МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ


Скачати 0.78 Mb.
Назва МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ
Сторінка 1/5
Дата 29.04.2013
Розмір 0.78 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Маркетинг > Документи
  1   2   3   4   5
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

МАТЕРІАЛИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ

З ДИСЦИПЛІНИ

«МЕНЕДЖМЕНТ І МАРКЕТИНГ»

ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ

СПЕЦІАЛЬНОСТІ 5.03050901

«БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК»



ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Назва розділу
(модуля), теми

Кількість годин

всього

в тому числі:

самостійне вивчення

аудиторних

з них:



теоретичних

практичних

(семінарських)
1
2
3
4
5

6
Вступ.
4
2
2
-

2
1. Модуль 1. Організаційні засади управління.
1.1. Менеджмент як система.
10

4

8

4

6

4

2

-


2
-

1.2. Суб’єкти підприємництва та умови господарювання.
6
4
2
2

2
2. Модуль 2. Технологія менеджменту і маркетингу.
2.1. Функції і цілі менеджменту і маркетингу.


10
4

8

4

6

2

2

2

2

-
2.2. Стратегія, планування, контроль.
2
-
-
-
2
2.3. Підготовка і прийняття управлінських рішень.
4
4
4
-
-
3. Модуль 3. Управління маркетингом.
3.1. Товар. Розробка товарів.
10

4

8
4
6

2
2

2
2

-
3.2. Цінова політика.
2
2
2
-
-
3.3. Комунікації маркетингу.
4
2
2
-
2
4. Модуль 4. Управління трудовими ресурсами.
4.1.Менеджмент у соціально-економічній системі.
10

4

8
4

6

4

2

-

2

-
4.2.Менеджмент персоналу.
2

-
-
-
2
4.3.Влада і лідерство в менеджменті.
4

4
2
2
-
5. Модуль 5. Операційний менеджмент.
5.1. Напрями менеджменту.
10
2

6

-
4
-
2
-
4
2
5.2. Ринок. Менеджмент інфраструктури АПК.
4

2
2
-
2
5.3. Менеджмент в агробізнесі.
4

4
2
2
-
Всього.
54

40
30
10
14



Зміст

Тема 1. Принципи, цілі, основні завдання менеджменту та маркетингу.

Тема 2. Взаємозв’язок елементів системи.

Правове регулювання утворення та діяльності фірм.

Тема 3. Характеристика плану маркетингу як компоненту

підприємницького маркетингу.

Тема 4. Ефективність рекламної компанії.

Тема 5. Планування та оформлення персоналу підприємства.

Методи добору і розстановки кадрів.

Тема 6. Поняття операційної системи.

Тема 7. Організація управління у формуваннях АПК.

Тема 1. Принципи, цілі й основні завдання менеджменту та маркетингу.
План

1. Принципи, цілі, завдання маркетингу.

2. Принципи, цілі, завдання менеджменту.
Рекомендована література

1.За ред. Кібенко М.Г.Основи менеджменту. ВКП „Аспект”, 1999 р стор.5-11.

2.В.Г.Сирота. Менеджмент НМЦ. Немішаєво, 2002 р. стор.9-14.

3.Корилюк С.І. основи маркетингу. Ніжин. ВКП. «Аспект», 1999 р. стор.5-18.

4.Худякова Л.К. Основи маркетингу. НМЦ. 2002 р. стор.6-16.
Основні поняття та положення теми: принципи, цілі, завдання маркетингу; принципи, цілі, завдання менеджменту.

Завдання та методичні поради по темі

Під час самостійного вивчення даної теми потрібно вивчити цілі, завдання та наукові принципи менеджменту і маркетингу та їх застосування.

Мета маркетингу – підвищення життєвого рівня споживача за рахунок удосконалення виробництва та якості продукції.

Завдання маркетингу:

  • обґрунтування необхідності виробництва на основі попиту;

  • координація і планування виробничої, збутової та фінансової діяльності підприємства;

  • організація робіт по створенню зразків і моделей виробів, які відповідають попиту споживачів;

  • організація та удосконалення системи і методів збуту та реалізації на ринку.

Фірма, яка діє на ринку в умовах складної, дуже мінливої ситуації, може розраховувати на успіх за умови постійного перегляду своїх цільових, стратегічних і тактичних настанов. При цьому діяльність її має спиратися на цілком окреслені принципи (засади), серед яких найважливішими вважаються такі:

- перед тим як починати організацію виробництва, слід спочатку визначити, який товар, з якими споживчими властивостями, якої якості, за якою ціною, в яких кількостях та в яких місцях бажає придбати потенційний покупець;

- маркетинг покликаний сприяти покращанню якості життя людини;

- орієнтиром функціонування фірми має стати не епізодична вигода, результат, а цілі довгострокового порядку, що дає можливість фірмі посісти чільне місце на ринку, а отже, вдало працювати на свій імідж;

- фірма повинна не тільки пристосовуватися до вимог ринку, запитів покупця, а й активно впливати на них, що є дуже суттєвим при створенні і просуванні товару ринкової новизни.

Функції маркетингу – це комплекс завдань, які необхідно здійснити для досягнення поставлених цілей.

Основні функції маркетингу: аналіз навколишнього середовища; ринкові дослідження; аналіз потреб споживачів; планування товару; ціноутворення; збутова політика; просування товару; реклама; забезпечення соціальної відповідальності.

Управлінська діяльність, в тому числі й у сфері маркетингу, має носити цілеспрямований характер. Серед загальних цілей маркетингу називають такі:

- досягнення по можливості найвищого рівня споживання, що в свою чергу створює умови для максимального зростання виробництва, зайнятості та збагачення, досягнення максимального споживчого задоволення;

- надання максимально широкого вибору, максимально можливої різноманітності товарів;

- підвищення якості життя, що означає:

а) якість, кількість, асортимент, доступність і вартість товарів;

б) якість фізичного середовища;

в) якість культурного середовища.

Ціль маркетингу зробити зусилля по збуту непотрібними. Його ціль – пізнати і зрозуміти клієнта так, що товари чи послуги будуть точно підходити останньому і продавати самі себе.

Ціль менеджменту – досягнення високої прибутковості підприємства за рахунок раціональної організації його діяльності, ефективного використання матеріальних, фінансових і трудових ресурсів.

Основні завдання менеджменту

1. Організація виробництва товарів і послуг на підставі врахування запитів споживачів, забезпечення стабільного положення підприємства на ринку, постійний пошук і освоєння нових ринків.

2. Систематичне вивчення й аналіз діяльності підприємства, вяивлення логіки його розвитку, прогноз дії зовнішніх чинників.

3. Визначення перспективних і поточних цілей підприємства, розробка стратегії і тактики його розвитку.

4. Забезпечення підприємства ресурсами, організація раціонального використання їх для досягнення цілей, забезпечення ефективного контролю за ключовими ресурсами.

5. Створення діючих організаційних структур, оптимальне сполучення централізації і децентралізації управління, координація роботи всіх підрозділів підприємства.

6. Умілий добір персоналу, своєчасна й об’єктивна оцінка і просування працівників, навчання і розвиток здібностей людей, ефективна їх мотивація.

7. Безупинне поліпшення умов праці працівників, забезпечення механізації й автоматизації виробництва.

8. Постійний контроль за ефективністю діяльності підприємства, виконання поставлених завдань.

Принципи менеджменту (від лат. "ргіпсіріип" - початок, основа) –сукупність основних правил, положень, керівних ідей, орієнтирів, якими повинні керуватися органи і працівники управління у своїй діяльності. Вони діляться на загальні і спеціальні.

Загальні принципи менеджменту:

- єдність демократизму і доцільного економічного централізму. Працівники підприємства вільно вибирають форми власності і господарювання з урахуванням економічної політики держави, запитів ринку, можливостей максимального задоволення потреб працюючих. Держава централізовано визначає політику ціноутворення, оподаткування, розробляє валютну, банківську, митну систему;

- досягнення високої економічної ефективності управління. Ефективність досягається за рахунок НТП, економії витрат, раціонального використання ресурсів, умілого використання економічних важелів тощо;

- стимулювання. Основним джерелом соціальної активності людей, стимулом до праці є життєві потреби та інтереси. Застосовуються матеріальні (госпрозрахунок, орендна оплата праці) і моральні стимули (похвала, оголошення, подяка, нагородження орденами, медалями тощо);

- єдиноначальність і колегіальність. Єдиноначальність означає підпорядкованість у трудовому процесі всіх працівників одній особі — керівнику. Але управління в асоціаціях, акціонерних товариствах і об'єднаннях носить колегіальний характер. Тому єдиноначальність повинна вміло сполучатися з колегіальністю;

- науковість – це повне використання досягнень науки, техніки і досвіду в сфері менеджменту.

Спеціальні принципи менеджменту:

- розроблення чітких цілей (стратегічних, тактичних, оперативних);

- орієнтація на об'єктивні економічні закони, загальнолюдські цінності, моральність, економічність діяльності;

- пріоритет споживача (надійне, швидке, зручне обслуговування), висока якість продукції і доступні ціни;

- високі стандарти діяльності, відповідальність за кінцевий результат роботи, вирішення актуальних проблем новими методами;

- орієнтація на перспективу розвитку, нововведення, новаторство й ентузіазм персоналу;

- децентралізація управління, делегування повноважень, впровадження підприємницького стилю роботи із урахуванням змін у тенденціях розвитку ринку;

- розроблення простих, реалістичних і чітких критеріїв оцінки власної діяльності, регулярне звіряння з діловим процесом, сучасне коригування стратегії, тактики і практичних дій;

- постійне навчання кадрів, підвищення їхнього професіоналізму, формування нового мислення в розрахунку на швидкі зміни в масштабі та характері діяльності;

- ототожнення співробітництва з підприємством, його інтересами і принципами, виховання почуття співучасника в успіхах і невдачах;

- відмова від надмірного адміністрування і перехід до сучасної організаційної культури менеджменту, що ґрунтується на загальних інтересах і цілях діяльності, партнерстві, співробітництві, можливій вигоді, взаємодії, а не на владі та підпорядкованості.
Питання для самоконтролю

1. Обгрунтуйте цілі маркетингу.

2. Зробіть характеристику завдань маркетингу.

3. Назвіть та дайте характеристику функцій маркетингу.

4. Розкрийте суть основних завдань менеджменту.

5. Обгрунтуйте ціль менеджменту.

6. розкрийте суть принципів маркетингу і менеджменту

7. На які групи класифікують принципи менеджменту?

8. Зробіть характеристику принципів маркетингу.

9. Зробіть характеристику принципів менеджменту.
  1   2   3   4   5

Схожі:

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ Млинівський...
С Залучення іноземних інвестицій. ЗУ «Про державну програму заохочення іноземних інвестицій в Україні»
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ Млинівський державний технікум...
Посібник складено за темами згідно навчальної програми з дисципліни «Економіка підприємства» у вигляді тестів
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ...
Бойко Л. А., Пшенична Ю. С., викладачі Лубенського фінансово-економічного коледжу Полтавської ДАА
Міністерство аграрної політики та продовольства України

Міністерство аграрної політики та продовольства України Охтирський...
Косіор, виступаючи на з’їзді КП(б)У, заявив: «На Україні класова боротьба більш напружена, ніж в інших містах, і ворог-куркуль, націоналіст...
ПРОГРАМА
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ПОЛТАВСЬКА ДЕРЖАВНА АГРАРНА АКАДЕМІЯ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка