Урок Тема: Генетичний зв’


Скачати 69.38 Kb.
Назва Урок Тема: Генетичний зв’
Дата 23.10.2013
Розмір 69.38 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок

Тема: Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук

Мета: Узагальнити й систематизувати знання про склад, класифікацію, хімічні властивості різних класів неорганічних сполук, типи хімічних реакцій; дати поняття про генетичний зв’язок; навчити виконувати завдання зі складання рівнянь реакцій за схемою, а також складати схеми перетворень речовин, практично одержувати нові речовини; удосконалювати вміння у написанні формул речовин і хімічних рівнянь, розстановці коефіцієнтів; показати практичне значення знань про взаємозв’язок речовин для одержання нових сполук і матеріалів; формувати вміння спілкуватися в групі, співпереживати один за одного, почуття прекрасного.

Тип уроку: узагальнення і систематизації

Матеріали і обладнання: ПС; таблиці розчинності неорганічних сполук; варіанти завдань для самостійної роботи; реактиви: розчин сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, магній оксид, кальцій оксид; індикатори, сухе пальне, пробіркотримач, штатив з пробірками.
Хід уроку

І. Організаційний етап.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

У початкових класах усі ми з вами створювали своє родове дерево, де вказували імена прадідів і прабабусь, потім дідусів і бабусь, наших батьків, далі свої імена, імена майбутніх дітей, внуків, правнуків. Тобто отримували генеалогічне дерево; відшукували ту ниточку, що зв’язувала всіх наших пращурів і нащадків єдиною особливістю чи властивістю. І сьогодні наше завдання – знайти взаємозв’язок між простими і складними речовинами, між оксидами, основами, солями, кислотами; скласти схему перетворень, яка буде відображати цей взаємозв’язок. Згадаємо закон вічності матерії «Жоден вид матерії не може утворитися з нічого й не може перетворитися на ніщо».
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Темою уроку є «Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук».

Епіграфом до уроку будуть слова Роберта Вудворта, лауреата Нобелівської премії «Своїми знаннями я зобов’язаний тільки самому собі. Я сам себе навчив хімії».

Якщо ви будете прислухатись до слів видатних людей, то самі станете видатними.

Завдання уроку (на екран, в опорних конспектах):

  • повторити назви основних класів неорганічних сполук;

  • виконати вправи на складання формул оксидів, кислот, основ, солей;

  • написати рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості оксидів, кислот, основ, солей;

  • провести експеримент з одержання речовин та перетворення їх на інші сполуки;

  • скласти рівняння реакцій за схемою перетворень та на основі проведених реакцій скласти схему перетворень сполук;

Учням по черзі пропонуються назвати своє ім’я, і записувати до «дерева мудрості» свої пропозиції після оголошення теми, завдань уроку, що дізнаються на уроці, що очікують після сьогоднішнього уроку.


Формулюють загальноприйняті правила поведінки на уроці

  • не перебивати один одного,

  • допомагати,

  • поважати думку інших,

  • слухати,

  • кожна думка має право на існування,

  • не критикувати,

  • бути активним.


ІV. Узагальнення окремих фактів і явищ.

Для роботи на уроці ви об’єдналися в 2 групи. Кожна група обирає собі консультанта, який буде керувати роботою групи і дослідника, який проводитиме експерименти. За результатами Вашої роботи буде встановлено оцінки в журнал.
Прийом «Хімічний диктант»

  1. магній хлорид

  2. калій гідроксид

  3. бромідна кислота

  4. барій хлорид

  5. калій карбонат

  6. ферум (ІІІ) оксид

  7. цинк оксид

  8. купрум сульфат

  9. барій гідроксид

  10. нітратна кислота

  11. карбон (ІV) оксид

  12. натрійгідрогенкарбонат


Завдання.

Обмінятися картками в групі

Правильні результати на екран

Самоперевірка

Визначити найвищий бал. Відзначити учня.
Завдання для І групи.

  • Вибрати формули речовин під непарними номерами. Виписати в стовпчик. Класифікувати. Назвати їх.


Завдання для групи ІІ:

  • Вибрати формули речовин під парними номерами. Виписати в стовпчик. Класифікувати. Назвати їх.


(Правильно вибрані речовини на екран (дошці).

І група













ІІ група















Завдання: передбачити, які з наведених вище речовин будуть взаємодіяти між собою, записати відповідні рівняння реакцій, указати умови перебігу реакцій.
Можливі варіанти відповідей

І група

1.

2.

3.

4.

5.

6.
ІІ група

1.

2.

3.

4.

5.

6.
Завдання. Метод «Взаємоопитування»

Учням першої групи задати питання (2) учням другої групи і навпаки, по написаним рівнянням реакції.
І група.

1. До якого типу реакцій належить реакція №6? Дати визначення.

2. Яку хімічну властивість оксидів описує реакція №5. до якого типу належить ця реакція?
ІІ група.

  1. Який тип реакції №5? Назвати утворені речовини?

  2. Яку хімічну властивість солей описує реакція №6?


V. Узагальнення понять і засвоєння відповідної системи знань.

Учитель роздає картки завдання з поетапним описанням експерименту.
Завдання: здійснити реакції, які описані в путівнику, записати спостереження – ознаки перебігу, і відобразити їх за допомогою рівнянь хімічних реакцій.
Учитель попереджає про необхідність дотримання правил техніки безпеки під час роботи з лугами, кислотами, під час нагрівання речовин.

Дослідники в білих халатах виконують досліди, а учні навпроти записують спостереження та рівняння хімічних реакцій у свій путівник.
І група Експеримент


ІІ група Експеримент


Завдання: Після завершення роботи учні записують рівняння проведених реакцій на дошці, вказуючи ознаки.

VІ. Систематизація головних теоретичних положень і провідних ідей теми.

Завдання. Знайдіть у своїх рівняннях реакцій, щось спільне, те, що є в усіх рівняннях (Учні дають відповіді). Так це сполуки, які містять один і той же елемент. Запишіть ці сполуки у рядок




Цілком логічно буде поставити між цими сполуками стрілки, які будуть вказувати на те, що з одних речовин ми утворили інші. Ми записали ряд одержання речовин і перетворили їх на інші сполуки. Такий ряд називають генетичним.

Спробуйте сформулювати визначення, що називають генетичним рядом? (учні формулюють).

А тепер зверніться до підручника. § 22 (стор.101-104)
Є генетичний ряд металу:


А є генетичний ряд неметалу


Ви за рівнянням (реакцій) перетворень складали генетичний ряд металу, а тепер виконаємо завдання навпаки: запишемо генетичний ряд неметалу і здійснимо перетворення за схемою.


Для закріплення знань ви опрацюєте схему в себе в групах.
І група з Al (на екран)


ІІ група з Zn (на екран)


Ми розглянули генетичні ряди лінійної будови. Проте різноманітність речовин та їх властивостей дає змогу будувати розгалужені генетичні ряди.

Завдання. Опрацювати схему в підручнику стор.104.

І група приклад 1.

ІІ група приклад 2.

(можна просто коментувати перетворення. Виправляти помилки учні І групи в учнів ІІ групи і навпаки).

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

Виставлення оцінок. Коментування кожної оцінки.Рефлексія.

  • Чи змінилися ваші уявлення про речовини та їх перетворення;

  • Що найбільш цікавим було на уроці?

  • Що в цій темі вам дається найважче?


Як на вашу думку: Чи виконали ми сьогодні поставлені завдання і які саме?

(Учні коментують завдання уроку і чи досягли їх). Роблять висновки.
Висновки:

  1. Між класами речовин існує генетичний зв’язок, що ґрунтується на одержанні одних речовин з інших;

  2. В основі генетичних зв’язків лежить перехід хімічних елементів з одних речовин в інші;

  3. Одну й ту саму речовину можна отримати кількома способами;

  4. генетичні зв’язки між класами речовин, є ще одним підтвердженням основних законів природи.


VІІІ. Повідомлення домашнього завдання.

§22 (стор.101-104). Впр.1-4 (стор.105)

Тренувальні вправи з опорного конспекту.

Рівняння реакцій до розгалужених схем в підручнику.
Нагадати учням, зробити записи в журналі «Допоможіть мені».

До наступного уроку.





Схожі:

ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети
НАВЧАЛЬНА : перевірити вміння учнів встановлювати генетичний зв’язок між класами
Молекулярно-генетичний і клітинний рівні організації життя
В м’язовій тканині відбувається інтенсивний аэробний процес накопичення енергії у вигляді макроергічних зв’язків АТФ. Цей процес...
Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
Зміст проблеми, її актуальність і перспективність
Виховання – вічна проблема. Відколи існує людство, відтоді й дбає про продовження роду, своє потомство. Від батьків передається генетичний...
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка