IV. Конкурс на краще оповідання на математичну тему


Скачати 42.08 Kb.
Назва IV. Конкурс на краще оповідання на математичну тему
Дата 01.04.2013
Розмір 42.08 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Математика > Конкурс

Пізнавальні матеріали до уроків

IV. Конкурс на краще оповідання на математичну тему
У понеділок — на початку Тижня математики — можна ого­лосити конкурс на краще оповідання, пов'язане з математикою. В останній день Тижня переможці цього конкурсу отримають приз. Можна зробити це й на математичному вечорі. Найкращі оповідання бажано вивісити на стенді, щоб усі бажаючі могли їх прочитати. Наведімо приклади таких оповідань.
Детективна історія

Жила-була функція . Одного разу під час розмови зі своїми подругами вона дізналася, що в багатьох із них на графіках існують критичні точки. «Який жах,— подумала вона,— на мені є якісь критичні точки! Треба обов'язково їх позбутися». Функція довго думала й вирішила подати на критичні точки до суду. У своїй заяві вона просила знайти їх і виселити геть.

Слідчому належало неабияк попрацювати, щоб знайти кри­тичні точки. Це розслідування почалося, як і всі інші: слідчий шукав усе про функції та графіки, про функцію та її графіки, про критичні точки (але про них ніде не йшлося).

Слідчий кілька днів просидів у бібліотеці, але так нічого й не знайшов. Після цього він вирішив допитати всі точки — мешканки графіка функції . Багато хто з них відмовлялись відкривати двері й відповідати на запитання, але дехто все-таки розповів таке:

1) точки перебувають тільки в І чверті;

2) функція набуває додатних значень, якщо х [0; ∞], і там зростає;

3) існувала ще область визначення, у якій усі вони пере­бували.

Після тривалих пошуків слідчому вдалося з'ясувати, де живе область визначення. Допит тривав понад п'ять годин, і область визначення зізналася, що всі її точки є більшими від нуля або дорівнюють йому, та дала слідчому слушну пораду: знайти похідну функції. Слідчий довго працював у бібліотеці й з'ясував, що похідна у дорівнює і що нулем вона бути не може. Тоді він отримав ще одну пораду: знайти область ви­значення . Знайти її було неважко, оскільки області визначення і мешкали поруч. Область визначення похідної довго боялася щось говорити, але потім все ж сказала, що всі її точки є більшими від нуля. Аналітичний розум слідчого довго порівнював свідчення області визначення функції й області визначення похідної. Наприкінці четвертого місяця розслідування він вирішив, що точка О і є підозрюваною, оскільки в ній похідної не існує.

Справу було передано на розгляд до суду. Точку О заарешту­вали, її адвокат почав шукати докази того, що вона не винна. Справу було вже майже програно, проте адвокат знайшов більш точне визначення. Мало того, що критичні точки — це точки з області визначення функції, то в них ще й похідна дорівнює нулю або взагалі не існує. Критичні точки — це внутрішні точки області визначення. Це й урятувало точку О. Адже вона була крайня в області визначення функції . Обвинувачення було знято. Функція лишилася задоволена з того, що не має критичних точок.
Суд над Математикою

Діючі особи

Суддя

12 присяжних засідателів

Свідки з боку прокурора:

Російська мова і Література

Біологія

Українська мова і Література

Музика

Прокурор — Англійська мова

Адвокат — Логіка

Свідки з боку адвоката:

Фізика

Хімія

Географія

Історія

Фізкультура

На лаві підсудних — Математика
Зала суду

Суддя. Сьогодні ми зібралися для того, щоб вирішити таке питання: чи потрібна нам Математика, чи треба її залишати на білому світі або слід її знищити? Прошу вас, Англійська мово, вам слово.

Англійська. Я цілком впевнена, що виправдання Мате­матиці не існує! Зараз я запрошу сюди свідків і доведу це!

Прошу, Російська мово й Літературо, скажіть усім, чи пот­рібна вам Математика для того, щоб розповісти дітям біографію Чехова або прочитати вірш Пушкіна?

Російська мова й Література. О ні, ні! Щоб го­ворити про любов та обов'язок, Алгебра нам, ясна річ, не потрібна.

Логіка. Авжеж, може бути! Але! Але скажіть мені, чим ви користуєтеся для того, щоб порахувати, скільки мертвих душ купив Чичиков і скільки років прожив Толстой, скільки сходинок було в будинку Раскольникова?

Російська мова й Література. Ясна річ, числами!

Англійська. Прошу вас, Музико й Біологіє! Разом з вами ми точно доведемо, що Математика нам геть не потрібна, ми швиденько покараємо її за те, що вона хоче бути головною, хоч насправді користі з неї жодної!

Скажіть, шановні, чи потрібна вам Алгебра задля того, щоб встановити будову серця або підібрати акорди на гі­тарі?

Музика й Біологія. Ні, саме для цього майже не по­трібна.

Логіка. Але ви забули, що рисок у нотному стані рів­но п'ять і що протерозой закінчився не просто дуже давно, а певну кількість років тому! А ще ви забули, що для того, щоб порахувати, на якій ступені будується Д7 і скільки дітей народить у гнізді ластівка, ми обов'язково звертаємось до Математики!

Музика й Біологія. Так, ми згодні, це правда. Вона потрібна й тут.

Логіка. Ми забули спитати Хімію, Фізкультуру, Фізику й Географію з Історією. Скажіть, шановні, чи можна обійтися без Математики на футбольному матчі або чи змогли б без Ма­тематики знайти свого батька діти капітана Гранта, не знаючи номерів паралелей і меридіанів? Або як можна забути про неї під час розв'язування фізичних і хімічних задач? Без неї не можна.

Усі зазначені науки (разом). Не можна! Не сперечай­мося! Ні!

Англійська (до Логіки). Але ж постривайте! (До Українсь­кої мови й Літератури.) Скажіть, а якої ви думки про те, що діти забули про вас, розв'язуючи задачі?

Логіка (уриває). А хіба це не доводить того, що Матема­тику вони люблять більше за інші науки?

Суддя. Присяжні, вам слово. Який ваш висновок і вирок? І чи виправдовуєте ви цю негідницю, що раптом стала вважати себе найголовнішою?!

Присяжні. Хоча діти й ламають голови, розв'язуючи задачі, хоча вони й забувають про інші уроки, ми гадаємо, що вона не винна!

Усі в залі. Не винна?!

Присяжні. О, так! (До Математики.) Ідіть і робіть так, як ви вважаєте за потрібне! Учіть дітей і числам, і добру, і всьо­му новому, чого вони не знають.




Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків

Схожі:

5. Конкурс на кращий вірш, плакат, оповідання, казку про ялинку
Виготовлення звернень, плакатів, оголошень про проведення конкурс штучних ялинок. Слайди 1- 4
Що краще в рідній стороні?
Вступне слово бібліотекаря( Використовувати оповідання О. Копиленка “Здрастуй, весно” і “Місяць перших квітів” )
Що краще в рідній стороні?
Вступне слово бібліотекаря( Використовувати оповідання О. Копиленка “Здрастуй, весно” і “Місяць перших квітів” )
УРОК 5 Тема. Перші відомості про математичну статис­тику. Вибірка,...
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення математичної статистики, її методами дослідження, розвивати уміння аналізувати, робити...
Конкурс туристично-гумористичних газет на тему «Ми туристи-гумористи»
Газета розміром формату А-1 (ватман) виконується у довільній формі фарбами, кольоровим олівцями, фломастерами, але необхідно висвітлити...
Портфоліо
Проаналізуй свої відповіді. Важливо не те, що ти краще або гірше інших, а те, наскільки ти сьогодні став краще, ніж вчора!
Урок математики у 4 класі на тему: «Швидкість руху»
Мета. Познайомити учнів з поняттям «швидкість руху». Формувати навички розв’язування простих і складених задач на знаходження швидкості....
Конкурс газет бажано проводити в паралелях. Наприкінці тижня автори...
...
Урок №21 Тема: Система образів та проблематика оповідання «Стариган з крилами»
Мета: дослідити проблематику та систему образів оповідання; розвивати навички художнього аналізу твору, самостійно робити висновки,...
Конкурс мобільного відео на тему прав людини
Якщо Ви маєте бажання зазначити додаткову інформацію, яка на Вашу думку є важливою, додайте її в це поле
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка