

м.Хмельницький

Про підсумки роботи ЛПЗ області

за 9 місяців 2012 року та результати

акредитації ЛПЗ області
Впродовж поточного року зусилля держави, органів влади всіх рівнів і працівників медичної галузі спрямовані на удосконалення системи охорони здоров’я як шляхом її реформування, так і якісного виконання функцій і завдань галузі. Як відображення певних досягнень в суспільстві, має місце деяке покра-щення демографічної ситуації в області: підвищився рівень народжуваності до 11,3 на 1000 населення (минулий рік – 10,6). Показник загальної смертності практично залишається на рівні минулого року і становить 15.7. Структура причин смерті не зазнає змін: на 1 місці залишаються хвороби системи кровообігу (60,2%), на 2 – новоутворення (12,1%), на 3 – симптоми, ознаки та неточно визначені стани (9,6%), на 4 – зовнішні причини (5%).

Наймасштабнішою в історії людства неінфекційною пандемією, яка визна-чає структуру серцево – судинної захворюваності та смертності, є артеріальна гіпертензія, питома вага якої становить 41% серед поширеності цієї патології, на ІХС припадає 33%, цереброваскулярну патологію – 15%, інші захворювання – 11%. В Україні етапно та чітко запроваджується пілотний проект щодо державного регулювання цін на лікарські засоби гіпотензивної дії – в область надійшли централізовані кошти на оплату різниці цін на ці засоби.

Недостатнє охоплення населення мамографічним скринінгом призводить до високої питомої ваги занедбаних хворих на рак молочної залози, яка становить 17,6% (2011 рік 16,6%): високий рівень показника у Ярмолинецькому (2 з 4), Новоушицькому (4 з 8), Старокостянтинівському (5 з 13), Летичівському (2 з 6), Полонському (5 з 17), Городоцькому (3 з 14), Красилівському (5 з 23) районах, у м.Хмельницькому з 84 зареєстрованих випадків 18 виявлено занедбаними.

Показник активного виявлення по області становить лише 46,8%: в Полон-ському районі 15,8% (6 з 38 хворих), м.Нетішині – 25%, у Білогірському районі 31,6%, Красилівському 41,9%, Кам.Подільському районі, містах Кам.Поділь-ському та Хмельницькому по 42,3%.

Цитологічним скринінгом в цілому по області охоплено 56,8% жіночого населення (2011 рік – 61,4%). У м.Кам.Подільському охоплено оглядами менше третини жіночого населення, незадовільно проведена ця робота в Новоушиць-кому (44,1%) та Старосинявському (48,1%) районах. При високому показнику охоплення онкопрофоглядами жінок у Білогірському, Кам.Подільському, Теофі-польському районах незадовільна якість роботи і надзвичайно високий відсоток неповноцінних мазків. Новоушицький, Старосинявський райони та м.Кам.Поділь-ський при малій питомій вазі охоплених онкопрофоглядами жінок мають також високі показники неповноцінних мазків.

Зовнішні фактори як причина смертності в абсолютних числах дещо змен-шуються, однак за 8 місяців цього року по причині нещасних випадків, травм, отруєнь загинуло 677 осіб: 86 осіб загинуло внаслідок транспортних нещасних випадків, 87 втопилося, 91 помер від отруєння алкоголем, 59 – від падіння з висоти, 162 закінчили життя самогубством.

З 1 січня вступає в дію ухвалений 5 липня Закон України «Про екстрену медичну допомогу» (далі – ЕМД). МОЗ України розроблено проекти Постанов КМУ, якими буде затверджено низку нормативів. Підготовча робота з виконання Закону України проведена і в області: проведено аудит стану надання ЕМД та інвентаризацію її ресурсного забезпечення, наказом УОЗ ОДА створено робочу групу і проведено низку її засідань, за результатами обговорення розроблена стратегія (Концепція) розвитку ЕМД в області із керівництвом службою обласним Центром ЕМД та медицини катастроф та створенням 3 міжрайонних станцій ЕМД з мережею відділень та пунктів постійного і тимчасового базування бригад: Шепетівська ІІ категорії – для північного регіону, Хмельницька ІІІ категорії – центрального, Кам.Подільська ІІ категорії – південного регіону. Передбачено фінансування служби ЕМД з обласного бюджету з 01.01.2013 року.

В середньому по районах питома вага виїздів бригад в сільську місцевість складає 30,3%, в той час як частка сільського населення становить 64,8%. Особливо низька доступність такої допомоги сільському населенню при серед-ньому по районах показнику 97,7 на 1000 у Віньковецькому (38,4), Новоушиць-кому (41,5), Волочиському (46,4), Полонському (48,8), Ярмолинецькому (53).

За цей період року в області 6 ФАПів реорганізовано в лікарські амбула-торії: в селах В.Решнівка та Корчик Шепетівського району, с.Зарічанка Чемеро-вецького району та 3 селах у Волочиському районі – Користова, Гарнишівка, Копачівка. Створена 1 амбулаторія ЗПСМ в с.Сульжин Шепетівського району та ще по 1 лікарській амбулаторії в містах Хмельницькому та Кам.Подільському як відокремлені підрозділи міських поліклінік. У м.Хмельницькому функціонує 6 таких амбулаторій, м. Кам.Подільському 9. Прийняті рішення сесій районних рад про реорганізацію дільничних лікарень в лікарські амбулаторії у Віньковецькому (Зіньківської) та Деражнянському (Вовковинецької) районах. 5 дільничних ліка-рень реоганізовано в амбулаторії ЗПСМ – Миньковецька, Смотрицька, ст.Дунає-вецька, Маківська Дунаєвецького району та Хролинська Шепетівського району.

У листопаді будуть розглядатись питання реорганізації дільничних лікарень в Ізяславському (Білогородська), Старокостянтинівському (Самчиківська), Чеме-ровецькому (Летавська, Черчецька), Ярмолинецькому (Солобковецька) районах. У цьому році передбачено також створити амбулаторію ЗПСМ на базі ФАПів в с.Давидківці Хмельницького району та с.Голосків Летичівського району.

2 лікарські амбулаторії реорганізовані у ФАПи у с.Кривачинці Воло-чиського району та с.Сковородки Старокостянтинівського району. 39 ФПів реорганізовано в медичні пункти тимчасового базування.

У поточному році відкрито ще 4 пункти швидкої медичної допомоги: Дунаєвецький район – 3 та Шепетівський – 1.

У 18 ЦРЛ та у складі Кам.Подільської поліклініки створені Центри ПМСД як структурні підрозділи. Відсутні такі Центри у Теофіпольській та Старокостян-тинівській ЦРЛ по причині відмови сесій районних рад, що суперечить державній політиці з охорони здоров’я.

У жовтні - листопаді 2012 року було заплановано розгляд на сесіях рад питання про створення Центрів ПМСД як самостійних юридичних осіб у 13 районах та 5 містах. Прийняті такі рішення у 5 регіонах області – Деражнян-ському, Славутському, Ізяславському, Шепетівському районах та м.Кам.Поділь-ському.

В області понад 72% сільського населення і 29,5% міських жителів обслуго-вуються за сімейним принципом. Зареєстровано 394 посади лікарів ЗПСМ, на яких працює 332 фізичних особи або 2,5 на 10 тисяч при державному показнику 2011 року 2,0. У 2012 році на курсах спеціалізації підготовлено 25 лікарів, завершили навчання в інтернатурі і приступили до роботи ще 8.

В області практично вдалося вирішити проблему укомплектування ФАПів: станом на 1 жовтня лише 2 ФАПи не укомплектовані основними медпраців-никами по причині їх звільнення у ІІІ кварталі цього року.

У числі головних показників галузі – показники служби охорони здоров’я дітей та матерів. Випадків материнської смертності в області не зареєстровано. Інтегральний показник роботи галузі – малюкової смертності за 9 місяців стано-вить 9,4 на 1000 (померло 104 дітей) при минулорічному обласному 6,2 та дер-жавному 9,1. За І півріччя цього року показник був вищий та становив 9,8. Висо-кий показник цього року сформований за рахунок Новоушицького району 33,2, м.Кам.Подільского 16,7, Старосинявського 14,1, Летичівського 12,7 районів та показник понад 10 на 1000 має місце у Ізяславському (10,5), Хмельницькому (10,3), Ярмолинецькому (11,3) районах та м.Хмельницькому (11,7). З перинаталь-них причин високий рівень втрат немовлят у Шепетівському (6 випадків з 7), Кам.Подільському (4 з 5), Новоушицькому (4 з 7), Хмельницькому (3 з 5), м.Кам.Подільському (8 з 13).

По 2 випадки ВВР як причин малюкової смертності мають місце у Летичівському (з 3) і Полонському (з 4) районах та 7 з 27 – у м.Хмельницькому. Недостатня увага приділяється в ЛПЗ стану організації та якості пренатальної УЗД. Не забезпечується в області і безкоштовність біохімічного скринінгу вагітних в повному обсязі, що безумовно впливає на результати.

Показник первинної інвалідності населення працездатного віку за звітний період в області вдалося поліпшити: рівень вперше визнаних інвалідами становив 40,3 на 10 тисяч, що є на 13% (12,6) нижче у порівнянні з 9 місяців 2011 року (45,4). Проте у м.Кам.Подільському, Дунаєвецькому, Кам.Подільському, Полон-ському, Старосинявському районах показник перевищує обласний. Має місце великий відсоток встановлення ІІІ групи інвалідності, який характеризує рівень надання медичної допомоги онкохворим в цілому позитивно. Зросла питома вага встановлення інвалідності за наслідками дорожньо-транспортних пригод, особ-ливо ІІ групи. Але реабілітаційна допомога в ЛПЗ області надається лише дитячому населенню – успішно працюють центри реабілітації у Хмельницьких дитячих обласній та міській лікарнях, функціонують палати реабілітації в дитячих відділеннях ЦРЛ та міських лікарень. Питання реабілітації інвалідів та хронічних хворих з числа дорослого населення практично не вирішується: працює відділення лише у Шепетівській ЦРЛ.

Одним із основних і ефективних інструментів управління якістю надання медичної допомоги є акредитація закладів охорони здоров’я. До кінця року перед-бачено проведення акредитації обласних закладів – госпіталю інвалідів ВВв, спеціалізованого будинку дитини, Голозубинецької тублікарні (за умови отри-мання дозволу МОЗ на проведення таких акредитацій), Кам.Подільської міської станції швидкої медичної допомоги, Красилівської, Новоушицької, Ізяславської ЦРЛ. Відсутня будь-яка ініціатива щодо акреди-тації Хмельницького міського протитуберкульозного диспансеру.

У поточному році проведено акредитацію Понінківської та Чорноострів-ської районних лікарень. Необхідне її проведення у решті районних лікарень – Антонінської (сертифікат 2009 року), Оринінської та Староушицької (сертифікати 2007 року), Грицівської (сертифікат 2008 року), проте документи до УОЗ цими закладами ще не надано.

Складна ситуація з акредитаціями закладів ПСМД, які проводяться підкомісіями ЦРЛ: лише у 9 з 20 ЦРЛ ця робота проведена, надано накази МОЗ про затвердження рішень по 6 з них: Летичівському, Деражнянському, Волочи-ському, Дунаєвецькому, Старокостянтинівському та Ярмолинецькому. На розг-ляді МОЗ перебувають протоколи Красилівського, Полонського, Славутського, Хмельницького районів. Теофіпольський район проводить цю роботу. Решта територій її не провели взагалі.

В охороні здоров’я області, як і в державі в цілому, цілий ряд проблемних питань вирішується через виконання програмних заходів. На сьогодні діє 5 державних та відповідних обласних програм, 1 обласна та 2 програми, термін дії яких спливає у 2012 році.

За моніторингом ОІАЦ ОЗ видатки на медикаменти для лікування хворих в стаціонарі в розрахунку на 1 ліжко-день в цілому по області становили 11,41 грн.. Найвищі показники (12 грн. 5 коп.) були в містах Нетішин та Хмельницький та у Хмельницькому районі – 11,41 грн.. Низький рівень видатків у Теофіпольському (3,03 грн.), Кам.Подільському (3,32), Білогірському (3,35), Волочиському (3,44), Старокостянтинівському (3,61), Городоцькому (3,8), Летичівському (3,93).

Надзвичайно низький рівень медикаментозного забезпечення у дитячих відділеннях Білогірського (1,02 грн.), Старокостянтинівського (1,34), Теофі-польського (1,36), Полонського (1,57), Ярмолинецького (1,6) районів.

Видатки на медикаменти для надання невідкладної допомоги на ФАПах в розрахунку на 1 жителя склали 3 грн. 32 коп.: найвищий показник у Шепетів-ському (5,74 грн), Хмельницькому (5,7), Старосинявському (4,96), Летичівському (4,32) районах. Низькі показники у Ярмолинецькому (1,85 грн.), Старокостян-тинівському (1,87), Деражнянському (2,05), Теофіпольському (2,1 грн.) районах.

Великий вплив на якість надання екстреної (швидкої) медичної допомоги має медикаментозне забезпечення бригад. Якщо сьогодні ситуація поліпшилась за рахунок субвенції з державного бюджету, і була відносно задовільною в містах, то вкрай незадовільна у Білогірському (81 коп. на 1 виїзд), Полонському (2,17 грн.), Ярмолинецькому (2,48 грн.) районах.

У поточному році завершено будівництво поліклініки Волочиської центральної районної поліклініки та амбулаторії ЗПСМ у м.Кам.Подільському на 200 відвідувань в зміну. Проведено реконструкцію щелепно-лицьового відділення обласної лікарні, об’єднаного акушерсько-гінекологічного та педіатричного відділень Красилівської ЦРЛ, хірургічного відділення Деражнянської ЦРЛ.

Продовжуються будівництво палатного корпусу з дитячим відділенням та дитячою консультацією Дунаєвецької ЦРЛ, реконструкція поліклінік Ярмоли-нецької та Ізяславської ЦРЛ, терапевтичного та інфекційного відділень Ново-ушицької ЦРЛ та корпусу обласного перинатального центру обласної лікарні.
Враховуючи вище викладене, колегія вирішила:


  1. Вважати стан діяльності галузі охорони здоров’я області за 9 місяців 2012 року таким, що відповідає вимогам діючих нормативно-правових актів та потребує подальшого розвитку та покращення.

  2. Начальникам управлінь охорони здоров’я Хмельницької, Кам’янець-Подільської міських рад, головним лікарям районів, обласних ЛПЗ, начальнику-головному лікарю СМСЧ-4, м.Нетішина забезпечити:


- реалізацію пілотного проекту щодо державного регулювання цін на лікарські засоби гіпотензивної дії – виписку рецептів за галузевими вимогами, облік виписки таких рецептів в ЛПЗ, направлення хворих у визначені аптечні заклади з подальшою оплатою за договорами з УОЗ, звірку даних про виписку рецептів в ЛПЗ з реєстром відпуску препарату аптеками.

- постійно

- пропаганда здорового способу життя, інформування населення про причини смертності населення та вплив на ці причини

- постійно
- організацію та якість екстреної медичної допомоги: здійснити передачу майнового ресурсу служби швидкої медичної допомоги з міських та районних рівнів на обласний, здійснити цілий ряд процедур та пов’язаних із створенням станцій екстреної медичної допомоги як юридичних осіб обласного підпорядкування.

- до 01.01.13р.
- використання медикаментів для служби швидкої медичної допомоги, отриманих за кошти субвенції з державного бюджету

- постійно
- виконання розпорядження голови ОДА від 31.10.12 № 302/2012-р із затвердження плану заходів щодо впровадження Закону України «Про екстрену медичну допомогу»

- до 01.01.13р.

- створення Центрів ПМСД в структурі закладів – Старокостянтинівський та Теофіпольський райони, як юридичних осіб – відповідно до планів.
- реєстрація та укомплектування посад лікарів первинної ланки

- дотримання Порядку надання одноразової адресної грошової допомоги випускникам вищих навчальних закладів, які здобули освіту, за наказом МОЗ України від 28.05.2012 року № 390

- протягом року
- готовність акушерських відділень до надання повного обсягу медичної допомоги у випадку акушерських кровотеч та інших невідкладних станів: організація служби із цілодобовим чергуванням лікарів, забезпечення медичної апаратурою, обладнанням та медикаментами, препаратами крові, кровозамінниками

- постійно
- виконання рішення апаратної наради МОЗ України від 13.09.12 «Про попередження материнської смертності в України» в частині – «під час формування показників бюджету на 2013 та наступний роки забезпечити виконання доручення Президента України щодо 100 % фінансування закладів та структур охорони здоров’я, що надають допомогу матерям та дітям»

- постійно

- організацію надання послуг медичної реабілітації (відновного лікування) дорослому населенню шляхом профілізації лікарень та відділень підпорядкованих ЛПЗ.
- надання клопотання до МОЗ щодо акредитації обласної станції переливання крові та студентської стоматологічної поліклініки Шепетівського медичного училища.
- проведення реорганізації районних та дільничних лікарень шляхом створення амбулаторій ЗПСМ та при потребі – відділень ЦРЛ
- підготовку до акредитацій у 2013 році: Віньковецької, Старосинявської, Шепетівської ЦРЛ, Славутської тублікарні, Малієвецького обласного дитячого санаторію, Хмельницької міської об’єднаної стматполі-клініки, ХМПЦ, ХМПТД, ХМП № 1, Кам.Подільської міської станції переливання крові, а також неакредитованих ЛПЗ
- проведення акредитації закладів ПМСД Білогірського, Віньковецького, Городоцького, Ізяславського, Кам.Подільського, Новоушицького, Старосинявсь-кого, Чемеровецького, Шепетівського районів.
- отримання в МОЗ України копій ліцензії на провадження медичної практики на кожний відокремлений структурний підрозділі за іншою адресою підрозділу.

- виконання заходів програм

«Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року,

Програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД у Хмельницькій області на 2009-2013 роки,

Програма боротьби з онкологічними захворюваннями на період до 2016 року,

Програма імунопрофілактики та захисту населення області від інфекційних хвороб на 2010-2015 роки,

Програма «Цукровий діабет» на 2011-2013 роки,

обласна Програма розвитку галузі охорони здоров’я Хмельницької області на 2012-2014 роки,

та 2 програми з терміном дії до 2012 року – «Трансплантація» та «…зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров’я населення».
- клопотати перед ОДА про продовження реконструкції існуючої будівлі під дитячі та акушерсько-гінекологічні відділи Шепетівської ЦРЛ, будівництва корпусу на 120 ліжок в м.Городок, будівництва корпусів – неонатологічного та лікувально-діагностичного обласної дитячої лікарні.


  1. Заступникам начальника, начальникам відділів, завідувачам секторів та головним спеціалістам УОЗ ОДА забезпечити контроль та координацію робіт з реалізації завдань та заходів загальнодержавних, обласних програм та нормативно-правових актів в галузі охорони здоров’я.

  2. Контроль за виконанням рішення колегії залишаю за собою.


Голова колегії Н.В.Свестун

Секретар колегії Н.В.Живуліна





Схожі:

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, прим.(0382) 79-52-03
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, прим.(0382) 79-52-03
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
...
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
В області, як і в нашій країні, хвороби кровообігу визнані пріоритетними із врахуванням їх поширеності, інвалідизації та смертності...
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ...
«Особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2012/2013 навчальному році»
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46, факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46, факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс ( 0382) 76-51-65, прийм.( 0382) 79-52-03
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка