В. В. Вертипорох Використання мультимедійних технологій у проектній діяльності гуртківців позашкільних навчальних закладів. Методичний посібник. Немирів БДЮТ


Скачати 250.86 Kb.
Назва В. В. Вертипорох Використання мультимедійних технологій у проектній діяльності гуртківців позашкільних навчальних закладів. Методичний посібник. Немирів БДЮТ
Дата 03.01.2014
Розмір 250.86 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Література > Закон
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості


ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЕКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ГУРТКІВЦІВ ПОЗАШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ


В. В. Вертипорох
Використання мультимедійних технологій у проектній діяльності гуртківців позашкільних навчальних закладів. Методичний посібник. – Немирів БДЮТ


Метою даної роботи є визначення практичних підходів до використання комп’ютерних мультимедійних технологій у проектній діяльності гуртківців позашкільних навчальних закладів з метою розвитку їх творчих здібностей .

Призначено для керівників гуртків.

ВСТУП

Закон України «Про Позашкільну освіту» визначає одними з пріоритетних завдань позашкільної освіти виховання в учнів « патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу», а також створення умов для їх «творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку» [1, 5],. У даному контексті актуальним методом досягнення навчального, розвиваючого, виховного результатів для гуртків, секцій, об’єднань нетехнічного напряму є метод навчальних проектів - створення учнівської мультимедійної презентації, бо він дозволяє учням через втілення, як правило, гуманітарного змісту у високотехнологічну форму розвиватися і творчо, й інтелектуально, й духовно. «Ці технології , - стверджує О. Закревська, - формують соціальні, мотиваційні, естетичні, мовні, культурологічні, комунікативні компетенції учнів, сприяють розвиткові особистості та її повноцінній самореалізації в сучасному житті» [2, 17]

На думку О. Липецького, навчальний проект слід ро­зуміти як особистісно орієнтовану технологію та спосіб організації самостійної роботи учнів, спрямо­ваної на вирішення навчального завдання, що інтегрує проблемний підхід, групові методи, передбачає рефлексивну, презентаційну, до­слідницьку, пошукову та інші види діяльності учнів. [3, 10], Психолого-педагогічні та методичні аспекти методу навчальних проектів розкриті досить глибоко для їх використання в науково-технічній діяльності дітей та молоді. Проте проблема впровадження такого методу у роботу нетехнічних гуртків позашкільних навчальних закладів потребує подальшого вивчення.


Метою даної роботи є визначення практичних підходів до використання комп’ютерних технологій у проектній діяльності гуртківців позашкільних навчальних закладів з метою розвитку їх творчих здібностей . Для цього буде проаналізовано досвід кількарічної роботи літературної студії «Лелеченя» та «Літературно-краєзнавчого гуртка» Немирівського будинку дитячої та юнацької творчості.

Для даної категорії дитячих об’єднань найкраще підходять такі види навчальних проектів:

1. інформаційно-дослідницький, який передбачає збирання різноманітної інформації про певний об’єкт і висунення власних гіпотез щодо окремих маловідомих або суперечливих фактів, їх аналіз, перевірку. Такий проект носить міжпредметний характер (для його створення потрібні знання з літератури, історії, географії, краєзнавства, тощо). У його реалізації беруть участь, як правило, кілька гуртківців, бо потрібними є і літературо-знавці , й історики, і фотомайстри, і знавці комп’ютерних технологій. Тому під час створення перших презентацій проект має бути або парним, або груповим. Мульти-медійна презентація стає результатом реалізації проекту.

2. творчий, який спрямований на розвиток літературних здібностей гуртківців. Такий проект є індивідуальним, бо, як зазначав Ян Парандовський у своїй «Алхімії слова» «самотність – мати досконалості» [5, 109], монопроектом (у сфері одного виду творчості – літературної). Його тривалість важко визначити, тому що, знову процитуємо польського дослідника таємниць літературного ремесла, «любов до слова – важка любов. Часто густо слово не піддається і найполум’янішій пристрасті закоханого в нього митця. Але його завжди перемагає терпіння» [5, 255]. Мультимедійні технології є, зазвичай, етапною частиною творення такого проекту.

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ - МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Для першого виду навчальних проектів, на нашу думку, можна запланувати наступні етапи діяльності учнів:


1.Обмірковування теми проекту. Визначення його мети та завдань.

2.Складання плану дій:

а) визначення джерела необхідної для виконання проекту інформації;

б) розподіл між учасниками проекту завдання;

в) визначення часу виконання окремих завдань.

3. Проведення досліджень

а) збирання інформації;

б) вивчення та систематизація;

в) формулювання висновків.

  1. Оформлення звіту про виконання проекту у вигляді мультимедійної презентації

  2. Презентація , оцінка і самооцінка.

На першому етапі керівник гуртка пропонує учням теми для майбутніх проектів. Так, на одному із занять «Літературно-краєзнавчого гуртка» після того, як гуртківці прослухали лекцію на тему «Літературно-мистецька Брацлавщина», їм було запропоновано цілий перелік тем для створення мультимедійних презентацій, які стосувалися життя та творчості Т. Шевченка, М. Гоголя, М. Достоєвського, Марко Вовчок, О. Марковича, З. Тулуб, М. Трублаїні, К. Лазаренка, М. Рябого, І. Волошенюка.

Гуртківці вибирають письменника, над вивченням життєвого і творчого шляху якого мають бажання працювати, і ставлять у загальному вигляді мету: показати, який зв’язок між ним, його творами та рідним краєм.

Окрему групу тем для презентацій складають питання, що потребують вивчення зразків усної народної творчості про легендарних історичних героїв С. Наливайка, Д. Нечая, О. Гоголя та інших. Мета таких презентацій: вивчити, у яких фольклорних творах і як народ оспівує своїх героїв.

На другому етапі здійснюється розподіл гуртківців на групи. У кожній групі розподіляються між учасниками проекту ролі та завдання. Зазвичай, така група складається з літературознавця, історика, фотографа, комп’ютерщика. В залежності від вибраної теми керівником обирається або літературознавець, або історик.

Після чого визначаються джерела необхідної інформації. Це, як правило,

  • шкільна, міська бібліотеки;

  • архівні матеріали;

  • матеріали власних експедицій;

  • свідчення очевидців;

  • мережа Інтернету.

Далі складається приблизний план роботи кожної групи. Якщо керівником ставиться вимога закінчити усі проекти одночасно для їх спільної презентації, то дата закінчення узгоджується між усіма учасниками проектів. Але визначення часу виконання окремих завдань здійснюється кожною групою окремо.

Керівник гуртка знайомить учасників проекту з критеріями його оцінювання та пам’яткою з дотримання авторських прав. Наприклад, може оцінюватися (за О. Липецьким) [3, 12],

  • глибина проникнення в проблему;

  • залучення знань з інших галузей;

—доказовість прийнятих рішень, уміння аргументувати висно­вки;

  • активність кожного учасника проекту відповідно до його інди-відуальних можливостей;

  • характер спілкування й взаємодопомоги, взаємодоповнюваності учасників проекту;

—естетика оформлення результатів проведеного проекту;

—уміння відповідати на запитання, лаконічність й аргументованість відповідей
Ось як може виглядати пам’ятка про дотримання авторських прав при використанні електронних публікацій з Інтернету:

При використанні електронних публікацій з Інтернету

- треба вказувати ім'я автора, праця якого використовується, і першоджерело (повну назву та адресу публікації) обов'язково при цитуванні, при використанні невеликих фрагментів публікацій (тексту, аудіо- та відеофрагментів, гра­фіки) як ілюстрацій до власних матеріалів;

- можна копіювати (роздруковувати на принтері чи копіювальному апараті) невели­кі за обсягом електронні публікації, якщо це робиться для навчальних чи дослід­ницьких цілей;

- не можна копіювати елементи дизайну, частини веб-сторінок, якщо автор сайта не вказує на можливість їх використання.
Окрім того, кожна група починає компонувати портфоліо навчального проекту у паперовому або електронному варіанті.

Перед тим, як учні почнуть працювати у комп’ютерному класі, необхідно познайомити їх з правилами техніки безпеки

Вимоги безпеки роботи у комп’ютерному класі

  • Заборонено ходити , голосно розмовляти.

  • Виконувати слід тільки зазначене учителем завдання. Категорично заборонено виконувати інші роботи.

  • На клавіші клавіатури потрібно натискати плавно, не припускаючи ударів.

  • Заборонено самостійно переміщувати апаратуру.

  • Заборонено запускати ігрові програми.

  • У випадку виникнення неполадок треба повідомити викладача або лаборанта.

  • Не намагатися самостійно відрегулювати апаратуру.


Електронне портфоліо, на нашу думку, повинно містити наступні папки і документи на початок проекту


ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ

назва





Папка№1

організаційні матеріали

Папка№2

довідкові

матеріали

Папка№3

зібрані

матеріали

Папка№4

допоміжні

матеріали

план проекту

критерії оцінювання

Папки «зібрані матеріали» та «допоміжні матеріали» на даний момент пусті



розподіл обов’язків


пам’ятки з дотримання авторських прав

зразки

проектів


На даному етапі керівник гуртка допомагає розподілити ролі й обов’язки у групах, спланувати діяльність, обговорити з керівниками груп можливі форми захисту проекту.

Третій етап – етап проведення досліджень – найтриваліший і найвідповідальніший.

Гуртківці працюють самостійно над пошуком необхідної інформації, наповнюючи вміст папки №3. Наприклад, учасники проекту «Микола Трублаїні і наш край» через певний час занесли до неї наступні матеріали про перебування письменника на Брацлавщині:

- відскановані уривки статей з фото письменника та його матері, знайдені у газетах міської бібліотеки;

- спогади колишнього учня однієї зі шкіл району про дослідника творчості письменника і його перебування на Брацлавщині, записане учасниками проекту власноруч, відскановане фото дослідника ;

- краєвиди села, у якому проживав М. Трублаїні, Немирова, інтер’єру колишньої Немирівської гімназії, де навчався майбутній письменник, зроблені самими гуртківцями;

- висловлювання відомих людей про письменника та його творчість, виписані з підручників, монографій, знайдених у шкільній бібліотеці та власних книгозбірнях;

- перелік документів з мережі Інтернету

1. Трублаїні Микола Петрович — Вікіпедія

Микола Трублаїні (Трублаєвський Микола Петрович) (*12(25) квітня 1907 — †5 жовтня 1941) — український письменник. Народився 12(25) квітня 1907 року в селі Вільшанка, нині Крижопільского району Вінницької області.

uk.wikipedia.org/wiki/Микола_Трублаїні сохраненная копия еще с сайта

2. Микола Трублаїні - реферат. Реферати, Бібліотека Української Літератури

До теми освоєння Арктики Микола Трублаїні ще раз повертається у повісті «Лахтак», яка вийшла 1935 року. Твір має гострий, динамічний сюжет. По суті, це одна з перших повістей в українській дитячій літературі, де по-новому ставилось і...

www.ukrlib.com.ua/…/printout.php?id=100 сохраненная копия еще с сайта

3. Трублаїні Микола

Мабуть, тому, що в дитинстві майже всіх часто тягне до пригод та мандрів. Саме на такі сюжети писав свої твори Микола Трублаїні. Він став одним із перших українських письменників пригодницького жанру.

chytay.com.ua/avtori/trublayini-mikola.html сохраненная копия еще с сайта

4. ТРУБЛАЇНІ МИКОЛА ПЕТРОВИЧ

1932 рік. Участь у експедиції на криголамі “Русанов” у Біле море, мандрівка в Карелію на Кольський півострів. Там Микола Петрович Трублаїні хотів побачити місце розробки важливих для сільського господарства апатитів.

www.chl.kiev.ua/95/Writer_1/Trublainibd.html сохраненная копия

Після того, як папка №3 до певної міри наповнена, розпочинається вивчення та систематизація документів. Продовжуючи працювати над темою «М. Трублаїні і наш край» , група вирішила, що в ній можна виділити три підтеми:

  1. М.Трублаїні і його мати у Скрицькому.

  2. Немирівська гімназія і навчання у ній майбутнього письменника.

  3. А. Подолинний – дослідник творчості письменника і його перебування у Зяньківцях.

Усі зібрані матеріали ревізуються, і ті, що у мультимедійній презентації не будуть використані, потрапляють до папки №5 «допоміжні матеріали»

П’ятий етап – етап оформлення результатів проекту – складається з двох частин:

  1. створення мультимедійної презентації;

  2. написання текстового матеріалу, який відповідає змісту презентації.

Створення мультимедійної презентації розпочинається зі складання її плану та написання сценарію.

Взявши до уваги висновки, зроблені групою на попередньому етапі, гуртківці, які працювали над темою «Микола Трублаїні і наш край», вирішили, що їх презентація створюватиметься за таким планом:

  1. Микола Трублаїні – відомий дитячий письменник

  2. М.Трублаїні і його мати у Скрицькому.

  3. Немирівська гімназія і навчання у ній майбутнього письменника.

  4. А. Подолинний – дослідник творчості письменника і його перебування у Зяньківцях.

  5. Вшанування пам’яті письменника.

Під час виконання завдань четвертого та п’ятого етапів керівник не бере безпосередньої участі в роботі груп, проте за необхідності консультує гуртківців, ненав’язливо контролює їхні дії.

Далі складається сценарій презентації. Це може проводитись у вигляді спеціальних бланків, у яких записують короткий зміст кожного слайда.

У нашому випадку сценарій презентації має такий вигляд:

Заголовок слайда №1

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда: до 100-річчя з дня народження

Заголовок слайда №2

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда

1.Фото письменника

2 вислів «Капітан дитячої літератури. А. Подолинний»



Заголовок слайда №3

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда:

1. фото видань письменника

2. текст «Твори М.Трублаїні»

Заголовок слайда №4

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда:

1. карта частини Немирів-ського району із позначенням місць перебування Трублаїні


Заголовок слайда №5 МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда:

1. фото Трублаїні в дитинстві

2. текст «Микола Петрович Трублаїні народився …»

Заголовок слайда №6

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда:

1. фото матері письменника

2. текст «У 1915 році Мико-лина мати Євгенія Яківна…»




Заголовок слайда №7

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда:

1.фото Марко Вовчок, М.Тру- блаїні, М. Луківа

2. текст «Немирів – щедра…»

Заголовок слайда №8

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда:

1.фото інтер’єру гімназії

2.текст «…коли його привели до гімназії, він злякався…»



Заголовок слайда №9

АНАТОЛІЙ ПОДОЛИННИЙ

Зміст слайда:

1.фото А. Подолинного

2.текст – біографічна довідка про вченого

Заголовок слайда №10

АНАТОЛІЙ ПОДОЛИННИЙ

Зміст слайда:

1.фото праці А. Подолинного

2.текст «Книги А. М. По-долинного»


Заголовок слайда №11

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда

1.Фото письменника

2 вислів «Капітан дитячої літератури. А. Подолинний»

Заголовок слайда №12

МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ І НАШ КРАЙ

Зміст слайда

1. текст « прізвища авторів, місця, часу виготовлення презентації»


Перед оформленням презентації за допомогою ілюстрацій, фото, цитат і таке інше, доцільно попрацювати над загальним оформленням слайдів. Шаблони, що існують у комп’ютерній програмі, не завжди можуть відповідати змісту презентації. Тоді їх доцільно створювати самим. Так, гуртківці – дослідники творчості М. Трублаїні вирішили, що основним мотивом презентації має бути романтичне зображення вітрильника – символу мандрів, а основний колір – синій, бо це колір моря і неба, де відбуваються основні події майже усіх творів письменника.

Не вдаючись детально у технічну сторону питання, слід зазначити, що у керівника гуртка повинні бути певні навички роботи з комп’ютером , особливо з програмою Microsoft Power Point.

Далі - роздруківка мультимедійної презентації на тему «Микола Трублаїні і наш край»




Слайд№1 Слайд№4

Слайд№2 Слайд№5


Слайд№3 Слайд№6




Слайд№7 Слайд№10

Слайд№8 Слайд№11

Слайд№9 Слайд№12
Якщо фотомайстер і комп’ютерщик більше працюють над мультимедійною презентацією, то літературознавець та історик – над написанням текстового варіанту, дотримуючись усіх вимог щодо змісту та оформлення науково-популярного дослідження. У нашому варіанті результатом такої роботи стала стаття Катерини П., яка використовувалася не тільки під час презентації проекту, але була надрукована в дитячому літературному альманасі.
Микола Трублаїні і наш край

Шляхами нашої славної Брацлавщини ступало чимало відомих людей. Серед них і дитячий письменник Микола Петрович Трублаїні.

У 1915 році Миколина мати Євгенія Яківна переїхала працювати учителькою у школі села Скрицьке, що за вісім кілометрів від Брацлава. Мені вдалося знайти номер газети «Колгоспні вісті» за 4 липня 1987 року, в якому краєзнавець Катерина Марценюк розповідає про 80-річний ювілей письменника. Газета надрукувала і портрет матері Трублаїні, де вона була сфотографована в той період життя, коли вчителювала в селі Скрицькому [1; 4]

Того ж 1915 року Микола вступив до Немирівської гімназії. Ось як про те, що відчував Микола, вперше переступивши її поріг, розповідає письменник і літературознавець, дослідник життя та творчості Трублаїні Анатолій Мусійович Подолинний: «...коли його привели до гімназії, Миколці немов снігом війнуло в груди :так він злякався високих блискучих вікон, сяйливого лиску підлоги, мармурової гладіні сходів»[ 2 ;3] Цікаво, що сам А. М. Подолинний у Зяньківцях, яке знаходиться поблизу Скрицького, працював учителем української мови та літератури. Можливо, саме тому він звернувся до вивчення життя і творчості М. Трублаїні.

Хлопчик жив у дядька, адже дорога із Скрицького до Немирова тоді була не близькою. Але повертаючись додому чи назад у Немирів , Микола не раз проїжджав і через Брацлав. Бо у гімназії навчався він аж до 1920 року.

Я вважаю, що пам'ять про цього письменника потрібно шанувати.

Зараз на будівлі Немирівської школи № 2 є меморіальна дошка Ми- колі Трублаїні.

Але я переконана , що цього дуже не достатньо . Потрібно розповідати про цього письменника своїм знайомим, потрібно розповідати про його твори, потрібно їх перевидавати. Вони такі ж цікаві і повчальні, як і твори Джека Лондона, Марка Твена, Роберта Стівенсона чи Андрія Чайковського .

Література

1. М а р ц е н ю к К. Свято… А мені здалося. Колгоспні вісті.4 липня 1987 р,№82

2 П о д о л и н н и й А. М. Червоний сількор. Комсомольське плем’я, 25 квітня 1987 р.

Зразки деяких інших мультимедійних учнівських презентацій подано у додатках .

Останній етап роботи над проектом може відбуватися за участі гостей – представників керівництва закладу, громадськості, однокласників – урочисто, але по-діловому. Усім учасникам проекту і гостям можна запропонувати заповнити відгук про демонстрацію проекту в такій формі:
№ пп Оцінюється Коментарі

1

Глибина занурення в проблему

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



2

Естетика оформлення результатів

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



3

Застосування комп’ютерних технологій

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



4

Вміння відповідати

на запитання

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення




ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС СТВОРЕННЯ

ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРЧОГО ПРОЕКТУ

В. О. Сухомлинський писав: «Духовне життя дитини повно­цінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона засуше­на квітка... Ми повинні виховувати так, щоб дитина відчувала себе шу­качем і відкривачем знань». [6, 228] Чи не найкраще фантазувати і творити сучасна дитина має змогу в літературній діяльності. К. Станіславський говорив, що фанта­зія — здатність уявляти собі те, чого не буває, що не існує в дійсності. Але тут же додавав, що межі між існуючим і тим, чого не буває, рухомі. Сьогодні, мовляв, це фанта­зія, а завтра — дійсність. На думку ж авторки «Цікавого літературознавства» К. Фролової, здатність до фантазування, уміння мріяти — дорого­цінна якість людської свідомості. Людину, яка наділена такими яскравими якостями, називають окриленою. Це одна з невід'ємних рис художнього таланту[7, 108]

Окрім того, як стверджує філолог С. Маляренко «залучення учнів до проектної ді­яльності сприяє розвитку творчос­ті, ініціативи, самостійності, ор­ганізаторських здібностей, стиму­лює процес самовдосконалення. Різноманітність мотивів, прагнень, які спонукають до активної участі в проектній діяльності, дає можли­вість самоствердитися, усвідомити себе як особистість». [4, 2]

Тому і літературний творчий проект повинен зайняти чільне місце серед інших методів навчання і виховання в сучасній позашкільній освіті.

На заняттях літературної студії «Лелеченя» пройшли апробацію наступні проекти: «Різдвяне оповідання», «Оповідання про фантастичні пригоди «Подорожуємо крізь час», «Фантастичне оповідання «Перший контакт». Під час їх підготовки на різних етапах широко використовувалися мультимедійні презентації, підготовлені як керівником студії, так і самими студійцями.

Для того, щоб учні пригадали види пригодницької літератури, можна використати схему з елементами анімації. Спочатку вона виглядає так:

Проводимо бесіду за запитаннями:

1.Яку літературу нази-ваємо пригодницькою?

3.Як ви розумієте вислів «романтика мандрів»?

2.Зі сторінок яких книг віє романтикою?

4.Яких відомих літера-турних детективів ви знаєте? Кому з них люди і до цього часу продовжують писати листи?

Бесіду продовжуємо, використовуючи наступні слайди презентації:

Після чого знову повертаємося до нашої схеми, що набула дещо іншого вигляду. На ній вказано, що фантастичні пригодницькі твори в свою чергу поділяються на науково-фантастичні та фантазійні (фентезі). Говоримо з учнями про те, що часто фантасти наштовхують учених на нові пошуки і відкриття, що подорож на підводному човні вперше здійснили герої Жуля Верна, гіперболоїд інженера Гаріна з роману Олексія Толстого дуже вже схожий на лазерний промінь і тому подібне.

Задаємо гуртківцям запитання : Так. Наукова фантастика допомагає прокладати шляхи у майбутнє. А для чого письменники пишуть фантазійні твори? Після дискусії,а вона, напевне, виникне, звертаємося до наступних кадрів презентації і продовжуємо бесіду про конкретні твори.
Завершуючи заняття, на якому проходило знайомство з пригодницькою літературою, проводимо вікторину , використавши іншу презентацію з елементами анімації. Малюнки є ілюстраціями до творів пригодницького жанру. Напис «ВІКТОРИНА» - це символ гіперпосилання. Натиснувши на нього, потрапляєш до іншого документа, у якому розміщені запитання тестового характеру. Номери правильних відповідей на них утворюють цифровий код. Набравши його на останньому слайді документа, можна повернутися до попередньої презентації, на якій напис «ВІКТОРИНА» зникає і з’являється прізвище автора та назва твору.

На занятті літстудії, коли проводиться збір матеріалів для проекту «Різдвяне оповідання», використовуємо наступну таблицю



Літстудійці пригадують зміст кожного із запропонованих творів, зірочками позначають присутність у ньому характерних особливостей «різдвяних оповідань». Через певний час таблиця набуває іншого вигляду:

Ці та інші матеріали складають портфоліо проекту на паперових носіях.

Вибір паперової форми портфоліо викликаний тим, що літературний проект носить індивідуальний характер, що не всі гуртківці мають комп’ютери дома і, найголовніше, тим, що написання оповідання передбачає роботу з папером.

Як підказує практика, в загальному вигляді портфоліо літературного творчого проекту може мати наступний вигляд, де перша та друга сторінки є матеріалами для організаційної сторони проекту, а всі інші - різноманітні довідкові матеріали для змістової роботи:

Проект учня/учениці_________________________________

Проект розпочато__________________________________

Проект закінчено___________________________________
1. Обмірковування теми проекту. Визначення його мети та завдань.

2. Складання плану дій:

• визначення джерел інформації;

• визначення часу виконання окремих завдань.

3. Дослідження (збирання інформації, її вивчення та систематизація).

4. Результати (оформлення звіту в

письмовій формі з демонстрацією матеріалів).

5. Оцінка (колективне обговорення звіту та самооцінка виконавців проекту).


План роботи
1______________
2______________
3______________

4______________
5______________


Додаткові зауваження_________________________________________________________________________________________________________________________

Враження учня____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінка_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка іншим учасникам

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Оцінка керівника________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Обов’язково до пакету документів додаємо пам’ятку

Етапи роботи над оповіданням:

  1. визначення сюжету та композиції ;

  2. вимальовування зовнішності героїв та їх характерів;

  3. складання описів природи, приміщень тощо;

  4. складання діалогів та монологів;

  5. робота над цілісним варіантом оповідання, його редагування;

  6. оформлення роботи в остаточному варіанті.


Як зразок оповідання на фантастичну тему, може слугувати першоквітневий образок Олени Л.:

Гість із космосу

Нарешті! Почалися весняні канікули...А ось і закінчилися.

Я прийшла до школи чи не найперша. У своєму пустому класі, витираючи на дошці великі букви К А Н І К У Л И ,враз почула чийсь тоненький голос:

- Хочеш послухати анекдота?

Я оглянулась. На шафі, мов на сцені, стояла незвичайна ,але дуже мила істота. Домовик? Ні. Ні, інопланетянин! Гість із космосу!!! Так, саме так

- Слухай ,- продовжила мила істота. – Наш цар звірів Вел вирішив поділити своїх підлеглих на вродливих і розумних. Ліворуч стали розумні, праворуч – вродливі. Тільки Павма цілу годину метушиться. „Ти вже вирішила ?” – звертається до Павми Вел. ”Що ж, мені розірватися , коли я і гарна, і розумна?

Я засміялася.

- Тобі сподобалося? – запитала мила весела істота.

Я ствердно кивнула, продовжуючи сміятись.

Враз почулися кроки у коридорі. Вони ставали все гучнішими, а дивна мила істота – усе прозорішою. Аж доки зовсім не зникла , махнувши на прощання рукою. А на порозі класу стояла Катя.

- Ти чому така весела? - подивилась на мене вона. – А, сьогодні ж перше квітня.

Я продовжувала витирати букви. На дошці їх залишилось ще дві: Н І...

Останній етап роботи над проектом – його презентація - може відбуватися за участі гостей – учителів-філологів, літераторів, однокласників. Усім гуртківцям, що справилися з роботою, видається сертифікат




ДОДАТКИ

ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ НА ТЕМУ

“М. В. ГОГОЛЬ І НАШ КРАЙ»

Мультимедійна презентація













ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ НА ТЕМУ

«БЕРЕЖІМО ХЛІБ»

Мультимедійна презентація




Вона пам'ятає голод 1932 – 33років


«У сім’ї було багато дітей».

«Я бачила людей, які лежали на дорогах…»



«… їх викидали на підводу, як дрова, і звозили на кладовище»




Література

  1. Концепція позашкільної освіти та виховання // Шкільний світ. – 2005. - №101-102.

  2. Закревська О. Використання мультимедійних технологій на уроках української словесності //Дивослово. – 2009. - №2

  3. Липець кий О. Навчальні проекти і розвиток творчих здібностей // Позашкілля. – 2009. - №4.

  4. Маляренко С.В. Шкільна словесність: досвід філолога-практика// Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. - №35.

  5. Парандовський Я. Алхімія слова. – К.: Дніпро, 1991.

  6. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям. - К.: Рад.шк., 1984.

  7. Фролова К.П. Цікаве літературознавство – К.: Рад. Школа,1987


Зміст

1.ВСТУП

2. СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ - МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ .

3.ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС СТВОРЕННЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРЧОГО ПРОЕКТУ .

ДОДАТКИ


Схожі:

Тема: Розробка сценарію та створення учнівської мультимедійної презентації
Мета: з’ясувати шляхи використання мультимедійних презентацій  в проектній діяльності; розробити учнівську презентацію і форми і...
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНІЙ...
Навчальних закладів було опитано 182 інженера різних спеціальностей. Досліджувались питання які стосуються використання таких дистанційних...
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ...
Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням...
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ...
Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням...
Урок-конференція з використанням мультимедійних технологій 10 клас «Глобальні проблеми людства»
Застосування інформаційно-комунікаційних та мультимедійних технологій на уроках географії
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ
З метою виявлення рівня сформованості у випускників загальноосвітніх навчальних закладів навичок використання у практичній діяльності...
Використання інтерактивних та мультимедійних технологій на уроках...
Хочу звернути увагу на використання інноваційних технологій на уроках світової літератури
Використання інтерактивних та мультимедійних технологій на уроках...
Хочу звернути увагу на використання інноваційних технологій на уроках світової літератури
Учасники конкурсу
Вихованці дитсадків віком 5-6 років („0") з батьками, учні „І-VI" класів загальноосвітніх навчальних закладів та вихованці позашкільних...
Міжнародний благодійний Фонд «Україна 3000» ОГОЛОШУЄ
До участі у конкурсі запрошуються учні загальноосвітніх, професійних та позашкільних навчальних закладів, студенти вищих навчальних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка