Презентація книги Галини Малик «Абра&Кадабра»


Скачати 108.49 Kb.
Назва Презентація книги Галини Малик «Абра&Кадабра»
Дата 12.11.2013
Розмір 108.49 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Для мене література – одна з умов існування,

а література для дітей – це і прихисток, і

робочий стіл, і живе створіння, яке потребує

захисту, відданості і піклування.

Галина Малик
Тема: презентація книги Галини Малик «Абра&Кадабра»


Мета: ознайомити учнів із книжкою Галини Малик «Абра&Кадабра”,

зацікавити творчістю сучасної української письменниці; прилучити

до читання новочасної літератури; повторити відомості про

сюрреалістичну повість;


Обладнання: книжкова виставка «Книжковий світ Галини Малик»,

мультимедійний проектор (презентація слайдів), музичний

центр
Учитель

Хто з нас у дитинстві не відкривав для себе магію художнього слова, не шукав

чарівних пригод ? Вам , без сумніву, вже відомі прізвища таких дитячих письменників, як Всеволод Нестайко та Володимир Рутківський і ви, мабуть, читали їх твори, наприклад: «Тореадори з Васюківки», «В Країні Сонячних Зайчиків», «Гості на мітлі», «Сторожова застава». Свої книжки вони пишуть у жанрі повісті –казки. Це дуже складний жанр і працюють у ньому небагато авторів. Сьогодні ми розповімо вам ще про одного автора, який з недавніх пір теж створює повісті –казки – закарпатську письменницю Галину Миколаївну Малик. Дитяча письменниця , авторка численних віршів і казкових повістей, створила цілий свій казковий світ, який не сплутаєш ні з чиїм іншим. Вона заявляє, що пише «швидко і легко». Навіть повісті вона «не планує, а просто

починає, а далі вони йдуть якось самі собою». Не переписує і дуже рідко щось змінює,

хіба що дрібниці .
Презентація творчості письменниці:
Учень 1

Галина Малик – Галина Миколаївна Курій- відома поетеса, прозаїк, драматург,

перекладач ( з російської, словацької, болгарської,угорської), редактор,

громадський діяч.

Народилася вона 12 серпня 1951 року у м.Бердянську Запорізької області.

Першою самостійно прочитаною книжкою стали «Українські народні казки». Вона стала для неї «...і букварем, і розвагою, і цілим новим світом».Сама почала читати в 5 років. Шкільна бібліотекарка спершу навіть примушувала її переказувати книжки – не вірила, що так швидко читає. Першими улюбленими книжками стали: «Морська чайка» Юрія Збанацького, «Першокласниця» Євгена Шварца у перекладі Богдана Чайковського, «Лассі повертається додому» Еріка Найта, «Дикий ліс» Орлина Василєва, «Аліса в Країні чудес» Льюїса Керолла.

Учень 1

У десять років написала першого вірша – про Т.Г.Шевченка. У старших класах віршувала російською мовою.

1963 року родина переїхала до с.Середнє під м.Ужгородом.
Писати майбутня письменниця почала ще з шкільного віку. Потім кинула, та коли сама стала мамою, почала писати для своєї доньки. Галина Миколаївна дуже добре памятає, як вона сприймала світ у дитинстві, усі свої дитячі відчуття. Тому її вірші для дітей легкі, з простими, інколи зовсім неочікуваними , сюжетами. Це також вірші-загадки, вірші-підказки, вірші, в яких ти знайдеш нові слова, а також такі, в яких часто-густо можеш впізнати себе і свої справи, які ти або доводиш до кінця, або не доробляєш, які ти любиш робити, а які –ні.
1980 року закінчила філологічний факультет Ужгородського університету.

Довгий час займалась видавничою справою: видавництво «ХХІ вік», видавництво «Бокор», «Закарпаття», «Знання», головний редактор часопису для дітей «Віночок».

Згодом Г.Малик почала писати казкові повісті для дітей, головні герої яких – твої ровесники. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події: то реальні діти потрапляють у казкову країну, а то герої казкових країн потрапляють у наше реальне життя. А ще, коли читаєш повісті та п′єси письменниці, здається, що їх авторка знаходиться серед своїх героїв і разом з ними переживає все описуване у книжках.

З 1991 року член Національної спілки письменників України. Мала публікації в усіх всеукраїнських та обласних газетах.

У творчому доробку Галини Малик – 19 книжок віршів для дітей, 12 повістей-казок .

У 2011 році з′явилась на світ перша українська інтерактивна дитяча книга для iPad на Еппл Стор – «Забавлянки», розроблена Львівським «Видавництвом Старого Лева».Ряд поетичних та прозових творів Галини Малик включено до підручників та читанок

для української школи та шкіл національних меншин (угорської, румунської,словацької).

Учень 2

Для творчості Галини Малик характерне обігрування і «анатомування» слів, творення оказіоналізмів, несподівані рими, напружений, динамічний ритм, мультиплікаційні прийоми у побудові сюжету.

Отже, якщо ти незнайомий з творами Г.М.Малик , обов′язково прочитай їх! Хоча вірші письменниці написані для найменших читачів, запевняємо – тобі вони теж сподобаються.
Учень читає вірш «Осінь»:

Сьогодні в осінньому парку

Я зустрів дуже дивну школярку.

Вона із звичайного ранця

Виймала для кленів румянці.

А хмарам підводила брови

Своїм олівцем кольоровим,

У чорну свою фартушину

Трусила достиглу шипшину.

А з юних низеньких дубочків

Зривала останні листочки.

За нею побіг я чимдуж

І крикнув :

-Дубочків не руш!

Тоді засміялась школярка

І враз піднялася над парком!

А з ранця дубовий листок

До ніг мені ліг на пісок.

На ньому слова:

«Нині вранці

Одержали клени румянці,

І парк зимувати готовий.

А хмарам підведено брови,

У небі розбавлено просинь.

До року наступного!

Осінь».
Учитель

Казкові повісті письменниці написані спеціально для тебе і твоїх ровесників.

16 травня 2011 року в прес-центрі «Закарпаття» відбулась презентація нової повісті-сюр «Абра & Кадабра”. Книжка побачила світ в ужгородському видавництві «Поліграфцентр «Ліра» і ввійшла до кращих дитячих книжок.

Учень 1

Дія повісті відбувається в містечку У, де шириться дивна епідемія: всі втрачають здатність нормально говорити і замість того вимовляють одне лише словосполучення з пяти літер : «абракадабра». Описуючи пошесть, письменниця створює цілу галерею сатиричних портретів, анекдотичних сюжетів, кумедних ситуацій. Це дуже своєрідний зріз українського суспільства початку нашого століття, показаний через призму сатири.

А ви як думаєте, що може статись із суспільством, коли всі втратять здатність не просто розмовляти, а здатність - розуміти один одного?...

Подібну катастрофу , на прикладі лише одного міста, показала в своїй повісті Галина Малик.
Учень читає текст (за кадром)

Містечко спало.

Солодко похропував у ліжку головний бухгалтер гімназії Роман Миколайович, невдоволено ворушачи пишними вусами, коли йому снився поганий сон.

У різних позах спали учні п′ятого класу цієї гімназії, не підозрюючи, що вже сталося те, чого ані вони, ані жителі їхнього містечка навіть у страшному сні побачити б не змогли.

Не спали лише пам′ятники. Пам′ятники у цьому містечку по ночах ходили в гості один до одного. Аби погомоніти про голубів і політику.

Пам′ятники стояли в центрі містечка. Тому й не могли знати, що страшні події почали наближатися ще з обіду попереднього дня....

Багаття шугало вгору і гріло під собою землю.

А там, на глибині, лежало щось схоже чи то на кіндер-сюрприз, чи то на космічну капсулу, чи то на велетенську бруньку з невідомого дерева.

Від тепла у бруньці почав хтось ворушитися.

Він ворушився і ворушився, тихенько скреготів і кректав, і шкрябав зсередини товсту шкаралупу.

Потім та шкаралупа тріснула і цей хтось почав рити землю.

Рити йому було важко, бо він тягнув за собою якусь річ.

Щоб доритися до поверхні, йому знадобилося півдня і півночі....
На сцену виходить учень одягнутий в лахміття і тягне за собою комп′ютер. Сідає посеред сцени і починає натискати кнопочки й клавіші
Учень 2 читає:

Почвара збільшила карту – і ось саме у мікрорайоні Галагов, у дев′ятиповерховому будинку, що стояв просто біля калабані, на сьомому поверсі засвітилася і заблимала червона цяточка....

Почвара закрила ноутбук і обережно запхала його під уже прилаштовану плиту нового водогону. І підтюпцем побралася до першого підїзду будинку, що стояв просто біля калабані.

На сцені з′являється хлопчик сердито потягується:

-Грошей на тумбочці нема, до гімназії треба йти, та ще й з хімії сьогодні практичні заняття. Як я не люблю вчитися! – вигукнув Вася.- Як я заздрю крутим хлопцям. Адже у мене ще й досі нема вдома комп′ютера. А мобіла такої старої марки, що я навіть соромлюся витягати її перед однокласниками.

А як я палко мрію знайти мільйон, загублений якимось бізнесменом. А поки що свою злість я виміщаю на слабших однокласниках (показує,як він їх б′є) , собаках і котах : котам я відрубую хвости, собак закидую камінням, а однокласникам щедро роздаю стусани.- Хай знають Васю-Денвера!.

(Вася звертає увагу на цікаву іграшку, що лежала на підлозі):

  • От потвора! – сказав він сам собі.- Ну й іграшки для дітей почали випускати.- (Підняв іграшку, засунув собі під пахву і вирішив забрати.)

Учень 1 читає :

....у вікно світив ліхтар. Тому було видно, як почвара торкнулася чорної коробочки на паску. Щось тихо клацнуло. В руках у неї з′явився якийсь прилад.

Вона підповзла ще ближче, аж до Васиного вуха , підняла руку..

І у Васине вухо впала крапля якоїсь рідини золотавого кольору.

Вася не прокинувся. Тільки поплямкав уві сні і перевернувся на інший бік.

..Настав ранок.

Вася чхнув і прокинувся.

З цього часу почалось таке..!

--Коли Вася чхнув у присутності завгоспа гімназії, той спочатку почув запах улюбленої страви - шашлику, а потім, коли спілкувався з директором, чув лише :

- Абра-кадабра-абра-кадабра.
А потім трапилась кумедна історія з губернатором, який приїхав відкривати комп′ютерний клас, пригода в лікарні та інші кумедні історії через втрату здатності розуміти один одного...

« У гімназії оголосили карантин і відпустили решту дітей додому. А учнів 5-а класу вантажили у машини «швидкої допомоги» і везли до міської лікарні.
На сцену виходить учень, одягнений в білий халат.

Лікар

  • Такого складного випадку у мене ще не було. Я ніяк не можу зрозуміти – чому захворіли діти і яким чином ця хвороба поширюється?. (замислено, а потім серйозно) - Діти залишаться тут доки ми знайдемо причину їхньої дивної хвороби!

Учень 2

Однак лише Вася-Денвер не захворів цією дивною хворобою, хоч і чхав раз по раз.:
На сцені чутно стук у двері . (На сцені Вася , а потім заходить хлопчик ).

-Привєт,- сказав він.

-Привєт, давно не бачились, - похмуро відповів Денвер.

Сєрий полегшено зітхнув:

  • Х-ху! Блін, слава Богу! Можна зайти?

  • Заходь.

  • Значить, ти ще не заразився!

  • Заходь, не стій, - гаркнув Денвер.

  • Денвер, у мене діло до тебе, - сказав Сєрий.- Я не можу добазаритися із своїми предками. Прикинь, мені вчора батя пообіцяв цифрак, ну, цифровий фотоапарат, а я , блін, сьогодні кажу йому, що тіпа, давай, старий, гони бабло. А батя : абракадабра та абракадабра! Прикинь?

  • Ну, а шо від мене нада?

  • Ну, як шо? Ти, тіпа, як переводчик будеш... Всі пацани уже знають,що ти усьо січеш. Тіпа у тебе до цього курячого грипа імунітет. Ти тільки піди зі мною і переведи, що батя говорить. Так я не безплатно тебе прошу, блін! Ти скажи, що хачеш і добазаримся!

  • Я зрозумів – настав мій час !!! (тихо) О, що тепер у мене в голові закрутилося...

- Я..я...я хочу мобілу з камерою! – одним духом випалив він.

- Нема проблєм, сказав Сєрий.- На! – він подав Васі мобілу.


Учень 1 читає: ...а містом тим часом повзли чутки.

Чутки, які на очах перетворювались у страшну дійсність. Розповідали, наприклад, як упав літак, командир якого не зрозумів інформації, стався вибух у газовій котельні, кочегар якої неправильно зрозумів наказ начальства вимкнути газ для мікрорайону, смерть хворого під скальпелем у дитячій лікарні, ракети влучали в будинки....
Останнє, що почуло начальство, перед тим, як перестати розуміти людську мову, були висновки лікарського консиліуму:

Учень 2

  1. Епідемія поширюється через чхання.

  2. Людина заражається протягом 3-35 хвилин і сама, у свою чергу, стає розповсюдником хвороби. Чому час зараження у різних людей зафіксовано різний – не виявлено. Є припущення, що він залежить від настрою. Чим гірший настрій – тим швидше відбувається зараження.

  3. Від одного «чиха» можуть заразитися одразу багато людей: стільки, скільки на них вистачає бризок, які утворюються при чханні.

  4. Ці бризки випаровуються, проникаючи у наймікроскопічні шпаринки, і літають у повітрі, продовжуючи заражати людей, які їх вдихають.

  5. (найстрашніше) –НІ БАЦИЛИ, НІ МІКРОБА, НІ МОЛЕКУЛИ ЦІЄЇ ХВОРОБИ НЕ ВИЯВЛЕНО!


Учень 1: А Вася – Денвер тим часом багатіє з надзвичайною швидкістю.

На сцені сидять Двоє Великих Митців і розмовляють ( на слайді пам′ятник митцям):

  • Ну, колєго, що ви на це скажете?- махнувши люлькою, яку тримав у руці.

  • Скажу, що в нашому місті діється щось жахливе і незрозуміле! – відповів йому другий.

  • За годину, колєго, зберуться всі наші. Я пропоную втрутитися.

  • Втрутитися ? У що?

  • У перебіг подій. Інакше добіжить до катастрофи!

  • І як ви собі, шановний пане, уявляєте це втручання?!

  • Правду кажучи, ще ніяк. Але ми порадимося всім товариством. Може, щось і вигадаємо.

  • О, я чую кроки! І брязкіт шаблі ! це Поет! Невдовзі зявляться Кобзар і Будитель.


Учень 1

Недовго памятники шукали вихід з катастрофи, а допомогло маленьке жабенятко, що жило в калабані і яке розповіло про машину, що стала причиною мутації жителів цієї ж калабані. Жабенятко розповіло де знаходиться машина, і памятникам залишалося її швидше знайти .
Учень 2

Пам′ятники знайшли-таки вихід – треба розбити і знищити трикляту машину.

Пекельну машину поклали на найміцнішу плиту, і воїн-визволитель, як і обіцяв, розчавив її на порох своєю залізною ногою.

І тої ж миті всі угородці почали знову розуміти людську мову. Всі жахи останніх днів залишилися позаду.

Учитель:

  • А як ви думаєте , а що ж сталося з Васею-Денвером?Як ви думаєте, чому він став сам потворою? (відповіді учнів). ( всі читають на слайді завершенння).

Учень 1

... з лісу на галявину вийшли дві постаті. Вони були без одежі. Їх тіла вкривало золотаве хутро. У обох почвар було по чотири руки і по чотири ноги і звичайне людське обличчя.

Одна з них, більша, була обвішана мобільниками і цифровими апаратами, а на поясі мала грубу чорну барсетку. Почвари явно сварилися між собою, злісно вигукуючи якісь слова.

Одна з них кричала:

-Абра! Абра! Абра!

-Кадабра! Кадабра! – відповідала їй друга.

Дивно підскакуючи, вони перейшли галявину і зникли в лісі.

Рятують же людей реальні ужгородські пам′ятники, бо, як твердить автор, тільки пам′ять здатна повертати мову. Це чи не найбільш алегорична з усіх книжок Галини Малик, хоча так чи так, але шифрування повчальної інформації характерне для всієї творчості в цілому

А зараз запрошуємо до слова саму авторку – Галину Миколаївну Малик.

Схожі:

Презентація книги А. Медведєва «У парі з Ангелом»
Обладнання: виставка однієї книги : Медведєв А. «У парі з Ангелом», виставка дитячих ілюстрацій до збірки казок, запис відгуків про...
Галини Лозко "Українське народознавство"
Відомості про цілющі рослини і священних тварин тощо. Відтворено давній календар наших Пращурів "Коло Свароже", зроблено докладний...
Презентація книги Андрія Медведєва «У парі з Ангелом» Бібліотекар
Рівне Андрій Медведєв. Книга «У парі з Ангелом» видана за сприяння та фінансування Президентського фонду Леоніда Кучми «Україна»....
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КНИГИ ПЛАТОНА ВОРОНЬКА
ОБЛАДНАННЯ: Портрет поета, виставка малюнків до прочитаних творів, книжка «Читаночка»
Урок-гра
Обладнання. Презентація, костюми книги, хлопчиська, ведмедя, лисички для вистави, торба казок, букви українського алфавіту
Урок-КВК Тема
Мета. Пробудити в учнів інтерес до читання книжок, підтримувати бажання бути активними і свідомими читачами. Розвивати творче мислення...
ВИХОВНЕ ЗАНЯТТЯ «СЛОВО ПРО КНИГУ» (УСНИЙ ЖУРНАЛ. ПРОЕКТ. 3 КЛАС)...
Мета: познайомити учнів з історією створення книги, професіями працівників видавництва, розширити уявлення про значення книги для...
Інвестиційний проект Щорічний фестиваль «Весілля Нестора Махна і...
Щорічний фестиваль «Весілля Нестора Махна і Галини Кузьменко» (проект Антошика М. М., Помічнянського міського голови)
Урок-презентація
Обладнання: мультимедійна учнівська презентація, публікація, портрети Алли Горської
Церкви ми зустрічаємо назву книги «Апостол», як сукупність всіх апостольських писань?
Хто із святих отців та учителів древньої Церкви конкретно свідчить про достовірність книги Діянь святих апостолів?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка