Урок (33) Тема: Гра подорож по місту Краси


Скачати 43.79 Kb.
НазваУрок (33) Тема: Гра подорож по місту Краси
Дата24.03.2013
Розмір43.79 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
«Краса воістину нетлінна…»(5 клас) (Слайд 1) Узагальнюючий урок (33)

Тема:

Гра – подорож по місту Краси

Мета:

Навчити орієнтуватися в видах та жанрах мистецтва.

Розвивати художнє бачення, фантазію, мислення, оригінальне вирішення проблем.

Виховувати системність художньо – естетичних знань та уявлень, встановлювати емоційний зв’язок між захоплюючим світом мистецтва та образотворчою діяльністю учня.

Тип уроку: Урок узагальнення знань, умінь та навичок

Форма уроку: Міні – проект

Ключове питання: «Чи може людина, здатна милуватись красою бути злою?» (Слайд 2)

Обладнання: Проектор, мультимедійна дошка, комп’ютер. Репродукція картини А.Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі», листок ватману з нанесеною на ньому схемою міста Краси (назви вулиць для підказки позначені першими літерами)

Музика Моцарта, Бетховена.

Епіграф:

«Любов не дратується…» (Слайд 3)

Ап. Павло

Хід уроку

Організаційний момент:

Актуалізація опорних знань:

Вступне слово вчителя:

Дискусія з приводу поезії М. Заболоцького:

«Що є краса,

Чому її обожнюють всі люди?

Це амфора, де тільки пустота, (Слайд 4)

Чи пломінь, що у амфорі сіяє?»

Метелик зламав крильце.

Надзвичайною була у нього доля: він належав художнику Куїнджі. Наприкінці літа він наповнював свій дім живими метеликами. Поїв їх і годував розмоченою булкою у солодкій воді. Багато метеликів жили в художника до весни і бачили заметілі та сніг за вікном…

Як бути зі скаліченою комахою? І Архип Куїнджі вирішив прооперувати крильце. З цигаркового паперу він вирізав частину крильця, якого не вистачало і пришив його людською волосиною.

І метелик полетів! Здається, дрібниця. Чи варто про це розповідати? Мабуть варто, тому що такі дрібниці розкривають нам ту міру любові і поваги, яку художник відчував до всього живого. «Дивакуватість» була властива багатьом іншим художникам. Леонардо да Вінчі, наприклад, не дозволяв у своїй присутності наносити шкоду нічому живому, ні комашці, ні навіть рослині. Не дозволяв зім’яти листка на дереві. Адже це краса, яка здатна милувати око, викликати позитивні емоції, робити нас кращими. І ця велика любов до прекрасного допомагала великим художникам творити чудові твори мистецтва. Споглядаючи їх, страждаючи разом з героями полотен, милуючись їх красою ми олюднюємось, очищається наша психіка, весь організм. Ми стаємо кращими, добрішими. Для того, щоб навчитись орієнтуватись у світі краси, я хочу запропонувати вам гру – подорож по місті, в якому поселилась Краса. Але вона була не сама, вона не могла існувати самостійно. Завжди, коли вона з’являлась поруч з будь якою річчю, краса робила її кращою, ніж вона була насправді. Частину її створив Бог, а іншу- Люди – творці: художники, скульптори, архітектори. А зараз уявіть, що ви приїхали в невідоме місто. Блукаєте його вулицями, не можете знайти потрібної, тієї, яку обрали на попередньому уроці, коли одержали випереджаюче завдання: Кожен вибрав собі листочок з назвою виду чи жанру мистецтва. Ви повинні були знайти матеріали про обрану тему в додатковій чи спеціальній літературі, а також вирізати картинки з старих журналів, які б ідентифікували об’єкт вашого вивчення, а також підібрати чи придумати самостійно про свою вулицю поезію, прозу, і т. д.

Що ж, розпочинаємо подорож.

Хто з вас, вивчав Божу красу повинен поселити поняття, які вивчав, у верхньому місті. Ті з вас, хто вивчав красу рукотворну шукає свою вулицю у нижньому місті.

Починаємо гру з верхнього міста. Нам потрібно обрати мера, який буде давати дозвіл на поселення та слідкуватиме за порядком.

Самостійна робота учнів під керівництвом учителя та допомозі мера міста Краси.

Учитель:

А зараз об’єднайтесь в групи всі, хто житиме по сусідству, назви чиїх вулиць відносяться до одного виду чи жанру мистецтва. Спробуйте інсценізувати представлення вулиці за допомогою поезії, прози, пантоміми.

Виступи учнів

Бесіда

  • Хто, на вашу думку, найяскравіше представив свою вулицю?

  • На якій ви б хотіли поселитись? Чому?

  • Що спільного в красі, створеній Богом та людиною? Яким почуттям керуються і Господь і людина, створюючи красу?

Християнство –єдина віра на землі, яку можна вмістити в одному слові – Любов. І коли художник створює шедеври, його рукою водить Господь. Леонардо да Вінчі з цього приводу сказав: «Де дух не водить рукою художника, там немає мистецтва».

«Живе не може бути потворним».

Коко Шанель Слайд 5

А що з цього приводу думаєте ви?

Дискусія

Рефлексія: «У колі думок». Запишіть на дошці свої думки з приводу… Кожна ваша думка має право на існування.




Краса




Слайд 6



Вчитель:

Як бачимо, слово «краса» часто асоціюється зі словом «любов»

Рефлексія:

Пригадайте, кого ви найбільше любите.

Тепер подивіться на слова ап. Павла, написані на дошці.

Перевіривши себе ви дізнались чи ваша любов справді досконала чи може потребуєте ще роботи над собою.

Вчитель:

Узагальнення та систематизація знань. Оцінювання.

Прийом «Час зухвалості»

А зараз кожен учень має знайти у сусіда по парті те, за що його можна похвалити за сьогоднішній урок: вчинки, знання, поведінка, зовнішність, ідеї.

Тепер впродовж однієї хвилини напишіть твір – молитву, продовживши думку:

«Великий Боже! (Слайд 7)

Для себе я нічого не прошу.

Звертаюсь до Тебе з великим проханням…»

Час пішов…

Завдання на літо: Зробити зарисовки окремих деталей усього, що сподобалось.

Література:

Пометун О, Пироженко Л. Інтерактивні технології навчальної діяльності: теорія, практика, досвід.

Київ А.С.К. 2004 рік. 192 ст.


л

д



Схожі:

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Подорож Тарасовим краєм” сценарій пізнавально – розважальної гри...
Тема : пізнавально розвиваюча гра, присвячена до 60-річчя утворення Черкаської області
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
Тема Квіти-символи року (урок подорож)

Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля...
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії»
Гра – змагання «Подорож навколо світу»
«Ти – мені, я тобі» (команди ставлять одна одній заздалегідь підготовлені запитання)
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Теми дипломів для замовлення
Просування послуг салону краси на ринку м. Дніпропетровськ ТОВ «Салон краси «Шоколад»»
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю
«Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка