Урок засвоєння знань


Скачати 165.79 Kb.
Назва Урок засвоєння знань
Дата 03.11.2013
Розмір 165.79 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Тема. Джеймс Олдрідж “Останній дюйм”
Мета: дати учням короткі відомості про життя та творчість письменника - гуманіста Джеймса Олдріджа, зацікавити учнів оповіданням автора;

виховувати любов до батьків, взаєморозуміння та взаємоповагу;

розвивати навички виразного читання,

Обладнання: портрет письменника, виставка його книг, карта світу.

Тип уроку: урок засвоєння знань

ХІД УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми та завдань уроку

ІІ. Ланцюжок учбових ситуацій, що веде до засвоєння навчального матеріалу


1.Слово учнів про письменника

Джеймс Олдрідж - видатний англійський письменник ХХ століття. Він народився 10 липня 1918 року в глухому селі австралійського штату Вікторія в родині англійця - корінного лондонця, якого доля закинула в далекі краї. Незабаром родина переїхала в маленьке містечко Суон Хілл.

Джеймс народився і виріс у інтелегентній родині. Його батько- Уїльям Томас Олдрідж -скромний, невибагливий у побуті, був людиною освіченою, редагував місцеву газету. РодинаОлдріджів любила життя, була закохана в природу, захоплювалася літературою та мистецтвом. Заробіток батька був невеликий, його ледве вистачало, щоб прогодувати сім’ю ( Джеймс був п’ятою дитиною Олдріджів).

“ Тривалий час молоко й масло були розкішшю в нашому домі... - згадував письменник.- Усі бакалійні товари, як-от цукор і чай, купувалися в дуже обмеженій кількості, що не перевищувала найсуворішого мінімуму.”

Якщо навчання у школі батько ще міг оплатити, то про вищу освіту діти могли тільки мріяти.

За традицією, майбутній письменник отримав одразу три імені – Гарольд, Едвард, Джеймс , і у родині його спочатку називали Гарольдом, але йому це ім‘я не подобалося і вибрали –Джеймс. Хлопчик дуже любив рибальство, весловий спорт, полювання.На все це потрібні були гроші, і він підробляв. Одного разу він поставив собі мету: купити сідло для свого поні. Коли він з великими труднощами заробив потрібну суму, батько був змушений віддати поні молочнику, якому родина багато заборгувала. Для Джеймса, як він потім писав, “це був день справжнього відчаю”. Джеймсу все-таки пощастило вступити до Мельбурнського комерційного коледжу. Щоб мати можливість навчатися вдень, юнаку доводилося працювати ночами в газеті.

У 1938 році майбутній письменник переїздить до Англії, де вступає до Лондонської Економічної школи. Він продовжує співробітничати з англійськими газетами. Як кореспондент Олдрідж побував у багатьох країнах: Греція, Фінляндія, Норвегія, Корея, Єгипет, Франція, Італія, Радянський Союз.

За своє письменницьке життя Джеймс Олдрідж написав романи “Справа честі”, “ Морський орел”, “Дипломат”, “Мисливець”, “Герої пустинних горизонтів”, “Не хочу, щоб він помирав”, “Останній вигнанець”, “Син чужої землі”, збірки оповідань та новел “Про багатьох людей”, “Золото й пісок”. Всі його твори об’єднує мужність автора, який говорить сувору правду про сучасний світ, про шляхи та перспективи його розвитку. Джеймс Олдрідж показує читачу болі свого часу –війни, екологічні проблеми, продажність, підлоту, підступ політиків - і змушує людину усвідомити не тільки свою причетність до історії, але й відповідальність за долю людства.

Книги письменника перекладені більш як на двадцять мов, у тому числі й українською.

Особливі почуття зв’язують Олдріджа з Україною, яку він відвідував, перебуваючи у Радянському Союзі.

“Вона близько нагадує мені країну мого дитинства Австралію”, - казав письменник. На його думку, “будь – який український сільський хлопчик може впізнати себе ” в героях його “дитячих” оповідань.




  1. Історія створення оповідання «Останній дюйм» В основу оповідання автор поклав власні враження від відвідування Акулячої бухти в Єгипті. Джеймс Олдрідж сам ще у молодості навчився керувати невеликими літаками. Пізніше письменник захопився підводним плаванням, навіть написав книгу для любителів «Підводне плавання для недосвідчених англійців».Пристрасним захопленням підводне плавання стало й для молодшого сина п исьменника Томаса. Одного разу вся родина Олдріджів поїхала у Акулячу бухту і Джеймс – кінооператор під водою знімав морських хижаків – акул, а дружина Діна та старший син Уільям напружено чекали на березі. Тому описи підводного царства такі достовірні та вражаючі.



  1. Виразне читання оповідання «Останній дюйм» ( до слів « Двоє льотчиків повітряної лінії, які відкрили цю бухту, назвали її Акулячою…»)

4. 4. Словникова робота


Дюйм ( від голл. duim, буквально – великий палець) – одиниця довжини в англійській системі мір, рівна 1/12 фута, або 2,54 см.

Фут (англ. foot, буквально – нога, ступня) - одиниця довжини в англійській

системі мір, рівна 12 дюймам, або 30,48 см.

Миля (англ.mile від лат. milia - тисяча кроків) – одиниця довжини, яка використовується зараз здебільшого у морській справі, рівна 1852 метрам.

Фунт (нім. Pfund від лат. pondus – вага, гиря) – основна одиниця ваги в англійській

системі мір, рівна 453,5г.

Хамсин (араб.) –сухий та спекотний вітер у Єгипті, що дує із пустелі.

Авантюра (франц.) – ризикована, сумнівна справа, розрахована на випадковий успіх, без урахування реальних можливостей і приречена на провал.
5.Бесіда
- Хто є головними героями оповідання?
- Де й ким працює Бен Аміно? Як він хоче поправити своє матеріальне положення?
- Які між батьком та сином стосунки? Чому?
- Чому взяв з собою сина Деві?
- Як почуває себе у польоті хлопчик? Чому у нього «нещасний вигляд»?
- Як ви думаєте, що його більше лякає – політ на літаку чи ситуація, коли вони з батьком лишаються на одинці? Відповідь обгрунтуйте.

6. Прийом «Передбачення»

Як ви гадаєте, що буде далі?

Як складуться стосунки батька і сина в кінці твору?

Які пригоди вони переживуть разом?

ІІІ.Підсумок уроку

Прийом « Незакінчене речення»
- У біографії письменника мене вразило…
- Письменник побував у…
- Він написав романи…
- У Єгипті насправді існує…, де бував автор.
- Він захоплювався…
- Події оповідання відбуваються …


ІУ. Домашнє завдання:

  • прочитати оповідання «Останній дюйм»,

  • намалювати до нього ілюстрації(за бажанням учнів),

  • разом з батьками пошукати відповідь на питання : «Чому батьки і діти часто не розуміють один одного?».


Тема. Своєрідність вирішення проблеми батьків та дітей в оповіданні Джеймса Олдріджа «Останній дюйм»
Мета: вчити аналізувати характер людей через їх, виховувати любов та повагу до родини, батьків,

розвивати творчі здібності учнів, уміння виразно читати, цитувати, переказувати.

Обладнання: картки з афоризмами видатних людей про батьків та дітей, незаповнені ” Візитні картки “
Тип уроку: урок засвоєння знань
ХІД УРОКУ:

І. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда:

  • Чи сподобалося вам оповідання англійського письменника Олдріджа?

  • Чи розвивалися події у ньому так, як ви передбачали на попередньому уроці?

  • Який епізод вас вразив найбільше?

  • Чим незвичні стосунки батька та сина?



ІІ. Мотивація навчальної діяльності: повідомлення теми та завдань уроку.

ІІІ. Ланцюжок учбових ситуацій, що веде до засвоєння навчального матаріалу


Слово вчителя : Батьки та діти мають багато спільного, але також багато що їх і роз’єднує, вносить у їхні стосунки непорозуміння, призводить до конфліктів.

  1. Прийом “Асоціативний диктант” : розподілити людські якості у відповідні колонки.




батьки

діти







Люблячі, турботливі, заклопотані, допитливі, добрі, ласкаві, грізні, караючі, всезабороняючі, неслухняні, покірні, непокірні,самотні, втомлені, роздратовані, всепрощаючі.

2.Прийом “Цитатна доріжка”: прочитайте вислови видатних людей про батьків та дітей, прокоментуйте їх та спробуйте дати відповідь на питання: «Чому батьки і діти часто не розуміють один одного і як їм допомогти ?»

Один батько значить більше, ніж сто вчителів ( Д.Герберт)

Батько повинен бути для своїх дітей другом і наставником, а не тираном (В.Джоберти)

Розсудливість батька є найдієвіша настанова для дітей (Демокрит)

Батьки та діти не повинні чекати прохання один від одного, а повинні прихильно давати один одному, причому першість належить батьку (Діоген)

Наші діти – це наша старість.Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед нашою країною (А.С.Макаренко)

Щоб міркувати про дитину справедливо та вірно, нам треба не переносити її з її сферив нашу, а самим переселитися в її духовний світ (М.И.Пирогов)

Коли дитину лякають, б’ють та всіляко засмучують, тоді вона з малих років починає відчувати себе самотньою (Д.І.Писарєв)

Нічого не буває так рідко на світі, як повна відвертість між батьками та дітьми (Р.Роллан)

Думок у дітей не менше, і вони не бідніші й не гірші, ніж у дорослих, тільки вони інші…Тому нам так важко знайти з дітьми спільну мову, тому нема більш складного мистецтва, ніж уміння розмовляти з ними (Януш Корчак)

  1. Прийом “Візитна картка сім’ї Аміно” (кожен учень заповнює самостійно, як перевірка знання тексту)

Прізвище родини – ( невідоме, але з продовження оповідання “Акуляча клітка” Аміно)

Ім’я батька –

Вік –

Рід занять-

Захоплення-

Мрії -

Ставлення до родини-

Місце проживання-

Ім’я мами –

Вік –

Рід занять-

Захоплення-

Мрії-

Ставлення до родини-

Місце проживання -

Ім’я дитини –

Вік –

Рід занять-

Захоплення-

Мрії-

Ставлення до родини-

Місце проживання -


  1. Прийом “Усне малювання ”: уявіть, що нам випала нагода погортати сторінки сімейного альбому родини Деві

  2. - Які фотографії ми тут побачимо?

  3. - Чи багато там спільних фотокарток?

  4. - Де були зроблені ці кадри?

  5. - Чи виглядає родина щасливою на них?

  6. - Чому Деві тільки один раз розповідав про батька – льотчика?

  7. - Як ви думаєте, чи пишається Деві своїм батьком? Чому?


4.Бесіда:

  • Чому Бен та Деві не розуміють один одного? Що їм заважає?

  • Яка деталь вказує дуже виразно на те, що , збираючись у політ, батько зовсім забув про сина? ( не взяв для нього питної води)

  • А чому він його взагалі взяв з собою?

  • Чи думає Бен про почуття сина, його страхи?

  • Чого боїться Деві?

  • Чи думав батько про небезпеку в Акулячій бухті та її наслідки?

  • Чи можемо назвати цю подію авантюрою? Чому?

  • Як у екстримальній ситуації проявляються характери батька й сина? Прочитайте виразно одну із сцен, а потім прокоментуйте її.

  • Як батько звертався до сина до поранення та після того? (Деві –Хлопчику, синку, молодець)

  • Чому саме тепер батько усвідомив свої помилки у ставленні до свого сина?

  • “Взаєморозуміння батька й сина – річ не проста, і щоб досягнути його, потрібно немало зусиль з обох сторін. У “Останьому дюймі” цьому допомагає не критична ситуація, а та взаємна повага, яка в чоловікові і в дитині народжує проявлені в ці ситуації мужність і здатність добре робити те, що робиш”, - пише Олдрідж у передмові до книги “Останній дюйм”. Хто ж в оповіданні проявляє “ мужність і здатність добре робити те, що робиш ”? Чи тільки родинні стосунки зближали Деві та Бена в польоті та після нього?

  • Як ви думаєте, чому автор вибрав такий незвичайний спосіб для зближення Бена та Деві?


ІУ. Підсумок уроку.

Прийом “Сенкан” ( учні створюють сенкани по варіантах чи за власним вибором )

Бен

Байдужий, самотній

Літає, знімає, забуває

Відкриває для себе сина

Батько


Деві

Самотній, покірний

Сумує, боїться, розмірковує

Рятує батька від смерті

Мужня дитина



У.Домашнє завдання:

  • Виписати цитати до характеристики Деві,

  • Створити герб родини Бена та Деві,

  • намалювати ілюстрації (за бажанням учнів).



Тема. Формування характеру Деві в незвичайних обставинах

Мета: допомогти учням з‘ясувати, як формувався характер хлопчика та як він проявився в незвичайних обставинах;

виховувати повагу до людей, здатність опановувати себе в екстримальній ситуації;

розвивати навички монологічного мовлення, роботи з текстом, цитування.

Обладнання: ілюстрації учнів

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок
ХІД УРОКУ:

І.Актуалізація опорних знань

Захист гербів родини Бена та Деві


Які епізоди твору зображені на ілюстраціях учнів? Розташуйте їх у хронологічній послідовності

ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів: оголошення теми та завдань уроку
Ніколи не знаєш, на що ти здатний, доки не спробуєш.

Дж.Олдрідж, “Останній дюйм”




ІІІ. Ланцюжок учбових ситуацій, що веде до засвоєння навчального матеріалу


1.Прийом “Коментар до цитати ”: учні коментують цитати до образу Деві, які виписали вдома (як варіант – роздатковий матеріал, підготовлений учителем у слабкому класі )

  • « хлопчик мав дуже нещасний вигляд»

  • « …десятирічного сина, що народився надто пізно і, - Бен розумів десь у глибині душі,- чужого їм обом, самотнього, неприкаяного хлопчика, який у десять років розумів, що мати ним не цікавиться, а батько – стороння людина, яка не знає, про що з ним говорити,… коли вони бували разом »

  • « переляканий хлопчина все ж не губився і …розглядав прилади, компас, рухливий авіагоризонт »

  • « … хоч син виявився дуже кмітливим і досить швидко засвоїв основні правила, кожен окрик доводив хлопця до сліз…»

  • « Коли він про що – небудь запитував батька, голос його зразу ставав сумним: він наперед чекав різкої відповіді. »

  • « … і в розпеченій тиші, залишившись сам один, про що він не жалкував, хоч і гостро відчував свою самотність, - хлопчик роздумував, що ж з ним буде, якщо батько так ніколи й не випливе з морської глибини. »

  • «він побачив сина, його нахилене, сповнене жаху обличчя »

  • « Серйозне, напружене, бліде личко сина скривилось від жаху, але він з відчайдушною мужністю старався виконати своє завдання. »

  • « Цей хлопець із спокійним обличчям був чимось схожий на нього самого: за дитячими рисами приховувався, можливо, твердий і навіть невгамовний характер. Але бліде, трохи широкувате обличчя виглядало зараз нещасним. Помітивши пильний погляд батька, Деві одвернувся і заплакав.»

  • « - Ні! – крикнув Деві сердито.- Я не втомився! Його тон здивував Бена: батько ніколи ще не чув у голосі хлопця ні протесту, ні тим більше люті. Виявляється, обличчя його сина могло приховувати ці почуття. Невже можна роками жити з сином і не розгледіти його обличчя? »

  • « Залишившись сам на висоті трьох тисяч футів, Деві подумав, що вже ніколи більше не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози.»

  • « В картах Деві розумівся. Тут не було нічого складного.»


2. Визначимо риси характеру Деві до поранення батька та після нього

ДО ПІСЛЯ

Самотній

Кмітливий

Сумний

Розумний

Задумливий

Мужній, сміливий

Мовчазний

Стриманий

Боязкий

Відповідальність за життя батька

Переляканий

Здатний приймати самостійні рішення

Відчуває свою непотрібність

Розсудливий

Невпевнений у своїх силах

Сильна воля

  1. Прийом « Сповіді героїв». Розказати від імені героїв про пережиті ними події та почуття. Які зміни в собі вони відчули після пережитого?

  2. 4. Прийом «Передбачення»

  3. - Як усе пережите відобразиться на їхніх стосунках?

  4. - Чи відішле батько сина до матері, як хотів це зробити раніше? Чому?

  5. - «Він уже добереться до самого серця хлопчини! » Як ви думаєте, що буде робити батько для їхнього зближення?

  6. - А що буде робити Деві?


До речі, якщо ви хочете довідатися, що було далі з героями, то прочитайте його продовження – оповідання Дж.Олдріджа « Акуляча клітка». У 1959 році у Радянському Союзі було екранізовано оповідання “Останній дюйм”.
ІУ. Підсумок уроку
Прийом «Мікрофон»
Як ви розумієте епіграф до уроку?

Кого з героїв він стосується?

Як ця незвичайна ситуація змінила батька й сина?

У.Домашнє завдання:

  • Повторити зміст оповідання,

  • Повторити «композицію та її елементи », визначити їх у оповіданні,

  • Порахувати, скільки разів у тексті вживається словосполучення «останній дюйм» та в яких значеннях,

  • За допомогою англо-українського словника чи вчителя англійської мови з‘ясувати, до яких англійських фразеологізмів входить слово дюйм (inch) і що означають ці фразеологізми.


Тема. Необхідність боротьби « до останього дюйма », а також подолання «останього дюйма», що розділяє людей, - провідна думка оповідання.

Мета: допомогти учням усвідомити проблематику оповідання,визначити елементи композиції, сенс назви твору,


виховувати повагу до батьків, толерантне ставлення до людей,

розвивати навички аналізу прозових творів, монологічне мовлення учнів.

Обладнання: ілюстрації учнів, « Анкета твору»

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Ланцюжок учбових ситуацій, що веде до засвоєння навчального матеріалу


1.Колективна робота над заповненням «Анкети твору»

Тема твору




Сюжет




Композиція




Головні герої




Другорядні герої




Реальне




Фантастичне




Літературні прийоми




Художні засоби




Проблематика




Головна думка




Значення назви






2.Бесіда :

  • Що означає слово дюйм?

  • Скільки разів воно вживається у тексті оповідання? ( у перекладі В.Гнатовського – 12 раз)

  • У яких значеннях слово дюйм зустрічається 11 разів у тексті? (міра довжини та відстань до чогось чи між чимось)

  • А що означає це слово у кінці твору : «Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати…»?

  • Чому Бен говорить Деві про «останній дюйм» і що зрозумів батько, якого врятував син?

  • У яких англійських фразеологізмах вживається слово дюйм?

The last inch – останній дюйм, назва твору

Every inch ( з ніг до голови) має два значення:

1. повністю, цілком;

2. в усьому – у вчинках, думках.

Inch by inch ( дюйм за дюймом) – дуже повільно, але наполегливо.

- Як ви думаєте, чи мав на увазі автор ці фразеологізми? Чому?

  • Чи є у вас свій “останній дюйм”?

  • Чи легко його подолати?

  • У 1983 році Джеймс Олдрідж сказав: “У мене є оповідання “Останній дюйм”. Весь зміст у тому, щоб вчасно зупинитися, не перейти рубіж. Звичайно ж – це метафора. Зараз у світі накоплено стільки зброї, що на останьому дюймі перед всесвітньою катастрофою опинилося людство. Кожен повинен усвідомити свою відповідальність за долю миру, за долю цивілізації. Щоб останній дюйм не був пройдений. Щоб були люди на Землі… ” Чи можемо ми говорити, що твір автора присвячено й цій проблемі?


ІІІ.Підсумок уроку.

Прийом “Мікрофон”:

  • У передмові до російського видання Олдрідж писав: “Завдання письменника – розкрити процес формування людини, вловити мить пробудження, коли ми з дітей стаємо юнаками й дівчатами…” Як ви думаєте, чи вдалося автору вирішити це завдання? Чи витримав екзамен на дорослість юний герой оповідання?

  • Чому присвячено оповідання Дж.Олдріджа? Які моральні цінності відстоюють його герої?

  • Поділіться своїми враженнями про твір Олдріджа та роздумами про цінність людського життя.


ІУ.Домашнє завдання:

Підготуватися до твору – роздуму на одну із тем:

” Як я розумію назву оповідання “Останній дюйм” Дж.Олдріджа ?“ або “ Як я розумію назву твору “Останній листок”О.Генрі ?“,

“Чому Дж.Олдрідж назвав свій твір “Останній дюйм?” або “Чому О.Генрі назвав новелу “Останній листок?”

( підготувати цитати, робота на чернетці)

Тема. Твір – роздум про сенс назви оповідання Дж.Олдріджа

Мета: вчити учнів письмово висловлювати свою думку, наводити приклади, робити висновки,

розвивати творчі здібності учнів, навички написання творів – роздумів,

виховувати вміння обгрунтовувати власні погляди

Обладнання: інструктивна картка “Як писати твір - роздум”

Тип уроку: розвиток зв‘язного мовлення

ХІД УРОКУ :

І. Мотивація навчальної діяльності


ІІ. Ланцюжок учбових ситуацій, що веде до засвоєння навчального матеріалу

  1. Робота з інструктивною карткою “Як писати твір - роздум”

  • Визначте основну думку твору.

  • Подумайте, кого, в чому і як ви переконуватимете своїм твором.

  • Зберіть потрібний матеріал (цитати, факти, приклади тощо).

  • Складіть план.

  • Напишіть твір на чернетці, прочитайте його, виправляючи помилки.

  • Переписавши твір, перевірте його.

  1. Схема розгорнутого роздуму




ТЕЗА




ДОКАЗИ




ВИСНОВОК

Тому що… Отже…

Через те, що… Таким чином,…



  1. Прослуховування 1-2 варіантів творів учнів

4. Робота учнів над твором ” Як я розумію назву оповідання “Останній дюйм” Дж.Олдріджа ?“ або “ Як я розумію назву твору “Останній листок”О.Генрі ?“,

“Чому Дж.Олдрідж назвав свій твір “Останній дюйм?” або “Чому О.Генрі назвав новелу “Останній листок?”
ІІІ. Домашнє завдання:

повторити твори О‘Генрі та Олдріджа,

підготувати запитання на “Дошку запитань”

Тема.Тематичне оцінювання з теми “Краса людських взаємин”

Мета: перевірити засвоєння учнями теми,

виховувати любов до літератури, до книги,

розвивати пам‘ять, творче мислення учнів.

Обладнання: записані на окремих картках запитання учнів на “Дошці запитань”

Тип уроку: урок контролю знань, умінь та навичок учнів.
ХІД УРОКУ:

І.Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Ланцюжок учбових ситуацій, що веде до засвоєння навчального матеріалу

Прийом “Чиста дошка запитань” : запитання, які учні підготували вдома на окремих картках, до уроку вивішуються на дошці. Як тільки учні знаходять відповідь на питання, вчитель знімає його з дошки.

  • Справжнє імя О‘Генрі…

  • Своє перше оповідання він написав…

  • Чому Олдріджа вважають англійським письменником, хоча він народився в Австралії?

  • Чому вивчені твори віднесені до теми “краса людських взаємин”?

  • Де відбуваються події в новелі “Останній листок”?

  • Що характерно для новел О‘Генрі?

  • Чому Джоанні загрожувала смерть?

  • Який подвиг вчинив Берман?

  • Що таке новела?

  • Чому останній листок можна вважати мистецьким шедевром?

  • Чому новела називається “ Останній листок”?

  • Як поводилася з хворою подругою Сью?

  • У яку незвичайну ситуацію потрапили батько й син в оповіданні Олдріджа?

  • Як звати матір Деві?

  • Де мешкає мати Деві?

  • Де й ким працював Бен?

  • Як Бен ставиться до акул?

  • Як ситуація змінює батька?

  • Чому характер Деві розкривається поступово?

  • Як змінюється характер хлопчика?

  • Що спільного у Бена й Деві?

  • Чому екстримальна ситуація найкраще перевіряє характери людей?

  • Останній дюйм - це скільки?




  1. Прийом “Четвертий зайвий”

  • Канада, Нова Англія, Вашингтон, Єгипет

  • Джоанна, Сью, Берман, Джек

  • Акула, молот-риба, кальмар, орляк

  • Хлопчик, молодець, синок, шмаркач

  • Єгипет, Каїр, Червоне море, Кембрідж

  • Грип, пневмонія, ангіна, туберкульоз

  • Пустеля, море, пальми, вітер

  • Сюжет, зав‘язка, кульмінація, розвиток дії



ІІІ.Підсумок уроку. Мотивація оцінок.
ІУ. Домашнє завдання:

Робота учнів, які розподіляються на три дослідницькі групи: історики, біографи та бібліографи для підготовки інформації:

  • першим – про події Великої Вітчизняної війни,

  • другим – про життєвий шлях Олександра Твардовського,

  • третім – про творчий шлях російського поета.

Література



Олдрідж Дж. Твори.- К.: Молодь, 1974.

Янковський Ю. Джеймс Олдрідж. – В кн.: Олдрідж Дж. Твори.- К.: Молодь, 1974.

Журавльова М.О. Де є спільна справа, там нема проблеми батьків і дітей. // Всесвітня література, 1999, № 3, с.13-14.

Чирков А.С. Сын неспокойного времени. – В кн.: Олдридж Дж. Последний дюйм. – К.: Радянська школа, 1989.

Словарь иностранных слов. – М.: Русский язык, 1987.

Схожі:

Урок засвоєння нових знань
Мета: засвоєння знань про види та причини дефектів тіста; формування вмінь при виготовленні різноманітних кондитерських виробів;...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
НА УРОКАХ РОСІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
«засвоєння знань» на формування «компетентності». З цим твердженням важко не погодитись, оскільки засвоєння учнями сучасних технологій,...
Уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання
Мета: Ознайомитись з різноманітністю плазунів, їх особливостями та роллю в природі
Урок №63 Тема. Тематична контрольна робота №5 Мета: перевірити рівень...
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань щодо змісту ос­новних понять теми; перевірити якість сформованих умінь щодо засто­сування...
Урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними наслідковими, допустовими
ТЕМА: Фізичні та хімічні властивості
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за методикою особисто орієнтованого навчання)
Урок засвоєння нових знань
Серед граматичних категорій час – найхарактерніша ознака дієслова, що відрізняє його від іменних частин мови
Урок засвоєння нових знань. Методи і прийоми: «розповідь»
Тема уроку: Анна Ахматова. Риси акмеїзму в її творчості. Поема «Реквієм» (пізня поезія Ахматової)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка