Урок зарубіжної літератури в 8 класі Романтизм Дон Кіхота і твереза розсудливість Санчо Панси за романом Мігеля Сервантеса де Сааведра «Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський»


Скачати 63.85 Kb.
Назва Урок зарубіжної літератури в 8 класі Романтизм Дон Кіхота і твереза розсудливість Санчо Панси за романом Мігеля Сервантеса де Сааведра «Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський»
Дата 09.02.2014
Розмір 63.85 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
ЖУРАВСЬКА Лілія Іванівна

Урок зарубіжної літератури в 8 класі
Романтизм Дон Кіхота

і твереза розсудливість Санчо Панси

( за романом Мігеля Сервантеса де Сааведра

«Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський»)

Мета:

1) Допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художню цінність твору; дати літературний портрет Дон Кіхота і Санчо Панси; з ясувати ідейну спрямованість кожного з образів; дати відповідь на проблемне питання за темою уроку.

2) Розвивати навички характеристики героїв, порівняльного аналізу, визначення ролі деталей у художній тканині роману; вдосконалювати навички роботи з текстом, навички парної і групової роботи, навички монологічного усного мовлення; розвивати вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал, складати опорний конспект.

3) Виховувати потяг до благородства, гідності і справедливості, формувати всебічно розвинену особистість, уважного читача і цікавого співбесідника.
Тип уроку: комбінований
Наочність: портрет письменника, ілюстрації до твору, картки - «ілюстрації » для опорного конспекту.
Міжпредметні зв’язки: література, образотворче мистецтво
Словник:

художній образ

порівняльна характеристика

художня деталь

філософський сенс образу
... разом вони ( Дон Кіхот і Сачо Панса ) утворюють справжнього героя роману, ... вони свідчать в рівній мірі про художнє чуття і глибину розуму поета
Видатний німецький письменник

Генріх Гейне
Актуалізація опорних знань

1) Літературний диктант.

Продовжіть речення:

  1. «Я доблесний Дон Кіхот Ламанчський,...»

  2. « Мій образ полягає в тому, що ...»

  3. « Я ... дав клятву захищати скривджених і обороняти слабосильних від ... »

  4. «... обачність велить нам діяти добром там, де ... »

  5. « Сміливість - се чеснота, рівновіддалена від двох крайніх пороків - ... »

  6. « Пізнай себе самого, то є ... »

  7. « будь краще смиренним праведником, аніж ...»

  8. « .. .той мудрець і піддав ... думку наректи мене ...»

9. « Щоб се ім’я мені краще пристало, я велю ...»

  1. « Чорнокнижники можуть відібрати в мене щастя, але ...»

  2. «... зваж, Санчо, й на те, що невсипущість - то мати ...»

  3. «... моє заслання і зачин триватиме лише рік, а потім ...»


(взаємоперевірка )
2)Перевірка домашнього завдання.

Усний твір за романом Сервантеса « Мрії і реальність у творі »

3)Методом «5:3» визначте ключові поняття минулого уроку:

індивідуально - визначте поняття в парах - порівняйте і залишіть лише п ять в групах по 4 учні - порівняйте і визначте лише 3 найголовніші

Думку аргументуйте.
Мотивація навчальної діяльності

« Мозковий штурм »

? Чи завжди людина спроможна самостійно оцінити ситуацію реально? Що їй для цього необхідно?

Слово вчителя: серед запропонованих вами варіантів прозвучала думка про те, що допомогти може інша людина, яка дивиться на світ інакше. Для Дон Кіхота таким « янголом охоронцем » став Санчо Панса.

Саме про цих героїв піде мова на сьогоднішньому уроці.

Оголошення теми та навчальної мети уроку
Робота над темою Робота в групах

1 - Скласти анкету Дон Кіхота

  • Ім я

  • місце проживання

  • соціальний стан

  • вік

  • зовнішність

  • основний вид діяльності

  • захоплення

2 - Методом « Гронування » скласти розповідь про Санчо Пансу Дивись доданок 1

3 - ? З ясувати, що смусило Санчо Пансу стати зброєносцем Дон Кіхота і вирушити з ним на пошуки пригод.

Методом «Пресу» спробуйте дати оцінку запропонованій ситуації і поясніть ставлення до неї кожного з героїв.
По групах

1 - Бій з вітряками

  1. - Губернаторство Санчо

  2. - Битва Дон Кіхота з Рицарем Місяця-Білозора

Робимо висновки: колективно під керівництвом вчителя.

Виразне читання і коментування уривку з твору. Монолог Санчо Панси біля Дон Кіхота, коли той думав, що господар його загинув.

« О квіте лицарства! Поліг єси під києм і скінчив єси дні свої, що з таким великим провадив пожитком! О похвало свого роду, честе і славо цілої Ламанчі та й цілого світу! Як тебе не стало, опанують усю землю злороби лукавії, не боячись жодної за своє злоробство покари!

О пане мій добрий, понад усіх Олександрів щедротний- за вісім місяців джурування дав єси мені найкращий острів, який будь-коли опливало і омивало море! О смиренний супроти пихатих і гордовитий супроти смиренних, небою небезпек і терпію наруг, закоханий без причини, сподвижниче благих, споборниче лукавих, противниче мерзенних, одне слово, о, мандрований лицарю, - тим уже все сказано, що дається сказати! »

Можливий коментар: Санчо Панса змінився з моменту, коли розпочав свою подорож разом з Дон Кіхотом. Він починає розуміти завдання лицарства і щиро сумує за минулим. Таким чином, Санчо відкривається з іншого боку.
«Мозковий штурм»

Як ставляться герої роману до Дон Кіхота та його вірного зброєносця?

Як сам автор ставиться до них?

В чому, на вашу думку, полягає філософський зміст образів Дон Кіхота і Санчо Панси?
Висновки:

Дон Кіхот

Вічні ідеали гуманізму
Співчуття до всіх, хто страждає
Бажання допомагати людям

Боротьба проти недосконалості світу
Служіння високій меті
Невиправний мрійник і фантазер
Слабкість високих ідей у боротьбі з всесвітнім злом

Санчо Панса

« Друга половина » головного героя
Народ
Здоровий глузд
Реальна дійсність
Народна мудрість
Віра у справедливість


Колективна робота над опорним конспектом Порівняльна характеристика Дон Кіхота і Санчо Панси Кожна група отримує набір карток для створення опорного конспекту, необхідно розподілити їх за значенням: спільне, відмінне, характерне для певного героя

1- лицар, зброєносець, щедрий, безкорисливість, скупість, прагнення до збагачення, байдужість до практичних потреб, любить поїсти, пошуки кращого.

2- худий і високий, товстий і малий, книжкова освіченість, природна мудрість, доброта, вірність високим ідеалам.

З - серйозний, смішливий, здоровий народний глузд, людяність, простодушність, наївність.

Дивись доданок 2
« Відкритий мікрофон »

? 1. Чи дійсно Дон Кіхот і Санчо Панса протиставлені в романі? Чи вони є двома невід ємними частинами одного цілого? 2. Чи згодні ви з висловлюванням, яке стало епіграфом нашого уроку?

Думку аргументуйте.
Заключне слово вчителя:

незважаючи на усю несхожість героїв, вони вдало доповнюють один одного, мають спільні ідеали, співзвучні епосі гуманізму, добі Відродження.
Рефлексія, підведення підсумків.

Методом «3:2:1» визначте

- З речі, які були цікавими для вас на сьогоднішньому уроці

- 2 речі, які ви колись використаєте в житті

- 1 річ, яка може знадобитися вам вже зараз
Оцінювання, коментар вчителя
Домашнє завдання

Творчі завдання за вибором учнів:

  1. Складіть діалог героїв, які опинились у сучасному світі.

  2. Напишіть листа до героїв роману, висловіть свої враження щодо їхніх вчинків.

Індивідуальні завдання пошукового характеру:

  1. Образ Дон Кіхота в світовій критиці.

  2. Дослідження « Дон Кіхоти різних часів »



Доданок 1

Метод « Гронування »



Доданок 2

Порівняльна характеристика Дон Кіхота і Санчо Панси

Схожі:

Тема. Хто ви Дон Кіхоте Ламанчський?
Мета: показати двоїстість вдачі Дон Кіхота, дати відповідь на проблемне запитання: “ Хто ж він – божевільна людина чи шляхетний рицар...
1903 Дон Кіхот / Don Quichotte ( Франція ), режисери Люсьєн Нонг, Фернан Зекка
Дон Кіхот / Don Quichotte ( Франція ), режисер Камілл де Мортон, в гол ролі Клод Гаррі
Роман «Дон Кіхот» пародія на лицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя
Тема: Роман «Дон Кіхот» – пародія на лицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя
«Пишаюся тобою, рідний краю!» Паспорт проектної роботи
Керівник проекту: Дон Вікторія Олександрівна, вчитель української мови та літератури
Урок зарубіжної літератури в 11 класі «Вибрані сторінки російської поезії «Срібного століття»

Урок зарубіжної літератури в 10 класі Вчитель І категорії
Обладнання: портрет Чехова, ілюстрації до твору, картки для індивідуального опитування, словник літературних термінів
Команда „Дон Боско під час турніру у Львові

«СОПРЯГАТЬ НУЖНО …» Досвід з інтеграції курсів зарубіжної та української літератури
Упорядники: Бурлакова І. О., Пуліна Г. О., викладачі зарубіжної і української літератури Міського юридичного ліцею, вчителі вищої...
Урок за романом Булгакова "Майстер і Маргарита"
Баліна К. "Рукописи не горять". Урок за романом Булгакова "Майстер і Маргарита" : 11 клас / К. Баліна // Зарубіжна література в школах...
Н. С. Василенко Підсумкові контрольні роботи за рік із зарубіжної літератури
Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с. 40
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка