RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine


Скачати 27.76 Kb.
Назва RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Дата 08.06.2013
Розмір 27.76 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи


RETRO 2010

02 — 06. 07. Crimea, Ukraine

МЕНТАЛЬНІ ОРІЄНТИРИ СЛОГАНІВ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ: АСОЦІАТИВНІ ЕФЕКТИ
Кутуза Наталья Валерьевна

Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова

кафедра журналістики

Одеса, Україна
[email protected]
Важливу роль у сприйнятті соціальної реклами відіграє врахування психоструктурних особливостей аудиторії, тобто тих лінгвоментальних одиниць, застосування яких вагомо підвищує результативність зазначених контекстів. У цьому аспекті на особливу увагу заслуговують відповідні рекламні слогани, які втілюють головну стратегічну ідею рекламування.

Метою нашої розвідки є дослідження лінгвоментальних рис, відбитих у соціальних слоганах, що зумовлює необхідність застосування експериментальних методик для з’ясування асоціативного потенціалу соціальних слоганів й визначення корелятивних меж кодованої і декодованої інформації.

Врахування ментальних орієнтирів, до аналізу яких «обов’язково має бути залученим лінгвістичний аспект» [2, 365], є вагомим елементом конструювання рекламних повідомлень, оскільки спрощує процеси декодування потрібних смислів, сприяючи ефективній комунікації [детальніше див. 3]. З огляду на латентний характер ментальних комплексів найдоцільнішим методом аналізу таких феноменів уважають асоціативний експеримент, результати якого експлікують ментальні стратегії респондентів. У проведеному нами асоціативному експерименті (2009 р.) стимулами виступали слогани соціальної реклами, респондентами були студенти ОНУ імені І. І. Мечникова віком 19-23 рр., для яких рідною мовою є українська, хоч переважно вони є білінгвами. Респондентам (53 особи) пропонувались анкети із соціальними рекламними слоганами (36 позицій), де потрібно було оцінити слоган позитивно чи негативно й записати 1-2 асоціації, які першими спадуть на думку.

Аналіз отриманих результатів дає підстави для певних висновків: 1) зафіксовано позитивні й негативні асоціації, де останні переважають, що «пояснюється частотним використанням негативних мотивів страху та шоку» [5, 140] з метою унаочненої демонстрації наслідків девіативної поведінки;

2) 2,5 % асоціацій має алюзивний характер: прецедентні тексти використовуються як інструмент, що полегшує та прискорює перемикання мовної особистості з «фактологічного» контексту думки на «ментальний» [1, 216], вони виявляють і ментальний, і культурний рівень адресата [4, 39];

3) відзначено активізацію негативних стереотипів, характерних для ментальності сучасного українця, зокрема на слоган Скажи НІ корупції зокрема маємо асоціати гроші, влада; держава, держструктура; обман; владна верхівка; корупція скрізь; неможливість подолати корупцію.

Отже, проаналізувавши асоціативне поле слоганів соціальної реклами, відзначаємо негативну динаміку оцінної амплітуди сприйняття та незбіг кодованої та декодованої інформації, що позначається на потенційному формуванні ціннісних настанов та моделей поведінки.
ЛІТЕРАТУРА

1. Караулов Ю. Н. Роль прецедентных текстов в структуре и функционировании языковой личности / Ю. Н. Караулов // Научные направления и новые направления в преподавании русского языка и литературы. Шестой международный конгресс преподавателей русского языка и литературы. – М., 1986. – С. 215-220.

2. Ковалевська Т. Ю. Психосемантика комунікативної гармонійності / Т. Ю. Ковалевська // Записки з українського мовознавства. „Українська ментальність: діалог світів”. – Одеса, 2003. – Вип. 12. – С. 360-369.

3. Кутуза Н. В. Політичний слоган як маркер ментального лексикону / Н. В. Кутуза // Діалог : Медіа-студії. – Одеса : Астропринт, 2009. Вип. 8. – С. 59-69.

4. Постнова Т. Е. Прецедентные тексты в рекламе / Т. Е. Постнова. – М. : Издательство МГОУ, 2007. – 126 с.

5. Ромат Е. В. Реклама : [учебник для вузов] / Е. В. Ромат. – 7-е изд. – СПб. : Питер, 2008. – 512 с. : ил. – («Серия «Учебник для вузов»).

Схожі:

RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Уміння спілкуватися є свідченням високого інтелектуального рівня, культури особистості, відкриває їй доступ до нових можливостей...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Луцкий институт развития человека Открытого международного университета развития человека “Украина”
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Використання іншомовленнєвих першоджерел сприяє формуванню тезаурусу студентів, розширенню активного, пасивного та потенційного словнику,...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Якщо взяти це твердження за основу, то текст природною мовою можна розглядати як знак, що виступає у трьох іпостасях: ментальний...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Першочерговою проблемою мотиваційних досліджень термінології є визначення методологічних принципів. На нашу думку, насамперед треба...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Сучасні науковці характеризують цей процес в трьох основних напрямках техніко-технологічному, соціальному та культурному. Тому й...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Вартанов, Милєрсон Дж., В. А. Саруханов. В цьому аспекті на особливу увагу заслуговує реконструкція іміджевих феноменів, оскільки,...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Саме тому важливим завданням є ретельний аналіз сугестивних домінант політичної реклами, що сприятиме оптимізації власне лінгвальних...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Холл 2004, 37]; світ, який лежить в інших просторово–часових рамках [Смущинська 2006, 99; Saka 2007, 22; Widdowson 2007, 26]. Дж....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка