Урок №1 Клас 5 Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ


Скачати 47.01 Kb.
НазваУрок №1 Клас 5 Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ
Дата06.12.2013
Розмір47.01 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок

ВСТУП

Дата Урок № 1 Клас 5


Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА - ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ.

Мета: поглибити знання про значення мови в житі суспільства, багатство та красу української мови, звернути увагу на те, що саме українська мова є державною мовою України; формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, пам’ять, емоційну сферу, вдосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати повагу та любов до рідної мови.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Час урок нам розпочати,

І багато чого взнати.

Тож мостіться всі рівненько!

Розпочнемо урок живенько!
ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

  • Бесіда за питаннями.

  1. З чого почався наш урок?

  2. З чого починається ваш ранок?

  3. Що ви робите, коли зустрічаєте людину з якою давно не бачились?

  • Слово вч.

Так вірно щоб ми з вами не робили наше життя було б не зовсім повним, якби ми не спілкувались один з одним. А за допомогою чого в нас з вами відбувається це спілкування?

Так вірно, за допомогою мови ми спілкуємось.

ІІІ. Активізація опорних знань.

  • Дати відповідь на питання.

  1. Що таке мова?




  1. Які мови ви знаєте?




  1. Яка мова в Україні є державною?




  1. Як ви гадаєте чому саме українська мова?




  1. На вашу думку чи є якісь закони чи закон який би підтвердив, що саме українська мова є державною мовою України?




  • Словникова робота.

Молодці ви правильно дали відповідь на, ті питання,які я вам поставила, але давайте зазирнемо до джерела української мови – словника. І доповнимо й узагальнимо ваші відповіді.

Отож шукаємо визначення таких понять:

  • Мова –

  • Державна мова –

  • Конституція –

  • Суспільство –

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Проблемне питання .

Запишіть будь ласка в зошиті питання, відповідь на яке я хочу почути в кінці уроку «Яке значення має мова в житі суспільства?»

  • Робота з текстом (усно)

Прослухати.

Хлопець спинився бiля хатини, що стояла край села. На нього загавкали собаки.

Хлопець послав у вiдповiдь глухе вовче гарчання, що зразу вгамувало собак.

...З хати вийшла жiнка i поманила хлопця, щоб iшов за нею. Вона дала йому молока й хлiба, поклала йому на голову руки i подивилася в очi; їй здавалося, що, може, то й справдi її власний син повернувся з Джунглiв, куди потягнув його, малого, тигр.

...Хлопцевi було неспокiйно в хатi: досi вiн нiколи не бував пiд покрiвлею; але, подивившись угору, вiн переконався, що її легко продерти в будь-який час, та й вiкно у хатi не мало засувки.

«Яка радiсть бути людиною, не розумiючи людської мови?- подумав хлопець.- Тепер я такий же нiмий i дурний, як Людина, що опинилася б у нас у Джунглях. Треба будь-що навчитися говорити по-людському!»

Живучи помiж вовками, вiн недарма вчився кричати по-оленячому та рохкати по-поросячому; як тiльки жiнка вимовляла яке-небудь слово, хлопець повторював його досить добре, i, поки звечорiло, вже знав чимало назв хатнiх речей.

Непорозумiння сталося тодi, коли треба було лягати спати: хлопець нiзащо не хотiв лягати в пастцi для пантер, - так вiн подумки називав хатину, - i коли хазяї замкнули дверi, вистрибнув у вiкно...

За Р.Кiплiнгом.

Бесіда за питаннями.

З якого твору, якого автора взято поданий уривок?

Як сталось, що герой твору навчився «говорити» по-звiрячому?

Чому прагнув будь-що навчитися говорити по-людському?



  • Слово вч.

Здавна увагу людей привертали питання: яке значення мови в життi суспiльства? Як людина навчилася говорити? Чому лише одна жива iстота - людина - володiє мовою? Але і до сьогодні нема точної відповіді на всі ці питання. Звичайно ми з вами не науковці й на два останні питання відповідь точно не дамо, але на перше - на сьогоднішньому уроці обов’язково знайдемо. І щоб це зробити погляньте на дошку, прочитайте про себе всі вислови про мову, виберіть один і обґрунтуйте свій вибір.

  • Робота з дошкою.

Прочитайте про себе всі вислови про мову, виберіть один і обґрунтуйте свій вибір.

1. Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її.
(О.Гончар)
2. Мова – коштовний (дар) скарб народу.
(І.Франко)
3. Слово, як і злак хлібний, виростає з тієї землі, на якій живеш і в яку ляжеш.
(І.Федорів)
4. Людина, яка не любить мови рідної матері, якій нічого не промовляє рідне слово, – це людина без роду й племені.
(В.Сухомлинський)
5. А мова й історія – це ж єдине ціле, один кровообіг, тож і відроджувати їх маємо водночас.
(О.Гончар)
6. Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, розвиваймо її.
(М.Рильський)
7. Мова – одне з чудес, за допомогою якого люди передають найтонші відтінки думок і почуттів. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. Збагнути таємницю мови, прочитати історію слів, а звідси – предметів та явищ, може тільки той, хто знає мову.
(З журналу)

V. Узагальнення й систематизація.

  • Робота в зошиті.

Переписати речення. Дати вiдповiдь на питання: якi основнi двi функцiї (два завдання) мови у життi людського суспiльства?
Хто не знає, нехай людей спитає. Добре тому жити, хто вмiє гарно говорити. (Нар.творч.) Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. (М.Рильський.) Кожному народовi належиться удосконалювати знаряддя своєї думки - мову. (М.Коцюбинський.)


  • Бесіда «Що дає людині мова?» (використовується метод «Мозкова атака»)

(Учні висувають ідеї, які записуються на дошці, обговорюються. Необґрунтовані ідеї вилучаються.)
МОВА
VІ. Підсумок уроку.

  • Слово вч.

Ми багато чого дізнались нового про мову, її місце в житі кожного з нас,як її сприймали відомі постаті українського народу, але і досі не дали відповідь на те питання, яке пролунало ще на початку уроку «Яке ж значення має мова в житі суспільства?» А щоб вам було легко висловити свої думки, скористайтесь початком речень, які ви маєте закінчити і таким чином висловити свою думку.

  • Незакінчене речення

Я вважаю, що …..

Мені здається, що …

Мова має, для суспільства…
VІІ. Домашнє завдання.

§ 1. впр.

*впр. Знайти і виписати прислів’я і приказки про мову, за бажанням написати твір- роздум «Мова – душа народу», використавши прислів’я і приказки про мову.

Схожі:

Тема Державна мова мова професійного спілкування 11
Поняття національної та літературної мови. Значення мови в житті суспільства та людини 17
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі»
Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів....
Розкрийте поняття літературної мови та літературної норми. Визначте...
Українська мова – слов’янська мова. Вона є національною мовою українського народу. Українська національна мова існує
ДЕРЖАВНА МОВА – Мова професійного спілкування
Мова професійного спілкування як функціональний різновид української літературної мови. Комунікативне призначення мови в професійній...
Особливості роботи за підручником «Українська мова. 2 клас» (автор...
Віту, вирішення життєво важливих завдань)» (Програма, с. 10), уможливлює зміст навчально-методичного комплекту, до якого входять:...
Творча робота у номінації
Народ, держава, мова це поняття нероздільні. Без мови немає народу, а без народу не існує мови. Наша рідна українська мова то мова...
План: Предмет і завдання курсу "Ділова українська мова". Українська...
Функціональні стилі мовлення. Художній і розмовний стилі, жанри, мета і сфера спілкування, мовні засоби
Урок: українська мова, математика 6 клас Тема. Числівник: загальне...
На групи за значенням та будовою, навчити розрізняти кількісні і порядкові числівники, формувати вміння знаходити числівники в текстах;...
Н73 Новий довідник: Українська мова. Українська література. — К.: ТОВ «КАЗКА», 2008. т— 864 с
М. Радишевсъка — старший учитель, учитель-методист, відмінник народної освіти (автор розділу «Українська мова»)
Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т. Українська мова: Підруч для 10-11...
Тема заняття. Українська лексикологія як учення про лексичний склад української мови. (Слово як лексична одиниця. Лексичне значення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка