Аналіз регуляторного впливу до проекту Закону України


Скачати 47.83 Kb.
НазваАналіз регуляторного впливу до проекту Закону України
Дата14.11.2013
Розмір47.83 Kb.
ТипЗакон
bibl.com.ua > Право > Закон


Аналіз регуляторного впливу

до проекту Закону України

"Про особливості провадження ріелторської діяльності"
1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект Закону розроблено на виконання пункту 7 доручення Кабінету Міністрів України від 03.12.2011 № 57523/1/1-11 до доручення Президента України В. Януковича від 29.11.2011 № 1-1/2813.

Відсутність належного законодавчого регулювання ріелторської діяльності, як окремого виду господарської діяльності, щодо надання сторонам правочинів з нерухомістю послуг, пов'язаних з укладанням та виконанням таких правочинів, призводить до того, що досить часто ріелторською діяльністю займаються, так звані "сірі" ріелтори, що діють напівлегально.

Крім того, непоодинокими є випадки присутності на ринку "чорних" маклерів, головним завданням яких є не надання клієнтам ріелторських послуг, а пряме шахрайство.

Все це негативно відбивається, як на рівні захисту прав та законних інтересів споживачів ріелторських послуг, так і в цілому на інвестиційному кліматі в Україні на ринку нерухомості.
2. Цілі державного регулювання

Метою проекту Закону є визначення правових засад здійснення ріелторської діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи захисту прав споживачів ріелторських послуг, забезпечення належного рівня професійної діяльності учасників ринку ріелторських послуг.
3. Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу
У разі залишення ситуації без змін досягнення визначених цілей неможливо.

Досягнути мети регуляторного акта можливо шляхом розробки окремого Закону, який визначатиме:

поняття "ріелторська діяльність", "ріелтор", "суб'єкт ріелторської діяльності", "споживач ріелторських послуг";

професійні вимоги до ріелторів;

загальні засади державного регулювання у сфері ріелторської діяльності та саморегулювання ріелторської діяльності;

права та обов'язки суб'єктів ріелторської діяльності і споживачів ріелторських послуг;

види ріелторської діяльності;

істотні положення договору про надання ріелторських послуг;

максимальний розмір та порядок оплати ріелторських послуг;

відповідальність за порушення законодавства про ріелторську діяльність.
4. Механізм, який застосовується для розв’язання проблеми, і відповідні заходи
Розв’язання проблемних питань відбувається у спосіб розробки проекту Закону України "Про особливості провадження ріелторської діяльності".
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Прийняття проекту Закону дозволить забезпечити:

- ефективне функціонування ринку нерухомості шляхом чіткого визначення прав та обов‘язків ріелторів та суб‘єктів ріелторської діяльності, порядку їх допуску до зайняття цією діяльністю, створення системи професійних стандартів у цій сфері;

- належне регулювання ріелторської діяльності шляхом поєднання її державного регулювання та професійного самоврядування ріелторів;

- підвищення рівня захисту прав та законних інтересів споживачів ріелторських послуг, якими є як власники нерухомості, так і її покупці та зменшення кількості зловживань у цій сфері;

- покращення інвестиційної привабливості України за рахунок забезпечення прозорості ринку нерухомості та підвищення якості ріелторських послуг.
6. Очікувані результати прийняття акта


Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Систематизація та законодавче закріплення ріелторської діяльності

Додаткові витрати державного та місцевих бюджетів відсутні

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Усунення недобросовісної конкуренції та встановлення загальних правил ріелторської діяльності.

Витрати пов’язані з організацією ріелторської діяльності

Сфера інтересів громадян

Захист інтересів як споживачів ріелторських послуг при купівлі-продажу нерухомості

Витрати відсутні


Прийняття Закону України "Про особливості провадження ріелторської діяльності" дозволить підвищити рівень захисту прав та законних інтересів споживачів ріелторських послуг, якими є як власники нерухомості, так і її покупці та зменшення кількості зловживань у цій сфері.
7. Строки дії акта

Зазначений регуляторний акт набирає чинності через дванадцять місяців з дати його опублікування та строк дії акта не обмежується у часі.
8. Показники результативності акта

1. Проект розроблено з метою вдосконалення механізму надання ріелторських послуг.

2. Коло суб’єктів господарювання на яких поширюватиметься дія акта, є суб’єкти господарювання, які надають ріелторські послуги.

3. Збільшення розміру коштів та часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, не передбачається.

4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній, оскільки для інформування суб’єктів господарювання з основних положень акта зазначений акт розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

5. Додаткових надходжень до бюджету від впровадження проекту нормативного акта не передбачається.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результатів
Базове та повторне відстеження результативності зазначеного акту здійснюється відповідно до вимог статті 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження результативності проекту регуляторного акту здійснюється до дня набрання ним чинності.

Метод проведення відстеження результативності – соціологічний. Для участі в соціологічному опитуванні будуть залучені суб’єкти господарювання – платники податку, на яких поширюється дія цього регуляторного акта.

В подальшому, оцінка результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом проведення повторного та періодичних відстежень.

Повторне відстеження результативності нормативно-правового акта здійснюватиметься через рік від дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років.


Перший заступник
Міністра економічного
розвитку і торгівлі України А.А. Максюта



Схожі:

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Нікопольської міської...
Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11. 09. 93р. №1160 та з урахуванням...
Аналіз регуляторного впливу проекту Закону України «Про внесення...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Аналіз регуляторного впливу
Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Кременчуцької міської ради
Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308,...
Аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення міської ради
Нікопольської міської ради, згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи ст ст. 9, 13 Закону України...
Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проекту...
Ановлення ставок збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, які належать до місцевих податків і зборів, що запроваджуються...
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Синельниківської міської ради
Законів України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про місцеве самоврядування в Україні",...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради Про орендну...
В зв’язку з прийнятим Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін в деякі законодавчі акти України»...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконкому міської...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка