Лекція-«Правова культура громадян.» Коротке знайомство з кодексами України та законодавчими актами держави. Відповіді на запитання студентів.


Скачати 174.33 Kb.
Назва Лекція-«Правова культура громадян.» Коротке знайомство з кодексами України та законодавчими актами держави. Відповіді на запитання студентів.
Дата 24.11.2013
Розмір 174.33 Kb.
Тип Лекція
bibl.com.ua > Право > Лекція

`

d:\foto\урок(4)\герасименко т.а..jpg

Герасименко Тетяна Анатоліївна

Викладач-методист вищої категорії,педагогічний стаж 30 років.Працювала в школі, Ржищівському індустріально-педагогічному коледжі,нині викладаю суспільні дисципліни в Ржищівському будівельному технікумі.

Матеріали запропоновані до друку містять практичні доробки з тижня правознавства (1.Виховна година «Сила закону»; 2.Юридична консультація «Закон для всіх»; 3.Брейн-ринг «Час Феміди»; 4.Анкетування «Порушення прав дитини»),розраховані на дітей віком 15-16 років,отже стосуються як загальноосвітньої школи,так і неюридичних навчальних закладів.

( Запропоновані до друку матеріали захищені авторським правом )

1

Мета анкетування «Порушення прав дитини»:

вияснити проблеми,які зазначать учні в своїх анкетах,та на основі закону спробувати їх вирішити.

План проведення анкетування:

1.Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини.

2.Коротке знайомство з кодексами України та законодавчими актами включаючи поняття ювенальної юстиції.

3.Проведення анкетування.

4.Підведення підсумків анкетування (надання психологічної та юридичної допомоги учням,які її потребують).

Методологічними та соціально-політичними інтегрованими документами,які було покладено в основу проведення анкетування,стали резолюції та рекомендації ЮНЕСКО,зокрема «Рекомендації щодо освіти у дусі міжнародного взаєморозуміння,співпраці,миру та освіти в галузі прав людини та основних свобод особистості»( Париж,1974 рік), «Всесвітня програма дій у галузі освіти з прав людини та демократії» (Монреаль 1993 р.)

Запитання анкети:

1.Які ти знаєш організації,що працюють в інтересах дітей?

2.Як ти ставишся до реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв?

3.Чи є в тебе якісь перешкоди в здобутті освіти?

4.Чого ти найбільше боїшся?

5.Чи відчуваєш себе одиноким,покинутим?

6.Що в твоєму розумінні бідність?

7.Що таке добробут для тебе?

8.Чи порушуються твої права в сім’ї,школі,суспільстві?

9.Як ти відносишся до закону про ювенальну юстицію?

2

Мета проведення юридичної консультації «Закон для всіх»: підвищення рівня правової освіти населення,створення умов для набуття громадських правових знань,а також забезпечення їх конституційного права знати свої права і обов’язки.

План проведення консультації:

1.Лекція-«Правова культура громадян.»

2.Коротке знайомство з кодексами України та законодавчими актами держави.

3.Відповіді на запитання студентів.

Підтримуючи практику юридичних консультацій України,викладачі права в своїй діяльності керуються :«Законом України про вищу освіту»,Указом Президента України «Про національну програму правової освіти населення»,Наказом міністерства освіти і науки України «Про затвердження типового положення про юридичну клініку вищого навчального закладу України», положенням про юридичну консультацію «Юридична клініка»,інструкціями,наказами та розпорядженнями Міністерства освіти і науки України,рішеннями циклової комісії ,що регламентують практичну роботу юридичної консультації.

Юридична консультація для досягнення своїх цілей користується майном навчальних закладів.

Завдання юридичної консультації:

1.Надання учням юридичної допомоги з метою обміну інформацією між населенням, засобами масової інформації, що дозволить оперативно реагувати на практичні потреби студентів;

2. Створення належних умов для набуття студентами знань про свої права, свободи і обов’язки.

3. Широке інформування студентів про правову політику держави та законодавство;

4. Забезпечення вільного доступу студентів до джерел правової інформації.

3

Правовий брейн-ринг «Час Феміди»

Мета: перетворити змагання між командами на захоплюючу гру,в основі якої мають місце знання набуті в школі,в сім’ї та ЗМІ. Спонукати учнів до ретельної підготовки домашніх завдань стосовно конкурсів. Виховувати відповідальність кожного учасника команди за свої дії перед товаришами,вчити вмінню колективної співпраці для досягнення позитивного результату та необхідності швидко реагувати на поставленні запитання,виховувати патріотів держави,які знають закони і вміють ними користуватися.

Підготовча організаційна робота:

1.Наявність спеціально обладнаного приміщення;

2.Кількість ігрових столів та стільців,включаючи місця для журі;

3.Встановлення на кожному столі сигнального пристрою або дзвінка;

4.Призначення ведучого,який є і організатором і арбітром гри.

Домашнє завдання студентам:

1.Організувати команди (в складі п’яти осіб).

2.Дати їм назви

3.Обрати капітанів команд.

4.Вивчити девіз.

5.Оформити загальну емблему команди та емблему для кожного учасника змагання (підготувати розшифровку абревіатури).

6.Знайти вислови відомих людей та прислів’я на правознавчу тему.

4

Брейн-ринг «Час Феміди» розпочинається вступними словами ведучого

Ведучий: Добрий день,дорогі друзі! Вітаємо всіх присутніх у цьому залі! Запрошуємо на сцену команди! (Команди під музику,під оплески виходять на сцену,вклоняються глядачам і займають свої місця).

Ведучий: Починаємо перший раунд змагань,який включає в себе презентацію команди-назву,девіз,емблему з розшифровкою назви та характеристику учасників. Конкурс оцінюється в 5 балів,час -10 хвилин. Зустрічайте команду - «Фортуна»!

Команда – «ФОРТУНА»! Девіз: «Вивчати науки,щоб згодом створити, державу найкращу у світі!».Емблема нашої команди характеризує богиню справедливості,а букви говорять про те,що ми -(разом) Фантастично Обдаровані,Розумні,Талановиті,Умілі,Надійні,Анімаційні.Характеристику учасників команди проведемо з допомогою мультимедійного обладнання(в гумористичному оформленні розповідь про кожного члена команди).

(Аналогічне знайомство відбувається з усіма командами).

Ведучий: Ми закінчили презентацію команд і просимо шановне журі оголосити результати першого раунду.(Оголошують число балів,які набрала кожна з команд. Звучить музика і аплодисменти ).

Ведучий: Другий раунд пройде за класичними принципами брейн-ринга: короткі,чіткі запитання – короткі,чіткі відповіді,на обґрунтування яких ви маєте 30 секунд. За кожну вірну відповідь-1 бал. Якщо відповідь не вірна,то шанс отримує команда суперників,які перші повідомлять про готовність відповідати. Командам буде задано по 3 запитання.

1.Основний закон України.(Конституція).

1.Вищий законодавчий орган України.(Верховна Рада).

1.Вищий виконавчий орган України.( Кабінет Міністрів).

2.Особа,яка була засуджена не один раз.(Рецидивіст).

2.Відкрите викрадення індивідуального майна громадян.(Грабіж).

2.Людина,яка у суді виступає захисником звинуваченого.(Адвокат). 5

3.Ким є Президент України за Конституцією?(Головою держави).

3. Від імені кого була прийнята Конституція? (Українського народу).

3. Хто прийняв Конституцію України? (Верховна Рада).

Ведучий: Ми закінчили другий раунд і просимо журі оголосити результати (слово журі).

Ведучий: Переходимо до третього раунду. Всі народи світу мають свої прислів’я в яких йде мова про хороше і погане в житті. Ми пропонуємо прислів’я,яке ви повинні закінчити відповідно до народних. Відповіді пишете і здаєте журі,перемагає та команда,яка дає першою вірну відповідь.

1.Чий хліб жуй,того й закон…(шануй).

2.Суворий закон винуватих…(творить).

3.Закон і горе,що гора та …(море).

4.Нужда законів не знає,а через них …(ступає).

5.Закон,як дишло,куди схочеш-туди й…(верни).

6.Народ свої закони …(пише).

7.Закон,як павутина - джміль проскочить,а муха…(заплутається).

8.Закон для громадян,що віжки …(для коня).

Ведучий: Шановне журі,вам слово (оголошують результати третього конкурсу,визначають загальний результат за всі раунди).

Ведучий: Четвертий раунд-конкурс капітанів. Капітани,прошу тимчасово покинути свої команди і приготуватись до бліц-відповідей,за кожну з них ви отримуєте по 1 балу (час-5 секунд),якщо відповіді не буде,то допомагає команда і отримує 0,5 бала.

1.Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України,які досягли…(18-річного віку).

1.Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає…(з 16 років).

1.Не допускається прийняття на роботу осіб,які не досягли…(16 років).

2.Певні правила соціальної поведінки людини.(Мораль). 3

2.Протиправна поведінка.(Проступок).

2. Правила поведінки,що складаються людством протягом тривалого часу.(Звичай).

3.Перше і важливе право кожного громадянина.(Особиста свобода).

3.Здатність особи мати права і обов’язки.(Правоздатність).

3.Винна протиправна дія.(Правопорушення).

4.Найпоширеніший вид адміністративного стягнення.(Штраф).

4.Основний документ,який посвідчує належність особи до держави.(Паспорт)

4.Вид,міра поведінки особи щодо використання та здійснення прав.(Обов’язок).

Ведучий:Закінчився конкурс капітанів і ми надаємо слово журі.(Журі оголошує результати четвертого раунду).

Ведучий:Переходимо до наступного етапу змагань. Пятий раунд.

1.Вам потрібно продекламувати Національний гімн України.

2.Записати коротку історію гімну.

Ведучий:Вельмишановне журі,просимо оголосити результати конкурсу…

Ведучий:Розпочинаємо шостий раунд. Відповідь на питання повинна прозвучати відразу після того як закінчать читати. Про готовність команд вказуватиме сигнал на столі. В разі не вірної відповіді право відповідати передається наступній команді. Допустимий час на обмірковування-30 сек.

1.Як відомо,талант людина отримує від Бога,а що свідомо дають йому батьки?(ім’я).

2.Основний закон Української держави.(Конституція).

3.Розшифруйте абревіатуру-СБУ. (Служба Безпеки України).

4.Де відбувають покарання особи віком до 15 років?(У виправно-трудових колоніях).

5.Спосіб прийняття законів,або важливих рішень загального або місцевого значення шляхом голосування.(Референдум). 4

6. Яка освіта в нашій країні являється обов’язковою?(Повна середня).

7.За політичним режимом Україна є…?(Демократичною державою).

8.До державної символіки відносяться…(Герб,прапор,гімн).

9.Як слід розуміти в Конституції поняття «український народ»?(Громадяни України всіх національностей).

10.Головний обов’язок держави?(Гарантія,утвердження і забезпечення прав і свобод людини).

11.Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України?

(16 липня 1990).

12.Коли підписано Акт проголошення незалежності України?(24серпня 1991).

Ведучий: Надаємо слово шановному журі (оголошують результати).

Ведучий: Останній,сьомий раунд,покаже наскільки сумлінно команди справились з домашнім завданням,вивчили вислови відомих людей відносно права, 3 бали отримає команда,яка протримається найдовше,відповідно буде знати більшу кількість цитат,наступна команда-2 бали і найслабша в конкурсі -1 бал. Порядок назви цитат наступний :

1.Ф.Бекон-«Людина,владарюючи над іншими,втрачає власну свободу».

2.Г.Лакордер-«Порядний той,хто своє право вимірює своїм обов’язком».

3.М.Шхенбах-«Влада-це обов’язок,свобода-відповідальність». і т.д.

Ведучий: Закінчився останній конкурс. Надаємо вирішальне слово нашим суддям (кожен член журі висловлює свою думку щодо змагання,вказуючи на помилки і сильні сторони учасників гри,називають місця,які відстояли команди в чесній боротьбі за звання кращих знавців права).

Ведучий: Привітаємо дружніми оплесками команди (лунають оплески).

Капітани,приготуйтеся до святкового вручення призів за відмінну гру:

Команда-«Феміда»!, Команда-«Праволюби»!, Команда-«Правознавці»!

Вітаємо і бажаємо успіхів! 5

d:\foto\синочок\106___12\img_0302.jpg

d:\foto\синочок\106___12\img_0277.jpg

Виховна година «Сила закону»

Мета: Запропонувати студентам творчу співпрацю з вивчення прав та обов’язків дитини. Виховувати інтерес до права,розширити знання молоді на прикладі Конвенції ООН про права дитини,навчати користуватися законодавчими актами держави,сумлінно дотримуватись норм права та моралі,формувати відповідальність за свої вчинки перед державою,суспільством,сім’єю.

Відповідно до п.4 розділу ІІ та п.2 розділу І Програми розвитку юридичної освіти,необхідно спільними зусиллями з правоохоронними органами,службами у справах неповнолітніх,сім’ї та молоді, проводити заходи направлені на правове виховання молоді. Виховна година передбачає зустрічі з представниками служби у справах неповнолітніх, представниками правоохоронних органів,службами у справах сім’ї та молоді. Студенти отримують необхідні знання на заняттях з правознавства, виконують домашні завдання відповідно до теми виховної години,шукають змістовні соціальні ролики,роблять виставку правової літератури,малюють плакати,оформляють зал.

Соціальні ролики демонструють за допомогою мультимедійного обладнання.

Виховний захід розпочинає викладач. Оголосивши тему та мету виховної години слово надає ведучим.

Викладач: Мої вітання всім хто бажає поповнити знання в області права. Сьогодні мова піде про права дитини,адже,якщо кожна людина змалечку засвоїть,що вона є особистістю,має права,честь і гідність,які захищає держава,може вільно висловити свої думки,тільки тоді вона буде здатна впливати на перебіг подій у суспільстві брати активну участь у побудові незалежної демократичної правової держави, яка в свою чергу турбуватиметься про кожного сумлінного громадянина. Вашій увазі пропонуємо знайомство з законами,зустрічі з людьми,які мають цікаву інформацію,соціальні ролики,які дадуть можливість замислитись над безліччю питань,що мають місце в вашому житті і на які ви зможете вже дати відповіді після виховної години.

6

(Включають мультимедійне зображення-музичний ролик «Життя» спонукає присутніх налаштуватися на відповідальний момент в їхньому житті,так як інформація примушує замислитись над значимістю кожної людини на Землі). (2хвилини).

Ведучий: Добрий день хороші друзі,

В нашім мирнім дружнім крузі

Розпочнемо виховну-про закони і права,

Що держава нам дала.

Ведуча: Щоб ми вміли захищатись,

Знали де й куди звертатись,

Щоб не трапилась біда.

1-й Учасник: Дитина…Дитинство…Чудова пора,перші слова,перші кроки по Планеті,перші думки і вчинки,саме від них буде залежати подальше життя і сприйняття світу. Наскільки є важливим щоб особистість майбутнього члена суспільства розвивалась в належних умовах,які б спонукали до формування високоморальних рис людини,майбутніх учасників розвитку держави.

Шановні друзі,ви представники різних систем виховання,щоб вияснити яких саме,пропоную відповісти на прості запитання. Ваша активність дасть нам можливість зосередити увагу безпосередньо на проблемах які мають місце в сі м’ях присутніх. Після кожного питання підніміть руку,а я підведу підсумок.

1.Юнаки,яких виховує тільки мама.(16)

2.Дівчатка,яких виховує сама мама.(27)

3.Діти,яких виховує тільки батько.(3)

4.Діти,яких виховує мама і тато.(58)

Зробимо перші висновки. З опитування видно,що більшість присутніх виховуються в родинах де є мама і тато. Це дуже добре,але навіть в таких сім’ях можуть бути серйозні проблеми. Якщо брати не повні родини,де тільки мама,або тільки тато,то проблеми зростають і вимагають спільних зусиль з

7

боку старших і менших ,щоб досягти потрібного результату у вихованні дитини.

Продовжимо опитування. 5.Тепер піднімуть руки ті присутні,яким часто і боляче перепадало від мами чи тата.(Яких лупцювали).(31)

6.Діти,яким загадували непосильну роботу.(8)

7.Примушували жебракувати.(0)

Результати опитування не втішні,так як бити дітей,примушувати непосильно працювати і тим більше жебракувати заборонено Конвенцією ООН про права дитини.(Виходять ведучі)

Ведуча: Про Конвенцію ООН мову розпочнем,

Ви відчуєте як в ній дитинство тече.

Наче весняний струмок,закони для нас,

Щоб ніхто не поглумив наш дитячий час.

Ведучий: І ніхто не зазіхав на наші права,

Щоб веселою була дитяча пора.

Розвиватись ми могли і спортом займатись,

І нікого і ніде в світі не боятись.

(Соціальний ролик «Конвенція ООН про права дитини». Після перегляду фільму виходять на сцену учасники)

2-й учасник: Конвенція ООН про права дитини прийнята та відкрита для підписання,ратифікації та приєднання резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї від 20 листопада 1989 року,набула чинності для України з 27 вересня 1991 року.

3-й учасник: «нагадуючи,що Організація Об’єднаних Націй в Загальній декларації прав людини проголосила,що діти мають право на особливе піклування та допомогу;

8

4-й учасник: «беручи до уваги,що необхідність у такому особливому захисті

дитини була передбачена…

5-й учасник: в Женевській декларації прав дитини 1924 року;

2-й учасник:Декларації прав дитини,прийнятій Генеральною Асамблеєю 20 листопада 1959 року;

3-й учасник:та визнана в Загальній декларації прав людини;

4-й учасник:в Міжнародному пакті про громадянські та політичні права(зокрема,в статтях 23 і 24);

5-й учасник:в Міжнародному пакті про економічні,соціальні та культурні права(зокрема,в статті 10);

6-й учасник:а також у статутах і відповідних документах спеціалізованих установ і міжнародних організацій,що займаються питанням благополуччя дітей.»

(Виходять ведучі)

Ведуча: Конвенція ООН про права дитини є найвідомішим міжнародним документом,в якому іде мова про права та обов’язків дитини,саме Конвенція є базою для створення багатьох нормативно-правових актів,що стосуються права дитини як міжнародного рівня,так і місцевого.

Ведучий: Конвенція ООН на даний момент є всеохоплюючою та вичерпною і не потребує змін чи доповнень,але враховуючи дуже низьку поінформованість населення щодо положень Конвенції,різноманітних Законів України,зокрема «Про охорону дитинства», «Про освіту» та інші,масову незацікавленість та пасивність молоді в отриманні знань на правову тематику,участі у процесах прийняття рішень,пропонуємо…

Ведуча: допомогти тим хто вкрай потребує підтримки і всім хто не застрахований від різних життєвих негараздів,ми запросили на виховну годину представника служби у справах сімї та молоді. Після виступу,можете задавати питання в усній чи письмовій,на які отримаєте вичерпні відповіді. Ведуча: Зустрічайте у Марусенко Лідію Петрівну! 9

(Лідія Петрівна розповідає про мету та завдання служби,про проблеми,які виникали в минулому році,застерігає від негативних ситуацій,які часто трапляються в підлітковому віці,відповідає на запитання присутніх.)

Ведучий: Щиро дякуємо,Лідії Петрівні, за змістовний виступ і відповіді на наші запитання.(Дарує квіти і проводить зі сцени.)

(Під музику вибігають учасники на яких прикріплені номери статей Конвенції ООН і сперечаються між собою-хто головний. Виходить ведуча…)

Ведуча: Припиніть сваритись!Нам допоможуть вирішити,яка стаття Конвенції найголовніша,наші друзі що присутні в залі. Вишикуйтесь і назвіть що ж записано в кожній статті,а глядачі самі зрозуміють яка їм більше сподобалась і вкажуть найпотрібнішу. Згодні? Надаю вам слово.

(Учасники,які представляють статті,всіма силами вихваляють саме свою.)

1-й учасник: «1ст..дитиною є кожна людська істота до досягнення 18 річного віку..»;

2-й учасник: «2ст..забезпечення захисту дитини від усіх форм дискримінації..»

3-й учасник: 3ст..якнайкраще забезпечення інтересів дитини та захист і піклування..;

4-й учасник: 4ст..здійснення економічних,соціальних і культурних прав..;

5-й учасник: «6ст..кожна дитина має невід’ємне право на життя..»;

6-й учасник: «8ст..поважати право дитини на збереження індивідуальності.»

7-й учасник: «13ст..дитина має право вільно висловлювати свої думки..»;

8-й учасник: «14ст..право дитини на свободу думки ,совісті та релігії..»;

9-й учасник: 19ст..захист дітей від усіх форм фізичного та психологічного насильства..;

10-й учасник: «24ст..право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я..»;

10

11-й учасник: «28ст..право дитини на освіту..»;

12-й учасник: «31ст..право дитини на відпочинок і дозвілля..»;

13-й учасник: «32ст..право дитини на захист від економічної експлуатації та виконання будь-якої роботи,яка може являти небезпеку для здоров’я..»;

14-й у часник: 33ст..захистити дітей від вживання наркотичних засобів та психотропних речовин..;

15-й учасник: «34ст..захищати дитину від усіх форм сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень..».

(Виходять ведучі)

Ведуча: Допоможемо вирішити питання найважливішої статті. Кому яка стаття найбільше сподобалась?

(Лунають відповіді з залу)

Ведучий: Що ж підведемо підсумок. Перемогли всі статті,так як вони вкрай важливі. Продовжуйте допомагати дітям і ніколи не сваріться.

(«Статті» тиснуть один-одному руки вітають глядачів і ідуть зі сцени)

Ведучий: Марічко,щось я не чув в Конвенції нічого про дружбу,а ми з тобою давно знайомі і виручали один-одного часто. Пам’ятаєш,як тебе мама сварила і не пускала зі мною на каток? Цікаво,як закони трактують дружбу уже не маленьких дітей?

Ведуча: Дружба-це чудово і Закони нічого проти не мають. Вони навпаки підтримують все справжнє і чесне. В статті 16 записано-«Жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте та сімейне життя..» Дружба-це добре,відколи ми з тобою дружимо,я нічого і нікого не боюсь.

Ведучий: Ти мене заспокоїла. Прийшли на думку рядки з вірша що писав про нас в восьмому класі,пам’ятаєш їх?

Ведуча: Ніхто не зна,коли розквіта душа,

І впускає в себе цвіт весняний вона,

11

Вже не тільки мама й тато зігріють її,

А з’являється щось інше,і як уві сні...

Ведучий: Світ стає яскраво-милим,хочеться літать,

Посміхатись всім і всьому,гори подолать,

Бути впевненим,щасливим,сильним наче Буг,

Бо тепер у тебе є найвірніший друг.

(Соціальний ролик «Дружба».Після перегляду виходить на сцену 1-учасник)

1-й учасник: Ми повинні пам’ятати,що нарівні з правами у нас є обов’язки перед родиною та суспільством і якщо порушення їх в сім’ї призводить до суперечок і непорозумінь з батьками,а інколи і серйозніших проблем,то не виконання обов’язків громадянина закінчується адміністративним,а можливо і кримінальним покараннями.

В статті 40 Конвенції ООН про права дитини,записано-«..право кожної дитини,яка,як вважається,порушила кримінальне законодавство,звинувачується,або визнається винною в його порушенні..»на відповідну реакцію карального апарату держави «з урахуванням її віку чи становища її батьків або законних опікунів».

Національною програмою України передбачено,що правова освіта є складовою частиною системи освіти і має на меті формування високого рівня правової культури та правосвідомості особистості її ціннісних орієнтирів та активної позиції як повноцінного громадянина держави.

Щоб зрозуміти і запам’ятати які вчинки дитини являються неправомірними, ми запросили представника служби у справах неповнолітніх,він розповість про ситуацію яка склалася на період 2012року в країні,та відповість на ваші запитання.

Зустрічайте-капітан міліції-Криворучко Микола Володимирович.

(Присутні слухають,задають питання,виходять ведучі)

Ведучий: Дякуємо,що завітали до нас.(зал аплодує,проводжає гостя)

12

Ведуча: Життя,воно яскраве,якщо не робиш зла,

Собі і тим хто поруч,хто зна тебе й не зна.

Ведучий:Якщо інакше,треба буде платить сповна,

І ніхто не знає,яка буде ціна.

(Перегляд соціального ролику «Твій вибір».Виходять ведучі.Під ролик «Планета» декламують вірш,прощаються з глядачами)

Ведучий:Чудова пора,можливостей безліч,

Навчайся,співай,спортом займайся,

В гуртки запишись,

На брейн-рингах змагайся.

Ведуча: Зміни світ на краще,почни все із себе,

І зміниться разом з тобою Планета.

Ведучий: Наша виховна година закінчилась.

Ведуча: Дякуємо за увагу і до нових зустрічей.

(Під соціальний ролик «Планета» виходять з залу глядачі)

13

Використана література:

1.«Конвенція ООН про права дитини» від 20.11.1989.(27.09.1991);

2.Закон України « Про освіту» від 23.05.1991. №1060-ХІІ/Редакція станом на 01.01.2013;

3.Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти

населення» від 18.10.2001.№992/2001;

4.Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001.№2402-ІІ

5.Державнаі національні програми «Освіта(Україна ХХІ століття)»,м.Київ:Райдуга,1994,с.15-17; та «Діти України» 2001/№4

6.Постанова «Про Програму правової освіти населення України» від 29.05.1995.№366;

7.Наказ «Про проведення місячника правових знань» 21.10.2011.№52/145;

8.Конституція України від 28.06.1996;

9.Кримінальний кодекс України від 05.04.2001.№2341/ Редакція станом на 01.01.2013.

14

d:\foto\синочок\106___12\img_0312.jpg

d:\foto\синочок\106___12\img_0327.jpg

Схожі:

Анкета «Моя правова обізнаність»
Пропонуємо Вам відповісти на запитання анонімної анкети. Для цього уважно прочитайте запитання і оберіть варіант відповіді, який...
Про затвердження Типового положення про культурно-освітній центр національних меншин України
України, Державного комітету України у справах національностей та міграції, іншими законодавчими актами, актами органів управління...
Однією з найпоширеніших проблем в організації доступу до публічної...
Ці питання в Україні регулюються різними законодавчими актами відповідно: Законом України «Про доступ до публічної інформації» та...
Господарський процесуальний кодекс України
У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи,...
ЛЕКЦІЯ 2-3
Отже, культура мовлення — це й культура мислення та культура суспільних (соціальних) і духовних стосунків людини
Загальна характеристика права власності в Україні
Право власності в Україні регулюється Конституцією України, Законом України “Про власність”, від 7 жовтня 1991р., Цивільним кодексом...
ОПИТУВАЛЬНИК ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ Б. К. ПАШНЄВА
Прочитайте наведені нижче запитання. На аркуші для відповідей запишіть номер запитання і літеру обраного варіанта відповіді. Будьте...
На яке свято дівчата традиційно ворожать на варениках?
Дай відповіді на запитання тесту закреслюючи комірку навпроти правильної відповіді
УРОК 57 Тема уроку
Фронтальна бесіда за №15—25 із «Запитання і завдання для повторення» розділу V та відповіді на запитання, які виник­ли в учнів у...
9. Лекція. «Інфекції, що передаються статевим шляхом: запитання та відповіді»
ПСШ, шляхи передачі та способи запобігання інфікування, проаналізувати різні методи контрацепції; ознайомити з правилами безпечної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка