Множення і ділення звичайних дробів (6 клас)


Скачати 83.65 Kb.
Назва Множення і ділення звичайних дробів (6 клас)
Дата 16.12.2013
Розмір 83.65 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
Множення і ділення звичайних дробів

(6 клас)

Торезька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9

учитель математики

Пономарьова Світлана Володимирівна




Година роботи навчить більше, ніж день пояснення

Жан-Жак-Руссо


Тема: Множення і ділення звичайних дробів (6 клас)

Мета: Удосконалювати уміння множити і ділити звичайні дроби, розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, культуру мовлення. Виховувати самоосвітню, соціальну компетентності, інтерес до предмета. (Презентація «Математика 1» - слайд 1)

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Ми сьогодні продовжуємо працювати над темою «Множення і ділення звичайних дробів». Нехай девізом нашого уроку будуть такі слова:

(Презентація «Математика 1» - слайд 2)

Думать – коллективно!

Решать – оперативно!

Отвечать – доказательно!

Бороться – старательно!

И это для всех обязательно!

Цей девіз не тільки вчить нас правильно працювати, але ще в ньому і зашифровано слово «дроби», з яким пов’язана наша тема уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Давайте згадаємо умови успішної роботи кожного учня на уроці. (Презентація «Математика 1» - слайд 3)

  • Бути уважним, самостійним, здогадливим.

  • Не залишати питання без відповіді.

  • На виконання кожного завдання затратити мінімум часу і максимум зусилля.

  • Не підглядати, не підслуховувати.

У кожного з вас на парті таблиця оцінювання, яку ви заповнюєте протягом уроку. (Презентація «Математика 1» - слайд 4)

ВИД РОБОТИ

ОЦІНЮВАННЯ

НАБРАНІ БАЛИ

Домашнє завдання

1-8 балів




«Займи позицію»

0-5 балів




Тести

· 2 балів




«Мозковий штурм»

ідеї-1 бал, рівняння-4 бали




«Дерево розв’язків»

6-балів






Перехід до 12 балів:

34,33-12; 31,32-11; 29,30-10; 28,27-9; 26,25-8; 24,23-7;

21,22-6; 20,19-5; 18,17-4.

Всього:


ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Взаємоперевірка. (Презентація «Математика 1» - слайд 5)

421

а) 15; б) за правильну відповідь по 1 балу;

471

а) 8 ; б) за правильну відповідь по 2 бали;

476

а) 10 за правильну відповідь 2 бали.

Поставили кількість балів в таблицю.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна технологія «Займи позицію». (Презентація «Математика 3»)

Якщо ви вірите в правильність даного твердження, то пишете 1, якщо не вірите – 0. У кінці роботи у вас з’явиться число, його ми будемо перевіряти.

Вірите ви, що …

  • Якщо при додаванні дробів, ви отримаєте неправильний дріб, то треба результат записати у вигляді мішаного числа.

  • Добуток двох дробів є дріб, в чисельнику якого добуток знаменників, а в знаменнику – добуток чисельників.

  • Щоб поділити дріб на дріб, треба ділене помножити на число, обернене до дільника.

  • Якщо знаменники дробів – взаємно прості числа, то найменшим спільним знаменником буде добуток цих знаменників.

  • Два числа називаються взаємно оберненими, якщо їх частка дорівнює 1.

Відповідь. 10110.

Поставили бали в таблицю згідно критеріям: правильна відповідь – 1 бал. Підніміть руки, хто отримав 5 балів. Молодці!

Робота з тестами. (Тести)

Хто в домашньому завданні зробив помилки на множення дробів працює з тестами уроку № 16.

Хто зробив помилки при діленні працює з тестами уроку № 18.

Без помилок виконав домашнє завдання – працює з тестами уроку № 19.

Закінчили, отриману оцінку помножили на 2 і поставили бали в таблицю.

V. Валеологічна пауза. (Презентація «Математика 2»)

Раз! Два! Усі присіли

Потім в гору підлетіли,

Три! Чотири! Нахились,

Із струмочка гарно вмились.

П'ять! Шість! Усі веселі.

І за парти дружно сіли.

VІ. Інтерактивна вправа. «Мозковий штурм». (Презентація «Мозковий штурм»)

У каструлі було молоко. Пес випив 2/5 всього молока, а кіт – 1/3 залишку, після цього в каструлі залишилося 1,2л молока. Скільки молока було в каструлі? (слайд 1)

Учитель пропонує учням висловити свої ідеї, коментарі, шляхи розв’язку. Усі пропозиції записуються на дошці без зауважень, коментарів, питань. Учень біля дошки, використовуючи висунені пропозиції, розв’язує задачу (клас самостійно). Склали опорну таблицю задачі. Перевірили. (слайд 2)

  • Було –х

  • Випив пес - 2/5х

  • Залишилось - x-2/5 х (І залишок)

  • Випив кіт - (x-2/5х) 1/3

  • Залишилось – (х- 2/5х)-(х- 2/5х)1/3 ( ІІ залишок)

  • Залишилось - 1,2 л

Працюють самостійно в зошитах, а учень біля дошки над рішенням задачі. (слайд 3)

(х-2/5х)-(Х-2/5х)1/3=1,2=12/10=6/5

х-2/5х-1/3х+2/15х=6/5

х(1-6/15-5/15+2/15)=6/5

6/15х=6/5

х=6/5:6/15

х=3

VІІ. Інтерактивна вправа «Дерево розв’язків». (Презентація «Дерево розв’язків» - слайд 1)

Задача.

P = 32 см

1- ?, в 2 рази >

2- ? на 4 см <

3- ?
Клас ділиться на 3 групи:

1 група за невідоме бере 1 сторону

2 група – 2 сторону

3 група – 3 сторону.

Треба заповнити таблицю (слайд 2)




І група

ІІ група

ІІІ група

І сторона

X







ІІ сторона




X




ІІІ сторона







X

Рівняння











І група заповнює таблицю і розв’язує рівняння. (слайд 3)

(кожна група біля дошки)

1 сторона

х

2 сторона

0,5х

3 сторона

0,5х+4

РІВНЯННЯ

х+0,5х+0,5х+4=32


х + 0,5х + 0,5х + 4 = 32

2х + 4 = 32

2х = 28

х = 14 (см) (І ст)

14 · 0,5 = 7 (см) (ІІ ст)

7 + 4 = 11 (см) (ІІІ ст)

ІІ група заповнює таблицю і розв’язує рівняння. (слайд 4)

1 сторона



2 сторона

х

3 сторона

х+4

РІВНЯННЯ

х+2х+х+4=32


2х + х + х +4 = 32

4х + 4 = 32

4х = 32 – 4

4х = 28

х = 7 (см) (ІІ ст)

7 · 2 = 14 (см) (І ст)

7 + 4 = 11 (см) (ІІІ ст)
ІІІ група заповнює таблицю і розв’язує рівняння. (слайд 5)

1 сторона

(х-4)·2

2 сторона

х-4

3 сторона

х

РІВНЯННЯ

(х-4)·2+х-4+х=32


(х - 4) · 2 + х – 4 + х = 32

2х - 8 + х – 4 + х = 32

4х = 32 + 12

4х = 44

х = 11 (см) (ІІІ ст)

11 – 4 = 7 (см) (ІІ ст)

7 · 2 = 14 (см) (І ст)

Яку ж сторону раціональніше позначити через х?

В таблицю керівники груп виставляють оцінки.

VІІІ. Підсумок «Символічний ланцюжок».

Знання з математики – це великий ланцюг, кожне звіно якого є знання якоїсь теми. І якщо ви не засвоїли якусь тему, то ланцюг знань розривається.

Діти, давайте перерахуємо основні знання, які ми отримали вивчивши тему «Звичайні дроби». (Учні беруть один одного за руки, утворюючи символічний ланцюжок, і перераховують основні знання з теми).

ІХ. Домашнє завдання.

Повторити § 12, 13.

№ 482, 490, 484*(а).

* Складіть задачу, яку можемо розв’язати за допомогою рівняння. Заключне слово вчителя. (Презентація «Математика 1» - слайд 6)

Людину можна оцінити дробом,

знаменник якого – те гарне,

що вона думає про себе сама,

а чисельник – те гарне,

що про цю людину думають інші.

Чим більше чисельник, тим більший дріб.

Лев Толстой


Список використаної літератури



  1. Колесенко А. Энциклопедия педагогических технологий. Материалы специалистов образовательных учреждений. – Санкт-Петербург: Керо, 2002.

  2. Образовательная система «Школа 2100»; Педагогика здравого смысла. – М.: Баласс, 2003.

  3. Інтерактивні технології на уроках математики. І.С. Маркова – Х., 2007.

  4. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках. Качинська Г.В. 2012 рік. Lavtv.at.ua/Ioaa/0-0-0-77-20.

Тесты. Арифметические действия с обыкновенными дробями. Версия 2.1. С.А. Ермолин, 2000.

Схожі:

Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них...
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби
У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати правила ділення звичайних дробів і розв'язувати вправи, що передбачають...
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів розв'язувати задачі на множення дробів (знаходити дріб від чис­ла, відсотки від числа), закріпити навички множення...
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
План-конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів" Тема. Множення...
Мета: навчити учнів виконувати множення десяткових дробів, а також розв’язувати задачі на використання десяткових дробів
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета
Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, по­вторити назви компонентів ділення; формувати вміння...
УРОК 32 Тема: Письмове множення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Розв ’ язування вправ на всі дії з десятковими дробами
Повторити поняття десяткового дробу, додавання та віднімання, множення та ділення десяткових дробів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка