Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаси 2008


НазваЧеркаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаси 2008
Сторінка1/18
Дата04.04.2013
Розмір1.78 Mb.
ТипДиплом
bibl.com.ua > Література > Диплом
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   18


Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників





Черкаси - 2008


Укладачі: С.А.Гаряча, завідувач лабораторії дошкільної та початкової освіти ЧОІПОПП;

Л.Н.Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти ЧОІПОПП.

Рецензенти: О.В.Волошенко, зав. кафедрою психології ЧОІПОПП, канд. пед. наук, доцент;

В.М.Мединська, методист Черкаського методичного кабінету

Посібник містить цікаві матеріали про книги, їх значення, використання, збереження. Збірка віршів, пісень, оповідань, висловів видатних людей минулого та сучасності про книги, творчі ігри та завдання допоможуть підготувати цікаві заходи щодо популяризації книг серед дітей молодшого шкільного віку.

Укладачі посібника пропонують розроблені вчителями початкових класів м. Умані варіанти проведення тижня української книги для учнів 1-4 класів з урахуванням вікових особливостей.

Для вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня і всіх, хто не байдужий до долі книг в Україні.


Затверджено вченою радою ОІПОПП

Протокол №2 від 16.05.2007

Зміст

І

Вступ

2 – 3

ІІ

Орієнтовна тематика заходів під час підготовки та проведення тижня української книги у початковій школі


4

ІІІ

Книги – ключ до знань



1

Прислів’я та приказки про книгу

5 – 6

2

Загадки про книгу

6 – 8

3

Вислови про книгу

8 – 11

4

Вірші про книгу

11 – 24

5

Пісні про книгу

25 – 26

6

Оповідання про книгу

27 – 28

7

Рецепти лікування книг

28 – 30

8

Корисні поради дорослим і дітям

30 – 33

9

Пам’ятки для батьків

33 – 36

10

Це цікаво

36 – 39

11

Творчі завдання та ігри

39 – 44

12

Список нових літературних видань для дітей молодшого шкільного віку


44 – 46

ІV

Матеріали до проведення тижня української книги

(з досвіду роботи вчителів початкових класів м. Умані)




1

Тиждень української народної казки в 1 класі

46 – 78

2

Тиждень української дитячої книги в 2 класі

78 – 94

3

Тиждень української дитячої довідкової літератури в

3 класі


94 – 129

4

Тиждень української дитячої фантастики в 4 класі

129 – 159

5

Тиждень української книги за творами В.О.Сухомлинського


160 – 183




Література

184



Вступ

Книгу треба берегти, бо то культура, надбання нашої історії…

Знай, учителю, від тебе залежить, чи сформований в дитини культ книги. Справжній культ, що викликає смак до літератури, поезії, смак до культури побуту, культури взаємовідносин між людьми.

О.А.Захаренко

З метою збереження та примноження духовного та культурного надбання українського народу, створення сприятливих умов для видання та популяризації української книги Указом Президента України В.Ющенка 2007 рік проголошено роком української книги.

Значення книг у житті людини важко переоцінити. З дитячих років вони допомагають нам пізнавати світ, дають поради, засмучують і розвеселяють. Люди, які багато читають, не тільки мають енциклопедичні знання, а й ніби проживають різні життя разом з героями улюблених книг. Сила книг безмежна! Вони потрібні нам, як повітря і вода, як світло і тепло. Без них ми сліпі, часто безпорадні. Важко уявити життя без книг: художніх, науково-популярних, довідкової літератури тощо. Протягом усього життя ми звертаємось до них. Вони допомагають нам зрозуміти світ, що нас оточує, відкривають небачені обрії, розкривають таємниці природи, життя, збагачують знаннями, пробуджують мрію. Книги – мудрі друзі, які, не вміючи говорити, розказують нам про незвичайні пригоди і подорожі, про чудеса, про навколишній світ; вчать розуміти і цінувати працю людей, часто допомагають обрати шлях у житті.

Усвідомлюючи це, кожен учитель має поставити перед собою завдання: постійно викликати інтерес до читання, показати величезні можливості пізнання світу за допомогою книги, сформувати розуміння, що книга – безцінне багатство, тому ставитися до неї потрібно з любов’ю та бережливістю. О. А Захаренко писав: “Сторінки книг мають розказати нащадкам про сьогодення, про те, як ми прокладали “тунель”, у кінці якого видно світло надії на завтрашній день. Дитина усвідомлює: книга – безцінний дар духовності, її не можна зіпсувати, як іграшку”.

На превеликий жаль, у наш час прискореного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, збільшення теле- і відеопродукції, частина людей, а серед них і вчителі, нівелюють значення книг, вважають їх архаїзмом, не спонукають власним прикладом дітей до читання, забувають про те, що книги, прочитані в дитинстві багато в чому визначають ставлення людини до навколишнього світу і, навіть, її долю в майбутньому.

Висловлюємо сподівання, що даний посібник допоможе вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня зацікавити молодших школярів книгами, навчити їх користуватися розмаїтим світом довідкової літератури, привити їм любов до читання, виховати активного читача – справжнього цінителя книжкового багатства.

Пропонуємо матеріали та розробки різних заходів, які можна використати під час проведення тематичного тижня, присвяченого книгам, організації позакласної роботи та відповідних уроків.


Орієнтовна тематика заходів

під час підготовки та проведення

тижня української книги в початковій школі

  1. Зустріч із письменником (поетом), що пише твори українською мовою.

  2. Проект “Як з’явилася книга”. Дослідження історії книгодрукарства (3клас).

  3. Диспут на тему “Чи потрібна українська книга” (4 клас).

  4. Свято “Наші улюблені герої книг” (2 клас).

  5. Конкурс малюнків – ілюстрацій до прочитаних творів українських авторів.

  6. Презентація книги, яка нещодавно вийшла з друку.

  7. Вікторина “Як добре я знаю українські книжки”.

  8. Свято “У чарівному світі українських казок”.

  9. Дискусія “Книга чи фільм”.

  10. Бесіда “Хто виготовляє книгу?”.

  11. Виготовлення власних авторських книг-маляток.

  12. Презентація “Моя улюблена українська книга”.

  13. Конкурс на звання кращого знавця української книги.

  14. Мандрівка “У світі української довідкової літератури”.

  15. Роздуми на тему “Книга: минуле, сьогодення і майбутнє”.

  16. Операція “Живи, книго!”.

  17. Бесіда “Від дерева – до книги”.

  18. Вистава “Чарівний світ української казки”.

  19. КВК “Сторінками улюблених українських книг”.

  20. Проект “Словникова феєрія”. Дослідити, які є словники, їх призначення та використання. Створення власного словничка термінів за обраною темою та предметом.


Прислів’я та приказки про книгу

  1. Книги – міст у світ знань.

  2. Хороша книга – яскравіше зірки сяє.

  3. Хороша книга – яскравіша сонця.

  4. Золото добувають із землі, а знання - з книги.

  5. З глибин моря дістають перлини, а з глибин книг – знання.

  6. Знання – сонце, книга – вікно.

  7. Книга для розуму – теплий дощик для посівів.

  8. Прочитав добру книгу – зустрівся з другом.

  9. У книжці шукай не букви, а думки.

  10. Хто багато читає, той багато знає.

  11. В домі без книги, як без вікон, темно.

  12. Книги – ключ до знань.

  13. З ручаїв – ріки, а з книжок – знання.

  14. Розум без книги, як без вікон, темінь.

  15. Розум без книги, що птах без крил.

  16. Книга вчить, як на світі жить.

  17. З книгою подружишся, розуму наберешся.

  18. Книги читати, усе знати.

  19. Одна книга тисячі людей навчає.

  20. Книга для дітей, що волога для полів.

  21. Книга не пряник, а дітей до себе манить.

  22. Книгу читають не очима, а розумом.

  23. Книга корисна, коли її читають.

  24. Без хліба легше прожити, ніж без книги.

  25. Книга – світ, книга – серцю привіт.

  26. Дім без книги – день без сонця.

  27. Книгу читай, розуму набирайсь.

  28. З книгою жити – з добром дружити.

  29. Кому книга - розвага, а кому – навчання.

  30. Нема розумного сусіда – з книгою поговори.

  31. Книга – твій друг, без неї, як без рук.

  32. У Землі супутник – Місяць, у людини – книга.

  33. Книга добру навчить, від дурного відверне.

  34. Хороша книга – свято.

  35. Весела книжка – твоя радість.

  36. День без книги, що обід без хліба.

  37. Книга – дзеркало життя.

  38. Книга мала, та серцю люба.

  39. Книга подібна воді – дорогу проб’є усюди.

  40. Молодому книга – крила, а старому – кийок.

  41. Книгу прочитав – на крилах політав.

  42. Письменному книжка в руки.

  43. Одна мудра книга краща від найбільшого багатства.

  44. Життя без книжок – весна без квітів.

  45. Життя без книжок – небо без зірок.

  46. Хліб наснажує тіло, а книга – розум.

  47. Хороша книга яскравіша за зірку.

  48. Книга – джерело знань.

  49. Читання – найкраще навчання.

  50. Книжка – маленьке віконце, а через нього увесь світ видно.

  51. Де розумом не дійду, то в книжці знайду.

  52. Не на користь книжку читати, коли вершки лиш знімати.



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   18

Схожі:

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників...
Добровольська Людмила Насибівна, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського обласного інституту післядипломної...
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників...
Ю. В. Лєснікова, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ ЗНАНЬ У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ Черкаси
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників

ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
Месевря О.І., завідувач лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Підоплічко М. Д., завідувач відділу інновацій та перспективного педагогічного досвіду Черкаського обласного інституту післядипломної...
“Виховувати, граючи
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників, завідувач лабораторії виховної роботи
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки...
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Професійно-педагогічна самореалізація педагога в умовах інформаційно-комунікаційного простору
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Дидактичні матеріали для оцінювання теоретичних знань учнів із навчальних модулів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка