Уроку Тема: Робота з майстром функцій Мета: навчитись


Скачати 52.66 Kb.
Назва Уроку Тема: Робота з майстром функцій Мета: навчитись
Дата 24.03.2013
Розмір 52.66 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
План уроку
Тема: Робота з майстром функцій

Мета: навчитись виконувати обрахунки використовуючи у формулах функції

Тип уроку: Лабораторна робота.

Забезпечення: Інструкція до роботи, ПК.

СТРУКТУРА УРОКУ


  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Перевірка присутності учнів


Короткий інструктаж з правил безпечної роботи у комп’ютерних лабораторіях


  1. Актуалізація опорних знань

    1. Поясніть термін «функція»

    2. Які ви знаєте логічні функції?

    3. Який алгоритм введення функції за допомогою майстра функцій?

  2. Вступний Інструктаж до виконання самостійного завдання

    1. Створити та заповнити таблицю з усіма даними

    2. У комірку F3 ввести наступну формулу: =10000*В3*С3*D3/E3, знаходимо очікувану врожайність кожної культури для цього потрібно скопіювати формулу.

    3. У комірці B8 знаходимо середнє значення для коефіцієнту ФАР. Використовуємо функцію СРЗНАЧ

    4. Додати ще один стовбець із назвою Перерахована сумарна ФАР, ккал/см. У комірці G3 ввести наступну формулу: = если(B3>$B$8;25,5;27,5), за допомогою якої перераховуємо сумарну ФАР за умовою: якщо коефіцієнт N більший за середній по всім культурам, то Сумарна ФАР F=25,5, інакше F=27,5.

    5. У комірці F9 знайти загальну суму врожайності, використовуючи функцію Автосума

  3. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ З ІНСТРУКЦІЯМИ.

  4. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

Звернення уваги на типові помилки кожного учня

  1. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (підведення підсумків практичної роботи)

  1. Перевірка виконання практичного завдання.

  2. Виставлення оцінок.

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА

Тема: Робота з майстром функцій

Мета: навчитись виконувати обрахунки використовуючи у формулах функції

Методичне забезпечення: ПК з програмою Excel, інструкції

Теоретичні відомості


Електронна таблиця Excel може містити як основні, так і похідні дані. Пріоритет ET полягає в тому що вони можуть організувати автоматичне обрахування похідних даних. Для здійснення цього в комірки таблиці записують формули, порядок виконання яких такий самий як і в математиці.

Абсолютні та відносні адреси комірок

Кожна комірка має свою адресу, яка однозначно визначається номером стрічки та буквою стовпчика, тобто іменем комірки.

Адресація комірок яка не потребує абсолютного вказування адреси називається відносною адресацією.

Програма Excel по вмовчуванню розглядає адреси комірок як відносні, а це дозволяє копіювати формули методом заповнення.

Однак іноді виникає потреба коли при заповненні комірок формулами потрібно зберігати абсолютну адресу комірки, наприклад коли число з даної комірки використовується при наступних обрахунках в інших стовпчиках чи стрічках. Для того щоб задати абсолютну адресу комірки у формулі потрібно поставити перед номером рядка або буквою стовпчика символ “$”.

Таким чином, посилання на комірку, наприклад  А1, може бути записана в формулі в чотирьох видах А1, $А1, А$1, $А$1. Тоді при заповненні комірок формулою, як відносна буде розглядатись лише та частина адреси перед якою немає знака “$”.

Вибрати варіант запису координати комірки один із чотирьох можна натиском на клавішу F4.

Стандартні функції

Програма Excel дозволяє використовувати велике число вбудованих стандартних функцій і може виконувати досить складні обрахунки.

 Якщо розпочати введення формули натиснувши значок , то поле ім’я в стрічці формул замінюється на список стандартних функцій, що розкривається. Цей список містить 10 функцій, що використовувались останніми, а також пункт Другие Функции, за допомогою якого можна відкрити діалогове вікно Майстер функцій. Це вікно можна визвати натиснувши на вкладці Формулы кнопку.

Тут можна вибрати будь яку функцію яка міститься в Excel. Після вибору функції палітра функцій змінюється, надаючи можливість ввести аргументи функції.

Програма Excel допускає вкладання функцій, тобто в якості параметра однієї функції може бути вказане значення іншої функції.

Практичне завдання:


Визначити значення очікуваної врожайності кормових культур за формулою: У=10000*N*K*F/Q. Перерахувати Сумарну ФАР F за такою умовою, якщо Коефіцієнт N більший за середній по всім культурам, то Сумарна ФАР F=25,5, інакше F=27,5.

Розв’язання.

  1. Створити і заповнити таблицю згідно умови задачі:


2. Виділити комірку F3 та ввести наступну формулу: =10000*В3*С3*D3/E3.

3. За допомогою маркера автозаповнення скопіювати формулу донизу включно до комірки F7. (при необхідності отримані значення можна заокруглити, скориставшись відповідною кнопкою на вкладці Главная)

4. Виділити комірку В8 і виконати таку послідовність команд: вкладка Формулы – група Библиотека функций – вибрати Другие функции – вибрати Статистические - виділити функцію СРЗНАЧОК- ввести діапазон комірок В3:В7ОК. Отже, в комірці В8 буде знайдено середнє значення Коеф-ту використання фотоактивної радіації ФАР.

5. Додати ще один стовбець з назвою Перерахована сумарна ФАР, ккал/см.

6. Виділити комірку G3 і ввести наступну формулу: = если(B3>$B$8;25,5;27,5)

Перед тим, як розпочати введення формули вручну проаналізуйте її:

  • Які комірки є відносними посиланнями? (Відповідь: Комірка B3 тому, що при копіюванні вона повинна змінювати свою електронну адресу)

  • Чому у назві комірки В8 стоять знаки долара? (Відповідь: Тому, що комірка В8 у нашому випадку є абсолютним посиланням, тобто під час копіювання формули її електронна адреса змінюватись не повинна)

  • Який вигляд буде мати формула після копіювання у комірку G4? (Відповідь: Оскільки В3 є відносним посиланням, то після копіювання дана адреса буде змінена на комірку В4; а оскільки $B$8 є посиланням абсолютним, то після копіювання формули вона залишається сталою, тобто не змінюється. Отже, форула у комірці G4 після копіювання набуде такого вигляду:

= если(B4>$B$8;25,5;27,5)

(Спробуйте для введення формули скористатись майстром функцій: меню вкладка Формулы – група Библиотека функций – вибрати Логические - Если)

7. За допомогою маркера автозаповнення скопіювати формулу донизу включно до комірки G7.

8. Виділити комірку F9 і на вкладці Формулы

в натиснути кнопку Автосума , не звертаючи уваги на виділений комп’ютером діапазон комірок виділити мишкою діапазон F3:F7 і натиснути клавішу Enter.

9. Результуюча таблиця має такий вигляд:

Контрольні запитання


1.     Що таке функція ?

2.     Що називається аргументом функції ?

3.     З чого може складатися список аргументів ?

4.     Якими способами можна відкрити вікно Майстра функцій ?

5.     Яка послідовність введення функції за допомогою майстра?

6.     Як змінити тип посилання?

Схожі:

Уроку Тема: Робота з майстром функцій. Мета: навчитись
Обчислити відсоток вмісту окремих видів кормів в натуральному виразі від всіх витрат на одну корову
УРОКУ Тема: Робота з Майстром функцій
Мета: навчити учнів використовувати вбудовані функції в ET Excel при роботі діапазонами даних, для створення складних розрахунків,...
КОНСПЕКТ УРОКУ ТЕМА: Практична робота №12. Інтерактивність у Flash-презентаціях
МЕТА: навчитись створювати оригінал-макету буклету використовуючи можливості програми
УРОК 9 Тема уроку
Мета уроку: Побудова графіків функцій у = sin х, у = cos x, у = tg х, у = ctg x формування умінь будувати графіки функцій: у = Asin...
УРОК 8 Тема уроку
Мета уроку: Введення поняття періодичної функції; знаходжен­ня найменших додатних періодів тригонометричних функцій; формування умінь...
УРОК 18 Тема уроку
Мета уроку: Познайомити учнів з загальною схемою досліджен­ня функцій. Формування умінь учнів у дослідженні функцій та побудові їх...
Тема. Опрацювання табличних даних за допомогою логічних функцій
Мета. Навчитись застосовувати логічні функції до аналізу даних в системі електронних таблиць Excel
Тема: Робота в середовищі електронних таблиць
Мета: навчитись створювати функції та використовувати їх в обчисленнях даних в ЕТ Excel
УРОК 8 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення теорем про похідні суми, добутку і частки функцій, формування умінь учнів у знаходженні по­хідних
Тема. Складання та реалізація програм опрацювання рядкових величин
Мета. Навчитись складати та виконувати програми з використанням процедур та функцій опрацювання рядкових величин
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка