Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках


Скачати 39.03 Kb.
Назва Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках
Дата 24.12.2013
Розмір 39.03 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Музика > Документи


3 клас

Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних

іменниках.

Мета. Ознайомити учнів з поняттям « власні іменники»,

« загальні іменники», спонукати учнів вживати у

мовленні мовознавчі терміни ; вдосконалювати навички

вживання великої букви у власних іменниках;

виховувати патріотичні почуття.

Обладнання . Таблиця « Власні і загальні іменники», портрет

Т.Г.Шевченка.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І . Організація класу до уроку.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

І виконуй тільки те,

Про що мова на уроці йде.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

- На минулому уроці ви отримали таке домашнє завдання : до кожної назви істоти дібрати назву неістоту.

Перевірка буде відбуватися таким чином: до дошки виходять два учня з зошитами. Один називає назву істоту, а другий – назву неістоту.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Хвилинка поезії.

  1. Прослухайте вірш.

Стрепенулась від сонця галузка в саду,

Кличе матір із хати пташина сім’я.

Вже веснянка дзвенить на пташинім крилі,

Мов проміння земне, будить першу траву.

Все від матері – мужність і перший політ.

І як мати для всіх – Батьківщина моя.

  1. Виписати іменники в дві колонки : в 1 – назви істот, а в 2 – неістот.

  2. Прочитати окремо іменники – назви істот та іменники – назви неістот. Довести правильність свого вибору.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда:

Дайте відповіді на запитання:

- Як називається країна, в якій ми живемо?

- Яке місто є столицею України?

- Яка найбільша річка України?

Як необхідно писати всі ці слова?

V. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда про велич поета-генія Тараса Григоровича Шевченка.

2. Гра « Мікрофон».

Діти по черзі розповідають все, що знають про Т.Г. Шевченка.

3.Коментоване списування ( за матеріалами вправи 27)

- Підкресліть слова, які навіть у середині слова записані з великої букви.

- Якою частиною мови вони являються?

- Іменників, які пишуться з великої букви, дуже багато. Це – власні іменники.

- Прочитайте правило на сторінці 15.

4. Вивчення правила про власні іменники.

5. Робота з таблицею « Власні та загальні іменники»

VI. Фізкультхвилинка.

( Під музику О. Морщавки, слова Г. Бідняка. )

Один учень виконує рухи під музику, а решта учнів повторюють.

VII. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

  1. Колективне виконання вправи 28 на закріплення знань про власні та загальні назви.

  2. Гра « Хто більше знає ? »

- до поданих загальних назв дібрати іменники – власні назви.

Місто ...

Річка…

Письменник…

  1. Каліграфічна хвилинка.

А) запис слова театр

Б) складання і запис речення із словом театр

В) розбір речення за алгоритмом.

Алгоритм роботи над реченням

  1. Прочитай речення.

  2. Назви тип речення за метою висловлювання.

  3. Визнач головні члени речення. Підкресли їх.

  4. Якими частинами мови виражені головні члени речення? Постав запитання , визнач, надпиши над словом.

  5. Визнач другорядні члени речення. Підкресли їх.

  6. Якими частинами мови виражені другорядні члени речення? Постав запитання, визнач, надпиши над словом.

  1. Вибірковий диктант.

В 1 колонку записати власні назви, а в 2 – загальні.

Шевченко, місто, учень, Дніпро, Сашко, Рябко, річка, село, Тарасівка, собака, Київ, поет.

  1. Самостійна робота.

Вправа 29 на сторінці 15.

  1. Гра « Цікавий ланцюжок»

Продовжити ланцюжок власних іменників, щоб кожний кінцевий звук попереднього слова був першим наступного.

Київ – Василь – Львів – Варшава – Австралія – Ялта ...

VIII. Підсумок уроку.

  1. Яка спільна орфограма у всіх власних іменниках? ( Велика буква на початку слова)

  2. Наведіть приклад власного іменника і доберіть до нього загальний іменник. Наприклад: Івась – ім’я , Говерла – гора, Азовське – море.

IX. Домашнє завдання.

Високий рівень – с. 16 вправа 30 ( 1, 2, 3)

Достатній рівень – с. 16 вправа 30 ( 2)

Схожі:

До уроку всі готові?
Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти назви істот і неістот; ознайомити з новими термінами «власні іменники», «загальні іменники»;...
Поняття про іменник. Лексико-граматичні розряди іменників: а іменники...
Ковтюх С. Л. Репетитор (як навчитися грамотно писати) : навч пос. – 2-е вид., випр. і допов. – К. «ВД «Професіонал», 2007. – 592...
Велика буква у кличках тварин
Метa. Формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх
Повторення і закріплення знань по темі „Іменник
Формувати вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови. Відмінювати іменники, визначати рід, число, ставити іменники у початкову...
Тема. Зміна приголосних перед закінченням і в іменниках жіночого та чоловічого роду
Тема. Зміна приголосних перед закінченням – і в іменниках жіночого та чоловічого роду
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця...
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії»
Урок української мови. 3 клас Загальне поняття про іменник. Іменники,...
Тема: загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот
Тема. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки,...
...
МЕТОДИКА розрахунку компенсаційних виплат за рахунок субвенції з...
Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, власні нормативні акти виконавчого комітету, що регулюють відносини...
Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка