Урок №2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”


Скачати 60.61 Kb.
НазваУрок №2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”
Дата07.02.2014
Розмір60.61 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Урок № 2

Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”.

Слайд 1,2

Мета: поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях І.Жиленко;вчити аналізувати її програмові твори,вміти прокоментувати їхній зміст,знаходити і пояснювати художні засоби; висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього,про цінності,які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати культуру зв’язного мовлення,увагу,спостережливість,уміння творчо мислити, робити власні висновки; формувати кругозір,світогляд учнів; виховувати почуття дружби,вміння бачити красу навколо,цінувати доброту,прищеплювати повагу до творчості І.Жиленко,інтерес до наслідків власної праці.

Слайд 3
Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ.Перевірка д/з.

- Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?”

- Як ви вважаєте,кого уособлює в собі Ґава?

- Яка основна думка твору?

- Чого навчає нас дана поезія?

ІІІ.Повідомлення теми,мети та завдань уроку.Мотивація навчальної діяльності.

Для дітей І.Жиленко ніколи не стомлюється писати, навпаки, багато її “дорослих”

віршів пронизані теплими і щасливими спогадами про дитинство, що є другим її життєдайним джерелом, яке ніколи не замулюється і не висихає.Для неї дитинство – це “святкова казка”.Поетеса хоче, щоб всі діти вірили у добрі і прекрасні чудеса,у гномів, у Діда Мороза, у те, що квіти уміють танцювати вальс, а ляльки – розмовляти.На її думку, це не зашкодить майбутньому науковому мисленню, зате на все життя закладає ніжність до всього живого, осяє світ чарівним світом краси і радості.І в цьому ми переконаємось на сьогоднішньому уроці, вивчаючи її поезії “Підкова”, та “Гном у буфеті”.

ІV.Сприйняття і засвоєння учнями навчально матеріалу.

  1. Опрацювання програмових творів І.Жиленко

“Підкова”

Слайд 4,5

2.Виразне читання твору

3.Аналіз поезії

- Яка тема твору?( Зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову, загублену конем Дідуся Мороза, і прагнула,що б за її допомогою здійснилися всі мрії.)

Слайд 6

  • А яка ж ідея даної поезії? ( Кожна дитина відчуває себе щасливою, коли у новорічні свята всі її бажання збувалися.)

Слайд 7

Основна думка: кожна дитина мріє про здійснення власних бажань,вірить у Діда Мороза і щасливу підкову.

- Передайте будь ласка, сюжет поезії.

4.Охарактеризуйте героїв твору

(Лірична героїння вірить у силу чарівних речей, фантазерка, мрійниця,порядна, відповідальна)

Слайд 8

5.Бесіда за змістом

- Опишіть красу зимової природи. Як про це сказано у творі?

- Згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди?

- Якою у творі ми бачили підкову?

- Яке враження справила підкова на оточуючих?

- З яким проханням звернулась лірична героїня твору до підкови?

- Чому діти вірили у чарівність підкови?

- Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу?

- Чи здійснюються бажання, які ви загадуєте на Новий рік?

- За що ви любите це свято?

- А що необхідно зробити для обов’язкового здійсненя наших мрій?

- Чим ця поезія пов’язана з поезією “Жар – птиця”, яку ми вивчали на попередньому уроці?

6.Самостійна робота.Слайд 9

7.Виразне читання та аналіз твору “Гном у буфеті” Слайди 10,11,12

- Яка тема поезії? (Шанобливе ставлення до буфетного гнома,який у всі століття живе в реальній дитячій уяві)

- Визначте тему поезії. (Возвеличення почуття пошани, любові до гнома як сімейної реліквії) Слайд 13

- А яка ж основна думка твору? (Дитинство – це чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що нашіптує казки )

Слайд 14

- Охарактеризувати образ гнома за планом.

8.План характеристики образу гнома

1.Давній мешканець людського будинку.

2.Обов’язки гнома:

а) гукав пустунам: “Ая – яй!”;

б) слухняним давав шоколадки;

в) золотить на свято сервізи;

г) нашіптує дітям казки.

3.Риси характеру:

а) чемний;

б) працьовитий;

в) відповідальний;

г) вихований;

д) вміє підтримувати дружні стосунки;

е) полюбляє смачно поїсти і солодко поспати.

4.Гном – франтом

5.Значення образу гнома для виховання не одного покоління дітей.

Слайд 15

9.Бесіда за змістом поезії.

- Хто такі гноми? Що ви про них знаєте?

- Як поетеса ставиться до гнома?

- Чому гнома вважали сімейною реліквією?

- Як гном виховує малят?Як про це сказано у творі?

- Що любить смакувати гном? Як це його характеризує?

- Хто і для чого навчив гнома чемним манерам?

- Які звуки у буфеті свідчать про наявніст у ньому гнома?

- За що діти люблять гнома?

- Чого навчає нас ця поезія?

10.Самостійна робота.Визначити групи художніх засобів, ужитих в поезії,з’ясувати їхню роль у творі.

- Охарактеризуйте художні особливості твору

( Епітет: “буфетний гном”.

Метафора: “золотить сервізи”, “багріє його ковпачок”.

Риторичні оклики: “Ая – яй!”, “прислухайтеся!”.

Слайд 16

11.Гра “Заповни анкету”( за віршем І.Жиленко “Гном у буфеті”.

Анкета

Ім’я




Вік




Зовнішність




Занятя




Уподобання




Друзі




Риси характеру






Слайд 17

- Яка ж основна думка поезії?

12.РЗМ.Скласти твір – мініатюру “В чому чаруюча краса дивосвіту (за твором І.Жиленко)”

V.Підсумок уроку. Гра “Хто швидше?”.

Слайд 18

VІ.Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.

VІІ.Д/з.Вивчити на пам’ять одну з поезій І.Жиленко.Поміркуйте про роль батьківського дому в житті людини,про відповідальність за власну родину (за творами І.Жиленко)

VІІІ.Пояснення д/з

Використана література

1.Дудіна Т.К.,Панченков А.О. Українська література: 6 кл.:Підручник – К.:А..С.К. 2006.

2.Жиленко І.Казки буфетного гнома. – К.,1985.

3.Українська література.5 – 9 класи: Програма для загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання / За ред. Р.Мовчан. – К.:Перун; Ірпінь, 2005.

4.Українська література.Христоматія нововведених творів. / Упор. Мовчан Р. – К.:Генеза, 2002. – 496с.

5.Косогова О.О.Метод проектів у практиці сучасної школи. – Х.: Вид – во “Ранок”.

6.Марина Павленко про П.Тичину, Н.Суравцову, В.Симоненка, В.Стуса, І.Жиленко / М.Павленко – Київ: Грені – Т.2009 – 120с.іл. – (Серія “Життя видатних дітей”.

7.Паращин В.В.Українська література.6 клас.Комплексний зошит для контролю знань. – Х.:Вид – во “Ранок”.

8.Презентація спогадів І.Жиленко. “Свобода” (газета), 30 грудня 2011р.,с.18

9.Шарова Є. Ірина Жиленко / Історія української літератури ХХ століття: Удвох кн. – К.,1995 – Кн.2 – ч.2

10.Шингоф І.Л.Українська література.Христоматія 6 клас. – Донецьк: Центр підготовки абітурієнтів,1999.

Схожі:

Урок №1 Слайд 1 Тема. І. Жиленко “Жар птиця”
Мета: ознайомлити учнів із життєвим і творчим шляхом І. Жиленко; вчити, аналізувати
Бичок Ірина Анатоліївна
...
Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри...
Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри підприємництва та основ менеджменту; Марущак С. М., викладач...
Божаткін С. М., Жиленко В. П., Марущак С. М
«Вступ до спеціальності», «Економіка підприємства», «Статистика», «Менеджмент», «Операційний менеджмент», «Стратегічний менеджмент»,...
К. е н., доц. Воробйова Ірина Аркадіївна, студ. Гр. 5441 Тонченко Анастасія Сергіївна

Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка