УРОК №31 Тема. Ознаки рівнобедреного трикутника


Скачати 41.14 Kb.
Назва УРОК №31 Тема. Ознаки рівнобедреного трикутника
Дата 28.10.2013
Розмір 41.14 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Тема 2. Трикутники

УРОК № 31

Тема. Ознаки рівнобедреного трикутника

Мета: домогтися свідомого розуміння учнями змісту теоре­ми 12, що виражає одну з ознак рівнобедреного трикут­ника і наслідок з неї, сформувати вміння відтворювати зміст названих тверджень, використовувати ці тверд­ження при розв'язуванні задач на доведення.

Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь.

Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя.

Хід уроку

І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання

Для перевірки якості засвоєних на попередніх двох уроках знань і вмінь можна на етапі перевірки домашнього завдання провести математичний диктант № 9.

Математичний диктант № 9

Варіант 1

  1. У трикутнику СОЕ сторони CO і ОЕ рівні. Як назива­ються: трикутник, сторони CO і ОЕ, сторона СЕ?

  2. Як можна назвати рівнобедрений трикутник, у якого основа дорівнює бічній стороні?

  3. У рівнобедреному трикутнику одна сторона дорівнює 3 м, а друга 8 м. Чому може дорівнювати третя сторона?

  4. У трикутнику КОМ сторони КО, ОМ і KM дорівнюють відповідно 5 см, 6 см і 5 см. Які кути в цьому трикут­нику рівні?

  5. У рівнобедреному трикутнику проведено відрізок, що з'єднує вершину з точкою на основі, але він не є медіа­ною. Чи може цей відрізок бути бісектрисою?

  6. Чи може кут при основі рівнобедреного трикутника бути тупим? Відповідь обґрунтуйте.

Варіант 2

  1. У трикутнику ABC сторони АВ і АС рівні. Як нази­ваються: трикутник ABC, сторони АВ і АС, сторона ВС?

  2. Чи можна вважати будь-який рівносторонній трикутник рівнобедреним?

  3. У рівнобедреному трикутнику дві сторони дорівнюють відповідно 5 см і 12 см. Чи може третя сторона бути основою?

  4. У трикутнику ABC сторони АВ, ВС і АС дорівнюють від­повідно 6 м, 7 м і 70 дм. Які кути в цьому трикутнику рівні?

  5. У рівнобедреному трикутнику вершину з'єднано з точкою на основі відрізком, який не є висотою. Чи може цей відрізок бути бісектрисою?

  6. Чи може кут при основі рівнобедреного трикутника бути прямим? Відповідь обґрунтуйте.


III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Для створення умов позитивної мотивації навчальної діяльності учнів учитель може звернутись до набутих учнями раніше знань про геометрію та про будову шкільного курсу геометрії — геометрична фігура вивчається з трьох точок зору: означення, властивості та ознаки (пригадаймо поняття паралельних прямих, рівність трикутників тощо). На цих за­садах учитель будує бесіду з учнями; результатом цієї бесіди має бути розуміння учнями того факту, що набуті відомості про рівнобедрений трикутник не є повними, а з усвідомлення цього факту цілком логічно випливає необхідність заповнен­ня прогалин у знаннях учнів, а саме необхідність вивчення ознак рівнобедреного трикутника. Це твердження і є основою цілевизначення.
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Усні вправи

  1. Назвіть рівні трикутники на рис. 94, обґрунтувавши їх рівність.







Рис. 94

  1. Назвіть усі пари рівних відповідних сторін, кутів три­кутників на рис. 94.


V. Засвоєння нових знань

План вивчення нового матеріалу

  1. Формулювання та доведення ознаки рівнобедреного три­кутника.

  2. Наслідок з теореми 12.

  3. Ознака рівностороннього трикутника.

Методичний коментар

Формулювання ознаки рівнобедреного трикутника, яке подається в новому підручнику, не відрізняється від тради­ційного, але доведення цієї ознаки, так само, як і властивості рівнобедреного трикутника, ґрунтується на доведенні рівності трикутників, що полегшує його сприйняття учнями. Наслідок з теореми 12, наведений у підручнику, досі в цій темі окремо не розглядався. Також учителеві слід звернути увагу на те, що ознака рівностороннього трикутника винесена в опорну задачу № 391.

Насамкінець, можна ще раз нагадати дітям про поняття прямої теореми і оберненої теореми і зв'язок цих понять з по­няттями властивості і ознаки геометричної фігури або з відно­шеннями між фігурами.
VI. Первинне усвідомлення навчального матеріалу

Усні вправи

  1. Який трикутник (рис. 95) є рівнобедреним? рівностороннім? Назвіть основу, бічні сторони рівнобедрених трикутників.



Рис. 95

  1. За даними рис. 96 доведіть, що трикутник ABC рівнобедрений, і назвіть його бічні сторони.



Рис. 96

VII. Вироблення вмінь

Письмові вправи

Задачі, що мають бути розв'язані на уроці, можна умовно поділити на такі групи.

  1. Опорні задачі № 396 і № 397 — додаткові ознаки рівнобедреного трикутника.

  2. Задача № 405.

  3. Задача № 2 (б), 3 (б), с. 128 (за готовими рисунками).

Методичний коментар

Основні вміння, що мають бути вироблені на цьому уроці — здійснювати обґрунтовані міркування, тобто вміти доводити певні геометричні твердження, а також уміти застосовувати доведені твердження при розв'язуванні нових задач.
VIII. Підсумки уроку

  1. У трикутнику КМР кути К і Р рівні. Назвіть рівні сторони трикутника.

  2. У трикутнику ABC сторони, прилеглі до кута В, рівні, і кути, прилеглі до сторони АВ, також рівні. Визначте вид трикутника.


IX. Домашнє завдання

  1. § 13 — повторити означення і властивості рівнобедреного трикутника, вивчити формулювання і доведення ознак рівнобедреного та рівностороннього трикутників.

  2. Письмово: № 399, 400, 401.

  3. На повторення: № 2 (а, б), с. 100 (задачі за готовими рисунками).



Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 31

Схожі:

Тема: Рівність трикутників
«Рівність трикутників»; формувати вміння та навички до розв’язування задач;закріпити вміння учнів розв’язувати задачі з використанням...
УРОК №30 Тема. Властивості рівнобедреного трикутника
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таб­лиця №14 «Рівнобедрений трикутник»
7 клас Геометрія. ІІ семестр
Висота, бісектриса і медіана трикутника. Властивість медіани рівнобедреного трикутника
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників
«Трикутники» (озна­чення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,...
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника
...
Урок №47 Тема. Площа трикутника
...
Урок №37 Тема. Застосування подібності: властивість бісектриси трикутника
Мета: домогтися засвоєння учнями змісту теореми, що виражає властивість бісектриси трикутника та її доведення. Формувати вміння
УРОК №20 Тема уроку
Мета уроку: закріпити знання теореми про середню лінію трикутника; формувати вміння учнів застосовувати властивості середньої лінії...
УРОК №29 Тема уроку
Мета уроку: формувати вміння учнів використовувати під час розв'язування задач означення подібних трикутників, ознаки подібності...
Урок №24 Тема. Медіана, бісектриса і висота трикутника
Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського при­ладдя; таблиця «Медіана, висота, бісектриса трикутника»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка