Уроку: Джек Лондон видатний письменник і мужня


Скачати 54.34 Kb.
Назва Уроку: Джек Лондон видатний письменник і мужня
Дата 14.12.2013
Розмір 54.34 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Тема уроку: Джек Лондон – видатний письменник і мужня,

працьовита людина. «Любов до життя». Загальна характеристика оповідання.

Хто з дитячих літ усвідомив, що праця –

це закон життя, той завжди готовий на

великі справи й у свій день знайде і

волю. і силу, щоб їх здійснити.

Жуль Верн.

Мета: - ознайомити учнів з окремими сторінками біографії Джека Лондона;

сприяти створенню образу письменника – сильної, мужньої , працьовитої людини;

  • розвивати в школярів уміння досліджувати гіпотези, порівнювати факти, робити висновки,

аналізувати текст, висловлювати власну думку;

  • виховувати в дітей моральні якості, повагу до праці, прагнення до пізнання.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: підручники із зарубіжної літератури, портрети Дж Лондона, малюнки з зображенням Діка Сенда ( герой роману Ж.Верна «П`ятнадцятирічний капітан»), тексти оповідання «Любов до життя», мультимедійна презентація по біографії Дж.Лондона.

Зміст уроку.

І Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Життя Дж Лондона було незвичайно важким і водночас цікавим, повним випробувань , злетів і падінь, але головне – це мрія, мета, до якої він йшов. Ця мрія - стати письменником. Але Джек Лондон не «кабінетний письменник» :все,про що він писав. він пережив особисто. Можливо тому дивовижне життя письменника і досі викликає велику цікавість і народжує гіпотези.

Словникова робота.

Гіпотеза – недоведене ствердження, припущення, здогадка. Кожна гіпотеза потребує доведення.

Сьогодні на уроці ми уявимо себе лінгвістами – вченими, яким треба довести або спростувати гіпотезу.
ІІ Постановка проблемного питання.
1.Представлення літературної гіпотези.

Учитель: Уважно подивіться на дошку. Чому таке несподіване товариство: американський письменник Джек Лондон і літературний герой Ж.Верна - Дік Сенд?

Справа в тому, що французькі учені висунули несподівану гіпотезу, що прототипом образу Діка Сенда був американський письменник Джек Лондон.

Щоб перевірити це несподіване припущення, ми пригадаємо літературну історію життя Діка Сенда і факти реального життя письменника Джека Лондона.

ІІІ Оголошення теми і мети уроку.

IV Вивчення нового матеріалу.

1.Дослідження гіпотези.

Зіставлення фактів (на дошці фіксується факт і ставиться примітка «!» - підтвердження, або «?» - не підтверджується)

Учні використовують : попередні записи в зошитах( «анкета» Діка Сенда, складена під час вивчення роману Ж.Верна) та біографічні відомості про Джека Лондона в підручнику та в презентації, яка демонструється під час обговорення.

1)Місце народження і прживання. «!»

-Пригадайте, де народився і жив Дік Сенд?

(Дік Сенд – американець. Народився в Нью -Йорку, а жив в Сан –Франціско.

Джек Лондон – американець, народився і більшість життя пржив в Сан-Франціско).

2) Відомості про батьків. «!?»

-Що відомо про батьків Дка Сенда?

(Дік Сенд – сирота,виховувався в дитячому будинку.

Батько Дж.Лондона – професор Чені відмовився від сина іще до його народження.

Мати – Флора Уеллман – була байдужою і навіть жорстокою до сина. Про нього піклувалась сл.

ужниця матері і вітчим – Джон Лондон, який все життя співчував і підтримував Джека).

3)Дитинство: нужда і важка праця. «!»

-У скільки років Дік Сенд пішов прцювати?

(Дік з 7 років працював юнгою на кораблі.

Джек Лондон змушений працювати з 10 років – розносив газети,допомагав торговцю льдом , з 13 рокі -.на консервній фабриці по 10 годин на добу, а інколи і 18-20 годин!)

4)Захоплення. «!»

-Чим найбільше захоплювався Дік Сенд?

(«У школі Дік Сенд особливо захоплювався географією й історією подорожей, і йому кортіло швидше вирости, щоб вивчати вищу математику і навігацію». Іще Дік захоплювався морем, воно було сенсом його життя.

Джек Лондон пригадував: «Я прочитав усе, що мені давали, але особливо захоплювався історичними і пригодницькими книгами, а також подорожами. Я читав ранком удень і в ночі».

Джек Лондона вабило море з дитинства. 17-річним юнаком він найнявся матросом на шхуну «Софі Сазерленд», яка вирушала у Берингове море полювати на котиків. Здійснив Лондон свою мрію і пізніше, ставши вже відомим письменником. на власному парусному судні).

5)Рання дорослість. «!»

- Що свідчил про те, що Дік Сенд рано став дорослим?

(У 15 років хлопець уже міг приймати рішення й доводити до кінця свої задуми…Дуже рано…він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною». І він дотримав слово – став дорослим чоловіком, коли його однолітки залишались іще дітьми». У 15 років він став ,за трагічних обставин, капітаном шхуни «Пілігрім»і врятував її пасажирів.

Джек Лондон в 17 років був значно серйозніше за своїх ровесників, мужнішим, досвіченішим. Рослий, сильний, відважний, він виглядав і почував себе чоловіком. Матроси шхуни «Софі Сезерленд визнали його за рівного, побачивши його спритність, наполегливість і хоробрість).

2. Висновки дослідження.

Учитель.

На основі зібраних фактів можна зробити висновки, що долі літературного героя і письменника дійсно дуже схожі. Схожі вони навіть зовні. Чи можна стверджувати,що Жуль Верн свідомо наділив свого героя рисами юного Джека Лондона. Прошу висловити свої думки.

(Учні відповідають, висловлюючи власну думку)

  • Зверніть увагу на роки життя Джека Лондона і роки написання роману Жуль Верном.

Рік народження письменника 1876, а роман створений у 1878 році!

Це безперечний факт, що спростовує гіпотезу французьких вчених.

Але звідки стільки спільного? Адже Жуль Верн відомий своїми пророцтвами. Тому припустимо, що він міг передбачити життя відомого в майбутньому письменника.

3. Робота з епіграфом.

Проблемне питання. Кому належать слова, взяті в епіграф? А чи міг би їх сказати про себе Джек Лондон?

(Так, з дитинства праця для Джека стала законом життя. Пройшовши тяжкі випробування і наполегливо працюючи, Джек Лондон знайшов «волю і силу» здійснити свою мрію – стати відомим письменником і справжньою Людиною.

4. Інтерактивна вправа «Інтерв`ю з письменником». (Робота в парах або групах).

Скласти запитання і відповіді за біографією і творчістю Дж.Лондона. Розіграти у вигляді інтерв`ю.

5. Робота з підручником. Опрацювання фрагмента статті про «Північні оповідання» і твір «Любов до життя».

6. Читання, обговорення перших сторінок оповідання «Любов до життя.

Аналітична бесіда по тексту:

  • Прочитайте епіграф до оповідання. Як ви його розумцєте?

(Дж.Лондон вірив у безмежні можливості людини. Саме про Людину з великої літери і написане це оповідання)

  • Які деталі в тексті говорять, в яких суворих умовах опинились герої?

  • Яка мета подорожі героїв?

  • В якому фізичному і моральному стані перебувають герої?

7. Пояснення домашнього завдання. Почитати оповідання. Знайти деталі, що свідчать про боротьбу героя за життя.

V Підсумок уроку. Рефлексія

Учитель. Сьогодні ми впевнились. Що Джек Лондон був справжньою людиною, мужньою, працьовитою , відданою своїй меті. Такими є і більшість його героїв. І зараз пропоную творчу роботу – скласти сенкен до теми «Джек Лондон».

Пам`ятка:

Сенкен – неримований вірш з 5 рядків. Правило складання сенкену:

1)Тема (1 слово – іменник).

2)Означення теми (2 слова – прикметники)

3)Дієвість до теми (3 дієслова).

4)Фраза – розуміння теми ( 4-5-слів).

5)Іменник –синонім теми.

1.Складання сенкену.

(Можливий варіант:

Джек Лондон

Мужній, наполегливий.

Мріяв, творив, працював.

Я зробив людину предметом свого поклоніння.

Людина.)

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Закінчити фразу: «Я раджу прочитати оповідання Дж. Лондона «Любов до життя», тому шо…»

VI Домашнє завдання.

  1. Прочитати оповідання.

  2. Підібрати цитати – описи природи, характеристики головного героя.

  3. Відповісти на запитання: «Що здолав герой, щоб вижити?»

Схожі:

100 академік М. Марр, 80 видатний археолог Генріх Шліман, понад 60...
М. Марр, 80 видатний археолог Генріх Шліман, понад 60 український науковець і письменник Агатангел Кримський
Джек Лондон «Любов до життя». 6 клас. Мета
Мета: ознайомити учнів з фактами біографії Дж. Лондона, дізнатися про історію створення північних оповідань, зі змістом та героями...
Г. С. Сковорода, видатний український письменник, філософ
Створення відповідного емоційного настрою за допомогою музики та автотренінгу, мотивація навчальної діяльності
ЕПІГРАФ УРОКУ
Тема нашого уроку : Вольтер видатний поет, філософ просвітник, прозаїк, історик, публіцист Франції ХVІІІ ст
План Основні етапи та загальна характеристика романтизму в Німеччині....
Е. Т. А. Гофман як видатний німецький письменник-романтик. Тема мистецтва і образ художника – центральні в творчості Гофмана. Поділ...
Світ Антуана де Сент-Екзюпері
Антуан де Сент-Екзюпері – видатний французький письменник-гуманіст, льотчик, філософ. Його інтелектуально-лірична проза поєднує автобіографічну...
Видатний американський письменник Марк Твен написав багато кни
Головний герой цього твору- Том. Він- безтурботний школяр, не слухняний, інколи навіть грубий. Уголові внього завжди повно всяких...
Уроку
...
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.»
Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація
О. де Бальзак видатний французький письменник, зачинатель соціального...
Життєвий і творчий шлях письменника. Поєднання реалістичних та романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» —...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка