Урок з використанням технології критичного мислення «очікування»


Скачати 95.77 Kb.
Назва Урок з використанням технології критичного мислення «очікування»
Дата 30.10.2013
Розмір 95.77 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Право > Урок

Я і Україна

Громадянська освіта.

Ознайомлення з основними громадянськими правами і обов’язками

4 клас


Підготувала

Стасюк О.С.

Тема. Ознайомлення з основними громадянськими правами й обов’язками.

Мета :

- формувати уявлення про права й обов’язки громадянина України;

- ознайомити з документами, які визначають права дитини;

- показати цінність прав та необхідність виконання обов’язку ;

- виховувати громадянські почуття та повагу до Законів України.

- розвивати мислення; уміння співпрацювати в групі.
Урок з використанням технології критичного мислення («очікування», «Коло знань», групової роботи, інсценізації «Несподівана зустріч».
Хід уроку

І. Організаційний момент.
У нас сьогодні – ніби свято,

Гостей зібралося багато,

Ану ж на мене подивіться

І веселенько посміхніться

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовимо :”Добрий день!”
(установка на роботу)
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку


  • Ми живемо з вами у чудовій країні, в чудовий час. Зростає наша незалежна суверенна держава, зростаємо і ми. Наша країна ставши незалежною, демократичною державою, постійно навчається жити в новому політичному устрої. А ми разом з нею навчаємось високих громадянських чеснот.




  • А що означає – бути громадянином України?


(любити рідну мову, поважати український народ, шанувати традиції країни, поважати права інших людей, сумлінно виконувати обов’язки)

  • Як кожний справжній громадянин, ви повинні знати свої права і обов’язки .

  • Сьогодні наш урок присвячений саме цій темі, але ми не тільки дізнаємось більше про свої права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких документів як Декларація прав дитини, Закон України „Про охорону дитинства”.




  • Складемо план уроку:

1. Очікування

2. „Коло знань”

3. Історична довідка

4. Робота в групах

5. Фізкультхвилинка

6. „Несподівана зустріч”

7. Закріплення (самостійна робота)

8. Підсумок


  • Дізнавшись тему нашого уроку, склавши план, пропоную висловити свої очікування від уроку за схемою :

  • Знаю - ...

  • Хотів би дізнатись - ...


Я від вас очікую : активності, співпраці, дружньої роботи, старанності, міцних

знань, поваги до законів України.

Отже, перший пункт плану ми виконали.
2. „Коло знань” – мета : виявити знання учнів.

Ми зустрічалися з поняттями право, обов’язок .

Про які права вам доводилося чути?
Права

  • на життя

  • на працю

  • на житло

  • на відпочинок та дозвілля

  • на охорону здоров’я та медичну допомогу

  • на освіту ...




  • Чи всі правами назвали?




  • Прочитайте вислови дівчинки, про які права вона говорить.

(підручник стор. 59)

Звернемось до тексту.


  • Громадянин України поряд з правами має і обов’язки перед державою. Назвіть їх

Обов’язок

  • Добре вчитися

  • дбати про здоров’я

  • не порушувати права інших

  • захищати Вітчизну

  • берегти природу

  • шанувати державні символи та дотримуватися українських традицій

  • додержуватися основних законів України


Отже, ми з’ясували, що поряд із правами люди мають і обов’язки .
3. Але хто визначив ці права? Звернемося до історичної довідки.

  • Кожен із нас є неповторною особистістю. Щоб усвідомити неповторність кожної особистості, людству знадобилося не одне тисячоліття. Нам пощастило жити в той час, коли на Землі діють закони, які оберігають людину, її життя та індивідуальність.

  • 10 грудня 1948р. Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй проголосила один із найважливіших правозахисних документів – Загальну декларацію прав людини. Цей документ визнав гідність і цінність усіх людей, визначив основні права кожної людини.

Складною проблемою людства є права дітей, тому що вони не досить захищені. Про це багато пишуть і говорять, дехто намагається допомагати. Але кількість нещасних дітей не зменшується. Сьогодні майже 250 млн. дітей у світі змушені тяжко працювати, жебракувати, грабувати. Близько 30 млн дітей не мають можливості відвідувати школу. Поширена торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовилися батьки, для пересадження органів.

Міжнародне співтовариство започаткувало спробу спільної допомоги дітям.

Найважливішим кроком у цьому напрямі було прийняття у

  • 1959р. Генеральною Асамблеєю ООН Декларації прав дитини, яка визнала необхідність спеціальної охорони дитини.

  • У 1989р. У Нью-Йорку всі прогресивні країни світу підписали Конвенцію про права дитини.

Конвенція – це угода , міжнародний договір з певних питань. У даному випадку - з питань прав дитини.

  • 1991р. , коли Україна стала суверенною і незалежною державою, Президент нашої країни підписав міжнародний договір – Конвенцію про права дитини на Україні. Приєднавшись до Конвенції, Україна зобов’язалася створити умови, засоби і заходи, за допомогою яких забезпечити права і свободи дитини.

  • У 2001р. Верховна Рада України згідно з Конвенцією прийняла Закон „Про охорону дитинства”.


Ще раз назвемо основні документи ...(перелік)
4. Ми з вами повторили права людей, назвали документи, які їх визначають та охороняють, але в мене виникло питання:

Прав багато, яке ж серед них найголовніше?


  • Щоб вирішити дану проблему, ми об’єднаємось в групи за символами, які у вас на партах.

  • Вам потрібно визначити, яке право означає ваш символ і довести , що це право найголовніше.



Перед тим, як об’єднатися в групи, повторимо правила роботи

( - розприділити роль в групі;

  • працювати так, щоб не заважати іншим;

  • вислуховувати думки кожного;

  • прийняти спільне рішення)


На роботу в групах відводиться 3хв.

- Об’єднуємося в групи.

1гр. – право на життя

2гр. – право на працю

3гр. – право на відпочинок

4гр. – на охорону здоров’я та медичну допомогу

5гр. – на освіту.
5.Фізкультхвилинка


Презентація

Уважно всі слухаємо виступи доповідачів і вирішуємо основне проблемне питання. Яке право найголовніше для людини?

(Група вирішила, що презентувати роботу буду я П.І. Нам потрібно довести, що право на ...(показує символ ) найголовніше)

- Діти, я уважно слухала виступи, з думкою кожної групи згодна, але питання залишається не вирішене? Як ви думаєте?

У між груповому діалозі приходять висновку : Всі права головні і не можна визначити тільки одне , не враховуючи інших; немає другорядних, менш важливих.

На слідуючих уроках ми з вами детально будемо вивчати обов’язки .

6. „Несподівана зустріч”
( з’являється інопланетянин Карапетик)

  • Ой ! Хто це? (діти з’юрмилися біля хлопчика)

  • К. – Не чіпайте мене! Не вбивайте! Відпустіть , благаю вас!

  • Ми тебе і не чіпаємо! Краще скажи, хто ти?

  • К. – Я прибулець. Звати мене Карапетик. Я прибув з далекої планети Мельмак. Тепер я знаю ви мене з’їсте, як ми їмо своїх котів.

  • Що ти? Ніхто тебе не вб’є , не зварить і не з’їсть. Навіть руку на тебе ніхто не має право підняти!

  • К. - Про яке право ви говорите? У нас на Мельмаку тільки одне право – право сильного. Хто сильніший – той і правий! А слабший може тільки втекти, якщо встигне.

  • Як? Невже у вашій Конституції не сказано, що всі мають рівні права, ніхто не може бути свавільно позбавлений права життя і кожен має право на особисту недоторканість?

  • К. – Яка конституція? Вперше чую це дивне слово.

  • Конституція – це Основний Закон держави. В ній закріплені всі права та свободи людини, якими вона може користуватися у своєму житті.

  • А головний обов’язок держави – стверджувати та забезпечувати права і свободи людини.

  • Конституція гарантує нам право на життя, повагу гідності, особисту недоторканість та недоторканість житла.

  • Конституція гарантує нам право на освіту, працю, відпочинок.

  • Ніхто не може бути заарештований або утримуватись під вартою інакше як за рішенням суду.

  • К.(засмучено). У нас на Мельмаку злі поліцаї будь –кого кидають за грати без суду і слідства. Заходять у наші домівки, беруть собі все, що їм подобається. А що робити? Вони всі всесильні...

  • Їхня сила не дає їм такого права. Перед законом всі рівні .

  • К. – Так –то воно так. Але ж у нас немає такого закону, що конституцією зветься. Любі друзі ! А ви можете хоч з далеку показати її?

  • Чому ні? Можемо.

  • К.- Звичайна книжка, а таку силу має! Отже, кожен із вас має необмежені права і може робити все, що захоче?

  • Ні! Ми маємо право робити все, що не заборонено законом і так, щоб не заважати іншим людям та не порушувати їхніх прав і свобод.

  • К. – Так.. Живуть люди. І я так хочу! Все, вирішив. Залишаюся з вами!

  • Чекай, Карапетику! А як твої друзі дізнаються про Конституцію?

  • К.- І то правда! Я й не подумав, мушу летіти.

  • Лети і розкажи своїм друзям. Можливо і ви складете закон життя дітей на вашій планеті. Бо усі діти, незалежно від раси, кольору шкіри, статті, національного походження мають рівні права.

  • Всі діти.

Ми – діти світу. Ким би не були наші батьки, де б ми не жили і в щоб ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, що може дати світ.

-К. – Про все, що почув і побачив , розкажу своїм друзям. Спасибі вам!



  1. Ми бачимо , що Карапетик засвоїв права і розкаже про них своїм друзям, а як ви запам’ятали свої права і обов’язки – покажете, виконавши завдання:

напроти вислову, що означає „право” ставите +, а напроти – „обов’язку” √.

Отримувати освіту

Берегти шкільне майно

Старанно вчитися

Дотримуватися правил дорожнього руху

Піклуватися про життя та охорону здоров’я

Користуватися бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи

Дотримуватись норм поведінки

Грати, розважатись, відпочивати.

Охороняти природу, пам’ятки культури.

Проживати в сім’ї разом з батьками

Дотримуватись правил особистої гігієни


  • Перевіримо результати: обміняйтеся роботами. Якщо є помилка , обводимо в кружечок невірну відповідь.




  • Підведемо підсумок . Прочитайте визначені вами права, ... обов’язки .




  1. Підсумок.

- Чи здійснились ваші очікування? Що ви дізнались?

- На якому етапі ви отримали найбільше інформації?
Пам’ятайте ж , любі діти

В злагоді потрібно жити.

А обов’язки й права –

Це усьому голова.
Домашнє завдання.

1.Розказати батькам, з якими правами та обов’язками ви познайомились на уроці.

2. (на вибір)

- підготувати розповідь ситуації, в якій порушувалися б права дитини і як можна було б захистити ці права + малюнок

- підготувати розповідь про обов’язки, що стосуються опрацьованих прав + малюнок

- твір –роздум ”Що корисного я дізнався на уроці”.
Спасибі всім, хто працював:

Актором був, відповідав,

Хто нам у всьому помагав.

Та тим, хто в гості завітав,

Що знайшли час, прийти до нас

Якщо Ваша ласка,

То приходьте до нас, ще будь ласка.

Урок вже час кінчати.

Треба йти відпочивати!


  • Свої враження від уроку, ви можете висловити заповнивши таблицю.(діти та присутні)

  • Урок: цікавий, пізнавальний, корисний, нудний

  • Я працював (діти про себе): з повною віддачею, пасивно, активно, з прохолодою.

  • Діти працювали: всі(з повною віддачею), пасивно, активно, деякі (з прохолодою)


Урок вже час кінчати.

Треба йти відпочивати!
Додатково:

2 3




1




  1. Правило, норма поведінки, від яких залежить життя людей у державі. (закон)

2.Вони є невід’ємними , притаманними людині від народження. (права)

3. Міжнародна організація , яка схвалила Декларацію прав людини (ООН).
Урок

цікавий

пізнавальний

корисний

нудний














Я працював


з повною віддачею

пасивно

активно

з прохолодою













Схожі:

Уроках математики в Украйнській гімназії з використанням технології...
Ами змістом навчальної дисципліни, зокрема математики, а й сформованість компетентності учня як загальної здатності особистості....
УРОК 1 МЕТОДИ ТВОРЧОГО Й КРИТИЧНОГО І МИСЛЕННЯ В ПРОЕКТНІЙ ТЕХНОЛОГІЇ...
Мета: Навчальна ознайомити учнів зі змістом і завданнями курсу «Технології»» на навчальний рік методами критичного мислення, галузями...
Технології розвитку критичного мислення”
Актуальність. Застосування технологій критичного мислення є інструментом впливу на інтелектуальні здібності дитини – інтелектуальну...
Уроку навчальні
Розробка уроку геометрії для учнів 9 класу з використанням моніторингових технологій та стратегій технології розвитку критичного...
Урок українського читання в 4 класі з використанням технології критичного...
Тема: Обжинкові пісні. «Кругом, женчики, кругом», «Ой я жала, жала», «Пісенька житнього віночка»
Урок позак ласного читання з використанням стратегій методики розвитку...
Актуалізація опорних знань: літературна вікторина за творами Всеволода Нестайка ( «У країні сонячних зайчиків», «Незнайомка з країни...
ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ за допомогою технології...
Відомості про автора: Дейнека Г. А. – вчитель української мови та літератури Божківського НВК
Л. П. Унгурян Компетентнісний підхід до вивчення
Навчальний посібник містить методичний коментар щодо реалізації компетентнісного підходу до вивчення української літератури на основі...
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ
Только живой ум и может делать нас работниками жизни [11; 6]. Безумовно, вчений говорить про аналітичне мислення, яке робить з людини...
Тема заняття
«Internet», працювати колективно в групах та індивідуально; сприяти розвитку критичного мислення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка