ПАМ'ЯТКА ПІДМІНИМ РАДІОТЕЛЕФОНІСТАМ


Скачати 311.55 Kb.
Назва ПАМ'ЯТКА ПІДМІНИМ РАДІОТЕЛЕФОНІСТАМ
Сторінка 1/2
Дата 12.04.2013
Розмір 311.55 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСНА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ТА У СПРАВАХ ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІ

ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ_54003 м. Миколаїв, вул.. Луначарського, 2, тел. 57-52-26 Е-mail:-[email protected]

ПАМ'ЯТКА ПІДМІНИМ РАДІОТЕЛЕФОНІСТАМ


З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, ТАКТИКІ ДІЙ

РАДІОТЕЛЕФОНІСТІВ ПРИ ЇХ ВИНИКНЕНІ

Схвалено на засіданні методичної ради

навчального пункту навчально- методичного центру

цівільного захисту та безпеки життєдіяльності

Миколаївської області

Протокол № 3 від 29 березня 2006 р.

м. Миколаїв, 2006 р.


1. Надзвичайні ситуації та їх класифікація.
Об'єктами класифікації є надзвичайні ситуації (далі НС), які визначаються як порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфі-тотією, великою пожежею, застосуванням засобів ураження чи іншою небезпеч-ною подією, що призвели (можуть призвести) до загибелі людей та значних матеріальних втрат.

Ознакою надзвичайної ситуації є:

1. Наявність або загроза загибелі людей та тварин чи значне погіршення умов їх життєдіяльності;

2. Заподіяння великих економічних збитків;

3. Істотне погіршення стану навколишнього природного середовища.
Класифікація об'єктів надзвичайних ситуацій здійснюється у Державном класифікаторі надзвичайних ситуацій (далі - ДКНС), який є складовою частиною Державної системи класифікації i кодування техніко-економічної та соціальної інформації в Україні. ДКНС розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок класифікації надзвичайних ситуацій" № 1099 від 15 липня 1998 р. за результатами практики застосування галузевого “Класифікатора надзвичайних ситуацій”, затвердженого Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобільської катастрофи 24.12.98 р.

Класифікацію побудовано за ознаками надзвичайних ситуацій, яки затверджений Наказом МНС України №119 від 22.04.2003 року “Про затвердження класифікаційних ознак НС”.

ДКНС включає коди та назви всіх НС, визначених у відповідних законодавчих актах Верховною Радою України, яки згруповані за ознаками належності до відповідних типів НС.

Відповідно до причин походження подій, що можуть зумовити виникнення НС на території України розрізняються:

НС техногенного характеру – транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель; аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, електроенергетичних системах, аварії в системах нафтогазового промислового комплексу, на очисних спорудах, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах та ін.;

НС природного характеру – небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні явища, деградація ґрунтів чи надр, пожежі в природних екосистемах, зміни стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність та масове отруєння людей, інфекційні захворювання сільськогосподарських тварин, масова загибель диких тварин, ураження сільсько-господарських рослин хворобами та шкідниками та ін..

НС соціально-політичного характеру - пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування - збройні напади, захоплення і утримання важливих об'єктів або реальна загроза вчинення таких акцій; збройні напади, захоплення і утримання атомних електростанцій або інших об'єктів атомної енергетики або реальна загроза вчинення таких акцій; замах на керівників держави та народних депутатів України; напад, замах на членів екіпажу повітряного або морського (річкового) судна, викрадення або спроба викрадення, знищення або спроба знищення таких суден; захоплення заручників з числа членів екіпажу чи пасажирів, встановлення вибухового пристрою у громадському місці, установі, організації, підприємстві, житловому секторі, на транспорті; зникнення або викрадення озброєння та небезпечних речовин з об'єктів зберігання, використання, переробки та під час транспортування; виявлення застарілих боєприпасів, аварії на арсеналах, складах боєприпасів та інших об'єктах військового призначення з викидом уламків, реактивних та звичайних снарядів, нещасні випадки з людьми та ін.

НС воєнного характеру - пов'язані з наслідками застосування звичайної зброї або зброї масового ураження, під час якої виникають вторинні фактори ураження населення. Вони визначаються окремими нормативними документами і тому в даному класифікаторі не деталізовані, а зазначені на найвищому рівні деталізації в угрупованні з кодом 40000 “НС воєнного характеру”.

За формою викладу ДКНС складається з блоку ідентифікації і блоку назв класифікаційних угруповань.

Блок ідентифікації має ієрархічну систему класифікації з трьома рівнями класифікації: клас, підклас і група та цифровим кодом довжиною 5 розрядів . В ДКНС принято метод послідовного кодування.
Загальна структура кодового позначення ДКНС:
Х ХХ ХХ
група

підклас

клас

Приклад:

10000 НС техногенного характеру

10100 Аварії (катастрофи) на транспорті

10110 Аварії на транспорті з викидом (загрозою викиду) небезпечних та шкідливих речовин

10111 Аварії на транспорті з викидом (загрозою викиду) БНР

Визначення небезпечної події як надзвичайної ситуації здійснюється із застосуванням критеріїв у вигляді порогових значень класифікаційних ознак НС. Порогове значення класифікаційної ознаки НС, є визначене в установленому порядку значення технічної або іншої характеристики аварійної ситуації або іншої небезпечної події, досягнення або перевищення якої відносить небезпечну подію до надзвичайної ситуації. Досягнення або перевищення цих значень є підставою для прийняття рішення про віднесення події чи явища до надзвичайної ситуації та організації у разі необхідності відповідних заходів щодо реагування на НС та ліквідації її наслідків.

Згідно з Постановою К М У від 24 березня 2004 р. № 368 „Про затверд-ження Порядку класифікації НС техногенного та природного характеру за їх рівнями” залежно від обсягів заподіяних наслідків, технічних і матеріальних ресурсів, необхідних для їх ліквідації, надзвичайна ситуація класифікується як державного, регіонального, місцевого або об'єктового рівня.
Для визначення рівня надзвичайної ситуації встановлюються критерії:

1. Територіальне поширення та обсяги технічних і матеріальних ресурсів, що необхідні для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

2. Кількість людей, які постраждали або умови життєдіяльності яких було порушено внаслідок надзвичайної ситуації;

3. Розмір заподіяних (очікуваних) збитків.
Державного рівня визнається надзвичайна ситуація:

  1. Яка поширилась або може поширитися на територію інших держав.

2. Яка поширилась на територію двох чи більше регіонів України а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищу-ють можливості цих регіонів, але не менш як 1 відсоток від обсягу видатків відповідних місцевих бюджетів.

3. Яка произвела до загибелі понад 10 осіб або внаслідок якої постраждало понад 300 осіб (постраждалі - особи, життю або здоров'ю яких було заподі-яно шкоду внаслідок надзвичайної ситуації), чи було порушено нормальні умови життєдіяльності понад 50 тис. осіб більш як на 3 доби.

4. Внаслідок якої загинуло понад 5 осіб або постраждало понад 100 осіб, чи було порушено нормальні умови життєдіяльності понад 10 тис. осіб більш як на 3 доби, а збитки (оцінені в установленому законодавством порядку), спричи-нені надзвичайною ситуацією, перевиили 25 тис. мінімальних розмірів (на час виникнення надзвичайної ситуації) заробітної плати.

5. Збитки від якої перевищили 150 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.

6. Яка в інших випадках, передбачених актами законодавства, за своїми ознаками визнається як надзвичайна ситуація державного рівня.


Регіонального рівня визнається надзвичайна ситуація:

1. Яка поширилась на територію двох чи більше районів (міст обласного значення), областей, а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують можливості цих районів, але не менш як 1 відсоток обсягу видатків відповідних місцевих бюджетів.

2. Яка призвела до загибелі від 3 до 5 осіб або внас-лідок якої постраж-дало від 50 до 100 осіб, чи було порушено нормальні умови життєдіяльності від 1 тис. до 10 тис. більш як на 3 доби, а збитки перевищили 5 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.

3. Збитки від якої перевищили 15 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.
Місцевого рівня визнається надзвичайна ситуація:

1. Яка вийшла за межі територій потенційно небезпечного об'єкта, заг-рожує довкіллю, сусіднім населеним пунктам, інженерним спорудам, а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості потенційно небезпечного об'єкта.

2. Внаслідок якої загинуло 1-2 особи або постраждало від 20 до 50 осіб, чи було порушено нормальні умови життєдіяльності від 100 до 1000 осіб більш як на 3 доби, а збитки перевищили 0,5 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.

3. Збитки від якої перевищили 2 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.
Об'єктового рівня визнається надзвичайна ситуація.

Яка не підпадає під названі вище визначення.
Надзвичайна ситуація відноситься до певного рівня за умови відповідності її хоча б одному із значень критеріїв.

У разі коли внаслідок надзвичайної ситуації для відповідних порогових значень рівнів людських втрат або кількості осіб, які постраждали чи зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності, обсяг збитків не досягає визна-ченого у цьому Порядку, рівень надзвичайної ситуації визнається на ступінь менше (для дорожньо-транспортних пригод на два ступеня менше).

Остаточне рішення щодо рівня надзвичайної ситуації з подальшим від-ображенням її у даних статистики, у тому числі у разі відсутності достатніх відо-мостей щодо розвитку надзвичайної ситуації, приймає спеціально уповноваже-ний центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого належить вирі-шення питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій тех-ногенного та природного характеру.

2. Надзвичайні ситуації, пов’язані з пожежами.
Порядок обліку пожеж та їх наслідків здійснюється за Постановою КМУ від 26.12.2003 року №2030 “Про затвердження порядку обліку пожеж та їх наслідків”.
Пожежа - неконтрольоване горіння, що супроводжується знищенням матеріальних цінностей та (або) створює загрозу життю і здоров'ю людей.

Не­без­пе­ч­ні фа­к­то­ри по­же­жі - про­яви, що при­зво­дять чи мо­жуть при­зве­с­ти до опі­ку, от­ру­єн­ня ле­т­ки­ми про­ду­к­та­ми зго­ран­ня або тра­в­му­ван­ня чи за­ги­бе­лі лю­дей, за­по­ді­ян­ня ма­те­рі­а­ль­них та ін­ших зби­т­ків. До не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів по­же­жі на­ле­жать під­ви­ще­на те­м­пе­ра­ту­ра, за­ди­м­лен­ня, по­гі­р­шен­ня скла­ду га­зо­во­го се­ре­до­ви­ща.

Вто­рин­ні про­яви не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів по­же­жі - на­яв­ність ула­м­ків зруй­но­ва­них апа­ра­тів, аг­ре­га­тів, уста­но­вок, конс­тру­к­цій; ви­ді­лен­ня ра­діо­ак­ти­в­них та то­к­си­ч­них ре­чо­вин і ма­те­рі­а­лів із зруй­но­ва­них апа­ра­тів, уста­но­вок; ви­ни­к­нен­ня еле­к­т­ри­ч­но­го стру­му вна­слі­док ви­не­сен­ня на­пру­ги на стру­мо­п­ро­ві­д­ні ча­с­ти­ни конс­тру­к­цій, апа­ра­тів, аг­ре­га­тів; ін­ших не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів ви­бу­ху, що ста­в­ся вна­слі­док по­же­жі;
За­ле­ж­но від за­вда­них ма­те­рі­а­ль­них зби­т­ків по­же­жі по­ді­ля­ють­ся на:

1. По­же­жі з ве­ли­ки­ми ма­те­рі­а­ль­ни­ми зби­т­ка­ми - по­же­жі, пря­мі зби­т­ки від яких пе­ре­ви­щу­ють 300 і бі­ль­ше не­опо­да­т­ко­ву­ва­них мі­ні­му­мів до­хо­дів гро­ма­дян;

2. По­же­жі з осо­б­ли­во ве­ли­ки­ми ма­те­рі­а­ль­ни­ми зби­т­ка­ми - по­же­жі, пря­мі зби­т­ки від яких пе­ре­ви­щу­ють 1000 і бі­ль­ше не­опо­да­т­ко­ву­ва­них мі­ні­му­мів до­хо­дів гро­ма­дян.
Об­лі­ку по­же­ж.

Об­лі­ку під­ля­га­ють усі по­же­жі не­за­ле­ж­но від мі­с­ця їх ви­ни­к­нен­ня та на­с­лід­ків.

Не під­ля­га­ють об­лі­ку:

1. Ви­па­д­ки го­рін­ня, обу­мо­в­ле­но­го спе­ци­фі­кою тех­но­ло­гі­ч­но­го про­це­су ви­ро­б­ни­ц­т­ва чи умо­ва­ми ро­бо­ти про­ми­с­ло­вих апа­ра­тів, аг­ре­га­тів, уста­но­вок та конс­тру­к­цій;

2. Ви­бу­хи, спа­ла­хи та ста­ти­ч­ні еле­к­т­ри­ч­ні роз­ря­ди без по­да­ль­шо­го го­рін­ня;

3. Ви­па­д­ки ко­ро­т­ких за­ми­кань в еле­к­т­ро­мере­жі, еле­к­т­ро­уста­т­ку­ван­ні, по­бу­то­вих та про­ми­с­ло­вих еле­к­т­ро­при­ла­дах без по­да­ль­шо­го го­рін­ня;

4. Ви­па­д­ки го­рін­ня від­хо­дів та сміт­тя на від­кри­тій те­ри­то­рії;

5. Ви­па­д­ки са­мо­губ­с­т­ва (спро­би са­мо­губ­с­т­ва) шля­хом са­мо­спа­лен­ня, як­що це не при­зве­ло до за­ги­бе­лі чи тра­в­му­ван­ня ін­ших гро­ма­дян і не за­вда­ло їм зби­т­ків та не при­зве­ло до ін­ших на­с­лід­ків;

6. По­же­жі, що ста­ли­ся на об'­єк­тах пра­ва вла­с­но­с­ті між­на­ро­д­них ор­га­ні­за­цій, іно­зе­м­них юри­ди­ч­них осіб та гро­ма­дян, а та­кож на об'­єк­тах, що не пе­ре­бу­ва­ють в юрис­ди­к­ції Укра­ї­ни, як­що це не при­зве­ло до за­ги­бе­лі чи тра­в­му­ван­ня гро­ма­дян Укра­ї­ни і не за­вда­ло зби­т­ків юри­ди­ч­ним та/або фі­зи­ч­ним осо­бам Укра­ї­ни, або не при­зве­ло до ін­ших на­с­лід­ків для юри­ди­ч­них та/або фі­зи­ч­них осіб Укра­ї­ни.

Документом, який засвідчує факт пожежі, є акт.

Облік пожеж ведеться:
1. Територіальними та місцевими органами ДПН - у населених пунктах і на об'єктах, підконтрольних органам ДПН, а також на транспортних засобах, що перебувають у дорозі або на тимчасових зупинках (за місцем виникнення пожеж), за винятком транспортних засобів, що зазначені в пункті № 5.

2. Міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприїмствами, установами та організаціями, яки є постійними або тимчасовими користувачами земельних ділянок лісового фонду - у лісах.

3. Міноборони, СБУ, МВС, Державним департаментом з питань виконан-ня покарань, Адміністрацією Держприкордонслужби - на підконтрольних їм об'єктах.

4. Держнаглядохоронпраці - на підземних об'єктах, у шахтах, розрізах та кар'єрах, рудниках, копальнях, на будівництві тунелів та гідротехнічних споруд.

5. Мінтрансом - на транспортних засобах морського та річкового, повіт-ряного, магістрального залізничного сполучення, що перебувають у дорозі, на плаву, рейдах, тимчасових зупинках, аеродромах.
Облік загибліх та тра­в­мо­ва­них внаслідок пожеж.

За­ги­б­лий уна­с­лі­док по­же­жі - осо­ба, смерть якої має пря­мий при­чин­ний зв'я­зок з по­же­жею (від ті­ле­с­них ушко­джень, оде­р­жа­них уна­с­лі­док впли­ву ос­но­в­них не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів по­же­жі, вто­рин­них про­явів не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів по­же­жі, а та­кож ме­ха­ні­ч­них по­ру­шень ана­то­мі­ч­ної ці­лі­с­но­с­ті ор­га­ні­з­му, отри­ма­них під час ева­ку­а­ції з мі­с­ця по­же­жі та її га­сін­ня); осо­ба, смерть якої на­ста­ла без­по­се­ре­д­ньо під час по­же­жі або про­тя­гом од­но­го мі­ся­ця з дня отри­ман­ня травм на по­же­жі, що вста­но­в­ле­но на під­ста­ві ви­сно­в­ку су­до­во-­ме­ди­ч­ної екс­пе­р­ти­зи або ре­зуль­та­тів лі­кар­сь­ко­го об­сте­жен­ня.

Обліку підлягають особи, загиблі внаслідок пожеж, та травмовані на пожежах, крім осіб, що загинули або травмовані внаслідок кримінальних дій чи самогубства (спроби самогубства) шляхом самоспалення.

Загиблі, знайдені на місці пожежі, смерть яких наступила від отруєння алко-голем, ураження електричним струмом, отруєння чадним газом або вихлопними газами автомобіля, ішемічної хвороби серця, набряку головного мозку, пневмо-нії та інших комплексних захворювань на облік органами ДПН не беруться, при обов'язковому висновку судово-медичної експертизи або результатами лікарського обстеження.

Тра­в­мо­ва­ний на по­же­жі - осо­ба, що за­зна­ла ті­ле­с­них або ін­ших ушко­джень уна­с­лі­док впли­ву не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів по­же­жі (її вто­рин­них про­явів), а та­кож ме­ха­ні­ч­них по­ру­шень ана­то­мі­ч­ної ці­лі­с­но­с­ті ор­га­ні­з­му, отри­ма­них під час ева­ку­а­ції з мі­с­ця по­же­жі та її га­сін­ня, що під­тве­р­дже­но до­ві­д­кою з лі­ку­ва­ль­но­го за­кла­ду.

Медичні заклади незалежно від форми власності зобов'язані протягом доби повідомити органи ДПН про звернення чи доставку до них для надання медичної допомоги осіб з тілесними ушкодженнями чи отруєнням, отриманими під час по- жежі (її вторинних проявів), або тих, що померли від травм та впливу небезпечних факторів пожежі, з поданням висновку про причину смерті.
Визначення збитків від пожежі.

Матеріальні втрати від пожежі визначаються сумою прямих та побіч-них збитків за цінами, що діють на час виникнення пожежі. Облік прямих та по-бічних збитків ведеться окремо. Прямі та побічні збитки, завдані пожежею фізи-чним особам, визначаються на підставі відомостей страхових організацій, витягів з рішень судових органів, документів чи письмових заяв власників майна. Збитки від пожежі визначаються незалежно від того, підлягають вони відшкодуванню чи ні.

Прямі збитки.

Пря­мі зби­т­ки від по­жеж - оці­не­ні в гро­шо­во­му ви­ра­жен­ні ма­те­рі­а­ль­ні цін­но­с­ті, зни­ще­ні та/або по­шко­дже­ні вна­слі­док без­по­се­ре­д­ньо­го впли­ву не­без­пе­ч­них фа­к­то­рів по­же­жі;

По­бі­ч­ні зби­т­ки.

По­бі­ч­ні зби­т­ки від по­жеж - оці­не­ні у гро­шо­во­му ви­ра­жен­ні ви­тра­ти на га­сін­ня по­же­жі (ва­р­тість во­г­не­га­с­них ре­чо­вин, па­ль­но-­ма­с­ти­ль­них ма­те­рі­а­лів то­що), лі­к­ві­да­цію її на­с­лід­ків (вра­хо­ву­ю­чи со­ці­а­ль­но-­еко­но­мі­ч­ні та еко­ло­гі­ч­ні втра­ти), у то­му чи­с­лі на від­бу­до­ву об'­єк­та; втра­ти, зу­мо­в­ле­ні про­с­то­єм у ви­ро­б­ни­ц­т­ві, пе­ре­рвою в ро­бо­ті, змі­ною гра­фі­ка ру­ху транс­по­р­т­них за­со­бів то­що.

Побічні збитки визначаються на підставі довідки, складеної згідно з докуме-нтами бухгалтерського обліку. Відповідальність за достовірність відомостей про збитки несуть особи, яки подали таку довідку.

У разі відсутності документів про побічні збитки їх розмір визначається за методикою.

Методика определения

косвенных убытков от пожаров и загораний.

Косвенные убытки определяются из показателей:


  1. Затраты на компенсацию последствий от пожара, и затраты от неиспользованных возможностей владельца (тыс. грн.).


Определяется из суммы прямых материальных убытков и коэффициента косвенных убытков.

Объект пожара

Коэффициент косвенных

убытков


Производственные

1,9

Соц-культурные, административно-общественные

1,4

Склады, базы, торговые помещения

1,2

Сельскохозяйственного производства

1

Жилой сектор

1

Другие

0,5
  1   2

Схожі:

ПАМ’ЯТКА ПЕРШОКУРСНИКУ Дніпропетровськ
Пам’ятка першокурснику: інформаційно-довідкове видання. Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2014....
ПАМ’ЯТКА ПЕРШОКУРСНИКУ Дніпропетровськ
Пам’ятка  першокурснику: інформаційно-довідкове видання. Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013....
Пам’ятка про адміністративні процедури виписування, видачі і отримання податкових накладних
Зазначена Пам’ятка підготовлена з урахуванням вимог ст. 201 розділу V ПКУ та наказу ДПА України від 21. 12. 2010 р. №969 “Про затвердження...
Комплекс щойно виявлена пам’ятка історії, архітектури, містобудування
Дати і №№ рішень відповідно до яких об’єкт взято на державний облік та визначено категорію пам'ятки
У пам’ятці наводяться правила щодо дій населення при загрозі та виникненні...
Пам’ятка призначена для широкого кола читачів, які небайдужі як до здоров'я свого, так і оточуючих громадян
Щодо вибіркової санітарної рубки в 61 кварталі ботанічної пам’ятки...
Місцевого значення «Сокольники-Помірки» (далі – пам’ятка природи) площею 163,1 га розташована в кв кв. 52 54, 60, 61, 65, 68 Лісопаркового...
ПАМ’ЯТКА НА КАНІКУЛИ Шановні учні! Попереду прекрасна, але відповідальна...
Будьте культурними та дисциплінованими. Пам’ятайте: від вашої поведінки залежить честь сім'ї і школи
Пам'ятка на весняні канікули!
Основні правила безпеки при використанні побутових нагрівальних, електричних і газових приладів
Закони царя Хаммурапі видатна пам’ятка права Стародавнього Сходу
Підготовка до семінарського заняття є однією з форм самостійної роботи студентів. У ході вивчення курсу „Історія держави і права...
Тема. Розвиток зв’язного мовлення
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, пам’ятка „Правила написання листа”, аркуші, конверт
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка