Тема уроку: Абсолютна і відносна адресація комірок


Скачати 99.25 Kb.
Назва Тема уроку: Абсолютна і відносна адресація комірок
Дата 10.07.2013
Розмір 99.25 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Олексишин А.М.

Тема уроку: Абсолютна і відносна адресація комірок


Тип уроку: освоєння і закріплення нового матеріалу.

Метод навчання: проблемний.

Тип уроку: освоєння і закріплення нового матеріалу.

Вид уроку: урок з теоретичною і практичною частиною (самостійна робота).

Метод навчення: проблемний.

Цілі уроку: познайомити учнів з поняттям абсолютної і змішаних адресацій, розвивати уміння і навики роботи з джерелом інформації, логічне мислення, розвивати уявлення про ЕТ як інструмент для вирішення завдань з різних сфер людської діяльності.

ТЗН: проектор, ПК, Microsoft Excel.

Устаткування: презентація 12слайдов (середовище POWER POINT), роздатковий матеріал: теоретичний матеріал для сприйняття нової теми і домашнє завдання, завдання для самостійної роботи: “Путівки”, “Таблиця множення”.

При вирішенні деяких завдань за допомогою електронних таблиць виявляється необхідним відмінити дію відносної адресації для того, щоб при перенесенні формули адреса комірки не змінювалася.  В такому разі застосовується прийом, який називається заморожуванням адреси. Знайомство учнів з даним прийомом доцільно проводити після вивчення поняття “Відносна адресація”.

План уроку

 


Частини -  блоки уроку


Технічна підтримка, роздавальний матеріал


Часова реалізація


1

Організаційний момент: вітання


 


1хвилина


2

Фронтальний опит.


Слайд 1 - 4


5 хвилин


3

Створення проблемної ситуації. Постановка завдання “Путівки”. Аналіз рішення задачі.


Слайд 5


5 хвилин


4

Робота з джерелом інформації


Роздавальний матеріал


3 хвилини


5

Рішення задачі “Путівки”


Слайд 6


3 хвилини


6

Формулювання теми уроку і систематизація отриманих знань.


Слайд 7 - 9


5 хвилин


7

Закріплення отриманих знань.


Слайд 10


5 хвилин


8

Рішення задачі “Таблиця множення”


Слайд 11


10 хвилин


9

Домашнє завдання.


Роздатковий матеріал.


3 хвилини


10

Рефлексія. Підсумок уроку.


Слайд 12


5хвилин


Всього:


45 хвилин


Завдання уроку:

Провести підготовку до введення поняття “Абсолютна і змішані адресація”.

Навчити використовувати отримані знання при вирішенні завдань.

Розвивати логічне мислення.

Хід уроку

Презентація

1. Вітання.

2. Фронтальний опит.

Завдання 1 (слайд 1).

На екрані по клацанню миші з'являється текст: “ Виключи зайве слово:” і чотири слова: текст, малюнок, число, формула. Отримавши правильну відповідь, вчитель, використовуючи ефекти анімації, видаляє слово “малюнок” і виводить на екран коментар “основні інформаційні об'єкти”.

Завдання 2 (слайд 2).

Який вигляд матиме у комірці С2 формула для знаходження відстані?

На екрані з'являється текст-завдання, фрагмент електронної таблиці і чотири варіанти відповідей. Вірна відповідь переміщається у комірку С2. (Всі дії анімовані, змінюються по клацанню миші).

Завдання 3 (слайд 3).

У комірці D2 записана формула: =A2*(B2+C2). Її скопіювали у комірку D3. Яке значення буде виведено у комірці D3?

На екрані з'являється текст-завдання, фрагмент електронної таблиці і чотири варіанти відповідей. Вірна відповідь переміщається у комірку D3. (Всі дії анімовані, змінюються по клацанню миші).

Завдання 4 (слайд 4).

Сформулюйте визначення відносної адресації.

На екрані з'являється текст -  завдання. Отримавши правильну відповідь, вчитель, використовуючи ефекти анімації, виводить на екран фрагмент електронної таблиці і демонструє зміну відносної адресації при копіюванні по горизонталі і по вертикалі, потім з'являється текст визначення.

Створення проблемної ситуації. Постановка завдання “Путівки”.

На демонстраційному екрані представлена таблиця для розрахунків вартості туристичних путівок в гривнях за ціною, вказаною в доларах, і по курсу долара (слайд 5).

Вчитель пропонує знайти на робочому столі документ “Путівки” і вирішити завдання самостійно і використовуючи кнопку “Виконати”, яка відкриває аналогічний документ. Як правило вірну відповідь учні отримати не можуть, оскільки по аналогії з попередніми завданнями у комірці С3 заносять формулу =В3*В1, а потім її скопіюють в останні комірки. Вчитель повторює дії учнів на своєму комп'ютері. Переглядаючи скопійовані формули в режимі перевірки формул, учні звертають увагу, що лише одна адресація повинна змінюватися, друга ж повинна залишатися без зміни. Як цього добитися?

4. Вчитель роздає учням теоретичний матеріал.

В деяких випадках виявляється необхідним відмінити дію відносної адресації для того, щоб при копіюванні формули адреса комірки не змінювалася.  Цей процес називають заморожуванням. Для цього перед ім'ям стовпця і номером рядка встановлюється значок $. Наприклад: $С$2. Можливе поєднання абсолютної і відносної адресації. Змішана адресація закріплює адресу комірки по одному параметру і змінює її по іншому. Наприклад: $В2 або B$3. Закріплювана частина позначається значком $, а інша частина без значка . Для автоматичної зміни вигляду адресації необхідно використовувати клавішу F4.

5. Вивчивши теоретичний матеріал, учні вирішують задачу заново. Вчитель контролює роботу учнів і потім демонструє результат в режимі перевірки формул (Слайд 6).

6. Формулювання теми уроку і систематизація отриманих знань.

Учні відкривають робочі зошити, записують дату. Вчитель просить їх сформулювати тему уроку, виходячи з отриманих знань.(Слайд 7) Потім формулюють визначення абсолютної адресації (може допомогти визначення адресації відносної). На екрані з'являється текст -  завдання.(Слайд 8) Отримавши правильну відповідь, вчитель, використовуючи ефекти анімації, виводить на екран фрагмент електронної таблиці і демонструє дію абсолютної адресації при копіюванні по горизонталі і по вертикалі, потім з'являється текст визначення. Учні записують дане визначення в зошит.

Проглянувши дії при копіюванні змішаних адресацій, учні формулюють визначення і записують в зошит. (Слайд 9)

7. Закріплення отриманих знань. (Слайд 10)

У комірці D2 записана формула: =A2*($B$2+C2). Її скопіювали у комірку D3. Який вигляд матиме формула у комірці D3?

На екрані з'являється текст -  завдання, фрагмент електронної таблиці і три варіанти відповідей. Вірна відповідь переміщається у комірку D3. (Всі дії анімовані, змінюються по клацанню миші).

8. Рішення задачі “Таблиця множення”. (Слайд 11)

Вчитель пропонує знайти на робочому столі документ “Таблиця множення” і вирішити завдання самостійно і використовуючи кнопку “Виконати”, яка відкриває аналогічний документ. Вчитель контролює роботу учнів. Рішення можуть бути різними: використання у формулі абсолютної і відносної адресації =B2*$A$3 або =$B$2*A3 дозволить автоматизувати процес заповнення таблиці множення при копіюванні лише по вертикалі (у першому випадку) або лише по горизонталі (у другому випадку). Для заповнення комірок, що залишилися, буде потрібно додаткове введення відповідних формул з подальшим копіюванням. Слід звернути увагу учням, що рациональніше ввести у комірку В3 формулу =B$2*$A3 і скопіювати на весь діапазон комірок.

9. Домашнє завдання. Вчитель коментуючи роздає учням листки з домашнім завданням.

Варіант №1.

1. У комірці B2 записана формула =$D$1 - 3 (значення у комірці умовно не показане):

 


A


B


C


D


E


1

10

6

5

3

 


2

6

 


12

4

 


3

 


14

2

5

 


4

 


 


 


 


 


5

 


 


 


 


 


Її скопіювали у комірку A3. Яке значення буде виведено у комірці A3?

2. У комірку H10 записана формула =C$5*F5. Її скопіювали у комірку E7. Який вигляд матиме формула у комірці E7?

Варіант №2.

1. У комірку B2 записана формула =$А$1+100 (значення у комірці умовно не показане):

 


A


B


C


D


E


1

 


 


 


 


 


2

7

 


1

 


 


3

5

11

2

 


 


4

15

21

3

 


 


5

3

15

 


 


 


Її скопіювали у комірку С4. Яке значення буде виведено у комірці С4?

2. У комірку D5 записана формула =$D4+C4. Її скопіювали у комірку F7. Який вигляд матиме формула у комірці F7?

10. Рефлексія.

Про які можливості електронних таблиць ви сьогодні взнали?

Підсумок уроку. Підводиться підсумок уроку, оцінюється робота учнів на уроці

(Слайд12) Побажання.

Якщо обчислень багато, а часу мало, то довіртеся електронним таблицям.

Доцільність використання медіапродукту на занятті:

  1. зменшення часу подачі матеріалу

  2. збільшення кількості пропонованої інформації

  3. підвищення ефективності засвоєння учбового матеріалу за рахунок одночасного викладу і демонстрації фрагментів.

Схожі:

УРОКУ Тема: Форматування комірок
Мета: навчити учнів здійснювати форматування комірок та діапазонів комірок в Excel
Тема: Форматування комірок та діапазонів комірок Мета уроку
...
УРОКУ Тема: Форматування комірок та діапазонів комірок

Абсолютна і відносна концентрація
Конкурентні переваги кластерів як об’єднань підприємств взаємопов'язаних галузей
Безпека життєдіяльності – як поняття. Безпека абсолютна й відносна....
Сучасна людина живе у світі небезпек – природних, технічних, антропогенних, екологічних та ін
Урок №1 Тема. Призначення і функції електронних таблиць. Електронна...
Розглянути основні об’єкти ЕТ: файл, книга, аркуш, комірка, адреса комірок, діапазон комірок
ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Географія ”
План місцевості. Поняття про план місцевості. Горизонт. Сторони горизонту. Способи орієнтування на місцевості. Призначення та побудова...
Тема: Форматування в Excel
За замовчуванням вся інформація в таблицях по­дається у форматі Общий, що дає змогу працювати як із текстом, так і з числами. Формат...
Тема: Введення даних за типами Мета уроку
...
Урок №9 Тема уроку: «Використання формул. Абсолютні та відносні посилання....
Мета уроку: сформувати навички обчислювати за допомогою формул у середовищі табличного процесора; сформувати поняття абсолютного,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка