ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по гуманітарній підготовці з співробітниками 1-го караулу ПДПЧ-16


Скачати 111.23 Kb.
Назва ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по гуманітарній підготовці з співробітниками 1-го караулу ПДПЧ-16
Дата 28.03.2013
Розмір 111.23 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Право > План-конспект




ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник ПДПЧ-16

Центрального району

капітан внутрішньої служби


М.В. Іщенко
«_____» _____________ 2007р.
ПЛАН-КОНСПЕКТ

проведення заняття по гуманітарній підготовці

з співробітниками 1-го караулу ПДПЧ-16
Тема 19: «Релегійні конфесії в україні та їх роль у духовному відродженні українського народу.
Навчальна мета: Ознайомити начальницький склад з визначенням релігії та роллю її у духовному відродженні українського народу
Час: 45 хвилин
Місце проведення: учбовий клас.
Навчально-матеріальне забезпечення: план-конспект.
Література: підручник з історії України

Порядок проведення заняття:
1. Організаційний момент - __5____ хв.

перевірка присутніх;

оголошення теми і мети заняття, питань, які мають вивчатися.
2. Контроль знань - ___10____ хв.

перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.
3. Викладення матеріалу теми - ___25___ хв.

Питання, які вивчатимуться:

1. Релігії світу.

2. Релігії світу як предмет пізнання.

3. Принципи опису релігії.

4. Релігія та наука.

5. Християнство.

Питання та їх короткий зміст


Методичні вказівки

Р Е Л І ГІ Ї С ВІ Т У
Релігія світу - поняття настільки ж невизначене як і відбиваний їм предмет. Досить уже того, що немає загальноприйнятого визначення релігії як такий, а між існуючими визначеннями релігії і не менш реально існуючими конкретними релігіями найчастіше немає ніякого зв'язку. Приступаючи до огляду різних релігій, не можливо зрозуміти з чого ж треба починаєте чи зі своєї власної релігії, чи те із самих древніх релігій, чи те з наймолодших.
РЕЛІГІЯ СВІТУ ЯК ПРЕДМЕТ ПІЗНАННЯ.
Релігія, без сумніву, самий складний предмет пізнання. Підхід до цього предмета здійснюється із самих різних позицій і самих різних інструментів. Однак не всі позиції не всі інструменти придатні для того, щоб вивчати такий тонкий і слизький предмет, як релігія. Навіть не потрібно спеціально демонструвати, яке величезне значення має релігія в житті людей: вона в тій або іншій формі тим або іншому способові охоплює все наше життя -проте, ми самі не можемо "схопити" її і відразу сформувати чітке поняття про неї. Релігія начебто пручається тому щоб неї вивчали. І справа отут не стільки в тім об не усіх хочуть, щоб про їхню віру вільно судили сторонні, скільки в тім, що усяка віра хоче бути не тільки гаслом, але і таємницею.
ПРИНЦИПИ ОПИСУ РЕЛІГІЇ.

Більшість старих і нових дослідників релігії цікавляться в першу чергу чим завгодно, але тільки не віровченням. Звичайно важливо знати, чому і як поклоняється людина. Однак зовсім очевидно, що набагато важливіше, чому людина робить це поклоніння. Відповідь на це питання можна знайти винятково в самої віровчительської доктрині, що первинна не тільки стосовно культових дій і предметів, але і стосовно самих носіїв релігійності - людям з їх внутрішніми переживаннями і громадськими організаціями. Спробуємо це довести.

Віровчення первинне стосовно культу. Культ може зміняться майже до невпізнанності, але віра залишиться тієї ж. Людина може бути взагалі позбавлений можливості відправляти культ, але буде продовжувати вірити. Навпроти невіруючий може повноцінно брати участь у відправленні культу. Люди можуть відправляти той самий культ, тоді як люди однієї віри можуть розходитися в деталях культу. Віра може пропонувати людині ховати свій культ від сторонніх. Нарешті, віра взагалі може не припускати якого-небудь культу.

Віровчення незалежне від авторитетного тексту. Священні тексти можуть складатися протягом багатьох століть і відбивати не одну релігію. Трохи религий можуть користуватися тим самим текстом. Віра може жити не тільки серед не вміють читати і писати, але і серед тих, хто взагалі не знає, що таке писемність. Віра може попросту не одержати систематичний виклад .

Віровчення незалежне від психологічних особливостей його послідовників. Люди зовсім різного психологічного складу можуть сповідати ту саму віру, тоді як люди абсолютно однакові по випробовуваних переживаннях можуть належати до різних релігіям.

Віровчення первинне стосовно громади своїх послідовників. Громада може змінюватися до невпізнанності будувати держави і цивілізації, руйнуватися і зникати зовсім, але доктрина віри може залишатися жити в усній або письмовій традиції, навіть якщо не залишилося в живих жодного її послідовника, і в будь-який момент вона може цих послідовників придбати. Навіть якщо пам'ять про віровчення стерлася і не залишилося ніяких свідчень про нього, віра може відродитися з небуття, оскільки кожне віровчення містить у собі вказівка на якийсь зміст індивідуальної, а в ряді випадків і суспільної, життя людини, і цей зміст може в разі потреби заново відкритий людиною. Не було б цих змістів, не було б релігій.

Будь-яке поклоніння повинне мати сенс; якщо нема рації не може бути поклоніння. Представлення про зміст лежить у сфері духу, однак це не виходить, що воно обов'язково лежить у сфері свідомості, оскільки значна частина духу не усвідомлена людиною, але, навпроти, несвідома. Можна жити зі змістом, але не знати про це, бути віруючої, але не знати про предмет своєї віри.
РЕЛІГІЯ ЯК ІРРАЦІОНАЛЬНИЙ ДАРУНОК ПОНАД завжди витлумачувалася власне релігійними мислителями. Відповідно до цього тлумачення, не можна говорити про якесь функціональне призначення релігії або про її природний генезис, тому що релігія дається безпосередньо понад відтіля, куди вона направляє людину.

Кожна релігія містить у собі значеннєву систему, що санкціонує життя і діяльність окремих людей, їх групових общностей, націй, держав і цивілізацій. Це насамперед навчання, вірування, що додають зміст людського життя і діяльності .Люди, народи держави і цивілізації приходять і ідуть, а релігії залишаються.
РЕЛІГІЯ В СИСТЕМІ КУЛЬТУРИ.

Щоб розглядати релігію, необхідно вичленувати неї з загальної системи культури, відокремити від інших, близьких до неї культурних складових. Для цього потрібно розглядати проблеми відносини релігії і науки, релігії і моралі, релігії й історії, релігії і філософії, релігії й ідеології, релігії і міфології.


РЕЛІГІЯ І НАУКА.

Якщо ви спробуєте звернеться до науки за з'ясуванням питання про сенс життя, то довідаєтеся, що людина складається з так-те часток, що за певних умов з'єднуються в єдиний організм, а у визначених умовах розпадаються, і більше нічого. Релігія ж прямо відповідає на питання про те, через що і заради чого живе людині. Знання науки і знання релігії не перетинаються, вони відносяться до різних сфер, виконують різні призначення, виникають різними способами.
РЕЛІГІЯ І ФІЛОСОФІЯ.
Це вільний пошук нових рішень, з яких би позицій він не вівся, а богослов'я - це тлумачення і розвиток наявної системи віровчення з метою це віровчення зміцнити, не виходячи за його межі.
РЕЛІГІЯ, СВІТОГЛЯД Й ІДЕОЛОГІЯ.
Виконання релігією функції смыслополагания завжди зв'язано з побудовою якоїсь узагальненої картини світу, що служить орієнтиром для життєвої стратегії людини .Така картина світу іноді визначається як світогляд. Першорядне завдання ідеології полягає в тім, щоб виправдати суспільно значимі дії тих або інших груп людей.
РЕЛІГІЯ І МОРАЛЬ.
По суті, мораль надзвичайно важко відокремити від релігії, оскільки кожна релігія має власну мораль. Мораль це система вимог до поводження жорстко прив'язана до конкретних віровчень.
РЕЛІГІЯ І МІФОЛОГІЯ.
Міфологія це древня поезія. Міфологія являє собою систему сюжетів, що ілюструють ті або інші вероучительные положення. Ці сюжети можуть бути присутнім у будь-якій релігії, хоча релігія кожна може без них і обійтися, вони можуть ґрунтуватися на чистому вимислі і на реальних подіях.

Кожне віровчення повинне розкривати людині зміст його життя, спираючи, по-перше, на вказівку сил, що панують над світом і людиною, по-друге, на вказівку цілей, що людина в даних умовах може переслідувати. Дане роздвоєння обумовлене тим, що життя людини, з одного боку, є страждання, пасивна розтрата життєвої енергії, що змушується зовнішніми обставинами, що панують над світом силами і законами, а з іншої, вона є активна витрата сил, вільна реалізація задумів. У тій мері, у який людині не хочеться витрачати сили й у який він змушений це робити під тиском обставин, витрата сил є стражданням і злом; але, тому що життя неможливе без витрати сил, остання повинна стати благом. Таким чином, витрата сил спочатку повинна бути пояснена як необхідне зло, а потім виправдана як велике благо. Життя в контексті її пояснення, тобто життя як результат тиску обставин, є доля людини; життя в контексті її виправдання, тобто життя як результат здійснення людських прагнень, є місія. При цьому місія складається на основі тієї надії, що залишає людині його доля. Так, якщо у світі панує закон справедливості, нема рації розраховувати на просте везіння; якщо ж у світі безроздільно паную сліпі стихії, сильніше яких нічого ні, безглуздо просити про милості Бога.
ХРИСТИЯНСТВО.

Це широкий комплекс віровчень, кожне з яких містить у собі наступні положення:

1).Над світом панує всемогутній живий Бог, єдиний у трьох особах.

  1. Друга особа Бога-трійці сталася людиною під ім'ям Ісуса Христа з метою спокути гріхів людства;

  2. Кожна людина повинна, подібно Ісусові, не тільки виконувати умови споконвічного договору з Богом ( Старий Завіт ), але і робити своїм життям моральний подвиг, щоб після смерті і після закінчення протистояння божественних сил добра очолюваним сатаною злим силам уникнути пекла і знайти вічне блаженство в раї.

Названі положення складають ядро всіх християнських віросповідань, до яких відносяться православ'я, католицизм, і т.д. Християнство є окрема, надзвичайно відмінна від багатьох інших релігія, причому релігія досить складна. Варто чітко усвідомити, що християнство в собі такі концептуальні елементи, яких немає більше ні водної релігії (наприклад, навчання про троичности безроздільно пануючого над світом Бога, навчання про "нероздільний" і "неслиянном" з'єднанні божественної і людської особистості в Ісусу Христі і т,д.).

У залежності від інтерпретації відносини Бога до людини називається три ведучі мотиви.

По-перше, у своїй моці і святості Бог настільки перевершує свій утвір, що як би ні був великий і святий людина, вона завжди буде абсолютно незначний і порочний у порівнянні з Богом. Тому з погляду Бога будь-яка праведність людини, його відданість договорові незначний, незважаючи ні на які свої зусилля людин залишається низькою і гріховною істотою, не тільки не гідним якої-небудь божественної нагороди, але і не гідним того, щоб уникнути найстрашнішого божественного покарання.

По-друге, любов Бога до своїх утворів настільки безмежна, що він готовий простити людині будь-які, найстрашніші гріхи і самі безнадійні недосконалості. Тому з погляду Бога будь-яка гріховність і будь-яка зрада людини умовам договору з Богом не тільки не роблять людини гідним покарання, але в очах Бога людина залишається гідним будь-якої, найвищої, божественної нагороди.

Нарешті в третіх, Бог, що перебуває у своїй абсолютній повноті і не нужденний ні в чому, крім самого себе як вищого блага, настільки вище всього відбуваючого на землі, що йому немає ніякої справи до того чи вірна людина договорові з ним, практично ніяке зусилля людини не може всерйоз торкнути владаря вселеної, що вільно маніпулює глобальними стихіями. Тому з погляду Бога людина не може бути гідний ні передбаченого договором покарання, ні передбаченого договором заохочення, сам же договір дарований людям як природний закон їхнього життя, покликаний щонайкраще регулювати людські відносини.

Кожний з названих ведучих мотивів формує окрему особистість, однак Бог у своїй істоті може об'єднати три особистості - сверхстрогого Батька, сверхснисходительного Сина, байдужного Святого Духа, таким чином, Бог виявляється єдиним у трьох особах, сполучаючи у своїх діяннях усі три мотивовідказа скурпулезно дотримувати свій договір з людиною. У християнстві сходження божественної сутності в людську природу зв'язується з актом демонстративної самопожертви Бога-Сина як сверхснисходительной іпостасі святий Трійці. У більшості напрямків християнства Ісус Христос розуміється як уселюдська місія, тобто людина, чиї достоїнства відпокутують гріхи всього людства, що є єдиною стороною договору з Богом. Оскільки жодна людина не може мати такі достоїнства, уселюдським месією може бути тільки надлюдина, причетна божественній могутності, оскільки ж у християнстві Бог єдиний, те цей понад людин не може бути яким-небудь напівбогом, але тільки Боголюдиною.

Боголюдське життя Ісуса Христа, розп'ятого в Палестині при Понтієві Пілаті, стала еталоном виконання життєвої місії для всіх християн. Тим часом тріїность Бога з необхідністю припускає і троїстість цієї місії. Перед особою сверхстрогого Бога-Батька людин не може розраховувати на власні сили і достоїнства, йому залишає ться приймати будь-яке воздаяние, уповаючи лише на сверхестественную милість божества (благодать), перед особою животворящого Святого Духа людині залишається діяти за божественним законом, що у світі речей панує з необхідністю, а у світі людей опосредовані людською волею перед особою Бога -сина, що став людиною заради порятунку людей, людина повинна прагнути стати богом, тобто сверхлюдськими зусиллями перебороти свою занепалу в гріхопадінні земну природу.

Варто врахувати, що релігії, у тому числі самим древнім і екзотичні, ніколи не були якимсь периферійним додаванням до життя, начебто якоїсь особливої розваги. Кожна релігія, який би фантастичної вона ні здавалася сучасній людині, виростає із самого життя людей і це життя визначає, причому визначає в усьому самого головного до дріб'язків. Будь-яке віровчення з'явилося не просто результатом раптового містичного натхнення, що відбулося на порожнім місці, або відверненого міркування, якому віддаються від нудьги,- воно завжди відкривається в моменти найтяжкої духовної й екзистенціальної кризи, коли людина шукає новий життєвий шлях і вирішує для себе найважливіші, наисущнейшие проблеми існування, включаючи як елементарне виживання, так і буття надскладної цивілізації.

ПРАВОСЛАВ'Я.

Православ'я (калька з грецького правовірність, ортодоксія )-одне з трьох основних (поряд з католицизмом і протестантизмом) віросповідань християнства, що склалося і розвивається у Візантійській імперії й областей її культурного впливу (південне і східне слов'янство).

У центрі православного віровчення коштує никейский символ віри, що як у логічному, так історичному планах передує аналогічним триденской і аугсбургской формулам (кредо католицизму і лютеранства).

У православ'ї більше уваги приділяється не самому договорові Бога з людиною (як у католицизмі), але здійсненню надлюдських подвигів самозречення, придбанню надлюдських здібностей і зустрічі з Богом віч-на-віч. Православ'я приймає благодать як безпосереднє розкриття божеського в людському.

Православ'я іноді характеризують як переважно міфічний напрямок у християнстві. Містицизм - тип навчань, що виникають на основі замикання світів і устремлінь. Відповідно до навчань такого роду, земний і потойбічний світи не розділені нездоланною границею, але тісно переплетені, проникають друг у друга, так що якщо особливим образом змінити свою свідомість, за повсякденною реальністю відкривається присутня тут же інша реальність ("неординарна ", "потойбічна" і т.д.)

Підставою для містичних поглядів є положення, відповідно до якого потойбічний світ може бути знайдений не десь далеко за межами наявного буття, а зовсім поруч усередині людини. Границя повсякденного і позамежного досвіду коливається і залежить винятково від настрою людини, його спрямованості.






4. Закріплення вивченого матеріалу - ___20____ хв.

Питання для закріплення:

4.1. Релігії світу.

4.2. Релігії світу як предмет пізнання.

4.3. Принципи опису релігії.

5. Підведення підсумків - ___5___ хв.:

вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;

оголосити оцінки;

відповісти на запитання.

План конспект склав:

Заступник начальника ПДПЧ-16

капітан вн. служби О.В. Марченко

Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по гуманітарній підготовці з співробітниками...
Тема №20 Основні міжнародні та національні політико-правові документи з прав людини
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по гуманітарній підготовці з співробітниками...
Тема 17: Внесок українського народу в перемогу у Великій вітчизняній війні (1941-1945рр.)
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по гуманітарній підготовці з співробітниками...
Тема 21: Інтеграційний процес в Європейському Союзі і перспективи подальшого розширення ЄС
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по функціональній підготовці з співробітниками...
Тема 18: „ Про законодавче врегулювання питання боротьби з корупцією в Україні”
ПЛАН-КОНСПЕКТ Для проведення заняття по гуманітарній підготовці з о/с 4-го караулу СДПЧ-25
ТЕМА №9 Конституційний процес на сучасному етапі розбудови держави: стан, тенденції демократичних перетворень в Україні
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення заняття по медичній підготовці з особовим...
ТЕМА №4 «Медичне оснащення аварійно-рятувального, пожежно-рятувального підрозділу»
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по функціональній підготовці з співробітниками...
Указу Президента України від 27 січня 2003 р. №47/2003 «Про заходи щодо вдосконалення державного управління у сфері пожежної безпеки,...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по функціональній підготовці з співробітниками...
Тема: «Конституція України та Закон України «Про дисциплінарний статут органів внутрішніх справ України» від 22. 02. 2006р. №3460-IV...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення занять з особовим складом 2-го караулу...
Тема 20. Причини гальмування реформ у сучасному суспільстві. Ідеологічне та політичне протистояння в Україні, шляхи подолання кризових...
План-конспект на проведення семінарського заняття по медичній підготовці...
Навчальна мета: Навчити о\с караулу наданню першої медичної допомоги потерпілим при ДТП
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка