ТРЕНІНГ «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР» для учнів 9-10 класів


Скачати 140.44 Kb.
Назва ТРЕНІНГ «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР» для учнів 9-10 класів
Дата 03.01.2014
Розмір 140.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
ТРЕНІНГ «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР»
для учнів 9-10 класів
Мета: дати уявлення про субкультури, їх види та ознаки; ознайомити з характеристикою здоров'язбережувальної субкультури; формувати в учнів активну мотивацію щодо дбайливого ставлення до власного здоров'я, удосконалення і творення фізичної, соціаль¬ної, психічної та духовної складових здоров'я; розвивати життєві навички, що сприяють відмові від шкідливих звичок, культуру здорового способу життя; виховувати прагнення берегти своє здоров'я та здоров'я інших людей як найвищу соціальну цінність. 
Обладнання:ручки, олівці, гумки; стікери, динамічна схема «Альтернатива палінню»; мікрофон, технічні засоби для музичного супроводу.
Форма проведення: тренінг
Завдання:
1. Формувати мислення учнів, вчити висловлювати свою думку і робити висновки.
2. Переосмислити або удосконалити все те, про що довідались під час тренінгу.
3. Розвивати життєві навички, що сприяють здоровому способу життя.
Хронометр проведення тренінгу: 
Вступне слово вчителя, стартові завдання – 10 хв.
Основна частина - 42 хв.
Інформаційне повідомлення - 10 хв. 
Дискусія та фронтальна бесіда - 5хв.
Робота в групах - 10хв.
Виступи гостей - 7 хв.
Захист проектів - 10 хв.
Заключна частина 
Завершення тренінгу - 10 хв.

ХІД ТРЕНІНГУ
I. ВСТУПНА ЧАСТИНА 
1.Слово вчителя. Добрий день! Станьте рівно, усміхніться одне одному й мені. Побажайте успіху собі та другові. А тепер налаштуємося на тренінг. Мені б хоті¬лося, щоб ми сьогодні провели цікавий, змістов¬ний, творчий тренінг.
Давайте його оживимо. Уявіть, що наш тренінг подібний до людини, тому йому потрібні такі деталі: (учитель звертає увагу учнів на плакат — ескіз із контуром людини, на який по черзі з поясненнями приклеює зображен¬ня частин тіла).
«голова» ми будемо думати, замислюватись, розмірковувати;
«очі» ми будемо бачити, придивлятись, спостерігати;
«вуха» ми будемо слухати, чути і прислуха¬тися;
«рот» ми будемо розмовляти і спілкуватися;
«руки, ноги, тулуб» ми будемо виконувати різноманітні рухи;
«серце» ми будемо відчувати, шукати пра¬вильні рішення. Адже, як говорив Антуан де Сент-Екзюпері: «Шукати потрібно серцем — найголовнішого очима не побачиш»
Щоб наша співпраця була пізнавальною і ко¬рисною, ми всі маємо працювати активно, старан¬но, дружно, наполегливо. 
2. Вправа «Знайомство»
Візьміть аркуші паперу, складіть їх навпіл і без ножиць, способом обривання, сформуйте половинки контуру людського тіла. Розгорніть фігурки і напишіть на них своє ім'я, яке складалося б із двох слів — власного імені й прикметника, що називає одну з ваших особистісних якостей. Наприклад: Оксана Весела...
По черзі покажіть іншим учасникам тренінгу те, що у вас вийшло. Ви помітили, що з однакових папірців за однією інструкцією вийшли цілком різні фігурки? Кожна людина має поєднання здібностей, рис характеру, якостей, притаманне лише їй. Тобто кожен із нас є унікальною і неповторною особистістю.
3. Виявлення очікувань
Кожен із вас отримав стікер у формі яблука. Напишіть на ньому свої очікування від тренінгу. Будьте оригінальні, виявіть креативність, позитив. Підійдіть по черзі до «яблуні», прикріпіть «яблука» до її «крони». Порадіємо врожаю, озвучуючи свої очікування.
4.Слово вчителя
Важливість збереження здоров'я розуміють усі. Щоб формувати здоров'я, 
треба чітко знати, як воно закладається, зберігається та руйнується.
«Каждый выбирает для себя»
Каждый выбирает для себя 
Спутника, религию, дорогу. 
Дьяволу служить или пророку — 
Каждый выбирает для себя.
Каждый выбирает по себе 
Слово для любви и для молитвы.
Шпагу для дуэли, меч для битвы 
Каждый выбирает по себе.
Каждый выбирает по себе 
Щит и латы, посох и заплаты. 
Меру окончательной расплаты
Каждый выбирает по себе.
Каждый выбирает для себя. 
Выбираем тоже — как умеем.
Ни к кому претензий не имеем. 
Каждый выбирает для себя!
Юрий Левитанский
Сьогодні ми поговоримо про здоров'язбережувальну субкультуру, її ознаки, про те, хто може належати до неї і ви зробите свій вибір.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА 
Слово вчителя
Підлітковий вік — надзвичайно складний і важ¬ливий період у житті кожної людини. Саме в цей час, коли ви вже не діти, але ще й не дорослі, шука¬єте свого місця в такій гру¬пі, яка може задовольнити ваші потреби, єднає спіль¬ні інтереси, спільне став¬лення до світу. 
Я впевнена, що кожному з нас траплялось йти по вулиці, їхати в автобусі або просто дивитися телевізор і бачити людей, які несхожі на нас. Хтось має на голові ірокез, хтось весь в металі, або хтось в чорній шкірі проїзджає мимо вас на мотоциклі. Найчастіше це і є неформали - представники сучасних субкультур.
Молодіжні субкульту¬ри... Що це? 
Субкультура — це ряд цінностей і порядків, накопичених певним світоглядом групи людей, які об'єднані специфічними інтересами. 
Із точки зору культурології, субкультура — це такі об'єднання людей, які не йдуть усупереч цін¬ностям традиційної культури, а доповнюють її.
Характеристики субкультури: відрізняється від культури, що домінує, мовою, манерою пове¬дінки, одягом тощо. 
Розвинуті субкультури мають свої періодичні ви¬дання, клуби, громадські організації.
Види субкультур: байкери, готи, емо, металісти, рокери, панки, репери, скінхеди, футбольні фанати, хакери, хіпі тощо. 
Я знаю, що дехто з вас готували матеріал про моло¬діжні субкультури. Зараз ми прослухаємо ваші домашні заготовки.(додатки) Повідомлення учнів. 
Слово вчителя 
За¬звичай бажання належати до певної субкультури з віком зникає. А батькам таких підліт¬ків я б порадила не реагувати бурхливо на таке во-левиявлення їхніх дітей. Між іншим, практично, всі підлітки проходять через певні групи, хай то якісь гуртки, секції чи ті ж неформальні рухи. Психологи навіть вважають, що це сприятиме їхньому подаль¬шому нормальному розвитку.
Багато людей упереджено ставляться до пред¬ставників молодіжних субкультур, зовсім не зна¬ючи, то більшість з них не мають аж ніякого від-ношення до криміналу, сексуальної розбещеності, сатанизму. Навпаки — це звичайні у спілкуванні підлітки, більшість з яких початківці — музикан¬ти, письменники, художники та досить обдаровані люди. Але слід зазначити, що існують соціально-небезпеч¬ні групи — гопники, сатаністи, скінхеди та інші.
Кожен має право бути індивідуальним. Моло¬діжні організації існували завжди, лише самовира¬жалися по-різному.
Дискусія
Серед присутніх на сьогоднішньому заході ви¬різняється група хлопців 7 класу.
• До якої субкультури можна віднести цих учнів?
• За якими ознаками ви зробили таке визначення?
• Хто з них не належить до футбольних фанатів чи уболівальників? Чому ви так вважаєте?
• Чи можна формувати думку про спортивні уподобання тільки за наявністю шарфа із ло¬готипом футбольної команди?
• Чи може людина носити такий шарф, не буду¬чи фанатом певної команди?
(Учні відповідають на запитання, поясню¬ють власні погляди щодо обговорюваної теми. Учитель за потреби коментує хід дискусії, під¬водячи всіх до висновку про умовність будь-яких характеристик субкультур).
Фронтальна бесіда
• Підніміть руку ті, хто в цьому навчальному році зовсім не хворів.
• Підніміть руку ті, хто хворів.
• Підніміть руку ті, хто вважає винним у хворо¬бі самого себе.
• Які причини ваших захворювань?
• Чи всі ви згодні з тим, що людина значною мі¬рою сама відповідає за своє здоров'я?
• Хто з вас може впевнено сказати, що належить до здоров'язбережувальної субкультури? Чому?
• Хто з вас хоче бути успішним тепер і в майбут¬ньому?
• Яке значення в досягненні цієї мети має здоров'я?
• Як ви розумієте слова прем'єр-міністра України М. Я. Азарова: «Треба працювати не на ре¬зультат, а на здоров'я, яке потім буде працю¬вати на результат»? 
Вправа «Мікрофон»
— Хто з вас хоча б раз у житті чув, що пали¬ти — шкідливо? Чи згодні ви з цим?
Висновок. Якщо людина вважає, що права, то вона має довести свою правоту.
Складання динамічної схеми «Альтернатива палінню»
(На дошці прикріплено на липкій стрічці ар¬куш, із написом «Паління», від якого ведуть кіль¬ка стрілок. На них учитель записуватиме відпо¬віді учнів на поставлене запитання)
— Що курцям дає ця звичка? (Модно, вбиває час, лідерство, круто тощо)
Подивіться, яку схему ми склали.
— Чи можна знайти альтернативу палінню? (Прибирає аркуш із написом «Паління», записує на місце, що звільнилося в центрі схеми, пропо¬зиції учнів)
Отже, наприклад, туризм, спорт, цікаве ко¬рисне хобі, а не шкідлива звичка можуть повніс¬тю забезпечити заявлені вами потреби. 
Сьогодні до нас завітали гості: лікар, еколог, соціальний педагог. То ж давайте надамо слово лікарю. 
Виступ лікаря
Результати досліджень свідчать про те, що ба¬гато курців набули цієї звички ще в підлітковому віці. Тиск із боку товаришів і бажання бути схо¬жими на дорослих спонукає багатьох підлітків до паління.
Без вольових зусиль цю звичку годі й намага¬тися побороти. Тютюновий дим містить достатню кількість отрути, щоб укоротити людині віку, зробити її будні сірими і безрадісними, оскільки без здоров'я приємні моменти життя проходять мимо.
Коли людина вперше курить цигарку, в неї розвивається цілий комплекс захисних реакцій. Організм намагається знешкодити й компенсува¬ти вплив тютюнових отрут і диму, які потрапили до органів дихання. Серцево-судинна система ре¬агує спазмом судин (людина стає блідою), нерво¬ва система — порушенням проведення нервових імпульсів, що виявляється запамороченням, ну¬дотою, слабкістю м'язів, органи травлення — по¬рушенням перистальтики, що виявляється блю¬ванням.
Замисліться: невже таким чином ви готові платити за звичайнісіньку отруту?
Обговорення проблеми паління
— Чому люди йдуть до театрів і клубів, на ста¬діони, у кіно?
«Щоб відпочити, дістати задоволення», — ска¬жете ви. А що називаємо задоволенням? Усе, що подобається, викликає позитивні емоції, але ж за¬ради «задоволення» випити вина деякі люди лад¬ні жертвувати здоров'ям, навчанням, родиною, роботою. Як це пояснити? Влучно сказав про почуття лікаря щодо кур¬ців професор В. Т. Бахур: «Коли мені доводиться бувати в палатах, де лежать хворі на рак легенів, які занедужали після багаторічного паління, ба¬чити їхні виснажені обличчя, чути кашель, бачи¬ти, як вони буквально задихаються, у мене іноді виникає бажання вийти на вулицю, взяти за руку будь-якого молодика, що з таким смаком покурює цигарку, привести його сюди і сказати: «Дивися, ось чим усе це може закінчитися!» Я певний, що після таких відвідин навряд чи знайшовся б хоч один курець, який би негайно не кинув цієї згуб¬ної звички».
Цікаво, чи влаштовують ці перспективи тих, хто палить? Шкода, що такі експерименти не про¬водять і єдиним доказом є брошурки, лекції з цієї теми, тобто все на словах. Та краще б повірити на словах, ніж переконатися на конкретному при¬кладі.
Хочеться сподіватися, що в майбутньому па¬ління вважатимуть вершиною безкультур'я. Міністерство охорони здоров'я України видало наказ № 613 від 18.08.2009 року «Про заборону куріння тютюнових виробів у приміщеннях».
Для курців будуть відведені спеціальні місця, де вони зможуть палити.
(Звучить пісня у виконанні Олени Ваєнги «Курю» ).
Бесіда
— Чи подобається вам ця пісня, яку вважають хітом?
— Вам відома її назва?
Ця пісня називається «Курю». Зверніть увагу: не «Одна» або якось так, як ви думали.
(Звучить пісня у виконанні Лоліти «Не кури» ).
— Цей хіт не радує жодну з тютюнових ком¬паній... Чому? 
Вправа «Важливі обчислення»
Об'єднаємось у 4 групи: «Тиждень», «Місяць», «Рік», «10 років».
— Скільки в середньому курець палить цига¬рок за день?
— Скільки в середньому коштує пачка цига¬рок?
Порахуйте, скільки коштів витрачають на цю згубну звичку за той період, назву якого має ваша група (тиждень, місяць, рік, 10 років).
Зачитайте свої математичні підрахунки.
— Що на таку суму можна придбати?
— На чию мрію вистачило б цих коштів?
«Переваги некурців»
Подумайте, які переваги ви можете отримати, якщо не будете палити:
1. Не доведеться перейматися тим, що ніде купи¬ти цигарки.
2. Не будете нервувати й почуватиметеся ком¬фортно в громадських місцях, де не дозволено палити.
3. Ваше життя буде довше на 10-20 років. І це будуть роки без задухи, серцевих болів і не¬згод.
4. Матимете гарний привабливий вигляд.
5. Ваші близькі люди не задихатимуться в тютю¬новому диму.
6. Заощадите чимало коштів, котрі витрачали на цигарки.
Виступ еколога
Ми розуміємо, що курці завдають шкоди тим, хто їх оточує. Народна мудрість стверджує: «Один палить — увесь будинок хворіє». Установлено, що в організмі курця затримується тільки 1/4 частина нікотину. Ще 1/4 руйнується під час зго¬рання й залишається в недопалку. Решта, тобто 1/2, забруднює повітря приміщення, у якому па¬лять. Людина, котра перебуває впродовж 1 годи¬ни в накуреному приміщенні, отримує таку дозу отруйних речовин, неначе вона викурила 4 цигар¬ки. Отже, курець завдає шкоди не тільки своєму здоров'ю, але й здоров'ю людей навколо. Підраховано, що населення земної кулі щоріч¬но викурює 12 млрд. цигарок. Загальна маса ви¬кинутих де завгодно недопалків сягає 2 520 000 т. Курці щорічно «видихають» у атмосферу 720 т синильної кислоти, 84 000 т аміаку, 108 000 т ні¬котину, 600 000 т дьогтю й понад 55 000 т чадного газу та інших складових частин тютюнового диму.
Виступ соціального працівника
Статистика показала, що у Великобританії щорічно втрачають понад 50 млн робочих днів унаслідок куріння. Вартість лікування хвороб, викликаних курінням, щорічно складає понад 150 млн фунтів стерлінгів.
За підрахунками польських економістів, при¬бутки від виробництва та реалізації тютюнових виробів складають у цій країні лише близько 1/2 вартості економічних витрат через хвороби й пе¬редчасну смерть курців.
Європа втрачає щорічно понад 800 тисяч своїх громадян, які палили. Це число дорівнює 6 авіаційним катастрофам величезних аеробусів із заги¬беллю всіх пасажирів щодня протягом року. Саме тому в розвинених країнах громадськість давно вже б'є на сполох із цього приводу. Там розгор¬нуті широкомасштабні компанії, метою яких є бо¬ротьба з палінням. Причому основою їх є аж ніяк не переслідування тих, хто палить, а захист прав кожного на чисте повітря. І результати вже є. На питання «Чи хотіли б ви кинути палити?» багато хто з опитуваних курців відповідають: «Так». Але кинути палити дуже складно.
Вправа «Зіпсований малюнок» 
Матеріали: папір для кожного учасника, олівці, гумки.
I етап. Використовуючи олівці, протягом 3-х хвилин учасники створюють малюнок на будь-яку тему. Учитель збирає їх, перемішує і роздає при¬сутнім.
II етап. Протягом 3-х хвилин учні псують чу¬жий малюнок різними засобами, техніками ма¬лювання, гумкою. Учитель знову збирає малюнки й роздає їх авторам.
III етап. Учасники виправляють свій малю¬нок будь-якими засобами, техніками малювання.
Обговорення:
• Які емоції виникали у вас під час роботи над своїм малюнком?
• Що ви відчували, коли псували чужий малю¬нок?
• Які почуття виникли у вас під час виправлен¬ня свого малюнка?
Висновок. Уявіть, що малюнок — символ ва¬шого здоров'я: фізичного, психічного, соціаль¬ного, духовного. Ви самі творили його, не маючи ніяких обмежень у виборі теми, засобів і техні¬ки малювання. Зображення, звісно, вийшли різ¬ними. Спостереження показали, що вам не було байдуже, до кого в руки потрапив ваш аркуш із зображенням. Це символізує ті фактори здоров'я, які не залежать від людини (медицина, середови¬ще, спадковість). І з яким болем більша частина з вас отримали зіпсовану роботу. Ніхто не відмо¬вився від реставрації малюнка. Ви використову¬вали всі можливі засоби «реанімації», докладали певних зусиль. Чому забуваємо ці почуття тоді, коли губи¬мо себе?
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Паління і вибір професії
Ви, можливо, серйозно не замислювалися над тим, що наявність такої звички як паління може позбавити курця вибору під час влаштування на роботу. За умов сучасної жорсткої конкуренції на ринку праці рабам цієї шкідливої звички закрита дорога до таких професій: льотчик, альпініст, робочий безперебійного конвеєра, численні посади в серйозних престижних фірмах.
Домашнім завданням було створити модель здоров'язбережувальної субкультури сучасного школяра: графіч¬но, малюнками, мімікою, жестами чи в інший спосіб. Вона може бути статичною або динаміч¬ною, мати вигляд плоскої або об'ємної фігури. Усе залежить від ваших уявлень, вибору і фантазії.
Групи захищають проекти
Очікування
- Чи справдилися ваші очікування? Якщо очікування здійснилися, то «зірвіть» своє «яблуко», та покладіть його до «кошика». 
Дивіться! От так сюрприз! (Вчитель вносить до класу кошик із яблуками.) Ось вам і перший успіх! Ми одержали в подарунок повний кошик смачних, красивих, корисних для здоров'я яблук.
Учасники тренінгу, отримуючи яблуко, по черзі висловлюють¬ся: «Сьогодні на тренінгу я... (зрозумів, до чого прагнутиму, яких рис мені бажано позбутися, приємно провів час, розібрався у своїх бажаннях, був здивований сюрпризом тощо). А ти?»
Більшість з нас знає, що неможливо взяти розпечене вугілля в руки і не отримати опіків. Набагато краще, якщо вже зараз ми навчимося уникати опіків від впливу небезпечних речовин та вчинків і не переживатимемо біль та страждання. 
Філософ Платон вважав, що кожна людина повинна мати три бажання: бути здоровою, красивою і розбагатіти чесним шляхом.
Нехай ці слова стануть формулою успіху для кожного з нас!

Список використаних джерел:
1. Верная Анастасия. О субкультурах // Субкультурыhttp://www.subcult.ru/
2. Гопники // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Гопники
3. Готи (субкультура) // Вікіпедія 
4. Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук, метод, посіб. / За ред. О. І. Пометун. — К. : Видавни¬цтво А. С. К., 2004.
5. Свириденко С. О. Навчаємо бути здоровими. Поза-класна робота. 5-9 кл. — К. : Шк. світ, 2007.
6. Скінхеди // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Скінхеди
7. Тагліна О. В. Тиждень основ здоров'я в школі. 5-9 класи. — X. : Веста : Вид-во «Ранок», 2010.
8. Формування здорового способу життя підлітків / Упоряд. А. Ю. Сирова. — X. : Веста : вид-во «Ра¬нок», 2008.
9. Хіп-хоп // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Хіп-хоп
Додатки
Хіпі
Основну частину цієї субкультури складали діти цілком забезпечених батьків. Під впливом східних містиків, які проповідували пошуки гармонії і щас¬тя за межами матеріального світу, тисячі хлопців і дівчат, тікали з дому, поселялися комунами і жили незалежним ні від кого життям, відпускаючи якомо¬га довше волосся. Волоссю хіпі надавали неабиякого значення. 
Окрім розкішних патлів на голові, хіпі мали й інші форми відзнак, найвідомішою з яких є «фенічка», або «фенька», яку вважають вершиною хіповського самовираження. Спочатку так називали будь-які дрібнички, які дарували одне одному. Пізніше так стали назива¬ти прикраси, причому виключно саморобні. Най¬частіше «феньки» — це сплетені з бісеру браслети, які, крім функції декору, несуть і інше смислове навантаження.Окрім зовнішніх прикрас і яскравого одягу, дуже часто хіпі асоціюються у людей з уживан¬ням наркотиків. Починаючи з 60-х років, коли різ¬ні психотропні речовини молодь почала активно використовувати для «пробудження своєї духовної і творчої потенції», хіпі не стояли осторонь цього процесу. Історії відоме вживання хіпі двох нарко¬тиків — коноплі та LSD.
Репери й хіп-хопери
«Реп» — це виключно музичний стиль, у той час як «хіп-хоп» є тією субкультурою, якій присвяче¬но цей розділ і яка, окрім репу, вбирає в себе ще і ді-джеїнг, ґрафіті, специфічну форму одягу, деякі види спорту, брейк-денс та ін., а відповідно, є знач¬но ширшим поняттям, аніж просто «реп». Історія хіп-хопу — це приклад того, як букваль¬но за одне покоління босяцький фольклор амери¬канського негритянського гетто перетворився на світовий мейнстрим, а дворові хулігани — на сві¬тових суперзірок.
Після нетривалих вуличних боїв і мирних пере¬говорів між різними групами було встановлено ти¬повий «прикид» хіп-хопера — зазавичай спортивні костюми, дуті болонієві безрукавки, несиметрично натягнуті на голову бейсболки й обов'язковий еле¬мент — величезні кросівки (бажано білі) зі ще біль¬шими «язиками». Аксесуарами до цього всього слу¬гували золоті ланцюги на шиї зі знаком $ та вузькі затемнені окуляри. Масивні золоті прикраси в по-єднанні зі спортивними костюмами були подібні на медалі олімпійських чемпіонів, що дуже подобалося хіп-хоперам.
Готи
Упізнати таких людей не становить жодних труд¬нощів. Гот обов'язково одягнений у чорне і в нього обов'язково мармурово-біла шкіра. Готика — яви-ще естетичне, а похмурі образи — не більше ніж епатаж. На стиль вплинула не музика Середньовіччя, а атрибутика епохи романтизму з усією його вампірсько-вурдалацькою образністю й естетикою жа¬хіття.
Характерний зовнішній вигляд готів: чорний (темний) одяг, чорне довге волосся, ви¬сокі шнуровані черевики; чорний корсет, обтислі чорні нарукавники і чор¬не максі (для дівчат), одяг під старовину, кльошовані рукави, шкіряний одяг; шипований нашийник срібні прикраси окультної тематики.
Скінхеди
Часто скінхедів уважають фашистами. Образ, який ці бритоголові хлопці (а деколи й дівчата) створили навколо себе постійними бійками, сплу¬тався у масовій свідомості з групами неонацистів, які теж здебільшого голять свої черепи і люблять носити одяг темних кольорів. Насправді скінхедів-фашистів не існує, як не існує християн-мусульман чи українських індіанців. Відома легенда про виникнення цього руху. Це сталося десь у портових містах Великобританії наприкінці 50-х — початку 60-х років XX століття. Звичайні британські хлопці зі звичайних, небагатих родин після звичайного трудового дня сиділи собі в пересічному пабі й пили пиво в очікуванні черго¬вого конфлікту з матросами з торгових суден. Дов¬го чекати не доводилося, приходили матроси і дава¬ли хлопцям доброго прочухана... Якось після бійки хлопці поголили волосся, що дуже зручно у вулич¬них бійках, бо немає за що вчепитися (звідси і по¬ходить назва «скінхед» - у перекладі з ан¬глійської — гола голова), відірвали від своїх курток коміри, підкотили штани і взули свої робочі чере¬вики. Вигляд у них був якщо і не страш¬ний, то принаймні агресивний. Щоправда, матросів це все одно не лякало, і вони таки давали хлопцям прочухана, але сам імідж міцно засів у головах меш¬канців робітничих районів, які почали його насліду¬вати і швидко поширили цю моду країною.
До країн колишнього СРСР цей рух потрапив разом з панк-рухом. На сьогодні цей рух змішаний з рухом футбольних хуліганів. В Україні скінхедів можна побачити, коли вони вболівають за свою улюблену команду в якомусь пабі чи на стадіоні.
МЕТАЛІСТИ Й БАЙКЕРИ
Їх надихає та об'єднує музика у стилі метал. Представники цієї субкультури зазвичай носять чорні джинси або шкіряні штани, шкіряні куртки «косухи», чорні футболки або балахони з логотипом улюбленої групи, напульсники — шкіряні брасле¬ти із заклепками або шипами, ланцюги на джинсах, звичайні чоботи, кросівки. В основному мають довге волосся. Проте одяг не є основним атрибутом субкультури.
Байкер — це водій мотоцикла. Для нього байк — стиль життя, а не просто швидкий та зруч¬ний спосіб пересування. Серед байкерів зустріча¬ються релігійні люди, чимало й атеїстів. Але всіх їх об'єднує віра в одного кумира — швидкість. Байкер живе і помирає, прагнучи до позамежного. У цьо¬му байкери схожі на спортсменів. Певною мірою байкінг — спорт, але спорт екстремальний. Зако¬ваний у чорну шкіру бородач, з ніг до голови по¬критий татуюваннями, може виявитися майстром спорту міжнародного класу з мотокросу та чемпі¬оном країни якогось року, але він прийшов у субкультуру байкерів, щоб насолоджуватися свободою та швидкістю.
Панки
Термін «панк» увійшов в українську мову з ан¬глійської, має дуже багато значень. Найдавніша згадка про нього належить ще до часів Вільяма Шекспіра, коли слово означало найдешевшу катего¬рію вуличних повій. У сучасній англійській «рипк» означає «гниле дерево», «гниль», «непотріб», і все інше у цьому ж дусі. Наприкінці 60-х років, коли власне і зародився цей молодіжний рух, журналісти так назвали мо¬лодь, яка стояла біля його витоків.
Серед представників цього руху існує красива легенда про те, що панками стали хіпі, які розча¬рувалися в ідеї загальної любові. Можливо, це так і є, тим більше, що ідеологія оригінального панку, а не його сурогатної місцевої версії, полягає у не¬визнанні будь-якого насильства, повазі до батьків і абсолютному пофігізмові, замішаному на доброму гуморі.

Схожі:

Зроби свій вибір
Закріпити обчислювальні навички учнів та вміння знаходити дріб від числа та числа за його дробом
ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР НА КОРИСТЬ ЗДОРОВ'Я
Мета акції: актуалі­зувати проблему здорового способу життя, сформувати у підлітків свідоме ставлення до власного здоров'я
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність...
Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,...
Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів
Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів
Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть...
Вибір професії – вибір долі
Підготовка до диспуту. За тиждень до диспуту вивішується оголошення про диспут із переліком запитань і літератури. В якості гостей...
Програма спецкурсу з обслуговуючої праці для учнів 9-х класів загальноосвітніх шкіл
Основним із завдань, які вирішує трудове навчання є розвиток творчої активності учнів. Програма спецкурсу з обслуговуючої праці "Макраме"...
Новожиттівський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний...
Пізнай свій край…себе, свій рід, свій нарід, свою землю — і ти побачиш свій шлях у життя…
Методика «Сходинки»
Кожна сходинка має, тим самим, певну змістову характеристику. Дитина повинна поставити себе на одну зі сходинок і обґрунтувати свій...
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета
Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка