ЗАТВЕРДЖЕНО


Скачати 93.86 Kb.
Назва ЗАТВЕРДЖЕНО
Дата 12.11.2013
Розмір 93.86 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

____________ ________________

Методист відділу освіти Директор школи

Мкртчян О. Г. Кудлай В. В.
«___»__________2013року «___»_________2013року


Чорнянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Відділу освіти, молоді та спорту

Каховської районної державної адміністрації


ПРОГРАМА

ІНДИВІДУАЛЬНИХ

КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИВАЛЬНИХ

ЗАНЯТЬ

ДЛЯ РОБОТИ З

ученицею 6 – Б класу Козак Катериною

на 2013 – 2014 навчальний рік
практичний психолог

Кудлай

Ірина Борисівна

Пояснювальна записка.
Поряд із здоровими дітьми живуть, ростуть, виховуються діти з особливостями фізичного або розумового розвитку. Вони, як і всі громадяни нашої держави, мають право на здобуття якісної освіти.

Саме інклюзивна освіта забезпечує навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами разом з однолітками. Таким чином реалізовується право кожної дитини на освіту в доступній для неї формі.

Успішність виховання, навчання, соціальної адаптації дитини з особливостями розвитку залежить від правильної оцінки її можливостей і особливостей, від знання педагогами й батьками психологічних особливостей дитини, від застосування відповідних методів педагогічної роботи. Без адекватних корекційно – розвивальних заходів потенційні можливості цих дітей не реалізуються в повній мірі, а завдяки постійній стимуляції пізнавальної сфери корекції їх емоційно – вольової сфери зменшується різниця між відхиленнями та нормою розвитку, що дає можливість їм адаптуватися в суспільстві.

При системній, цілеспрямованій, комплексній взаємодії педагогів, психологів, лікарів, батьків та наявності науково обґрунтованих програм виховання та навчання позитивна динаміка є реальною.

Дитина, розвиток якої ускладнений дефектом, не просто менш розвинена, ніж її однолітки, але розвинена інакше - вважав Л. С. Виготський, тому і підхід до навчання таких дітей має бути інакшим, особливим. Необхідно враховувати особливості порушень розумової діяльності.

Незважаючи на труднощі формування уявлень і засвоєння знань, навичок, затримки в різних видах діяльності, діти здатні розбиратися в практичних ситуаціях, орієнтуватися на дорослих.

Дана індивідуальна корекційно – розвивальна програма створена для роботи з дітьми з легкою розумовою відсталістю шостого (п’ятого) року навчання в інклюзивному класі загальноосвітнього навчального закладу.

Мета програми – активізація а стимуляція пізнавальної діяльності, розвиток емоційно – вольової сфери, набуття комунікативних навичок та вмінь, навичок співпраці у дітей з легкою розумовою відсталістю.
Завдання програми:

  • Корекція та розвиток когнітивних психічних процесів;

  • Корекція, активізація, вдосконалення розумових операція;

  • Формування та розвиток вмінь та навичок комунікації;

  • Розвиток загальної та дрібної моторики;

  • Збільшення словникового запасу;

  • Зняття психоемоційного напруження та створення емоційно – комфортної атмосфери.


Методи ті форми роботи:

  • Корекційно – розвивальні вправи для пізнавальної та емоційно – вольової сфери;

  • Рухливі та комунікативні ігри;

  • Вправи, спрямовані на розвиток моторики;

  • Вправи для релаксації.


Цільова група:

  • Діти шостого (п’ятого) року навчання в інклюзивному класі загальноосвітнього навчального закладу, що потребують корекції розумового розвитку.


Діагностика:

  • Діти переводяться на інклюзивну форму навчання відповідно до висновків та рекомендацій обласної ПМПК. Тому метою діагностики є вивчення індивідуальних особливостей когнітивної та інтелектуальної сфери, «зони інтелектуального розвитку» дитини і визначення її зони «найближчого розвитку».


Структура заняття:

  1. Привітання.

  2. Ігри – розминки.

  3. Корекційно – розвивальні вправи:

  • Для пізнавальних психічних процесів,

  • Для вдосконалення розумових операція,

  • Для розвитку загальної та дрібної моторики.

  1. Рефлексія. Релаксація.

  2. Традиційне прощання.


Організація корекційно – розвивальної роботи:

  1. Форма проведення – індивідуальна.

  2. Кількість занять (загальна) – 17.

  3. Тривалість одного заняття – 1 академічна година (45 хвилин).

  4. Індивідуальні заняття проводяться 1 раз на два тижні


Очікувані результати:

  • Програма сприяє підвищенню рівня розвитку пізнавальних процесів та загальних інтелектуальних здібностей дитини,

  • Сприяє розвитку комунікативних навичок і умінь, навичок співпраці,

  • Сприяє покращенню стану загальної та дрібної моторики,

  • В процесі занять у дитини створюється позитивний емоційний настрій, формується довірлива, доброзичлива атмосфера, позитивне ставлення до оточуючих.

Навчально – тематичний план та

структура занять




Дата проведення

Кількість годин


Мета заняття


Зміст роботи

1




1

Створення позитивного емоційного настрою, розвиток комунікативних навичок і вмінь, навичок співпраці. Активізація та стимулювання пізнавальної діяльності. Покращання стану загальної та дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Вправа – гра «Розкажи про себе».

Вправа – завдання «Спробуй виконати».

Вправа для «слухняних пальчтків».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

2




1

Зняття емоційного напруження. Розвиток пізнавальних психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення, уяви. Створення доброзичливої, комфортної атмосфери на занятті.

Вправа – привітання.

Гра – лічилка «Хмарки дружать з дощиком».

Гра «Чим відрізняється».

Вправа «торбинка з подарунками».

Цікаві вправи для «слухняних пальчиків».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

3




1

Розвиток та корекція довільної та активної уваги, пам’яті, уяви, дрібної моторики. Створення веселого та життєрадісного настрою.

Вправа – привітання.

Вправа – гра «Слухай сигнал».

Вправа – гра «запам’ятай і повтори».

Вправа – завдання для «слухняних пальчиків».

Вправа «Закінчи слово».

Рефлексі.

Релаксація.

Традиційне прощання.

4




1

Розвиток та корекція емоційно – вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Розвиток пам’яті, мислення, уваги, тактильного відчуття, дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Вправа – гра «Дзеркало».

Вправа «Допоможи художникові скласти малюнок».

Вправа «Назви сусідів».

Пальчикова гімнастика.

Вправа з розвитку памяті.

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

5




1

Розвиток спостережливості, образного та словесно – логічного мислення, уваги, уяви, дрібної моторики, вміння погоджувати свої дії з іншими. Активізація емоційно – вольової сфери.

Вправа – привітання.

Вправа – розминка «Якщо весело живеться, роби так».

Вправа – роздум «Голодна людина».

Цікаві завдання для «слухняних пальчиків».

Вправа «Якби я був чарівником».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

6




1

Розвиток та корекція пізнавальних процесів: уваги, пам’яті, мислення, дрібної моторики. Формування навичок співпраці та вміння працювати за зразком.

Вправа – привітання.

Вправа – гра «Літає та літає».

Вправа «Коректурна проба».

Вправа «Склади картинку».

Пальчикова гімнастика.

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

7




1

Створення позитивного настрою, сприяння зменшенню напруження. Розвиток та корекція пам’яті, уваги спостережливості, наочно – образного мислення, здатності до узагальнення, дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Вправа – розминка «Стежинка».

Гра «Знайди зайве слово».

Вправа «Ритмічні рухи».

Вправа «Графічний диктант».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

8




1

Активізація та розвиток пізнавальної діяльності. Формування комунікативних навичок і вмінь, навичок взаємодії.

Вправа – привітання.

Вправа «Зроби, будь ласка, ось так».

Вправа «Виключи зайве».

Вправа «Долоня - Кулак».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

9




1

Корекція та розвиток емоційно – вольової та комунікативної сфери, навичок порівняння, вміння знаходити спільне та відмінне, стану загальної та дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Вправа «Якщо весело тобі».

Вправа «Спільне та відмінне».

Вправа «Слуховий диктант».

Вправа «Хрестики і нулики».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.



10




1

Корекція та розвиток емоційно – вольової сфери та пізнавальних психічних процесів.

Корекція уваги, сприймання, пам’яті.

Вправа – привітання.

Гра «Мімічна гімнастика».

Вправа «Запам’ятай вірш».

Гра – розминка «Пофантазуй».

Вправа «Веселі маляри».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

11




1

Створення позитивного емоційного настрою, зняття емоційного напруження. Розвиток пізнавальних психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення, уяви.

Вправа – привітання.

Вправа – гра «Прогноз погоди».

Вправа «Назви одним словом».

Вправа «Нанизування намистинок».

Вправа «Їжачки».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

12




1

Корекція і розвиток емоційно – комунікативної сфери та пізнавальних процесів: пам’яті, уваги, словесно – логічного - мислення, уяви.

Вправа – привітання.

Вправа «Склади картинку».

Вправа «назви правильно предмети».

Вправа «Доброго ранку».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

13




1

Розвиток емоційно – вольової сфери. Формування комунікативних навичок і вмінь. Покращання стану загальної та дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Гра «Різнокольорова вода».

Вправа «Зниклий предмет».

Вправа «Вилучення зайвого».

Вправа «Веселий хрущ».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

14




1

Формування комунікативних вмінь та навичок, корекція емоційної сфери. Розвиток пам’яті, уваги, мислення, дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Бесіда «Як покращати поганий настрій?».

Вправа «Літає – не літає».

Пальчикова гімнастика «Дзеркало».

Рефлексія.

Релаксація.

Традиційне прощання.

15




1

Розвиток емоційно – вольової та комунікативної сфери. Корекція та розвиток пам’яті, уваги, мислення, мовлення, дрібної моторики.

Вправа – привітання.

Вправа – гра «Люстерко».

Вправа «Слухай оплески».

Пальчикова гімнастики «Привітання».

Вправа «Коректурна проба».

Рефлексія.

Релаксація.

16




1

Розвиток пізнавальних психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення, емоційно – вольової та комунікативної сфери.

Вправа – привітання.

Вправа «Руки і плечі».

Вправа «Знайди п’ять відмінностей».

Пальчикова гімнастика «Бабуся».

Рефлексія.

Релаксація.

Прощання.

17




1

Розвиток емоційно – вольової сфери, «мови» рухів тіла. Активізація процесів мислення, пам’яті, уваги, уяви.

Вправа «Привітання».

Вправа «Хто ховається в крапках?».

Вправа «Розмісти значки у відповідних місцях».

Пальчикова гімнастика «Кішки - мишки».

Рефлексія.

Релаксація.

Прощання.

Схожі:

ВИПУСК ТРИДЦЯТИЙ
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Затверджено список спортсменів-кандидатів на участь в Олімпійських іграх в Лондоні
Затверджено список спортсменів, які включені до числа кандидатів на участь у Іграх ХХX Олімпіади у Лондоні (Великобританія) 2012...
КА ЛЮДИНОЗНАВЧI СТУДII ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Франка Серія “Педагогіка” ВИПУСК ТРИДЦЯТЬ ПЕРШИЙ ДРОГОБИЧ ВИДАВНИЧИЙ...
Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено постановою президії ВАК №1-05/5 від 1 липня 2010...
М. Тодики доктора юридичних і політичних наук, професора В. С. Журавського...
Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
ЗАТВЕРДЖЕНО

ЗАТВЕРДЖЕНО

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка