Організаційна і психологічна підготовка учнів до роботи. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності


Скачати 75.03 Kb.
НазваОрганізаційна і психологічна підготовка учнів до роботи. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності
Дата04.01.2014
Розмір75.03 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Медицина > Урок
ТЕМА. ЇЖА І ЗДОРОВ’Я.

НАЦІОНАЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ

УКРАЇНЦІВ.
Мета. Продовжувати формувати уміння правильно добирати їжу, закріпити

знання про склад їжі, познайомити із значенням їжі для організму

людини. Виховувати прагнення берегти власне здоров’я.

Обладнання. Таблиці, ілюстрації лікарських рослин, ягоди, овочі, хліб.
ХІД УРОКУ
Організаційна і психологічна підготовка учнів до роботи.

Актуалізація опорних знань.

Повідомлення теми уроку.

Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.
Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»


  • Добрий день, діти, наші гості. Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, створюємо гарний настрій і розпочинаємо урок основи здоров’я.

На початку уроку давайте визначимося щодо вашого емоційного стану. Перед вами – назви емоцій. Виберіть ті, які зараз вами керують.

тривога задоволення

байдужість радість

страх

нудьга спокій

хвилювання впевненість


  • Я бачу, що у декого з вас на початку уроку присутні негативні емоції. Існує багато способів зняття нервового напруження. Одним з найкращих засобів є фізичне навантаження. Спробуємо виконати заспокійливу вправу.

«Потягусі»

Сидячи, учні кладуть долоні на голову, лікті вперед. Відвести лікті назад, тулуб випрямити. Повернутися у вихідне положення.
Бесіда:

  • Що робили протягом тижня для зміцнення свого здоров'я?

Що допомагали вам робити батьки?



  • У осінній період збільшується ризик людини захворіти. Існує багато невидимих бактерій і вірусів, що викликають гострі респіраторні захворювання. Для них характерні кашель, нежить, біль у горлі. Не звертати на них увагу – помилка. Це підступні та небезпечні симптоми. Тому краще не допускати цих захворювань, ніж потім лікуватись.


У боротьбі з такими хворобами є в нас помічники – це рослини. Окремі з них так і називаються – лікарські. Які знаєте лікарські рослини? (робота з ілюстраціями)

- Якими ще способами можемо захиститися від інфекції? (гарячий чай з калиною, малиною, вживання фруктів…)
Часнику зубок наріжу,

Пампушки підсмажу свіжі.

Я його смакую,

Він мене лікує.


  • Споживання часнику також підсилює опір організму інфекційним захворюванням. Здавна в Україні готують салат з кульбаби, борщ варять з кропиви та щавлю. Це корисно для організму. А найбільша цінність людини - це її здоров'я.


На попередніх уроках ми обговорювали, що існує чимало цінностей українського народу. Це мова, обряди, традиції. Сьогодні продовжуємо знайомитися ще з однією цінністю – національним харчуванням. Будемо говорити про національну їжу та здоров'я.
- Не попливе рікою пароплав, не поїде по рейсах тепловоз, якщо двигун не отримає пального. Щоб рости, працювати, бігати, навчатися, необхідна енергія, сила.

Ця енергія виробляється організмом людини з їжі. Їжа – джерело енергії. Завдяки їжі наш організм підтримує постійну температуру, їжа потрібна організмові і як будівельний матеріал. Наша їжа не однакова за своїм складом і значенням для організму. До складу продуктів харчування входять: білки, жири, вуглеводи.
Білки Жири Вуглеводи

М'ясо, риба, яйця, масло рослинне, хліб, картопля,

Молоко, квасоля масло вершкове крупи, фрукти

стрелка вниз 6стрелка вниз 7стрелка вниз 5
будівельний мате - тепло робота м’язів

рстрелка вниз 4іал організму

стрелка вниз 2стрелка вниз 1стрелка вниз 3

нові ріст зігрівання дихання, фізична праця,

клітини людини організму робота серця

Крім білків, жирів і вуглеводів люди повинні споживати вітаміни, мінерали, воду. Для того, щоб краще усвідомити значення харчування для організму людини, запрошую всіх на науково-практичну конференцію, де виступлять вчені з різних областей науки. Як і на будь-якій конференції, у нас є журналісти. Я запрошую до мікрофону …
Журналіст. Добрий день,шановні телеглядачі. Наш мікрофон встановлено на науково-практичній конференції,яка відбувається в Україні, в місті Лисичанську. Найболючіша тема сьогодення - як зберегти здоров'я, яким повинно бути харчування, щоб людству навчитися жити без хвороб. Вашій увазі будуть представлені виступи вчених, які не можуть бути осторонь цієї проблеми.
Медики. Стародавнім римлянам належить вислів: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Харчування – одна з основних потреб людини. Які ж недоліки сучасного харчування? В харчуванні більшості населення страви вибираються за смаком, а не за користю для здоров'я. Багато споживається м’ясних продуктів, хліба, жирів тваринного походження і мало рослинної їжі – гарбузів, буряків, квасолі та ін. Ми багато споживаємо білого хліба, консервованих і штучних продуктів (цукор, маргарин). Ця їжа містить недостатню кількість необхідних для людського організму вітамінів, мікроелементів. Вона сприяє ожирінню й послабленню організму. Крім того, ми мало рухаємося. Все це є першопричиною багатьох захворювань.
Інститут дієтології. Вашій увазі пропонуємо науковий звіт лабораторії. Вітаміни – це речовини, необхідні для життя людини, її росту, розвитку. Існує багато вітамінів. Для зручності їх називають буквами латинського алфавіту: А, В, С. вітамін А впливає на ріст дитячого організму, підвищує стійкість до інфекційних захворювань. Ці вітаміни містяться у маслі, молоці, яєчному жовтку, печінці, моркві тощо. Добова потреба у вітаміні А 1-2 грами.

Вітаміни групи В впливають на перебіг багатьох процесів обміну речовин та діяльність нервової системи. Ці вітаміни містяться в бобах, сої, квасолі, крупах, хлібі грубого помолу, капусті, цибулі, яблуках. При дефіциті вітамінів групи В починається захворювання «бері - бері» (слабкість). Відомий такий факт з історії. Під час першої світової війни в Месопотамії на «бері - бері» почали хворіти солдати. Причому хворіли тільки англійці, а індійці, що служили в тих самих частинах, залишилися здоровими. Причиною було харчування. Англійці споживали лише білий хліб, а індійці харчувались хлібом із борошна грубого помолу, з висівками. А висівки багаті на вітаміни групи В. вітамін С відіграє важливу роль у житті нашого організму. При його дефіциті знижується опір організму збудникам хвороб. Цей вітамін є в шипшині, чорній смородині, апельсинах, лимонах.
Етнографи. Познайомлю вас із дослідженнями лабораторії «Про особливості національного харчування». Повсякденною їжею українців були страви з продуктів рослинного і тваринного походження. Найбільш поширеною була їжа із зернових: проса, гречки, кукурудзи, ячменю, бобових. Другим хлібом вважалася картопля. Серед овочів найбільше споживали гарбузи, огірки, кавуни, дині; з коренеплодів: буряк, моркву. З ягід і фруктів: вишні, сливи, яблука, шипшину. Хліб пекли з житнього борошна. Традиційною стравою нашого народу є борщ. Здавна в Україні існували харчові заборони: переїдання, споживання конини. З часів хрещення Київської Русі поширення набули пости. Харчувалися українці 3 – 4 рази на день: сніданок, обід, полуденок, вечеря. Окремо існувала обрядова їжа на весіллях, поминках. Українська їжа сприяла зміцненню здоров'я.

Запитання. Чи вживали українці каші? Які саме?

Найпоширенішими були каші: пшоняна, гречана, кукурудзяна, гарбузова, а також вироби з борошна: галушки, локшина, вареники.
Інститут раціонального харчування. Ми закликаємо дотримуватися таких вимог харчування:

  • Керуйтесь правилом: «Сніданок з’їж сам, обід розділи з другом, а вечерю віддай ворогові».

  • Безладне харчування – шкідлива звичка.

  • Їсти треба помірно: «Краще недоїдати, ніж переїдати».

  • Не захоплюйтесь солодощами та борошняними виробами.

Запитання. Скільки разів на день ви рекомендуєте їсти?

Дітям рекомендується їсти 4 – 5 разів на день.
Кухарі. Треба їсти свіжу й гарячу їжу, яка б не опікала. Перша страва завжди повинна бути рідкою. Найкорисніша їжа – варена. Смажені тату шені продукти важкі для організму. Харчування має бути повноцінним. Споживайте корисну і різноманітну їжу: молоко, молочні продукти, рибу, яйця, крупи, овочі, фрукти. Не забувайте про народну мудрість: «Чим довше жуєш – тим більше проживеш». А також і цей вислів: «Після їжі стій або пройди 1000 кроків».
Учитель. На науково практичній конференції ми почули доповіді вчених різних галузей. Який висновок ми можемо зробити?


  • Для того, щоб бути здоровим, треба дотримуватись правил харчування:

(робота з роздатковим матеріалом)

  1. Дотримуватись режиму харчування.

  2. Їсти помірно. Краще недоїдати, ніж переїдати.

  3. Не захоплюватись солодощами – це шкідливо для зубів.

  4. Уникати вживання несвіжих продуктів.

  5. Їсти різноманітну їжу. Не забувати про вітаміни.

  6. Старанно пережовувати їжу.

  7. Після їжі – активний відпочинок.

  8. Обов’язково мити руки перед їжею.


Сьогодні ми багато говоримо про їжу, а які ж страви є традиційними для українців? (борщ, галушки, вареники, страви з гарбуза)

Щоб ближче познайомитися з українською кухнею, пропоную завітати в гості до нашої господині.
Господиня. З давніх – давен наші українські страви відомі світові. Вони відзначалися різноманітністю й високими смаковими якостями. А початком, основою української кухні були зерно та крупи, котрі символізують нашу хазяйновитість. Каша – справжня національна страва. А все ж королем української кухні був і лишається борщ. Ще в сиву давнину його називали «варивом із зілля», а вже пізніше – «борщ», оскільки обов’язковим його компонентом є буряк, по-старословянському «борщ». Сьогодні налічується понад 30 рецептів борщу. А давайте спробуємо з вами зварити борщ. Я буду називати продукти, а ви будете плескати в долоні, якщо вони потрібні для борщу.

  • Буряк

  • гарбуз

  • горох

  • капуста

  • морква

  • кабачки

  • помідори

  • цибуля

  • картопля

Нашу гру закінчено.


А ще хочу вам нагадати, прислів’я і приказки про борщ:
Борщ та капуста – в хаті не пусто.

Борщ – найкраща страва.

Добрий борщик та малий горщик.
Учитель. Багато страв ми згадали. Але все ж таки, найголовнішою стравою є хліб.
Господиня. Хліб! Святий і пречистий!

Хліб! Як сонечко чистий!

Хліб! Вічно в народі шанований!

Хліб! Ніколи дарма не марнований.

Хліб! Святий і щоденний.

Хай славиться хліб!

- Дякуємо вам за науку.
Робота з емоціями учнів в кінці уроку.
Підсумок уроку.

- Кажуть, що здоров'я не купиш ні за які гроші. Добре навчитися берегти його змалечку. Я бажаю вам здоров'я і нехай ваше життя проходить під гаслом «Бути здоровим – це модно!».

Схожі:

Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
І. Організаційний момент (підготовка класного приміщення, перевірка...
Актуалізація опорних знань (відтворюються знання, уміння, життєвий досвід учнів, необхідний для опанування нового матеріалу; перевірка...
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
Актуалізація опорних знань з теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” До 1 уроку
Дані усні вправи можна використовувати для актуалізації опорних знань учнів при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”....
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Уроку I. Актуалізація опорних знань
Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
...
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:...
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах
Степан Пушик. Романи «Страж-гора» та «Галицька брама»
Мета: Забезпечення системних знань учнів, самостійності у виборі засобів, форм та методів навчально-пізнавальної діяльності, формування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка