КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ


Скачати 85.88 Kb.
НазваКОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ
Дата17.12.2013
Розмір85.88 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Математика > Конспект

ЧЕРНІГІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ «НАДІЯ»
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ

(1 КЛАС)
ПОЗНАЧЕННЯ ЧИСЕЛ ДРУГОГО ДЕСЯТКА ЦИФРАМИ. ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ ВІДРІЗКІВ.

ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ТА ЗБІЛЬШЕННЯ ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ

Підготувала

Галич Валентина Василівна,

вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії,

старший вчитель

2013

Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька одиниць.

Мета. Вчити учнів читати і записувати числа другого десятка. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу чисел. Закріпити вміння учнів вимірювати довжину відрізків. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі. Сприяти розвитку позитивних емоцій учнів, розвитку можливостей і здібностей кожної особистості. Виховувати любов до математики, кмітливість, спостережливість, екологічну свідомість.

Обладнання. Богданович М. В. Математика: Підручник для 1 класу. – К. Освіта, 2007. Палички для лічби. Індивідуальні картки. Картки із зображенням цифр. Мультимедійний проектор, комп’ютер.

Хід уроку

І. Організація класу. Сл. 1

Привітання гостей.

Створення сприятливого психологічного настрою.

Подивилися на мене,

Посміхнулися усі.

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий?

Молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Сл. 2

(Звучить музика).

  • Ой, якісь дивні звуки! Щось недобре вони віщують! Ця тривожна музика сповіщає, що не всім зараз весело. Особливо нашим друзям, пташкам, які з нами зимують. Чому ж їм невесело? Сл.3

  • Та в цьому, мені здається, ми зможемо їм допомогти. Поблизу школи ми почепили годівнички, підсипаємо зернята. Ось стоїть ще одна годівничка, в яку ми спробуємо зібрати їжу для пташок на уроці математики. Щоб наповнити годівничку, треба правильно виконати всі завдання. Тож будемо допомагати пташкам?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Сл. 4

  • Це шипшина, її полюбляють червоногруді снігурі. Щоб покласти шипшину до годівнички, треба виконати завдання.



  1. Повторення нумерації чисел першого десятка.

Гра «Числовий ряд».

Грають дві команди. У кожного учня картки із цифрами. На сигнал учителя команди повинні утворити числовий ряд зліва направо, потім справа наліво. Виграє команда, яка швидко і правильно виконала завдання.

  1. Гра «Мікрофон». Сл.5

  • Склад яких чисел вивчають пташки?

(Учні повинні назвати всі можливі випадки складу чисел 9 і 10.)

  1. Робота в зошитах.

Хвилинка каліграфії: 3.

  • Яке число позначає цифра 3?

  • З яких чисел воно може складатися? Сл.6

Математичний диктант:

  • Число 3 збільшити на 5;

  • Число 8 збільшити на 2;

  • Число 7 зменшити на 2;

  • Число 10 зменшити на 5;

  • Перший доданок 2, другий доданок 4, знайти суму;

  • Знайти суму чисел 4 і 4;

  • Записати число, яке передує числу 8;

  • Записати сусідів числа 5.

(8, 10, 5, 5. 6, 8. 7, 4, 6). Сл.7

  • З завданнями справилися добре, тому шипшину кладемо до годівнички.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Сл.8

  • Наступна їжа – гарбузове насіння, і щоб покласти його до годівнички, треба виконати наступні завдання. Спробуємо?



  1. Робота з роздатковим матеріалом: (робота в парах)

  • Скільки паличок у пучку?

  • Як інакше можна назвати число 10?

  • Якими цифрами записується це число?

  • Покладіть біля пучка 1 паличку; скільки паличок тепер? (11);

  • 11 – це 1 десяток і 1 паличка; якими цифрами ми запишемо це число?

  • Викладання послідовно 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 паличок;

  • Записування чисел другого десятка (від 11 до 19); Сл.9

  • Покладіть поруч із пучком 10 паличок; як інакше назвемо це число? (десяток);

  • Зв’яжіть ці палички в пучок; скільки пучків паличок; 2 пучки – це 2 десятки, а 2 десятки – це 20;

  • Як же записати це число? (20); цей запис означає, що в числі 20 – 2 десятки і 0 одиниць; Сл.10

  • Де записані одиниці? Де записані десятки?

І ці завдання ви виконали, тож у годівничці тепер корму більше.

2.Гра «Знайди помилку».Сл.11, Сл.12

А тепер давайте потурбуємося про горобчиків і здобудемо їжу для них – зернята пшениці. Але спершу, давайте трішки відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку. Сл. 13

*Фізкультхвилинка.Сл.14

Пісня про горобця

Я забув про ігри звичні,

Пластилін і олівець,

Адже біля годівнички

Поселився горобець.

Щоб мене завжди з півслова

Той бешкетник розумів,

Взявся я вивчати мову

Невгамовних горобців.

Цвірінь – цінь – цінь, цвірінь – цінь – цінь,

Друг потрібен нам. 2 рази

Цвірінь – цінь – цінь, цвірінь – цінь – цінь,

Навіть горобцям.

Мав цікаву я роботу – горобця дресирував.

Скільки різних бутербродів

Я пташині згодував!

Та зате, скажіть де в світі

Є іще такі дива:

Горобець в долоньки плеще,

І танцює, і співа.

3. Робота з підручником:

№1 – скільки паличок на малюнку? Скільки десятків і скільки одиниць у числі 11? 13? 20;

№2 – визначення кількості десятків і одиниць у числах 14, 12, 18;

№ 3 – читання чисел від 1 до 20;

№ 4 – визначення довжини відрізків, складання прикладів за зразком: 4см + 6см = 10см;

3см + 5см = 8см 3см + 7см = 10см 4см + 5см = 9см

  • Тепер у нашій годівничці з’явилися і зернятка пшениці.



  • Для того щоб покласти до годівнички соняшникове насіння треба розв’язати задачі. Сл.15

V. Робота над задачами.

  • З яких частин складається задача?Сл.16

  1. Біля годівнички було 7 пташок. До них прилетіли ще 2. Скільки пташок стало біля годівнички? Сл.17

  • З яких частин складається задача?

  • Яка умова задачі?

  • Про що в ній запитується?

  • Як ми розв’яжемо задачу?

  • 7 + 2 = 9 (пт.) Сл.18

  • Якою буде відповідь задачі?

  • Запишіть розв’язок задачі у зошити.

  1. На гілочці сидять 4 горобчики, а синичок на 3 більше. Скільки синичок сидить на гілочці? Сл.19

  • Про кого йдеться у задачі?

  • Скільки горобчиків сидять на гілочці?

  • А що сказано про синичок?

  • Чи можемо ми обчислити, скільки ж було синичок?

  • Яким буде розв’язок задачі?

  • 4 + 3 = 7 (с.) Сл.20

  • Діти, а чому потрібно було додавати число 3?

Кладемо сюди і соняшникове насіння.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Сл.21

А зараз – улюблена їжа синичок – сало. Тож вам треба виконати ще одне завдання – розв’язати приклади на картках.

І група 10 – 1 8 – 5 Сл.22

6 + 2 4 – 2

ІІ група 10 – 1 – 2 6 + 4 – 5 Сл.23

8 + 1 – 2 7 – 4 – 2

ІІІ група 2 + 2 + … =5 4 + 4 – … = 5 Сл.24

7 – 3 – … = 1 3 + 3 + … = 9

* Фізкультхвилинка. Сл.25

Горобцям не до науки:

Ох давно вже терплять муки.

Затекли і ніжки, й крила.

Горобчиха зве до діла:

  • Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки.

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть.

Навкруг себе оберніться…

Швидше, швидше, не лініться!

Стане легко й добре враз,

Відпочинете гаразд!

VІІ. Робота з геометричним матеріалом. Сл.26

Діти, ось ще шишкар летить до нас. Він приніс конверти з завданням для груп. Необхідно з геометричних фігур, що містяться в конвертах, скласти сніговиків.

  • У кого з вас вийшли такі сніговими? Сл.27

  • З яких геометричних фігур вони складаються?

ІХ. «Веселі задачі». Сл.28

До нас прилетів дятел. Діти, а як його ще називають? Чому його так називають?

Дятел пропонує вам розв’язати веселі задачі.

  1. Ой, було ж у нас мороки: Сл.29

Посварились дві сороки.

На їх шум ще дві примчали.

Скільки разом птахів стало? (2 + 2 = 4)

  1. П’ять горобчиків літають і на гілочки сідають. Сл.30

Прилетів іще один, сів на гілочку і він.

Полічи швиденько всіх цих горобчиків прудких. (5 + 1 = 6)

  1. В чепурненькій годівниці Сл.31

Горобці сидять, синиці.

П’ять горобчиків завзято

Узялись зерно клювати.

На мотузці куснем сала

Дві синички ласували.

Порахуйте пташки ці –

Будете ви молодці! (6 + 2 = 8)

ХІ. Підсумок уроку.

Ви добре попрацювали, зібрали багато їжі для пташок. Тож ми з вами зможемо повісити ще одну годівничку для них. Я впевнена, що і вдома ви не забуваєте про допомогу птахам. А вони навесні прилетять в наші сади і заспівають нам веселих дзвінких пісень. Сл.32

А зараз я хочу продовжити нашу гру «Мікрофон» і взяти у вас інтерв’ю.

  • Чи було вам цікаво на уроці?

  • А тобі?

  • Що саме було цікаво?

  • Чи зуміли ви отримати нові знання?

  • Чи зуміли ви продемонструвати свої знання?

  • Покажіть, як вам працювалося на уроці?


Література:

1. Інноваційні технології навчання у початкових класах / Автор-упорядник І.І.Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2007. – 180 с.

2. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи / Упорядн. Стребна О.В., Соценко А.О. – Х.: Вид. група “Основа”, 2005. – 176 с.

3. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: Методичний посібник. – К., 2002. – 120 с.

4. Ксензова Г.Ю. Перспективные школьные технологии. – М., 2000. – 250 с.

5. Логачевська С.П. Диференціація у звичайному класі: Посібник для вчителя. – К.: Заповіт, 1998. – 336 с.

6. Освітні технології: Навчально-методичний посібник / О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко, О.М. Любарська та ін.; за заг. ред. О.М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001. – 256 с.

7. Богданович М. В. Математика: Підручник для 1 класу. – К. Освіта, 2007.

Схожі:

Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
Конспект уроку з алгебри у 9 класі з поглибленим вивченням математики
Обладнання: тестові завдання у програмі ТЕСТ,посібник Готуємось до ЗНО з математики, картки зворотнього зв`язку для перевірки знань...
План-конспект відкритого уроку з фізичного виховання для учнів 4...
Повторити техніку виконання стрибка через «гімнастичного козла» способом «ноги порізно»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 6 ий клас
Методи та прийоми: слово учня, вступне слово вчителя, коментоване письмо, «Лінгвістичний футбол», попереджальний диктант, вправа...
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА
Закріпити вміння учнів розрізняти простий дієслівний, складений іменний і складений дієслівний присудки, бачити в реченні прості...
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток...
Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому...
Драбівський навчально-виховний комплекс „ загальноосвітня школа І...
Тема. Вплив філософії насолоди і краси на духовний світ людини (суд над героєм роману О. Вайльда „Портрет Доріана Грея”)
Уроку математики в початкових класах
Робота містить рекомендації та теоретичні положення щодо особливостей побудови уроку математики в початкових класах з використанням...
Конспект відкритого уроку Тема : «Хто багато читає, той більше знає»
Мета: вдосконалювати навички правильного і виразного читання. Розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього світу, висловлювати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка