УРОК 5 Тема: Округлення натуральних чисел. Правило округлення


Скачати 58.61 Kb.
Назва УРОК 5 Тема: Округлення натуральних чисел. Правило округлення
Дата 19.04.2013
Розмір 58.61 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

УРОК 5

Тема: Округлення натуральних чисел. Правило округлення.

Мета: Ознайомлення учнів з поняттям округлення чисел до десятків, сотень, тисяч і т. д. Введення правила округлення. Формування вміння округлювати числа до одиниць вказаного розряду. Розвиток у учнів логічного мислення, пам'яті, швидкості реакції, кмітливості.

План уроку

І. Аналіз результатів математичного диктанту

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІV. Мотивація навчання

V. Вивчення нового матеріалу

VI. Закріплення матеріалу

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Аналіз результатів математичного диктанту

Учитель аналізує результати математичного диктанту, звертаю­чи увагу на типові помилки.
II. Перевірка домашнього завдання

Учні інформують учителя про труднощі, що виникли у них під час виконання домашнього завдання. Учитель має роз'яснити складні моменти.
III. Актуалізація опорних знань

Дидактична гра систематизуючого характеру «Вікторина»

Для гри треба підготувати таке.

  1. Жетони для двох команд — 72 жетони, у разі якщо учитель вирішить задавати всі питання, включаючи № 15 і 16.

  2. Дві ємності (наприклад, дві коробки) різного кольору — по од­ній для кожної команди.

  3. Плакати із завданнями (або кодоплівку); у питаннях № 7—10 числа мають бути написані словами, наприклад: «вісімдесят чотири тисячі сто два».

Спосіб гри

  1. Змагаються дві команди (наприклад, дівчатка та хлопчики; команди можуть бути сформовані за будь-яким іншим при­нципом, але бажано, щоб вони були приблизно рівні за знан­нями. Для ігор ці команди можуть залишатися незмінними до кінця року, а можуть змінюватися, якщо учитель вважає
    це за доцільне).

  2. Завдання (питання) проектуються на екран за допомогою кодоскопа, демонструються на плакатах або формулюються вчи­телем усно.

  3. Правильна відповідь фіксується отриманням жетонів (одного чи декількох). Жетони накопичуються в ємності, яку тримає капітан команди.

  4. Право на відповідь першим отримує той, хто перший підняв руку. Неправильна відповідь або не впливає на кількість же­тонів, або зменшує їх на 1 (на розсуд учителя).

  5. «Вартість» питань може бути різною (на розсуд учителя). Є пи­тання «вартістю» 1, 2, 3 жетони.

  6. Якщо відповідь команди неправильна, наступним відповідає член іншої команди.

  7. Підсумки вікторини підводяться одразу по її закінченню. Кількість жетонів рахується, називається команда-переможець. Оцінюються (на розсуд учителя) найкращі учасники вікторини з обох команд.


Питання для вікторини

А. № 1—6

Перед кожним блоком завдань учитель має надавати пояснення щодо їх виконання.

На питання № 1 —6 відповідь усна, вартість правильної відповіді на питання — 1 жетон. Якщо відповідаючий помиляється, команда жетона не отримує.

№ 1. Скільки десятків в 1 сотні?

№ 2. Скільки сотень в 1 тисячі?

№ 3. Скільки десятків в 1 тисячі?

№ 4. Скільки мільйонів в 1 мільярді?

№ 5. Скільки тисяч в 1 мільйоні?

№ 6. Скільки сотень у 100 тисячах?
Б. №7—10

На питання № 7—10 відповідь письмова, вартість кожного питання — 2 жетони. Два учні, по одному від кожної команди, відповідають біля закритої дошки, інші пишуть у зошитах. Піс­ля десятого запитання здійснюється взаємоперевірка в зошитах і на дошці. За кожний правильний запис, зроблений тими, хто відповідав біля дошки, команда отримує 2 жетони або не отримує жодного у разі помилки. Кожне завдання перевіряється відразу після запису.

Записати цифрами (учитель читає наведені числа):

№ 7. 84 102; 500 747; 103 460; 7003;

№ 8. 8 712 561; 1 314 926; 110 000 020;

№ 9. 320 561 342 715; 14 043 000 500;

№10. 514 000 743 001.
В. №11—12

На питання № 11 —12 відповідати треба усно. За правильну від­повідь команда отримує 3 жетони, за неправильну відповідь втрачає З жетони. (Наведені числа учитель пише на дошці.)

№ 11. Знайдіть число, яке треба відняти від 743 586, щоб отримати 7435 сотень.

№ 12. Скільки треба додати до числа 3 026 547, щоб отримати 302 654 десятки?
Г. № 13

Наступне питання — бліц. Кожна команда вибирає по одному учаснику, якому будуть одне за одним задані три питання. Якщо учасник дасть правильну відповідь на всі три питання, команда отримає 3 жетони. Якщо учасник дасть хоча б одну неправиль­ну відповідь, його команда не отримує нічого, але якщо разом з тим учасник дасть хоча б одну правильну відповідь, команда нічого і не втратить. Але якщо всі три відповіді будуть непра­вильними, команда втратить 3 жетони. Відповіді надаються усно, по черзі.

№ 13. Бліцпитання

Назвіть одним словом кожне з чисел.

І команда II команда

1) 10 одиниць 1) 100 одиниць

2) 100 десятків 2) 10 десятків

3) 10 сотень 3) 1000 тисяч
Д. № 14—16

Наступне завдання — конкурс капітанів. (Для вирівняння результатів учитель має запропонувати питання з урахуванням можливостей кожного з капітанів.) За правильну відповідь ка­пітана команда отримає 3 жетони. За неправильну не отримає нічого.

№ 14. Продовжте ряд чисел.

І команда II команда

2; 4; 8; 16... 2; 3; 5; 8; 12...

(більш легкий варіант) (більш складний варіант)

(Інформація для учителя: У завданні для команди І кожне попереднє число помножується на 2. Тобто відповідь: ...32; 64; 128... У завданні для команди II до чисел послідовно додається: 1, 2, 3, 4 тощо. Тобто відповідь: ...17; 23; 30...)

Якщо обидва капітани — сильні учні, можна додатково запропонувати питання № 15.

№ 15. Додаткові питання для капітанів.

I команда: Запишіть найбільше десятицифрове число, у якого всі цифри різні.

(Відповідь для учителя: 9 876 543 210)

II команда: Запишіть найменше десятицифрове число, у якого всі цифри різні.

(Відповідь для учителя: 1 023 456 789)

У разі невиконання капітаном завдання можна передбачити його підтримку командою, для чого використати резервні питання.

Слова учителя:

У команд є можливість підтримати свого капітана. Для цього я задам ще декілька запитань. Відповідає той, хто першим підійме руку. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 жетон, за неправильну не отримує нічого.

№ 16. Прочитайте числа:

1) XXX; 2) III; 3) XXII; 4) XIX; 5) XVI; 6) IV.
IV. Мотивація навчання

Слова учителя:

Відомо, що відстань від Землі до Місяця 380 тисяч кілометрів. Якщо проаналізувати цю інформацію, то може виникнути питан­ня: невже так точно виміряна ця відстань? Можливо, це число ста­новить 380 102 км? Чому ми все ж таки віримо цьому «круглому» числу, яке нам повідомили астрономи? Кожен знає, що в Україні мешкає приблизно 50 мільйонів чоловік. Точне число українців нікому невідоме, бо воно змінюється щосекунди, проте ми може­мо досить однозначно судити про нього. Наприклад, ми можемо досить впевнено стверджувати, що воно не дорівнює 57 849 632 або 32 506 112 — бо ці числа «дуже сильно» відрізняються від 50 000 000.

Числа, які ми називаємо «круглими», часто зустрічаються в на­шому житті. Наприклад, у довідниках наводяться такі дані про пла­нети Сонячної системи: Уран має діаметр 49 200 км, Марс — 6790 км, Венера — 12 104 км, Земля — 12 756 км. Звичайно, що ці значення приблизні.

Під час проведення футбольного матчу диктор оголошує, що на стадіоні присутні, наприклад, 40 чи 50 тисяч глядачів.

Звичайно, такі дані, хоч і не є точними, відіграють велику роль у нашому житті, бо вони дають змогу порівнювати величини: міста за кількістю населення, країни за територією. Коли диктор скаже, що на стадіоні «Маракана», який розташований у Бразилії та вміщує 200 тисяч глядачів, присутні 40—50 тисяч, ми робимо висновок, що цей матч не дуже зацікавив уболівальників.

Які ж правила отримання цих приблизних «круглих» .чисел? Саме це і є темою сьогоднішнього уроку.
V. Вивчення нового матеріалу

Учитель пояснює тему уроку на основі матеріалу підручника:

[1]: с. 201—202 ([2]: с. 191 — 193).
VI. Закріплення матеріалу

Розв'язування вправ

Фронтально: [1]: № 818 ([2]: № 850, 853). Для виконання пись­мових вправ декілька учнів викликаються до дошки, інші працюють у зошитах.

[3]: № 199 (1, 2 варіанти).
VII. Підсумок уроку

Підсумок уроку - повторення правила округлення чисел: [2]: с. 192.
VIII. Домашнє завдання

[1]: № 819.

[2]:с. 191, 192; №854.

[3]: № 199 (3, 4 варіанти).



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел
Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а...
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
УРОК 32 Тема: Письмове множення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК ЦИФРИ. ДЕСЯТКОВИЙ ЗАПИС НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета
Мета. Повторити, систематизувати і поглибити знання учнів про десяткову систему числення; ввести поняття класу та розряду числа;...
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів
Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка