Законами України «Про освіту»


Скачати 58.24 Kb.
Назва Законами України «Про освіту»
Дата 30.10.2013
Розмір 58.24 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Право > Закон
ВИХОВНА РОБОТА

у вечірній(змінній)загальноосвітній школі ІІ-ІІІ ст.№2

Добропільської міської ради

Законами України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» визначено різні типи навчальних закладів, які в Україні дають повну загальну середню освіту. Серед них є і вечірня загальноосвітня школа. Про навчання у денній школі знають усі, а про режим, форми і зміст навчання у вечірній – інформації обмаль. Спілкуючись з людьми, часто бачимо їх негативне ставлення до необхідності існування вечірньої школи. Але вона не є тягарем, бо навчання одного учня в вечірній школі обходиться майже в три – чотири рази дешевше, ніж в денній школі.

Вечірня школа – це школа для тих, хто не встиг своєчасно одержати повну середню освіту. У такій школі навчаються не лише діти, а й дорослі, адже навчатись ніколи не пізно.

У 60-і роки ХХ століття учнями вечірньої школи ставали люди, які з різних причин були вимушені піти з денних шкіл. Але всі вони усвідомлювали необхідність набуття освіти,тому вчилися добре, отримуючи задоволення від процесу навчання.

З часом ситуація змінилася. На сучасному етапі вечірня школа стала притулком для всіх «важких» підлітків, які не знайшли себе в денній школі. Це дуже складний контингент, що потребує допомоги, уваги, підтримки. Домінує в учнівському колективі молодь віком до 19 років, що має досвід життєвих невдач. До школи приходять підлітки, які обділені увагою батьків, дорослих, з низьким рівнем розвитку пізнавальних здібностей, часто переконані у власній нездатності до навчання. Нерідко ці учні мають різні хвороби, що служать додатковим фактором їх невдач в освітній діяльності.

Специфіка контингенту школи вимагає підходу до неї як до закладу з соціально-педагогічною реабілітацією і психологічною підтримкою підлітків, з формування уміння і бажання вчитися, виховання потреби, інтересу та здатності до навчання, прищеплення прагнення до самоосвіти.

У вечірній школі виховний процес є більш актуальною та складною проблемою, ніж у денній. Контингент учнів вечірньої школи характеризується не лише більш чітко вираженими індивідуальними особливостями (мотиваційними, морально-вольовими),а й індивідуальними умовами навчання та виховання (родинний стан, сімейні обставини, складність поєднання навчання з працею, навчання в ліцеї та школі,відсутність інтересу до навчання). Надзвичайно важливо виховувати й побутовий досвід, зважаючи на те, що в учнів вечірньої школи він характеризується емпіричністю, ситуативністю та вимагає тривалої і корінної переробки, а іноді й руйнування. Погляди окремих учнів, пов’язані з побутовими труднощами, іноді перекручено відображають дійсність. Усі ці причини діють у комплексі.

Аналіз педагогічної практики свідчить, що педагогічний колектив вечірньої школи, в основному, здійснює корекцію виховних впливів кожного учня, працює над виробленням інноваційного стилю діяльності, визначає механізми його практичної реалізації.

Мета виховання у вечірній школі це – виховання життєво активного, гуманістично спрямованого громадянина України,який у своїй життєдіяльності керується загальнолюдськими та культурно-національними цінностями.

У концепції розвитку закладу зазначено, що основною місією школи є формування особистості учня як громадянина України у процесі взаємодії школи та громади. Беручи до уваги актуальність і значущість місії школи, яка дозволить виховання громадських якостей у особистості, колектив закладу вважає соціально-трудову компетенцію більш домінуючою. Саме вона є пріоритетною у роботі школи, коли учень у процесі навчання не тільки набуває знання, вміння, а й одержує безпосередній досвід життя в громаді, здатність працювати в команді, володіє етикою громадянських відносин, навичками соціальної активності, функціональної грамотності, вміє організовувати власну трудову та підприємницьку діяльність,реально оцінює власні професійні можливості, здатність співвідносити їх з потребами ринку праці.

Формування мережі закладу здійснюється кожного року за рахунок учнів, які приходять до закладу з різних шкіл міста та району. Більшість учнів школи – неповнолітні особи з сімей, де батьки не приділяють достатньої уваги вихованню дітей або не мають ніякого впливу на них. Це учні – вже сформовані особистості, тому педагогічному колективу, як правило, спочатку складно знайти стежину до серця кожного учня. Особливо це стосується учнів, які приходять до закладу з кримінальним «багажем» (учні,які перебувають на обліку КМСД , приходять до школи з місць позбавлення волі та ін.)

Сам різнорівневий учнівський контингент як за успішністю, віком, інтересами та мотивацією до навчання підштовхнув педагогічний колектив до нетрадиційних підходів у вирішенні виховних завдань. Було зроблено висновок, що зацікавити одними і тими ж виховними заходами всіх просто неможливо, а завдання педагогів вечірньої школи полягає в тому, щоб максимально використати позитивний досвід учнів і протидіяти негативному.

Тільки завдяки тісній співпраці усіх ланок виховного простору : адміністрації школи, класних керівників, учителів – предметників , практичного психолога, батьків і громадськості відбувається реалізація визначених виховних завдань.

Вся виховна робота у школі розрахована на творчих і небайдужих учителів, класних керівників. Її відмінність не тільки у формах і методах роботи, а й в особливому стилі взаємин педагогів та учнівської молоді, який базується на повазі до особистості, глибокому розумінні її природи, спроби створити найкращі умови для здорового розвитку та розкриття талантів вихованців.

У школі працює рада профілактики правопорушень і злочинів. Превентивне виховання школярів є одним із пріоритетних напрямків у роботі штабу профілактики, головним завданням якого є попередження правопорушень,травматизму та згубних звичок серед учнів. Засідання ради проводяться один раз на місяць, на яких розглядаються питання щодо учнів з девіантною формою поведінки, надається практична допомога батькам у вихованні дітей, схильних до правопорушень, в організації їхнього дозвілля. Члени ради профілактики правопорушень разом з представниками КМСД на базі школи проводять спільні рейди «Курінню – ні!», «Урок – перерва» з метою профілактики правопорушень, шкідливих звичок, пропаганди здорового способу життя в учнівському середовищі.

Протягом 2012-2013 н.р. у школі були проведені профілактичні бесіди зі спеціалістами відділу по справам сім’ї та молоді, психологом відділу профілактики і лікування ВІЛ/СНІДу, спеціалістами міськво, а також начальником кримінальної міліції.

У нашій школі з 2008 року працює факультатив «За здоровий спосіб життя. Школа проти СНІДу». Факультатив охоплює учнівську молодь віком від 14 до 19 років. Це той період життя, коли формується самоідентичність людини, її особиста система цінностей, поглядів і переконань. Програма факультативу дає змогу ретельно спланувати і здійснити вплив ще до того, як у житті молодої людини виникнуть реальні ризики і проблеми. Профілактичну роботу серед учнів проводимо у тісній співпраці з закладами охорони здоров’я і громадськими організаціями, які функціонують у цій сфері.

На заняттях факультативу панує доброзичлива атмосфера, що сприяє зниженню правопорушень, насильницької поведінки та вживання психоактивних речовин в учнівському середовищі.

Анкетування, співбесіди з учнями, результати працевлаштування випускників за останній період свідчать про здатність учнів ефективно розв’язувати проблеми, що виникають в реальних життєвих ситуаціях,діяти адекватно вимогам соціуму та у відповідності з власною природою.

Пріоритетними напрямками виховної роботи є громадянське виховання, родинно- сімейне,патріотичне, виховання духовності. Кожний класний керівник працює над підвищенням рівня національної свідомості учнівської молоді, виховує почуття гордості до рідного краю, культури, звичаїв, історії українського народу.

Щомісячно у навчальному закладі проводяться тематичні тижні : тиждень безпеки дорожнього руху, пожежної безпеки, предметні тижні, тиждень правознавства та охорони здоров’я.

Учні мають змогу брати участь у загальношкільних та міських заходах. Так у 2012 – 2013 н.році старшокласники брали участь у інтелектуально – пізнавальній грі «Твоє майбутнє» (ЦДЮТ), у молодіжному проекті «Вирішуй, поки молодий» (ЦДЮТ), «Твої таланти,молодь» (ЦДЮТ).

Одна з основних проблем школи – повернути учнів до школи, ліквідувати пропуски занять,пробудити зацікавленість до знань,розвинути уміння мислити. Тому одним із напрямків вирішення цієї проблеми є нетрадиційні підходи в організації навчання: проведення семінарів, дискусій,рольових та ділових ігр, проведення інтегрованих уроків із застосуванням новітніх педтехнологій.

На сьогоднішній день виникла потреба наголосити на важливості діалогу та партнерства між учителем і учнем. Колектив учителів нашої школи разом із учнями 12 класу підготував проект, присвячений 60- річчя м.Добропілля.

Я вважаю, що взаємовідносини учитель – учень будуть продуктивними лише тоді, коли педагоги з повагою будуть відноситися до особистості учня.

Функціонування вечірніх шкіл абсолютно виправдане, оскільки, з одного боку, згідно з чинним законодавством, обов’язком кожного громадянина є отримання повної середньої освіти, з іншого – внаслідок поважних матеріальних чи психологічних причин людина вчасно не може цього зробити. Тому держава створює максимальні гнучкі умови для такої категорії молоді.

Схожі:

Закон України "Про дошкільну освіту"
Законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону,...
Процес розбудови сучасної української освіти, що здійснюється у відповідності...
Закону України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, постанов Кабінету Міністрів України “Про перехід загальноосвітніх навчальних...
Робочий навчальний план Немирівського Будинку дитячої та юнацької творчості
Законодавством України про позашкільну освіту, яке базується на Конституції України і складається із Закону України «Про освіту»,...
НАКАЗ
Відповідно до законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про вищу освіту”
Диплом і свідоцтво про професійно-технічну освіту, що видаються в...
Протокол між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про внесення змін до Угоди між Кабінетом Міністрів України...
Законами України "Про оренду державного та комунального майна"
Керуючись Законами України "Про оренду державного та комунального майна", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про Державний...
Закони України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”
Міністерства освіти і науки України від 23. 06. 2000 року №240 „Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх...
Закон України «Про позашкільну освіту»
Законі України «Про загальну середню освіту», наказі Міністерства освіти і науки від 11 вересня 2009 року №854 «Про затвердження...
Закону України "Про освіту"
Затвердити Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту), що додається
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 12 листопада 1997 р. N 1260...
Відповідно до Закону України "Про освіту" Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка