Методичні рекомендації щодо вдосконалення оцінювання вмінь учнів


Скачати 343.52 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо вдосконалення оцінювання вмінь учнів
Сторінка1/4
Дата05.03.2016
Розмір343.52 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
bibl.com.ua > Культура > Методичні рекомендації
  1   2   3   4
Відділ освіти Криворізької районної державної адміністрації

Криворізький районний науково-методичний кабінет


Аналітико-діагностична карта та тестування - засіб

мотивації до вдосконалення тактико-технічної майстерності юних волейболістів

(методичні рекомендації щодо вдосконалення оцінювання вмінь учнів)

АВТОР МЕТОДИЧНОЇ РОЗРОБКИ

Учитель фізичної культури, учитель-методист

Червонозабійницької ЗОШ І – ІІІ ступеня

ЧУПИЛКО ВОЛОДИМИР ВАСИЛЬОВИЧ
с.ЧЕРВОНЕ

2014 рік

Рецензент:

Лаврова Лариса Василівна – кандидат філософських наук, завідувач кафедри філософії та культури здоров’я Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Консультант:

Ланчковська Тамара Анатоліївна – директор Криворізького районного науково-методичного кабінету.

Воронько Марина Миколаївна – директор ДЮСШ Криворізького району

Гушул Григорій Юліанович – вчитель-методист, учитель фізичної культури Надеждівського НВК, керівник МО вчителів фізичної культури Криворізького району

Укладач:

Чупилко Володимир Васильович – вчитель фізичної культури Червонозабійницької ЗОШ І – ІІІ ступеня. Вчитель – методист, Відмінник народної освіти України

Анотація

В цій розробці є : практичні рекомендації по використанню інтерактивних методів навчання на уроках фізкультури при вивченні теми «Волейбол» та при проведенні занять в гуртках,секціях; авторські знахідки по використанню системи тестів технічної майстерності для оцінювання та покращення рівня підготовки волейболістів; рекомендації по складанню та використанню аналітико-діагностичної карти стану тактико-технічної підготовки волейбольної команди (гравця).

Мета посібника : допомогти вчителю фізкультури (тренеру) зробити свій урок цікавим,захоплюючим, розвиваючим для дітей; сприяти покращенню рівня якості як окремих гравців , так і команди через аналіз кількісних показників;забезпечити реалізацію прагнення учнів до вдосконалення тактико-технічної майстерності.
Ця розробка може бути корисною як для вчителя, так і для тренера, а особливо для учня ,який прагне до самовдосконалення та хоче покращити свої особисті волейбольні вміння та навички.

Рецензія до методичної розробки

«Аналітико-діагностична карта та тестування - засіб

мотивації до вдосконалення тактико-технічної майстерності юних волейболістів»
Перелік основних питань:

  1. Характеристика інтерактивних методів навчання, які використовуються при вивченні модуля «Волейбол».

  2. Методика проведення тестування тактико – технічних вмінь юних волейболістів.

  3. Складання аналітико-діагностичної карти з оцінкою рівня підготовки волейбольної команди та окремого гравця.

Характеристика методичної розробки:

Актуальність даного дослідження полягає в необхідності збільшити об’єм рухової активності дітей,яка сприятиме зміцненню здоров’я. Робота виконана у відповідності з вимогами сучасної педагогічної науки з використанням науково-методичних рекомендацій фахівців Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та інформаційних матеріалів науково-методичного журналу «Фізичне виховання в школах України».

В переліку переваг слід відзначити те, що автор пропонує власні апробовані багаторічним досвідом роботи в школі доробки, які сприятимуть оптимізації обліку навчальних та спортивних результатів, пробуджують у школярів прагнення до покращення особистих волейбольних вмінь та навичок.

Робота заслуговує на публікацію в журналі «Фізичне виховання в школах України» в якості поширення та обміну передовим педагогічним досвідом. Рекомендується для використання в роботі Криворізького науково - методичного кабінету та вивченню в методичних об’єднаннях вчителів фізичної культури.

Інформація про рецензента:

Лаврова Лариса Василівна – кандидат філософських наук, завідувач кафедри філософії та культури здоров’я Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Голові науково – методичної ради

Криворізького районного

науково – методичного кабінету

Ланчковській Т.А

керівника методичного об’єднання вчителів фізкультури

Криворізького району

Гушул Г.Ю
Подання
На вчителя фізичної культури Червонозабійницької ЗОШ І – ІІІ ступенів «вчителя – методиста» Чупилка Володимира Васильовича.
Прошу розглянути авторські матеріали, з метою експертного оцінювання ,

у зв’язку з атестацією на підтвердження педагогічного звання «вчитель - методист».

Тема , обрана вчителем для дослідженн «Аналітико – діагностична карта та тестування – засіб мотивації до вдосконалення тактико – технічної майстерності юних волейболістів » вивчалася на педагогічному семінарі вчителів фізичної культури Криворізького району. Семінар було проведено у вигляді практичного інструкторсько – методичного заняття на базі Червонозабійницької ЗОШ в жовтні 2012 року. Рекомендації по використанню запропонованих інновацій виготовлено в друкованому вигляді та на електронних носіях.

Автор практично ознайомив вчителів з методикою проведення досліджень рівня технічної майстерності волейболістів. Матеріали посібника пройшли апробацію не тільки в Червонозабійницькій ЗОШ , але і в школах Криворізького району.

Матеріали методичного посібника запропоновано для ознайомлення , коригування та рецензування керівництву кафедри філософії та культури здоров’я Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Схвальні відгуки та пропозиції надала завідувач кафедри , кандидат філософських наук Лаврова Лариса Василівна.

Методична розробка розглянута та відкоригована творчою групою методичного об’єднання вчителів фізичної культури Криворізького району та директором Криворізької ДЮСШ Воронько М.М . 07.02.2014 року
Голова творчої групи

Керівник МО вчителів фізкультури Гушул Г.Ю

Директор Криворізької районної ДЮСШ Воронько М.М

Зміст

Анотація………………………………………………………………………2

Рецензія до методичної розробки…………………………………………..3

Зміст……………………………………………………………………………4

Вступ ………………………………………………………………………...5,6

Розділ 1 Інтерактивні методи навчання юних волейболістів …….…….7,8

Розділ 2 Тести тактико - технічної майстерності волейболістів………..9-11

Розділ 3 Індивідуальні тести технічної майстерності волейболістів……..12

Розділ 4 Групові тести технічної майстерності волейболістів…………....13

Розділ 5. Аналітико-діагностична карта(АДК) команди………….……14,15

Висновки………………………………………………………………………15

Додатки

АДК команди на протязі однієї партії (таблиця 1)………………………..16

Індивідуальна АДК гравця (таблиця 2)……………………………………17

Узагальнююча АДК команди (таблиця 3)…………………………… ..18,19

Список використаних джерел…………………………………………….20

Вступ

Невід’ємною частиною фізичного розвитку і становлення особистості в підлітковому віці є фізичне виховання школярів. Спортивні ігри - один із засобів фізичного виховання та розвитку особистості. Однією з найпопулярніших спортивно масових ігор, що набула широкого розповсюдження, у тому числі й побуті, є волейбол.

Обсяг навчання в школі збільшується,тому збільшується й навантаження на організм дитини. Виникає необхідність засвоєння та переробки великої кількості інформації, а значить підвищується напруження організму. Учні менше рухаються, більше сидять у результаті виникає дефіцит м’язової діяльності. Це призводить до порушення статури, зору, підвищення артеріального тиску, накопичення зайвої ваги. На жаль недостатня рухова активність учнів (у процесі навчання статичне навантаження становить 67-72%, а моторна щільність – 30-40%), втрата їх інтересу до занять фізичними вправами сприяють зниженню стану здоров’я. Це обумовлено, насамперед, тим, що стає дедалі важче залучати дітей до рухової активності.

Отже, заняття волейболом пропонуються для того, щоб учні більше рухались, розвивали фізичні якості, зберігали та зміцнювали своє здоров’я. Зміцнюючи м’язи спини, забезпечуємо профілактику порушень постави Заняття волейболом підвищують м’язо - рухові відчуття, покращують зоровий і кінестатичний контроль за виконанням певних рухів, сприяють розвитку кісток і збільшують період їх зростання, зменшують накопичення жирової тканини, розвивають спритність, силу, швидкість рухів, підвищують дієздатність вегетативних органів. Посилене постачання всіх тканин гормонами дозволяє стимулювати обмінні процеси організму, активність залоз внутрішньої секреції. Виразні зміни відбуваються в серцево-судинній системі: збільшується об’єм серця, ЧСС урізається, підвищується максимальний і мінімальний АТ; сповільнюється швидкість кровотечі. Це свідчить про те, що серцево-судинна система функціонує економно. У процесі занять дихання уповільнюється,хвилинний об’єм дихання поступово зменшується, збільшуються показники життєвої ємності легень (ЖЄЛ). Постійна взаємодія з м’ячем сприяє поліпшенню глибинного і периферичного зору, точності й орієнтуванню в просторі. Розвивається миттєва реакція на зорові й слухові сигнали. Гра у волейбол вимагає від учнів максимального прояву фізичних можливостей, вольових зусиль і уміння користуватися придбаними навиками. Виявляються позитивні емоції: життєрадісність, бадьорість, бажання перемогти. Розвивається відчуття відповідальності, колективізму, швидкість ухвалення рішень. Завдяки своїй емоційності гра у волейбол є засобом не тільки фізичного розвитку, але й активного відпочинку. Широкому розповсюдженню волейболу сприяє нескладне устаткування: не великий майдан, сітка м’яч.

Мета тренувальної діяльності – підвищення та збереження рівня здоров’я і функціональних можливостей організму учнів, всебічне вдосконалення фізичних здібностей на основі систематичних занять волейболом та оволодіння високим рівнем техніко-тактичних дій. Але для того щоб зробити заняття цікавим, емоційно позитивним та розвиваючим, необхідно мотивація – прагнення до самовдосконалення. Цьому сприяє використання тестів технічної майстерності волейболістів (ТТМВ) та аналітико-діагностичної карти (АДК) рівня підготовки команди.

Рекомендації можна використати при плануванні навчальної роботи на уроках фізкультури, в позаурочний час в заняттях гуртка (секції), при проведенні змагань.

Розділ 1. Інтерактивні методи навчання юних волейболістів

Особливість інтерактивних методик, які використовуються при вивченні технічних прийомів у волейболі та оволодінні секретами технічної майстерності в тому, що є можливість організувати співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове навчання у співпраці), де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлектують із приводу того, що вони знають, вміють і здійснюють.

Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми, аналіз дій у певних ситуаціях та пошук шляхів до успіху. Вона ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати лідером.

Під час інтерактивної взаємодії учні вчаться бути демократичнішими, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумане рішення. Інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити процент засвоєння матеріалу, оскільки впливає не тільки на свідомість учнів, але й на його почуття.

Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроків, тому, як правило, вона складається з п’яти елементів:

  1. Створення мотивації;

  2. Повідомлення завдань уроку та очікуваних навчальних результатів;

  3. Надання необхідної інформації;

  4. Інтерактивна вправа;

  5. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.

Технології інтерактивного навчання.

В залежності від поставленої мети та завдань уроку, добираються відповідні варіанти організації роботи класу, за допомогою інтерактивних методів навчання (ІАН). Дрібногрупову, групову і фронтальну форму роботи використовують як на уроках ознайомлення, так і на уроках закріплення знань умінь та навичок.

Кооперативне навчання (групове, дрібногрупове) – це форма організації навчання в групах учнів, які об’єднані спільною навчальною метою. Для успішного вирішення дидактичних завдань така форма забезпечує більш швидкий розвиваючий ефект. Активізує діяльність учнів мотивація, прагнення отримати високу оцінку за колективну дію, де успіх кожного залежить від колективних дій всіх.

Варіанти організації роботи в групах.

Робота в парах: використовується для досягнення будь якої дидактичної мети, сприяє розвитку навичок спілкування, вміння самостійно виконувати практичні вправи, здійснювати взаємонавчання, надавати взаємодопомогу. Успіх забезпечується формулою «навчаючи інших - навчаюсь сам». Один з учнів - краще підготовлений, тому відпрацьовуючи елементи техніки (верхня передача, нижня передача, відкидка) з слабкішим партнером в складніших умовах, отримуючи «важкий м’яч», він підвищує свою майстерність, відповідно його слабкіший партнер отримує більш «зручні» м’ячі, що дозволяє йому активізуватися та швидше досягти належного рівня. В залежності від ступеня підготовки кожен учень може бути одночасно і вчителем для свого товариша: партнера, або суперника.

Групова вправа «роби як ми, роби краще за нас». Виконується верхня передача в зустрічних колонах 3х3 з переходом в протилежну після передачі. В цій вправі поєднано дії: швидке переміщення під м’яч, зупинка, поворот, передача м’яча після руху або в стрибку. Це потребує уваги, орієнтації в просторі, координації. Успіх командних дій залежить як від індивідуальних вмінь, так і від особистого бажання кожного учня виконати цю дію краще, адже від його особистої участі залежить оцінка всієї команди. Тому «сильніший» учень вирівнює похибки «слабшого», виконуючи більш точні передачі, вирівнюючи технічні дії, підтягуючи слабших, активізуючи їх рух, координацію дії, при цьому значно зростає швидкість засвоєння слабкішими учнями складних дій.

Ефективним засобом мотивації до покращення рівня підготовки волейболістів є тести тактико-технічної майстерності.

Розділ 2. Тести тактико технічної майстерності волейболістів

Одним із елементів інтерактивного навчання є використання тестів тактико-технічної майстерності(ТТМ) та складання аналітико-діагностичної карти(АДК) рівня підготовки волейболістів . Їх використання в навчально-тренувальній роботі є ефективним засобом мотивації до самовдосконалення. Мотивація успішно забезпечується використанням ігрово-змагальних методів, тобто таких вправ, які створюють ситуацію,що пробуджує прагнення до швидкого та якісного виконання технічної дії в умовах змагань між командами (групами), які виконують однакове дидактичне завдання в формі гри. Цим створюється як позитивний емоційний фон, так і активізація всіх членів команди.

ТТМ – передбачають можливість:

  • Об’єктивно оцінити рівень засвоєння технічних вмінь;

  • Забезпечити мотивацію до вдосконалення;

  • Сформувати та закріпити «динамічний стереотип», шляхом багаторазового повторення формується рухова пам'ять;

  • Зміцнити адаптаційні можливості організму;

  • Забезпечити профілактично – оздоровчу корекцію постави;

  • Зміцнити м’язи спини, рук, плечового поясу, ніг;

  • Покращити просторову орієнтацію, координацію рухів, концентрацію уваги;

  • Виховувати почуття особистої відповідальності за участь в колективній дії та завдяки цьому покращити індивідуальну техніку (швидкість руху під м’яч, точність та силу передач і т.п.).
  1   2   3   4

Схожі:

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Методичні рекомендації щодо оцінювання знань і практичних навичок слухачів, курсантів і студентів під час державної атестації / В.І....
Методичні рекомендації щодо ведення класного журналу у початковій школі
Основні вимоги та рекомендації щодо оформлення записів у класному журналі для 1-4 класів встановленого зразка зазначено у «Вказівках...
Методичні рекомендації Щодо дотримання вимог до оформлення протоколу м. Луцьк 2013 р
Методичні рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності управлінської діяльності головного та територіальних управлінь...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації
Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах...
Методичні рекомендації щодо здійснення вербального оцінювання учнів початкових класів
Учителі використовували різноманітні словесні заохочення типу «Ти здатний на краще», «Молодець», «Чудова робота». Однак такі вислови...
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Співає сонячні пісні уся моя родина, бо ми родились на землі, що зветься Україна: Методичні рекомендації щодо Першого уроку в 2012–2013...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ У 2015-2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Для учнів 8-11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства №1/9-426 від 01. 06. 2012 року «Щодо...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВИХ, ДИПЛОМНИХ
Методичні рекомендації щодо оформлення курсових, дипломних і магістерських робіт для студентів факультету іноземної філології / Уклад.:...
Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2013-2014 навчальному році
Для учнів 6 – 11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 01. 06. 2012 року №1/9-426 «Щодо...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ СТУДЕНТАМИ
Методичні рекомендації щодо виконання наукових робіт студентами ОКР бакалавра, спеціаліста та магістра / Укладачі Козачишина О. Л.,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка