Урок 2 Тема уроку: Потужність. Одиниці потужності


Скачати 92.85 Kb.
Назва Урок 2 Тема уроку: Потужність. Одиниці потужності
Дата 02.11.2013
Розмір 92.85 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
8 клас . Розділ 3 «Робота і енергія»

Урок 2

Тема уроку: Потужність. Одиниці потужності.

Мета уроку:

  • створити умови для формування первинного уявлення про потужність;

  • познайомити учнів з потужністю як з новою фізичною величиною і з'ясувати її фізичний зміст

  • Показати необхідність введення потужності для характеристики швидкості виконання роботи

  • Ввести одиницю потужності



Базові поняття й терміни:
Обладнання: для роботи з електронною презентацією - екран, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Тип уроку: вивчення та первинне закріплення нових знань.

Міжпредметні зв’язки:

Очікувані результати.

Учні зможуть:

порівнювати потужності
виводити формули

розв’язувати задачі з використанням формул для роботи та для потужності

аналізувати, робити висновки

План уроку:

Час

Етап уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів.

1 хв.

1.Організаційний

Привітання, занурення в урок

Задають запитання по минулій темі, слухають відповіді

7 хв.

2. Етап перевірки готовності до уроку

Тестова перевірка знань, самоперевірка, бесіда Повідомлення мети, завдання уроку, плану уроку.

Виконання теста. Самооцінка. Задають запитання, відповідають на запитання.


5хв

3.Орієнтувально – мотиваційний етап.


Створення проблемної ситуації: виявлення явища, для опису якого необхідне введення нової фізичної величини. Введення в проблемну ситуацію учнів: знаходження нових ситуацій, що вимагають введення нової фізичної величини.



Відповідають на запитання вчителя. Усвідомлення проблеми та її вербальне вираження у вигляді навчального завдання.

8хв.

4. Вивчення нового матеріалу

Забезпечити засвоєння нових знань. Перегляд слайдів презентації.

Робота з підручником. Слухають розповідь учителя. Роблять короткі записи у зошитах.

20хв.

5. Закріплення знань

Перевірити первинне сприйняття і усвідомлення засвоєння нового матеріалу при розв’язуванні задач .

Розв’язують задачі і відповідають на питання учителя.
Виконують самостійну роботу.

4хв.

6. Рефлексивно-оціночний етап

Аналіз і оцінка успішності роботи на уроці.

Виділяють головне. Записують д/з § 46
вправа 46, (1, 4).



Основний зміст, структура уроку

  1. Організаційний етап

Привітання. З’ясування питань, які виникли при підготовці до уроку.

  1. Етап перевірки готовності до уроку

Мета: Повторення раніше вивченого матеріалу (тест із взаємоперевіркою і самооцінкою); відновлення у пам'яті поняття механічна робота, умова виконання механічної роботи, формул для розрахунку механічної роботи, підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу.

Тест по темі «Робота. Одиниці роботи »

Варіант I

1. Вкажіть, в якому з перерахованих випадків виконується механічна робота.

А. Вода тисне на стінку посудини.
Б. Хлопчик утримує відро з водою в руках.
В. Крапля води падає вниз.

2. Вкажіть одиниці вимірювання, які не є одиницями вимірювання роботи.

А. кДж.
Б. МДж.
В. Дж.

Г. Нм.
Д. Н.

3. Бочка заповнена водою. Користуючись відром, рівно половину води з бочки вичерпала дівчинка, частину води, що залишилася - хлопчик. Чи однакову роботу здійснили дівчинка і хлопчик?

А. Хлопчик виконав більшу роботу, ніж дівчинка.
Б. Дівчинка виконала більшу роботу, ніж хлопчик.
В. Однакову.

4. Визначте роботу, що виконується при підйомі вантажу вагою 4 Н на висоту 40 см.

А. 0,1 Дж.
Б. 10 Дж.
В. 1,6 Дж.
Г. 80 Дж.

5. Альпініст піднявся в горах на висоту 400 м. Визначте механічну роботу, виконану альпіністом при підйомі, якщо його маса разом зі спорядженням дорівнює 80 кг.

А. 32 кДж.
Б. 320 кДж.
В. 5 Дж.
Г. 0,2 Дж.
Тест по темі «Робота. Одиниці роботи » Варіант II

1. Вкажіть, в якому з перерахованих випадків виконується механічна робота.

А. Хлопчик піднімається вгору по сходах.
Б. На пружині висить тягар.
В. Людина тримає важкий мішок на плечах.

2. Для обчислення роботи треба силу ...

А. помножити на площу.
Б. розділити на площу.
В. помножити на шлях.
Г. розділити на шлях.

3. По похилому жолобу скочуються дерев'яна і сталева кульки однакового об’єму. Чи однакова робота виконується силою тяжіння при скачуванні кожної з цих куль?

А. При скачуванні дерев'яної кулі виконується більша робота.
Б. При скачуванні сталевої кулі виконується більша робота.
В. Однакова.

4. Обчисліть роботу, виконану силою 0,02 кН, якщо відстань, пройдена тілом за напрямом дії цієї сили, дорівнює 20 м.

А. 0,4 Дж.
Б. 10 Дж.
В. 20 Дж.
Г. 400 Дж.

5. За допомогою підйомного крана підняли вантаж масою 500 кг на висоту 10 м. Яка при цьому виконана робота?

А. 0,02 Дж.
Б. 50 Дж.
В. 5 кДж.
Г. 50 кДж.

Взаємоперевірка і самооцінка. Обговорення питань:

Питання №1: Чому в інших випадках робота не виконується? Яка умова не виконується?
Питання №2: Як співвідносяться одиниці вимірювання роботи між собою? Яка з них найбільша, найменша? Як обчислити роботу?
Питання №3 Чому робота неоднакова?
Питання №4 Як знайти роботу, що здійснюються для підйому вантажу?

Питання №5 Як знайти силу, необхідну для підйому вантажу?

3.Орієнтувально – мотиваційний етап.

Мета: сконцентрувати увагу учнів на проблемі; розвивати пізнавальний інтерес, формувати внутрішню мотивацію до навчання
Розгляньте малюнки і дайте відповіді на питання (слайд ):

1) Чи однакову роботу виконають людина і екскаватор при ритті траншеї, якщо ширина, глибина і довжина траншей однакові? Чи є відмінності у виконаній роботі?

2)Чи однакову роботу виконають кінь і трактор при оранці ділянки, якщо ширина і довжина ділянок однакові? Чи є відмінності у виконаній роботі?

3) Інтерактивна вправа: мікрофон.

На попередньому уроці вивчалась тема „Робота. Одиниці вимірювання роботи”, для перевірки якості засвоєння поняття роботи і залежності її від певних величин, ми проведемо такий експеримент. Потрібно вичерпати воду з однієї посудини і перенести її до іншої, причому намагатися не розливати. Два учні по бажанню переносять воду, набираючи її маленьким черпачком з одного стакана в інший. Один учень переніс половину, а потім інший другу половину.

Після виконання завдання вчитель запитує учнів класу: „Чи однакову роботу виконали обидва учні?”. Кожен висловлює свою думку, беручи в руки уявний мікрофон.



Щоб характеризувати швидкість виконання роботи в техніці використовують фізичну величину - потужність.

Сформулюйте завдання уроку. [З'ясувати: що таке потужність?]

Запишіть у зошитах число і тему уроку



  1. Етап вивчення нового матеріалу

Мета: познайомити учнів з потужністю як з новою фізичною величиною, з'ясувати її фізичний зміст , показати необхідність введення потужності для характеристики швидкості виконання роботи

1) Складемо план вирішення поставленої навчальної задачі.

Що ми хочемо знати про потужність як про фізичну величину? [Визначення, формула, одиниці виміру, способи вимірювання]

2) Як ми можемо отримати відповідь на поставлені питання? [Прочитати в підручнику, обговорити в класі]

3)Завдання: прочитайте текст підручника, підготуйтеся розповісти про потужність як про фізичну величину.

4) Дайте визначення потужності як фізичної величини.

- Який буквою позначається потужність?
- Прочитайте формулу потужності.
- Як називається одиниця потужності?

- На честь кого названа ця одиниця?

- Які ще одиниці потужності використовують у техніці?

- Яка з них найменша, а яка найбільша?
5) Учні оформляють план- конспект уроку(спочатку на слайд, далі у зошитах)

Зверніть увагу на екран. Ви бачите два автомобілі (слайд ).

- Чи однакову швидкість можуть розвинути ці автомобілі на одній і тій же трасі за однаковий час?

- Від чого залежить швидкість їх руху?

Встановимо точну залежність між потужністю і швидкістю.

; ; ; ; ;

Під час рівномірного руху автомобіля двигун виконує роботу, долаючи силу опору, тобто розвиває певну силу тяги.

При F = const, якщо N >, то υ >

Таким чином, при однакових силах опору, швидкість буде більше у того автомобіля, у якого потужність двигуна більше.
Розглянемо випадок, коли N = const

В автомобілях та інших транспортних засобах існує коробка передач, за допомогою якої можна зменшуючи швидкість збільшувати силу тяги, і навпаки, зменшуючи силу тяги збільшувати швидкість.
Наведіть приклади, коли при русі необхідно збільшити силу тяги. Як при цьому змінюється швидкість?

Якщо F >, то υ <, якщо F <, то υ >

Яким чином конструктори домагаються зменшення сили опору?

5. Етап закріплення знань

V. Етап первинного закріпления знань

Мета: узагальнити засвоєні знання

1.     Чи завжди є сталою швидкість виконання роботи?

2.     Назвіть кратні та частинні одиниці потужності.

3.     Чому потужність пов’язана зі швидкістю руху?

4.     Що необхідно знати, щоб визначити виконану роботу, не вимірюючи шляху?

VI. Рефлексивно-оціночний етап

Мета: отримати зворотній зв'язок щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів упродовж уроку

VІІ. Підсумки уроку

Мета:підвести підсумки уроку; здійснити оцінювання діяльності учнів згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень

VIII. Домашнє завдання

§ , впр. – письмово

Схожі:

Лекція : «Вплив випромінювань РЕЗ на формування електромагнітної обстановки»
Згідно Регламенту радіозв'язку розрізняють пікову імпульсну, середню потужності та потужність несучої. Для забезпечення ЕМС потужність,...
Виробнича потужність підприємства
Вибір виробничого процесу, як визначальний чинник формування та планування виробничої потужності підприємства
Щодо рішення сесії міської ради «Про затвердження нормативів для...
Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Шполянська міська рада оприлюднює проект...
РОЗДІЛ 9 ВИМІРЮВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ПОТУЖНОСТІ І ШУМОВИХ ПАРАМЕТРІВ РАДІОЕЛЕКТРОННИХ ПРИСТРОЇВ
При оцінці енергії, споживаної електричним колом від джерела, потужність є визначальною енергетичною величиною
Урок №1. Тема уроку: Їжа. Продукти харчування
Практична: повторити вивчені у попередніх класах назви продуктів та ввести нові лексичні одиниці до теми, формувати навички читання...
Урок 24/19. Дата 14. 12. 2012 Тема : Лабораторна робота №8 «Вимірювання...
Тема: Лабораторна робота №8 «Вимірювання потужності споживача електричного струму»
Урок Тема. Учень про себе
Навчальна: Навчити учнів послідовно складати розповідь про себе, повторити вивчені мовні одиниці та вміти оперувати ними в мовленні,...
Урок подорож. Фізика як природнича наука. Фізичні тіла і фізичні...
Урок. Методи досліджень фізичних явищ. Спостереження та експеримент. Фізичні величини та їх одиниці вимірювання. Л. Р.№1«Фізичний...
Урок математики
Тема: Засвоєння таблиці множення числа Розв’язання задач на зведення до одиниці
Лекція №7 : “Атенюатори”
Атенюатором називається пристрій, призначене для ослаблення потужності, що надходить від джерела коливань. Основною характеристикою...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка