Методичні рекомендації щодо героїзації осіб, які віддали життя за Україну, та вшанування їх пам’яті


Скачати 120.1 Kb.
Назва Методичні рекомендації щодо героїзації осіб, які віддали життя за Україну, та вшанування їх пам’яті
Дата 24.02.2016
Розмір 120.1 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Право > Методичні рекомендації


УКРАЇНА

Чернівецька обласна державна адміністрація

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

вул. М. Грушевського, 1, м. Чернівці, 58010, тел. (0372) 55-29-66, факс (0372) 57-32-84

E-mail: uprosn.cv@ukrpost.ua Код ЄДРПОУ 38289644
від 27.08.2014 №01-31/168 На___________від ___________________

Керівникам органів управління освітою, молоддю та спортом міських рад, райдержадміністрацій, директорам закладів освіти обласного підпорядкування, ПТНЗ, ВНЗ I-II р.а.






Про проведення виховних

заходів та Уроків мужності
На виконання протоколу наради Віце-прем'єра України Сича О.М. від 07.08.2014 «Щодо героїзації осіб, які віддали життя за Україну, та вшанування їх пам’яті», листа Міністерства освіти і науки України від 03.08.2014 №1/9-412 «Про проведення Уроків мужності» Департамент освіти і науки облдержадміністрації рекомендує проведення упродовж навчального року в навчальних закладах області Уроків мужності та виховних заходів, які є продовженням теми щодо політичних та суспільних змін в українському суспільстві, теми єдності народу України та цілісності її території, розмови про мужність і героїзм в ім’я свободи, незалежності та демократичного розвитку держави.

Ці уроки та виховні заходи повинні стати відправною точкою формування в учнів та студентів сучасної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави.

Додаток: на 7 арк.
Заступник директора Департаменту Б.М.Потурнак
Г.І.Білянін,

52-33-26

Ю.М.Куриш,

55-18-16

Додаток

до листа Департаменту


Методичні рекомендації

щодо героїзації осіб, які віддали життя за Україну, та вшанування їх пам’яті

Виховні заходи та Уроки мужності у навчальних закладах області проводяться з метою поліпшення героїко-патріотичного виховання молоді, налагодження тісних зв’язків з органами місцевого самоврядування, військовими частинами та військовослужбовцями – учасниками бойових дій, які боронять державу від найманців та сепаратистів на східних рубежах України, посягань на незалежність та цілісність кордонів.

Уся історія воєн XX століття так чи інакше пов’язана з Росією: будівництво на руїнах царської імперії нової, уже з дещо іншою, комуністичною ідеологією; співпраця й фактично підгодовування Третього рейху Гітлера; Корея; В’єтнам; Карибська криза, близькосхідний тероризм – усе так чи інакше пов’язано з підтримкою Радянського Союзу.

Нинішня Росія, як спадкоємиця СРСР продовжує ті ж традиції загрози світовому миру. Десятиліттями напрацьовані угоди та домовленості втрачають будь-який сенс, бо можуть не збігатися з баченням і бажаннями російського керівництва.

Росія розпочала в Україні неоголошену війну нового покоління, яку готувала не один день. Ускладнюється вона і тим, що на нас напала одна з трьох країн, які є гарантом безпеки нашої держави. Війна ведеться не за правилами, оскільки мирних людей терористи ставлять бар’єром між собою і силовиками, які залучені до антитерористичної операції.

Якось у розмові з американським президентом Путін сказав, що насправді немає такої держави, як Україна, а це якесь непорозуміння.

З метою вшанування учасників бойових дій, волонтерів, які з перших днів антитерористичної операції допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням, ліками, продовольством, посилення турботи про захисників Вітчизни, піднесення престижу військової служби та активізації військово-патріотичного виховання молоді рекомендуємо:

- організувати впорядкування місць поховань, увічнення пам’яті учасників бойових дій, які загинули, захищаючи державний суверенітет і територіальну цілісність України;

- поширити пошукову роботу стосовно вшанування пам’яті полеглих за незалежність України;

- створити реєстр місць поховань загиблих учасників АТО;

- визначитися стосовно присвоєння навчальним закладам імен загиблих героїв, учасників бойових дій за державний суверенітет і територіальну цілісність України;

- оформити стенди з портретами загиблих героїв у приміщеннях навчальних закладів;

- розробити інформаційні картки про осіб, які загинули чи поранені під час проведення АТО;

- присвятити виховні заходи особам, які віддали життя за незалежність та територіальну цілісність України;

- створити у навчальних закладах, бібліотеках постійно діючі стенди, виставки, експозиції, присвячені героїзму учасників АТО;

- провести у 2014/2015 навчальному році конкурс на кращий мистецький та учнівський твори, присвяченій історії боротьби українського народу за державний суверенітет та територіальну цілісність України;

- створити біографічний довідник учасників АТО, які загинули за незалежність та територіальну цілісність України;

- організувати відвідування військовослужбовців, які отримали поранення внаслідок виконання бойових завдань у рамках проведення заходів АТО та проходять реабілітацію у різних медичних закладах;

- організувати виступи дитячих творчих колективів;

- організувати написання листів до вояків у рамках «Всеукраїнської акції «Лист пораненому».

Тематичний зміст виховної діяльності

Початкова школа 1-4 класи

Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу:

  • почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;

  • відчуття себе громадянином України, вшанування державних символів, Конституції України;

  • любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;

  • розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві та безконфліктність їх спілкування, толерантного ставлення до представників інших національностей, шанобливого ставлення до їх культури, релігій, традицій.

1 клас

"Та земля мила, де мати народила", "Моя рідна Україна", "Символи моєї держави", "Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Батьківщини", "Ми — українці", "У країні рідної мови", "Мова", "Наша мова — солов'їна".

2 клас

"Наша Вітчизна — Україна", "У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна", "Ми — українці", "Я — син своєї землі", "Славетні українці", "Кожному миле його слово рідне", "Я маю право... кожна людина має право".

3 клас

"Я — маленький громадянин", "Ми всі – єдина сім’я", "Чи знаєш ти свій край?", "Древня столиця України", "Легенди нашого краю", "Година пам'яті", "Моральні цінності мого народу. Традиції поваги, турботи, співчуття й допомоги людям", "Моя мала Батьківщина", "Мій рідний край", "Рід, родина, рідня", "Пам'ятаймо героїв", "Мої права та обов'язки".

4 клас

"Одна-єдина на цілім світі...", "Я — громадянин України і пишаюсь цим", "Люби і знай свій рідний край", "Люди, які прославили мій край", "Сторінки історії мого міста (села)", "Всі народи України живуть в злагоді та мирі", "Шануймося, бо ми того варті".

Основна школа

5-7 класи

Виховні досягнення

Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини:

  • виховання почуття патріотизму;

  • почуття любові до рідного краю, Батьківщини, народу, традицій та звичаїв;

  • моральних, духовних та історико-культурних цінностей, високої мовної культури;

  • шанобливого ставлення до державної символіки;

  • правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства;

  • активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі;

  • толерантного ставлення до історії та культури інших народностей, які проживають в Україні та інших державах;

  • вшанування героїв України;

  • знання і повага до законів України.

  1. -9 класи

Сформованість потреби у збереженні та при­множенні духовного й матеріального багатства українського народу:

  • відповідальності за долю Батьківщини, як важливої риси особистості;

  • розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;

  • громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;

  • власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;

  • усвідомлення себе патріотом і громадянином України;

  • потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги.

5 клас

"Хто і коли жив в Україні", "Україна пам'ятає", "В ім'я твого і мого життя" (сторінками історії), "Ніхто не забутий, ніщо не забуто", "Державний гімн України", "Що я знаю про Україну?", "Про символіку України", "Герої завжди поміж нас", "Твоя активна життєва позиція".

6 клас

"Я – моя родина – Україна", "Україна – полікультурна держава", "Демократичні прин­ципи та цінності", "Згадаймо всіх поіменно", "Моя земля - земля моїх предків", "Державна симво­ліка", "Люби і знай свій рідний край", "Мова рідна - слово рідне!", "Хто живе поруч зі мною?", "Традиції моєї родини", "Школа - наш дім, ми господарі в нім".

7 клас

"Любове моя – Україно!", "Наші земляки", "Україна від козацьких часів до сьогодення", "Мій рідний край", "Історія рідного краю", "Життя та побут українців", "Моє село чи місто", "Випускники нашої школи", "Українська державність".

8 клас

"Країна, в якій я живу", "Моя Україна, демократична і вільна, я з нею пов'язую долю свою", "Трагедії українського народу" , "Я - громадянин і патріот дер­жави", "Збережемо наш скарб - рідну мову", "Джерела духовності мого краю", "Видатні люди мого краю", "Допоможемо ветеранам, учасникам бойових дій", "Україна - суверенна і незалежна держава", "День Соборності України", "6 грудня - День збройних сил України", "Є пам'ять, якій не буде кінця", "Воїни-інтернаціоналісти", "Українське козацтво: міфи та реалії", "Ми - єдиний народ".

  1. клас

"Громадянське суспільство – гарантія дотримання прав людини", "Гуманістична мораль у громадянському суспільстві", "Державні символи України", "Дебати: право на приватне життя", "Україна - європейська держава", "Видатні вчені України", "Ваш світлий Подвиг незабутній".

Старша школа

Виховні досягнення

Національна самосвідомість:

  • сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу;

  • знання Конституції України, виконання норм закону;

  • ідентифікація з українською нацією, усвідомлення себе громадянином, патріотом і гуманістом, який може і має добросовісно впливати на розбудову громадянського суспільства, правової демократичної держави в Україні, захищати свої права;

  • почуття патріотизму, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин;

  • почуття свободи, людської і національної гідності;

  • розуміння важливості української мови як основи духовної культури нації;

  • знання історії, культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;

  • готовність до захисту національних інтересів України;

  • толерантне ставлення до представників інших народностей, шанобливе ставлення до їх культури, релігій, традицій.

  1. клас

"Я — українець!", "Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!", "Патріотизм - нагальна потреба України й кожного українця", "Псевдопатріотизм і його прояви", "У нашій рідній Україні ми всі – український народ", "Ми різні, але ми єдині", "Демократія як загальнолюдська цінність", "Толерантність – моральний імператив сьогодення", "Права і свободи громадян – пріоритетні цінності демократії", "Свобода та особиста недоторканість громадян", "Основи правосвідомості особистості", "Славетні постаті України", "Конституційні основи держави", "Від формування правомірної поведінки до правової культури громадянина України", "Політична культура. Якою вона повинна бути?", "Мій рідний край ні з чим не порівняти!", "Історія та сучасність рідного краю", "Ми співпрацюємо з територіальною громадою міста (села)", "Захист Вітчизни — обов'язок громадянина".

  1. клас

"Особисті потреби та вимоги суспільства", "Про самоактуалізацію та самовизначеність особистості", "Видатні особистості рідного краю", "Герої для нас як приклад...", "Сучасний політик — який він?", "Якби я був політиком...", "Видатні постаті України", "Україна і Європа", "Ми — громадяни України", "Без правової культури немає правової держави", "Соборність і злагода – умови процвітання України", "Особиста відповідальність — пріоритетна риса громадянина", "Я і соціум: проблеми самореалізації", "Україно! Ти — моя молитва!", "Гуманістична мораль і моральність — основа етики громадянськості", "Правосвідомість громадянина", "Горде ім'я - українець!", "Що означає бути патріотом?", "Видатні випускники нашої школи", "Культура міжетнічних відносин у полікультурному просторі", "Інтеграція України в сучасному світі".
На допомогу вчителю

(надруковано у газеті Молодий буковинець, від 7.08.2014).

«Хто піде, як не я?»

У бою під Луганськом загинув розвідник батальйону «Айдар» Ілля Василаш «Дід». До свого 55-річчя Ілля Василаш не дожив 5 днів.

Загін бійців "Айдару" потрапив у засідку і зазнав значних втрат. Серед загиблих був й Ілля Василаш. Протягом доби підрозділи батальйону "Айдар" приймали участь у трьох різних операціях під Луганськом - Лутугине, Успенка та Георгіївка. В кожній із груп були втрати.
Загиблий – легендарний "айдарівський" розвідник Ілля Василаш, якого всі називали "Дід" - справжній воїн, добрий і життєрадісний чоловік.

Із дитинства був за Україну. Часто вітався: «Слава Україні». А ще він дуже ненавидів фальш, брехню. Після того, як побили студентів, Ілля одразу поїхав на Майдан (є фотографія – де він з товаришем тримають табличку із написом: «Ми тут стоїмо за честь! За волю! За кращу долю! Тримаймося!).

На поминальному обіді товариш Іллі Володимир Григорчук наголосив; що той був душевною людиною. Добрячий! Справжній патріот. Ще молоді треба повчитися такого патріотизму. Таких людей дуже мало. Пройшов Афганську війну, на чужій землі його Бог уберіг, а на рідній Україні – ні. Загинув за волю України. Він не ховався. А той, хто ховається, той скоріше може загинути. У сім'ї таких сильних духом батьків і виростають Герої.

У батальйоні бійці про нього кажуть з любов'ю: "наш Дєд". У казарми він повертався лише помитися й трохи перепочити після 4-5 днів на передовій.

"Ми дєдушку першого пускаємо, бо він хоч в окулярах, але розтяжки бачить краще за нас усіх", – зі спогадів побратимів.

Ілля Василаш – досвідчений боєць, був одним із перших на зайнятих під Металістом висотах, не боявся заходити в тил ворога по інформацію, "аж туди за лінію", як він казав. У "Айдарі" Дєд – із самого початку – ще тоді, коли бійці були в лісі. Як і більшість його товаришів по східному фронту, "родом" прямо з Майдану.

«Я прийшов у Київ після побиття студентів. Розумієте, ми вже починаємо звикати до того, що є офіційна версія, а є – правдива. Так не повинно бути. Раніше, коли офіцер приходив чи йшов, він казав "честь имею". От я з тих, хто може сказати "Честь имею". Я нікого не обманув, не обікрав", – розповідав Ілля».

Чоловік спокійний і зосереджений, постава видає добре фізично підготованого бійця. Хоча Дєд зізнавався: носити на собі 30-35 кг розгрузки – бронежилет, зброя, боєприпаси – непросто. Іноді ще й повзати доводиться.

"Аби швидко реагувати на все, легше без бронежилета ходити", – розповідав афганець і бідкався, що багато з молодих добровольців спершу геть не розуміють, де вони опинились.

"Всі вони – Рембо, Сталлоне, усе вони вміють – казав Ілля про своїх товаришів. Але насправді це не контр-страйк, треба вміти сховатися в укриття, побудувати такий бліндаж, який витримає артобстріли. Це війна, тут вбивають».

Ілля Василаш загинув 27 липня 2014 року. 1 серпня 2014 року поховали його в рідному селі Горбівці Глибоцького району.
Під час підготовки до проведення уроків мужності та виховних справ доцільно скористатися:

- Указ Президента України від 1.05.2014 №447/2014 «Про заходи щодо підвищення обороноздатності держави»;

- Указ Президента України від 6.05.2014 №454 «Про часткову мобілізацію»;

- Постанова Верховної Ради № 1220 від 17.04.2014 «Про додаткові заходи для зміцнення обороноздатності України у зв’язку з агресією Російської Федерації»;

- наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243 «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»;

-наказ Міністра оборони від 14.04.2014 1998 №152 «Про затвердження Інструкції про проведення військово-професійної атестації молоді та вступних випробувань у вищих військових навчальних закладах Міністерства оборони України та військово-навчальних підрозділах вищих навчальних закладів України»;

-Українки в історії / [С.Андрусів, Ю.Багаліка, М.Богачевська-Хомяк та ін.; за ред. В.Борисенко]. - К.: Либідь, 2004. – 326 с.

- «Вони прославили Батьківщину», Чернівецька обласна державна адміністрація, Чернівці, 2010.

- Словник-довідник з історії України. – К., 2001.

- Бака М. Фізичне і військово-патріотичне виховання молоді: Навч.-метод. посіб. / М. Бака, В. Корж. – К.: Книга пам'яті України. – 464 с.: ілюстр.

- Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності: Наукове видання. – К.: Либідь, 2006. – 272 с.

-Ващенко Г. Хвороби в галузі національної пам´яті. – К.: Всеукраїнське педагогічне товариство, 2003. – 335 с.

- Виховання громадянина: Сутність громадянського виховання / П. Ігнатенко, В.Поплужний, Н.Косарєва, Л.Крицька. Шкільна бібліотека.– 2003.– № 8.– С. 3–19.

- Вишняк М. Патріотичне виховання учнів за допомогою української мови та літератури / М. Вишняк // Рідна школа. – 2001. – № 9. – С. 25–28. [Система патріотичного виховання учнів 1–3 кл.].

Схожі:

Тихо звучить музика. На сцену виходять учні із запаленими свічками...
Учень. Пам'яті юнаків, які в січні 1918 року віддали найдорожче – своє життя – за незалежність України, присвячується. (слайд 2)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вшанування у загальноосвітніх навчальних...
Додаток “Люди Правди. Щоб світ знав!” – гасло цьогорічної просвітницької кампанії
Методичні рекомендації вшанування учасників ліквідації наслідків...
Пам’яті мужності і слави, що відкрилася 1987року у приміщенні Управління пожежної охорони Київської області у першу річницю чорнобильської...
Утвердження ідеалів свободи і демократії, збереження історичної пам’яті...
Вшанування у 2015 році пам’яті героїв національно-визвольних змагань, мужності та героїзму сучасних захисників суверенітету і територіальної...
'я широко відзначило шевченківські дні. Українці, що становлять майже...
Багатонаціональне Придністров'я широко відзначило шевченківські дні. Українці, що становлять майже третину населення республіки,...
Районний план заходів на 2009-2010 роки із вшанування пам`яті жертв...
Продовжити роботу по виявленню осіб та складанню списків громадян, які постраждали внаслідок Голодомору 1932-1933 років
Методичні рекомендації щодо організації роботи у навчальних закладах...
...
«Бій під Крутами (вшанування пам’яті юнаків, які героїчно загинули...
Формування в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії та героїчного минулого
Пам ’ ять ПК
Найважливішими характеристиками пам'яті є її обсяг та швидкодія. Для роботи сучасних операційних систем та додатків потрібно не менше...
Методичні рекомендації щодо проведення уроку пам’яті до річниці Чорнобильської трагедії
Поліссям покрилося зловісною хмарою радіаційного диму. Сталася одна із найстрашніших за своїми наслідками техногенно-екологічна катастрофа,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка