Використання степ – платформ для фізичного розвитку дітей з вадами зору


Скачати 149.87 Kb.
Назва Використання степ – платформ для фізичного розвитку дітей з вадами зору
Дата 10.11.2013
Розмір 149.87 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Використання степ – платформ для фізичного розвитку дітей з вадами зору.

Дослідженнями лікарів та фізіологів доведено, що розвиток дітей, правильне функціонування у них всіх систем та органів відбувається лише при дотриманні оптимального рухового режиму, а недостатня кількість рухів є однією з причин відхилень і порушень в їхньому фізичному розвитку. Порушення зору обмежують рухи дітей в перші роки життя, їх рухова активність суттєво знижується, що негативно відбивається на формуванні рухового аналізатору і призводить до відставання у фізичному розвитку. У дітей з порушенням зору часто спостерігається порушення постави, пози, викривлення хребта, недостатня сформованість рухових якостей і навичок: сили, швидкості, витривалості, координації, рівноваги, точності, спритності, ритмічності, орієнтування у просторі тощо. Тому поряд із загальними задачами фізичного виховання, передбаченими програмою для масових дитячих садків, в спеціальних дошкільних закладах необхідно вирішувати і спеціальні задачі:

  • збільшення рухової активності дітей шляхом створення спеціальних умов,що дозволяють долати скованість, обмеженість, малорухомість, боязнь пересування у просторі, розвиток фізичних якостей;

  • формування життєво необхідних рухових умінь та навичок на основі діяльності збережених аналізаторів;

  • розвиток порушених функцій органу зору, всебічний фізичний розвиток з корекцією та компенсацією існуючих недоліків;

  • формування особистісних якостей, виховання позитивної мотивації і самостійної рухової діяльності, невпевненості у своїх силах тощо.

Для вирішення цих задач з 2011 року ми почали використовувати поряд з традиційними формами роботи з фізичного виховання старших дошкільників з вадам зору і нетрадиційні, зокрема степ – аеробіку. Дітям з порушенням зору завжди були рекомендовані заняття ритмікою. Ритміка – це система фізичних вправ, побудована на зв’язку рухів з музикою, що цілком відповідає і заняттям степ – аеробікою. Ці заняття, як і заняття ритмікою, сприяють розвитку зорової і слухової уваги, пам’яті, оптико – просторових уявлень, зорової та просторової орієнтації, окоміру, координації рухів, почуття ритму і темпу в русі, дають змогу тренувати рівновагу та серцево – судинну систему, формувати правильну поставу та навички правильного дихання під час рухів.

Для занять степ – аеробікою використовуємо індивідуальні степ – платформи, в придбанні яких нам допомогли батьки. Степ – платформи виготовлені з дерева і представляють собою сходинку висотою 8 см., шириною 25 см., довжиною 40 см.

Заняття зі степ – аеробіки проводимо як комплекс вправ ранкової гімнастики та як частину фізкультурного заняття. Використовуємо степ – платформу під час індивідуальної роботи та самостійної рухової активності дітей. Комплекси вправ зі степ – аеробіки починаються з декількох видів ходьби та бігу, загально розвивальні вправи виконуються у різних вихідних положеннях (стоячи, сидячи, лежачи), заключна частина містить вправи на вентиляцію легенів та вправи для зорового аналізатору, які сприяють укріпленню м’язового апарату очей, поліпшують кровопостачання тканин ока, покращують в них процеси обміну. Заняття проводимо у супроводі ритмічної музики, яка сприяє гарному настрою, є одночасно мотивуючим чинником і визначає швидкість рухів. Тому у музичному супроводі повинен бути чіткий ударний ритм. Для кожної частини комплексу підбираємо музику відповідного темпу і тривалості. Перед початком заняття добре провітрюємо залу, робимо вологе прибирання, розкладаємо степ – платформи у шаховому порядку. При проведенні степ – аеробіки слід правильно дозувати фізичне навантаження, частота серцевих скорочень не має перевищувати 150 – 160 ударів на хвилину, для цього складні вправи чергуємо з менш складними. Ми обов’язково враховуємо стан здоров’я, конкретний прояв дефекту зору кожної дитини та рівень їх фізичної підготовленості. Перш ніж розпочати заняття з групою дітей, проводимо індивідуальну роботу, навчаючи основним правилам техніки виконання рухів та правильної постави під час степ – аеробіки. Під час виконання комплексів, час від часу, нагадуємо дітям про необхідність збереження правильного положення тіла, для чого використовуємо словесні команди, які повинні бути чіткими і короткими.

Основні правила техніки безпеки під час виконання вправ на степ – платформах:

  • виконувати кроки в центр степ – платформи, ставлячи на неї всю стопу;

  • спускатися зі степ – платформи ставлячи ногу з носка на п’яту на відстань не більшу ніж довжина стопи;

  • кроки виконувати легко, не стукати по степ – платформі ногами;

  • тримати тулуб трохи нахиленим вперед, плечі розправленими, коліна розслабленими, трохи зігнутими;

  • рухи рук включати в роботу тільки тоді, коли добре вивчені рухи ніг.

Наш педагогічний колектив напрацював певний досвід використання степ – платформ у фізичному вихованні дітей з порушенням зору. І цей досвід свідчить, що степ – аеробіка сприяє укріпленню здоров’я дітей , стабілізує і покращує гостроту зору, розвиває функціональні можливості зорового аналізатору. Крім того діти стають більш розкутими, активними в русі, більш зацікавленими заняттями фізичною культурою. Наводимо приклади комплексів степ – аеробіки для дітей старшого дошкільного віку, які можуть бути використані в роботі як спеціальних, так і масових дошкільних закладів.

Список використаних джерел:

1. Ермаков В.П., Якунин Г.А. Развитие, обучение и воспитание детей с нарушениями зрения: Справ.-метод. пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1990. – 223 с.

2. Каплан А.И., Морозова Н.Г. Если ребенок плохо видит. - М.: Педагогика, 1969. – 77 с.

3. Синьова Є.П. Тифлопсихологія: Підручник. – К.: Знання, 2008. – 365 с.

4. Акимова А.К., Новохатько В.Н. Методические рекомендации по физическому воспитанию дошкольников с нарушениями зрения

Комплекс вправ на степ – платформах №1

Вправа 1 «Солдати»

Вихідне положення (далі – в. п.) – стоячи перед степ – платформою, руки на поясі.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу;

2 – ліву ногу поставити на степ – платформу;

3 – праву ногу опустити на підлогу;

4 – ліву ногу опустити на підлогу (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 2 «Мавпочки»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу злегка зігнуту в коліні поставити на правий бік степ – платформи, руки підняти вперед до рівня грудей;

2 - ліву ногу злегка зігнуту в коліні поставити на лівий бік степ – платформи, руки залишити на рівні грудей;

3 - праву ногу опустити на підлогу, руки опустити;

4 - – ліву ногу опустити на підлогу (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 3 «Лелека»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки опущені;

2 - ліву ногу зігнуту в коліні підняти над степ – платформою, руки підняти в сторони;

3 – ліву ногу поставити на підлогу, руки опустити;

4 - праву ногу опустити на підлогу (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 4 «Зірка»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки опущені;

2 - лівою ногою зробити мах в сторону, руки підняти в сторони;

3 – ліву ногу поставити на підлогу, руки опустити;

4 - праву ногу опустити на підлогу (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 5 «Млин»

В. п. – стоячи на степ – платформі, руки зігнуті у ліктях – перед грудьми, лікті розведені у сторони.

1 – праву ногу поставити за степ – платформу, розвернути тулуб вправо,праву руку відвести у сторону;

2 – повернутись у в. п.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів).

Вправа 6 «Гопачок»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги зігнуті в колінах, руки в упорі позаду степ – платформи.

1 – випрямити праву ногу, піднявши її вгору;

2 – повернутись у в. п.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів).

Вправа 7 «Гірка»

В. п. – стоячи в упорі на колінах перед степ – платформою, спираючись руками на степ – платформу.

1 – випрямити ноги в колінах, піднявши стегна вгору, стати на носки, руки випрямити;

2 – повернутись у в. п. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 8 «Зайчики стрибають»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – стрибнути на двох ногах на степ – платформу;

2 - повернутись у в. п.

Дихальна вправа «Насос»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – стати на степ – платформу правою ногою, руки зігнуті у ліктях підняти до рівня грудей, вдихнути через ніс;

2 - повернутись у в. п., видихнути через рот зі звуком – с – с – с …

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 2 рази).

Дихальна вправа «Сумно»

В. п. – сидячи на степ – платформі, руки на колінах.

1 – вдих через ніс;

2 – видих через рот (вправу повторити 2 рази).

Вправи для тренування функцій зорового аналізатора: «Сонечко прилетіло»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки на колінах.

1 – дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.;

2 – піднести вказівний палець правої руки на 20 см. від очей і перевести погляд на кінчик пальця, дивитись 3 – 5 сек., опустити руку. Зробити дихальну вправу «Сумно» (вправу повторити 4 рази)

«Піжмурки»

В. п. - сидячи на степ – платформі, руки на колінах.

1 – голову опустити вниз, розслабитись, заплющити очі 3 – 5 сек.

2.- підняти голову, випрямитись, відкрити очі 3 – 5 сек. (вправу повторити 4 рази)

Комплекс вправ на степ – платформах №2

Вправа 1 «Торкання»

Вихідне положення (далі – в. п.) – стоячи перед степ – платформою, руки на поясі.

1 – 2 – 3 – три кроки перед степ – платформою з правої ноги

4 – носком лівої ноги торкнутися степ – платформи (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 2 «Міліціонер»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки підняти в сторони;

2 - ліву ногу поставити на степ – платформу, руки опустити;

3 - праву ногу опустити на підлогу, руки підняти в сторони;

4 - – ліву ногу опустити на підлогу, руки опустити (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 3 «Ластівка»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки опущені;

2 - ліву ногу відвести вгору – назад, тулуб нахилити вперед,, руки підняти в сторони;

3 – ліву ногу поставити на підлогу, руки опустити;

4 - праву ногу опустити на підлогу (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 4 «Краб»

В. п. – стоячи на степ – платформі, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на підлогу справа від степ – платформи, напівприсісти, руки підняти в сторони ;

2 – повернутись у в. п.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів)

Вправа 5 «Кішечка»

В. п. – стоячи на колінах на степ – платформі, руки в упорі перед нею.

1 – підняти праву руку вперед, прогнути спину;

2 – опустити руку, вигнути спину дугою.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівою рукою (вправу повторити 8 разів).

Вправа 6 «Ножиці»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги витягнуті вперед, руки в упорі позаду степ – платформи.

1 – підняти обидві ноги вгору;

2 – розвести ноги в сторони;

3 – звести ноги разом;

4 – повернутись у в. п. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 7 «Міст»

В. п. – лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах, ступні стоять на степ – платформі, руки витягнуті вздовж тулуба.

1 – підняти стегна і сідниці вгору, стати на носки, руки випрямити;

2 – повернутись у в. п. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 8 «Підскоки»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – підстрибнути праву ногу поставити на степ – платформу, ліва на підлозі;

2 - підстрибнути, змінивши ноги: ліву поставити на степ – платформу, праву на підлогу.

Дихальна вправа «Утомилися»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки на поясі.

1 – вдих через ніс;

2 – видих через рот зі звуком ф – ф – ф (вправу повторити 3 - 4 рази).

Дихальна вправа «Квітка»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки зігнуті в ліктях, лікті спираються на коліна.

1 – вдих через праву ніздрю, ліву закрити вказівним пальцем лівої руки;

2 – видих через праву ніздрю, ліва закрита;

3 – вдих через ліву ніздрю, праву закрити вказівним пальцем правої руки ;

4 – видих через пліву ніздрю, права закрита (вправу повторити 2 рази).

Вправи для тренування функцій зорового аналізатору: «Веселий клоун»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги нарізно, руки на колінах, дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.

1 – відвести праву руку в сторону, подивитись на кінчики пальців правої руки не повертаючи голови, дивитись 3 – 4 сек.;

2 – повернутись у в. п., дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівою рукою. Зробити дихальну вправу «Квітка» (вправу повторити 4 рази).

«Сон»

В. п. - сидячи на степ – платформі, руки в упорі позаду степ – платформи.

1 – голову нахилити назад, заплющити очі 3 – 5 сек.

2.- опустити голову вниз, розслабитись, відкрити очі 3 – 5 сек. (вправу повторити 4 рази)

Комплекс вправ на степ – платформах №3

Вправа 1 «Швидкі торкання»

Вихідне положення (далі – в. п.) – стоячи перед степ – платформою, руки на поясі.

1 – крок правою ногою перед степ – платформою;

2 – носком лівої ноги торкнутися степ – платформи;

3 – крок лівою ногою перед степ – платформою;

4 – носком правої ноги торкнутися степ – платформи (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 2 «Силачі»

В. п. – стоячи правим боком до степ – платформи, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки підняти в сторони;

2 - ліву ногу поставити на степ – платформу, руки зігнути в ліктях, пальцями торкнутися плечей;

3 - ліву ногу опустити на підлогу, руки розвести в сторони;

4 - – праву ногу опустити на підлогу, руки опустити (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 3 «Коник»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, ноги на ширині плечей, руки на поясі.

1 – праву ногу поставити в середину степ – платформи;

2 - ліву ногу приставити до правої в середину степ – платформи;

3 – ліву ногу поставити на підлогу на ширину плечей ;

4 - праву ногу опустити на підлогу на ширину плечей (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 4 «Насос»

В. п. – стоячи на степ – платформі, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки, зігнуті в ліктях підняти до рівня грудей;

2 – повернутись у в. п.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів)

Вправа 5 «Кран»

В. п. – стоячи на степ – платформі, руки опущені вздовж тулуба.

1 – випад правою ногою назад, пальці на носок, присісти на лівій нозі, руки підняти в гору;

2 - повернутись у в. п.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів).

Вправа 6 «Велосипед»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги зігнуті в колінах, руки в упорі позаду степ – платформи.

1 – випрямити праву ногу, ліву підтягнути до грудей;

2 – випрямити ліву ногу, праву підтягнути до грудей. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 7 «Гойдалка»

В. п. – лежачи на животі на степ – платформі, ноги разом витягнуті на підлозі, руки витягнуті вперед,голова опущена.

1 – підняти голову. руки і плечі вгору, дивитись прямо перед собою;

2 – повернутись у в. п;

3 – підняти ноги вгору;

4 – повернутись у в. п. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 8 «Стрибки через степ – платформу»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – стрибнути через степ – платформу на двох ногах;

2 - повернутись у в. п.

Дихальна вправа «Кулька»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – 2 – стати на степ – платформу, руки підняти вгору, вдих через ніс;

3 – 4 - повернутись у в. п. видих через рот зі звуком с – с – с (вправу повторити 3 - 4 рази).

Дихальна вправа «Сопілка»

В. п. – стидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки зігнуті в ліктях, лікті спираються на коліна.

1 – вдих через праву ніздрю, ліву закрити вказівним пальцем лівої руки;

2 – видих через ліву ніздрю, праву закрити вказівним пальцем правої руки;

3 – вдих через ліву ніздрю, праву закрити вказівним пальцем правої руки;

4 – видих через праву ніздрю, ліву закрити вказівним пальцем лівої руки (вправу повторити 2 рази).

Вправи для тренування функцій зорового аналізатору: «Дзига»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки на колінах.

1 - дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.;

2 – колові рухи очима по годинниковій стрілці в повільному темпі з відкритими очима 3 – 4 рази;

3 - дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.;

4 – колові рухи очима проти годинникової стрілки 3 – 4 рази. Зробити дихальну вправу «Сопілка» (вправу повторити 3 - 4 рази).

«Зажмурювання»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки на колінах.

1 – сильно зажмурити очі на 3 – 5 сек.;

2 – розплющити очі на 3 – 5 сек. (вправу повторити 6 рази).

Комплекс вправ на степ – платформах №4

Вправа 1 «Притопи»

Вихідне положення (далі – в. п.) – стоячи правим боком з лівого боку степ – платформи, руки на поясі.

1 – праву ногу поставити на середину степ – платформи;

2 – ліву ногу приставити до правої;

3 – праву ногу опустити на підлогу з правого боку степ – платформи;

4 – ліву ногу приставити до правої;

5 – 8 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів).

Вправа 2 «Чапля»

В. п. – стоячи ноги на ширині плечей (степ – платформа вузькою частиною між ногами), руки на поясі.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу;

2 - ліву ногу,зігнуту в коліні, підняти вгору;

3 - ліву ногу поставити на підлогу з лівого боку степ – платформи,

4 - праву ногу опустити на підлогу з правого боку степ – платформи;

5 – 8 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів).

Вправа 3 «Метелик»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки розвести в сторони;

2 - ліву ногу поставити на степ – платформу, руки підняти вгору;

3 – праву ногу поставити на підлогу, руки в сторони;

4 - ліву ногу опустити на підлогу, руки опустити (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 4 «Балерина»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – праву ногу поставити на степ – платформу, руки опущені;

2 - лівою ногою зробити мах назад, руки підняти вгору

3 – ліву ногу поставити на підлогу, руки опустити;

4 - праву ногу опустити на підлогу (вправу повторити по 4 рази з правої та з лівої ноги).

Вправа 5 «Паровоз»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги прямо, руки в упорі позаду степ – платформи.

1 – підтягнути ноги до грудей;

2 – повернутись у в. п. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 6 «Пташка»

В. п. – стоячи в упорі на колінах перед степ – платформою, спираючись руками на степ – платформу.

1 – підняти праву ногу вгору, тулуб нахилити вперед до степ – платформи, руки зігнути в ліктях;

2 – повернутись у в. п.;

3 – 4 – повторити ті самі рухи з лівої ноги (вправу повторити 8 разів).

Вправа 7 «Човник»

В. п. – лежачи на животі на степ – платформі, ноги разом витягнуті на підлозі, руки витягнуті вперед,голова опущена.

1 – підняти одночасно голову, руки і ноги над підлогою, дивитись прямо;

2 – повернутись у в. п. (вправу повторити 8 разів).

Вправа 8 «Горобчики стрибають»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

стрибати на одній нозі навколо степ – платформи;

Дихальна вправа «Вітерець»

В. п. – стоячи перед степ – платформою, руки опущені вздовж тулуба.

1 – руки підняти перед собою долонями вгору, вдихнути через ніс;

2 - повернутись у в. п., видихнути через рот зі звуком – ш – ш – ш …

(вправу повторити 3 - 4 рази).

Дихальна вправа «Пірнаємо»

В. п. – стоячи на степ – платформі, руки опущені вздовж тулуба.

1 – розвести руки в сторони, вдих через ніс;

2 – напівприсісти, нахилити голову до колін, руками торкнутися колін, видих через рот (вправу повторити 2 рази).

Вправи для тренування функцій зорового аналізатору: «Сонячний зайчик»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки на колінах.

1 – дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.;

2 – дивитись вгору не піднімаючи голови 3 - 4 сек.;

3 – дивитись прямо перед собою 1 – 2 сек.;

4 – дивитись вниз не опускаючи голови 3 - 4 сек. (вправу повторити 3 - 4 рази). Встати і виконати дихальну вправу «Пірнаємо»

«Моргання»

В. п. – сидячи на степ – платформі, ноги скласти «по – турецьки», руки на колінах.

1.- швидко моргати очима 15 – 20 сек.;

2 - дивитись прямо перед собою 5 – 10 сек. (вправу повторити 2 - 3 рази).

Схожі:

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПНОСТІ ІНВАЛІДІВ ПО ЗОРУ ДО ФІЗИЧНОГО ДОВКІЛЛЯ,...
Анотація. У статті висвітлено діяльність Українського товариства сліпих щодо усунення бар’єрів у доступності інвалідів по зору до...
Соціально-психологічна та педагогічна реабілітація дітей з особливими потребами
Проблема соціально-педагогічної підтримки дітей з різними вадами фізичного і психічного розвитку в нашій країні є актуальною
Н.І. Ройко, вчитель географії Луцький навчально-реабілітаційний центр
ЕКОЛОГІЧНА ОСВІТА ДІТЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ ЯК СКЛАДОВА СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ
Методичний кабінет спеціальної загальноосвітньої школи для дітей...
Методичний кабінет спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з вадами розумового розвитку
РОЗДІЛ 1 КОРЕКЦІЙНА РОБОТА ЯК УМОВА ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ВАДАМИ ІНТЕЛЕКТУ
Корекція порушень пізнавальної діяльності у молодших школярів з вадами інтелекту
РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ ДІТЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ
У статті розкриваються проблеми спілкування слабозорих дітей, особливості формування комунікативних умінь
ОРГАНІЗАЦІЯ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
...
Корекція агресивної поведінки дітей підліткового віку з розумовими вадами
Зростання агресивних тенденцій в підлітковому середовищі відображає одну з найгостріших проблем нашого суспільства, де за останні...
“Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують...
Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку” затверджено...
Клінико-генетична діагностика порушень зору у дітей
У статті розглядаються питання медико-генетичного діагнозу порушень зору у дітей
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка