Уроках математики


Скачати 153.62 Kb.
Назва Уроках математики
Дата 12.11.2013
Розмір 153.62 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Розв’язання задач як засіб стимулювання самоосвітньої діяльності учнів на уроках математики

Коваленко Н. М.,

вчитель початкових класів

НВК № 49 «Надія»

м. Макіївки

У навчанні математики особливу роль відведено задачам. З одного боку, вони становлять специфічний розділ програми, матеріал якого учні мають засвоїти, а з друого, виступають як дидактичний засіб навчання, виховання й розвитку школярів. Зокрема, у початкових класах задачі є тим конкретним матеріалом, за допомогою якого у дітей формуються нові й закріплюються в процесі застосування вже здобуті знання.

Розв’язування задач за певної методики позитивно впливає на розвиток школярів, оскільки потребує виконання операцій: аналізу і сінтезу, конкретізації й абстрагування, порівняння й узагальнення. Так, під час розв’язування будь-якої задачі учень виконує аналіз: відокремлює запитання від умови, виділяє шукані і дані числа. Складаючи план розв’язування, він виконує синтез і користується при цьому конкретізацією (у думці малює умову задачі) та абстрагуванням (абстрагуючись від конкретної ситуації, вибирає потрібні арифметичні дії). Внаслідок багаторазовоготрозв’язання задач певного виду учень узагальнює знання зв’язків між даним і шуканим, завдяки чому узагальнюється і спосіб розв’язання задач цього виду.

На формування і розвиток умінь молодших школярів розв’язувати задачі відводиться 40 – 50 % часу, передбаченого навчальним планом для вивчення математики. Це дуже важливі уміння, й відпрацьовують їх діти у різному темпі, із різним рівнем навчальних досягнень.

Завжди необхідно зацікавити дітей діяльністю, яку їм потрібно виконати. Ніхто з нас не полюбляє дії, що нав’язані, чужі рішення, відсутність вибору. Кожному учневі комфортніше працювати у ним обраному темпі, усвідомлюючи конкретний практичний результат своєї діяльності.

Для відпрацювання навичок розв’язування задач різних видів неостаннє значення має кількість розв’язаних задач саме конкретним учнем. Дуже корисним у цьому плані є розв’язання задач «масивом», коли учням для самостійного опрацювання пропонується близько 20 задач, із яких 3 - 5 вони повинні опрацювати обов’язково, а інші – за бажанням. Стимулюється таке бажання самостійними та контрольними роботами, в яких використовуються задачі із цього «масиву». Чим більше розв’язував, тим більша вірогідність зустріти знайому задачу.

Я хочу запропонувати вашій увазі задачі, складені для учнів 3 класу. Умовно задачі поділені на 8 тем, відповідно до підручника: «Богданович М. В. Математика: Підручн. для 3 кл. – К.: Освіта, 2005».


Задачі за темою № 1

1. У кошик поклали 14 грибів. Їх стало 50. Скільки грибів було у кошику спочатку?

2. На полицю поставили 12 книжок. Їх стало 32. Скільки книжок було на полиці спочатку?

3. На дереві сиділи горобці. Після того, як 9 відлетіло, залишилось 16. Скільки горобців було на дереві спочатку?

4. У магазині продавалися книги про тварин. Після того, як 17 книг продали, залишилось 29. Скільки книг було у магазині спочатку?

5. У мотку було 50м тасьми. До обіду продали 20м, після обіду стільки ж. Скільки метрів тасьми залишилось у мотку?

6. У залі 100 місць Спочатку зайняли свої місця 28 глядачів, потім стільки ж. Скільки в залі залишилось вільних місць?

7. Катеру потрібно перевезти 45 пасажирів. За перший рейс він перевіз 15 пасажирів, за другий рейс 12, а решту – за третій рейс. Скільки пасажирів перевіз катер за третій рейс?

8. Юннати пропололи 7 рядків буряку, а моркви на 28 рядків більше. У скільки разів більше юннати пропололи рядків моркви, ніж буряку?

9. На галявині літали 16 білих метеликів, а жовтих на 12 менше. У скільки разів менше літало на галявині жовтих метеликів, ніж білих?

10. До буфету привезли 60 пакетів із соком. Із них 16 пакетів було із сливовим соком, 9 із вишневим, а решта із яблучним. Скільки пакетів із яблучним соком привезли до буфету?

11. У кондитерський відділ магазину привезли 60 тортів. Із них 17 тортів було із варенням, 8 із мармеладом, а інші з кремом. Скільки тортів із кремом привезли у магазин?

12. У Петрика було 20 зошитів у клітинку, а в лінійку в 4 рази менше. На скільки менше було у Петрика зошитів у лінійку, ніж зошитів у клітинку?

13. На першій полиці стояло 27 книг, а на другій у 3 рази менше. На скільки більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?

14. На складі було 53 контейнери цибулі, картоплі на 26 контейнерів більше,ніж цибулі, а моркви на 19 контейнерів менше, ніж цибулі. Скільки контейнерів моркви було на складі?

15. У перший тиждень майстер виготовиви 35 деталей, у другий на 23 деталі більше, ніж у перший, а в третій тиждень на 16 менше, ніж у другий. Скільки деталей виготовив майстер у третій тиждень?

16. У першій коробці 18 олівців, а у другій на 6 олівців більше. Скільки олівців у двох коробках?

17. У першому ящику 24кг слив, а в другому в 3 рази менше. Скільки кілограмів слив у двох ящиках разом?

18. В автобусі їхало 16 чоловіків і 15 жінок. На зупинці 12 пасажирів вийшли. Скільки осіб залишилось в автобусі?

19. У баці було 35 відер води. На поливання квітів узяли 28 відер, а потім долили у бак ще 14 відер. Скільки відер води стало у баці?

20. Побудуй прямокутник із сторонами 6см і 3см. Знайди периметр прямокутника.

21. Побудуй квадрат із стороною 5см. Знайди периметр квадрата.
Задачі за темою №2

1. На пляжі засмагали 24 дорослих, а дітей у 3 рази менше. На скільки менше дітей, чим дорослих, засмагало на пляжі?

2. Маса індички 3кг, а поросяти у 9 разів більше. На скільки порося важче, ніж індичка?

3. Посадили 8 кущів троянд, а бузку на 16 кущів більше. У скільки разів більше посадили кущів бузку, ніж троянд?

4. У зошиті 12 аркушів. Тетянка списала 8 аркушів. У скільки разів менше залишилось чистих аркушів, ніж списаних?

5. Олеся зібрала 9 каштанів, а Іринка у 5 разів більше, ніж Олеся. Скільки каштанів зібрали дівчатка разом?

6. Грибники знайшли 24 маслюки, білих грибів у 3 рази менше, а опеньків у 2 рази більше, ніж білих. Скільки всього грибів знайшли?

7. В ательє було 50м тканини. Зшили 8 однакових суконь, витрачаючи на кожну по 4м тканини. Скільки метрів тканини залишилось?

8. У їдальні було 80кг борошна. Протягом трьох днів витрачали по 9кг. Скільки кілограмів борошна залишилось у їдальні?

9. На стоянці заходилось 9 легкових автомобілів, 27 вантажівок, а автобусів у 6 разів менше, ніж легкових та вантажних автомобілів разом. Скільки всього машин було на автостоянці?

10. У першому акваріумі було 30 рибок, у другому у 6 разів менше, ніж у першому, а в третьому на 9 рибок більше, ніж у першому. Скільки рибок було у трьох акваріумах разом?

11. Собака важить 12кг, а кішка на 9кг менше. У скільки разів менше важить кішка, ніж собака?

12. 48 берез посадили у 8 рядів порівну. Скільки беріз у одному ряду? Скільки беріз у 5 таких рядах?

13. 28 стільців розставили за 7 столів порівну. Скільки стільців буде стояти за одним столом? Скільки стільців буде стояти за трьома такими столами?

14. У першому поїзді 30 вагонів, у другому на на 6 менше, ніж у першому, а у третьому у 3 рази менше, ніж у другому. Скільки вагонів у трьох поїздах разом?

15. У 4 однакових гірляндах 36 кульок. Скільки кульок у 7 таких гірляндах?

16. У 5 однакових рядах 45 ялинок. Скільки ялинок у 8 таких рядах?

17. У 5 коробках 30 олівців. Скільки потрібно таких коробок, щоб розкласти 36 олівців?

18. У 6 банках 42кг меду. Скільки потрібно таких банок, щоб розкласти 35кг меду?

19. За 5 однакових льодяників заплатили 10 грн. Скільки коштуватимуть 8 таких льодяників?

Склади рівняння й розв’яжи задачу:

20. Невідоме число зменшили на 12 й одержали 7. Знайди невідоме число.

21. Невідоме число збільшили на 12 й одержали 17. Знайди невідоме число.
Задачі за темою № 3

1. З 21м тканини зшили 7 пальт. Скільки метрів тканини потрібно для пошиття 9 таких пальт?

2. За 5 с автомат загортає 40 цукерок. Скільки цукерок автомат загорне за 9 с?

3. У 6 однакових пакетах вміщується 18кг круп. Скільки пакетів знадобиться, щоб розкласти 21кг круп?

4. Маса курки 2кг, гуски 6кг, а страуса у 9 разів більше, ніж курки й гуски разом. Яка маса усіх птахів разом?

5. Маса вовка 45кг, лисиці у 5 разів менше, ніж вовка, а а зайця на 6кг менше, ніж лисиці. Скільки всього важать вовк лисиця та заєць?

6. Перше число 36, а друге на 27 менше, ніж перше. У скільки разів перше число більше, ніж друге?

7. Перше число 7, а друге на 35 більше. У скільки разів перше число менше, ніж друге?

8. У Олега в колекції 9 монет. За літо він придбав у 3 рази монет більше, ніж у нього було. Скільки монет стало у Олега в колекції?

9. На дослідній ділянці виростили 48 гладіолусів, а хризантем у 6 разів менше. Скільки квітів виростили на ділянці?

10. У бідоні 36л молока, а у відрі у 6 разів менше. На скільки літрів більше молока у бідоні, ніж у відрі?

11. Батько приніс 24кг картоплі, а моркви у 8 разів менше, ніж картоплі. На скільки кілограмів менше приніс батько моркви, ніж картоплі?

12. У перший день учні підклеїли 30 книжок, у другий на 7 більше, ніж у перший, а у третій у 5 разів менше, ніж у перший день. Скільки книг учні підклеїли за 3 дні?

13. У господарки було 7кг моркви, картоплі на 28кг більше, ніж моркви, а капусти у 7 разів менше, ніж картоплі. Скільки всього кілограмів овочів було у господарки?

14. У спортивних змаганнях брали участь 36 волейболістів, а баскетболістів у 4 рази менше. На скільки менше було баскетболістів, ніж волейболістів?

15. У сховищі було 6 ящиків із цибулею, по 8кг у кожному, і 25кг цибулі у мішку. Скільки всього кілограмів цибулі було у сховищі?

16. У магазин привезли 4 ящики печива, по 7кг у кожному, і 3 ящики цукерок, по 8кг у кожному. Скільки всього кілограмів солодощів привели у магазин?

17. Удитячому садку протягом 3 днів витрачали по 9кг овочів щодня, а протягом 4 днів по 8кг. Скільки кілограмів овочів витратили за всі дні разом?

18. Невідоме число помножили на 7 і отримали 42. Знайди невідоме число.

19. Невідоме число зменшили у 6 разів і отримали 5.Знайди невідоме число.

20. Склади вираз для розв’язання задачі:

У першій книзі а сторінок, а у другій у 5 разів більше. Скільки сторінок у двох книгах?
Задачі за темою № 4

1. Купили 3 альбоми по 4 грн. За кожний, і 8 зошитів по 2 грн. за кожний. Скільки коштувала вся покупка?

2. У новому мікрорайоні збудовано 7 будинків по 8 поверхів у кожному, і 5 будинків по 9 поверхів у кожному. Скільки поверхів у всіх нових будинках?

3. У Катрусі було 56 копійок. Вона купила 6 олівців, по 9 копійок кожний. Скільки грошей залишилось у Катрусі?

4. У мами було 35 грн. Вона купила 2 шоколадки по 9 грн. кожна. Скільки грошей залишилось у мами?

5. Коли із ящика взяли 5 разів по 9 книг, у ньому залишилось ще 12. Скільки книг було у ящику?

6. Коли з бідона відібрали мед у 3 банки, по 6кг у кожну, залишилось ще 19кг. Скільки кілограмів меду було у бідоні спочатку?

7. На 24 гривні купили 4 однакових іграшки. Скільки таких іграшок можна купити на 48 грн.?

8. За 6 годин роботи ирактор витратив 42л бензину. На скільки годин роботи йому вистачить 56л палива?

9. Що важче й у скільки разів: 8 пакетів борошна по 3кг у кожному, чи 2 пакети цукру по 4кг у кожному?

10. 72 туриста розмістили у 8 великих наметах, а 35 туристів у 7 маленьких. На скільки більше туристів вміщується у один великий намет, ніж у один маленький?

11. У буфет привезли 8 ящиків груш по 9кг у кожному, і 4 ящики яблук по 7кг у кожному. На скільки більше кілограмів привезли груш, ніж яблук?

12. На стоянці було 15 вантажівок, а легкові автомобілі стояли у 4 ряди по 7 машин у кожному. Скільки всього машин було на стоянці?

13. В альбомі у Миколки 17 марок із зображенням тварин, а марки із зображенням літаків розміщені на 5 сторінках по 9 марок на кожній. Скільки всього марок в альбомі?

14. На 4 костюми витратили 26м тканини. Скільки метрів тканини знадобиться для пошиття 8 таких костюмів?

15. У 6 ящиках 54кг яблук. Скільки яблук вміститься у 9 таких ящиках?

16. У їдальні за 9 днів використали 54кг цукру, а борошна за цей же час – 81кг. На скільки більше кілограмів витрачали в день борошна, ніж цукру?

17. У 7 мішках 63кг горіхів, а у 3 пакетах 9кг. У скільки разів більше міститься горіхів у мішку, ніж у пакеті?

18. Довжина першої стрічки 27см, а друга на 18см коротша. У скільки разів перша стрічка довша за другу?

19. Чайник коштує 24 грн., а глечик у 4 рази дешевший. На скільки гривень чайник дорожчий за глечик?

20. Склади вираз для розв’язання задачі: довжина першого відрізка у см, а другого на 2см більше. У скільки разів перший відрізок коротший за другий?
Задачі за темою № 5

1. Для зміцнення схилів яру школярі висадили 9 саджанців дуба, сосни у 4 рази більше, ніж саджанців дуба, а липи на 18 більше, ніж саджанців дуба і сосни разом. Скільки саджанців липи посадили школярі?

2. Для озелення скверу висадили 32 кущі троянд, бузку на 16 кущів менше, ніж троянд, а жасмину у 8 разів менше, ніж троянд і бузку разом. Скільки всього кущів висадили?

3. У дитячому садку протягом 6 днів витрачали щодня по 9кг овочів і протягом 4 днів по 8кг щодня. Скільки кілограмів овочів витратили за всі дні разом?

4. У сховищі було 6 ящиків із цибулею по 8кг у кожному, і 4 ящики із картоплею по 9кг у кожному. На скільки більше кілограмів цибулі, ніж картоплі, було у сховищі?

5. До Новорічного свята учні третього класу виготовили 72 ліхтарики, а учні другого класу у 8 разів менше. На скільки більше ліхтариків виготовили учні третього класу, ніж другого?

6. У брата було 9 книжок, а у сестри на 18 книжок більше. У скільки разів більше було книжок у брата, ніж у сестри?

7. У квітковому магазині за один великий букет треба заплатити 9 грн., а за один маленький букет треба заплатити 5 грн. Скільки коштують разом 5 великих і 8 маленьких букетів?

8. Вартість 9 альбомів 81 грн., а 8 блокнотів 32 грн. На скільки гривень ціна альбому більше, ніж ціна блокноту?

9. У 9 однакових мотках 72м тасьми. Скільки таких мотків вийде із 40м тасьми?

10. У 5 коробках вміщується 45 олівців. Скільки знадобиться таких коробок, щоб розкласти в них 81 олівець?

11. Коли Петрик з’їв 8 вареників, у мисці залишилось у 5 разів більше вареників, ніж з’їв хлопчик. Скільки вареників було у мисці спочатку?

12. У кіоску продали 48 рогаликів, а залишилось у 8 разів менше, ніж продали Скільки рогаликів було у кіоску спочатку?

13. У автопарку 54 автомобілі. Шосту частину від цієї кількості становлять легкові автомобілі, а решта – вантажні. Скільки вантажних автомобілів у автопарку?

14. У книжці 72 сторінки. Леся прочитала восьму частину книжки. Скільки сторінок їй залишилось прочитати?

15. Після того, як Сашко протягом 7 днів читав по 8 сторінок к ожного дня, йому залишилось прочитати ще 18 сторінок. Скільки сторінок у книзі?

16. У мішку було 75кг борошна. 7 днів витрачали борошно порівну кожного дня, піля цього у мішку залишилось 12кг. По скільки кілограмів борошна в день витрачали протягом 7 днів?

17. У сувої було 60м тканини. Коли пошили кілька чоловічих костюмів, витративши на кожний по 5м, у сувої залишилось 20м. Скільки пошили костюмів?

18. У похід вирушили 8 учнів. На кожного взяли по 3 банки рибних консервів і по 4 банки м’ясних. Скільки всього банок консервів узяли в похід?

19. Софійка прочитала книжку за 5 днів. Протягом ттрьох днів вона читала по 7 сторінок щодня, а останні 2 дні – по 9 сторінок у день. Скільки сторінок у книжці?

20. Юрко розклеїв марки на 7 альбомних сторінок. На 3 сторінках він клеїв по 6 марок на кожну сторінку, а на 4 – по 8 марок на кожну сторінку. Скільки марок на 7 сторінках?
Задачі за темою № 6

1. У відрі стояло 60 гвоздик. Склали 4 букети, по 9 квіток у кожному. Скільки гвоздик залишилось у відрі?

2. У хлопчика було 100 рахівних паличок. Після того, як він склав 8 однакових багатокутників, у нього залишилось 36 паличок. Які багатокутники склав хлопчик?

3. Дівчинка склала із рахівних паличок 9 однакових багатокутників, після чого у неї ще залишилось 18 паличок. Які багатокутники склала дівчинка, якщо в неї було 72 палички?

4. Перший учень за одну хвилину може розв’язати 5 прикладів, а другий учень 4 приклади. Скільки прикладів розв’яжуть вони за 7 хвилин, якщо будуть працювати разом?

5. Із першої труби у басейн за одну хвилину наливається 17л води, а з другої труби за цей же час 13л. Скільки літрів води можна налити у басейн за 10 хвилин, якщо будуть відкриті обидві труби?

6. Майстер робить за годину 7 деталей, а його учень 2 таких деталі. Скільки годин їм треба працювати разом, щоб зробити 63 таких деталі?

7. Павлусь Обжоркін за одну хвилину може з’їсти 6 тістечок, а його молодша сестричка тільки 3 тістечка. За скільки хвилин Павлусь із сестричкою з’їдять 36 тістечок, якщо будуть їсти їх разом і ні з ким не поділяться?

8. У коморі було кілька ящиків лимонаду по 8 пляшок у кожному. Після того, як забрали 48 пляшок, їх залишилось 24. Скільки ящиків з лимонадом було в коморі?

9. 6кг бананів коштують 54 грн. скільки коштують 9кг бананів?

10. У магазин привезли кілька ящиків халви по 8кг у кожному. Після того, як продали 41кг халви, залишилось ще 15кг. Скільки ящиків халви завезли у магазин?

11. На прикрашання торту й тістечок кулінар затратив 35 хвилин. Скільки тістечок прикрасив кулінар, якщо на прикрашання торту він затратив15 хвилин, а на прикрашання кожного тістечка – 4 хвилини?

12. Столяр на виготовлення столу і 6 табуреток витратив 17 годин робочого часу. Скільки часу було затрачено на виготовлення одної табуретки, якщо для виготовлення столу потрібно було 5 годин?

13. Тарас виготовив 18 підставок для олівців, а Микола у 2 рази менше. Всі підставки хлоп’ята розставили на трьох поличках, порівну на кожну. Скільки підставок поставили на кожну поличку?

14. Оленка зрізала в теплиці 21 гвоздику, а Оксана на 3більше. Всі гвоздики дівчатка розділили на букети, по 5 у кожному. Скільки вийшло букетів?

15. Довжина прямокутника 12см, а ширина становить третю частину довжини. Побудуй такий прямокутник і знайди його периметр.

16. Довжина прямокутника 10см, а ширина становить п’яту частину довжини. Побудуй такий прямокутник і знайди його периметр.

17. Татові 36 років, а син у 3 рази молодший. На скільки років син молодший від батька?

18. Маса лебедя 9кг, а страуса у 8 разів більша. На скільки кілограмів страус важчий за лебедя?

19. У автопарку 54 автомобілі. Шосту частину становлять легкові автомобілі, а решта – вантажні. Скільки вантажних автомобілів у автопарку?

20. У під’їзді мешкають 81 чоловік. Дев’яту частину мешканців становлять діти. Скільки дорослих живе у під’їзді?
Задачі за темою № 7

1. Поштовий голуб повинен доставити донесення на відстань 130км. Він пролетів 20км. На скільки більше кілометрів голубу залишилось пролетіти, ніж він пролетів?

2. Юннати повинні були посадити 120 кущів троянд. Вони посадили 40. На скільки кущів менше юнати посадили троянд, ніж їм залишилось посадити?

3. Взуттєва фабрика виготовила 270 пар чоловічого взуття, жіночого на 130 пар більше, ніж чоловічого, а дитячого на 50 пар менше, ніж жіночого. Скільки всього пар взуття виготовила фабрика?

4. Легковий автомобіль проїхав 160км, вантажний на 240км більше, ніж легковий, а автобус на 70км менше, ніж вантажний автомобіль. Яку відстань подолали всі автомобілі разом?

5. Сума трьох чисел 700. Сума першого і другого 490, другого і третього 380. Знайди кожне число.

6. Сума трьох чисел 880. Сума першого і другого 570, другого і третього – 730. Знайди кожне число.

7. Три поросятка готувалися до дня народження. Вони надули 580 повітряних кульок. Зелених і жовтих було 280 штук, червоних і жовтих – 480. Скільки кульок кожного кольору підготували поросятка?

8. Гноми в лісі побудували три будиночки, витративши 750 цеглинок. На перший і другий будиночки вони витратили 450 цеглинок, на другий і третій – 550 цеглинок.. Скільки цеглинок було витрачено на кожний будиночок?

9. У трьох книжках 490 сторінок. У першій та другій разом 230 сторінок, у другій і третій - 400 сторінок. Скільки сторінок у кожній книзі окремо?

10. Свиня, баран і корова разом важать 320кг. Маса барана і свині разом складає 160кг, а барана і корови – 210кг. Знайдіть масу свині, барана і корови окремо.

11. У 8 однакових букетах 56 квіток. Скільки таких букетів можна скласти із 42 квіток?

12. У 8 однакових букетах 56 квіток. Скільки можна скласти букетів із 63 квіток, якщо у кожний класти на 2 квітки більше?

13. Маса 6 ящиків печива 36кг. Яка маса 9 ящиків цукерок, якщо маса одного ящика цукерок на 3кг більше, ніж маса ящика з печивом?

14. Робітник за 8 годин обробляє 72 деталі. Скільки деталей за той же час обробить учень, якщо за одну годину він обробляє на 6 деталей менше, ніж робітник?

15. За 6 м’ячів заплатили 30 грн. Скільки треба заплатити за 8 скакалок, якщо вартість однієї скакалки на 2 грн. менше, ніж вартість одного м’яча?

16. Для нагородження переможців конкурсу читців купили 8 наборів календариків по 6 грн. кожний, і 7 наборів листівок по 9 грн. кожний. На яку покупку витратили більше коштів і на скільки?

17. Для нагородження переможців олімпіади придбали 9 ручок по 4 грн. кожна, і 7 наборів олівців по 9 грн. кожний. За яку покупку заплатили більше і на скільки?

18. Із 3 ділянок зібрали 92 ящика моркви. З першої ділянки зібрали 9 ящиків, здругої ділянки у 4 рази більше, ніж з першої, а з третьої – решту. Скільки ящиків моркви зібрали з третьої ділянки??

19. У трьох рулонах було 87м тканини. У першому – 48м, у другому у 6 разів менше, ніж у першому. Скільки метрів тканини було у третьому рулоні?

20. Накресли 3 відрізки: перший довжиною 36мм, другий на 11мм довший, ніж перший, а третій у 6 разів коротший, ніж перший відрізок.
Задачі за темою № 8

1. Один трактор за 4 години витратив 24л пального. Другий трактор за одну годину витрачає пального на 2л більше, ніж перший. Скільки пального витратить другий трактор за 8 годин?

2. Учні 3 класу за 5 днів пофарбували 40 парт. Учні четвертого класу за 1 день фарбували на 1 парту більше, ніж учні третього. За скільки днів учні четвертого класу пофарбували 36 парт?

3. Перша бригада за 4 дні пошила 24 костюми. Друга бригада за день шила на 2 костюми більше, ніж перша. За скільки днів друга бригада пошиє 40 костюмів?

4. За 5 днів на заводі склали 45 телевізорів. Радіоприймачів за день складали на 3 менше, ніж телевізорів. Скільки радіоприймачів склали на заводі за 7 днів?

5. У саду зібрали 452кг яблук, що на 130кг більше, ніж груш. Скільки всього кілограм яблук та груш зібрали?

6. У перший контейнер завантажили 230 коробок світильників, що на 80 коробок менше, ніж у другий. Скільки коробок із світильниками у двох контейнерах?

7. У першому альбомі 350 марок. Це на 120 марок більше, ніж у другому альбомі. Скільки марок у двох альбомах?

8. У перший вагон завантажили 548кг пшениці, а у другий на 169кг менше. Скільки всього кілограмів пшениці завантажили?

9. У трьох пакетах 600 марок. У першому і другому 403 марки, а у другому і третьому 443. Скільки марок у кожному пакеті?

10. На трьох полицях стояло 580 книг. На першій і другій було 394 книги, на другій і третій 424. Скільки книг було на кожній полиці?

11. За черевики, костюм і пальто заплатили 950 грн. Черевики і костюм разом коштують 470 грн. а костюм і пальто – 830 грн. Скільки коштують костюм, черевики і пальто окремо?

12. У кафе було 100кг борошна. Коли декілька днів витрачали по 8кг, то залишилось 36кг. Скільки днів витрачали по 8кг борошна?

13. Заготовили 95л соку. Коли сік розлили у декілька балонів по 10 літрів у кожному, то залишилось ще 25л. Скільки було балонів?

14. Після того, як на берег ріки переправилось 4 човна по 7 туристів на кожному, на протилежному березі залишилось ще 17. Скільки всього було туристів?

15. Коли юннати посадили 6 рядів саджанців по 8 саджанців у кожному, то залишилось ще 24. Скільки саджанців повинні посадити юннати?

16. З першої ділянки зібрали 40 динь, а з другої у 5 разів менше. Всі дині розклали у ящики, по 8 динь у кожен. Скільки потрібно було ящиків?

17. У першому сувої було 8м тканини, а в другому у 4 рази більше. З цієї тканини пошили 5 однакових простирадл. Скільки метрів тканини пішло на 1простирадло?

18. В їдальні протягом 7 днів витрачали по 9кг цибулі щодня. Лишилося на 14кг більше, ніж витратили. Скільки кілограмів цибулі було в їдальні спочатку?

19. Накресли прямокутник, якщо його ширина 3см, а периметр 16см.

20. Накресли квадрат і прямокутник, периметр яких дорівнює 12см.

21. Довжина прямокутника 6см, а периметр 18см. Побудуй такий прямокутник.


Список використаної літератури:



  1. Богданович М. В. Математика: Підручн. для 3 кл. – К.: Освіта, 2005

  2. Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти: посібник для вчителів і методистів початкового навчання – К.: Богданова А. М., 2009.

  3. Савченко О. Я. Уміння вчитися як ключова компетентність загальної середньої освіти / О. Я Савченко // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К. І. С., 2005.

  4. Гін А. А. Прийоми педагогічної техніки: Посібник для вчителя. – Луганськ: СПД Рєзников В. С., 2006.

  5. Максимова Л. В. Дидактичний матеріал з математики. 1 – 4 класи. – 2 е вид., доп. – Харків: Ранок, 2001.




Схожі:

Уроках математики
Посібник містить методичні рекомендації щодо впровадження проектних технологій на уроках математики
Уроках математики
Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,...
Уроках математики вчителі математики
«Усі знання виростають з одного коріння — з навколишньої дійсності, а тому й повинні вивчатися у зв'язках»
Уроках математики
Робота містить теоретичні положення та рекомендації щодо використання таблиць та схем у процесі навчання молодших школярів математики....
Уроках математики? Що саме розвивається на заняттях з математики?...
Навіщо потрібно вивчати математику? Кожен відповідає по-своєму, всі вони праві, мотиви різні, цілі різні
Уроках математики 6 клас
Чи можна вважати правильним твердження “Десяткові дроби це певна група звичайних дробів”?
Уроках математики в 1 класі
Розробка вчителя початкових класів закладу «Загальноосвітня I-IIIст школа №11 Вінницької міської ради»
На уроках математики і фізики
Точка а називається точкою локального максимуму функції f(x), якщо для всіх х з деякого околу точки а виконується нерівність
Уроках математики в Украйнській гімназії з використанням технології...
Ами змістом навчальної дисципліни, зокрема математики, а й сформованість компетентності учня як загальної здатності особистості....
УРОКАХ МАТЕМАТИКИ. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мова йде про формування підприємницької компетентності учнів, яка у подальшому житті підвищить їхню конкурентоспроможність на ринку...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка