Кирило-Мефодіївське братство


Скачати 33.98 Kb.
НазваКирило-Мефодіївське братство
Дата02.11.2013
Розмір33.98 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Культура > Документи
ТЕМА . Кирило-Мефодіївське братство

МЕТА УРОКУ:

- проаналізувати процес зміни лідерства козацької еліти в українському національно-визвольному русі вихідцями з різних верств українського суспільства;

- визначити роль Кирило-Мефодіївського братства для подальшого розвитку українського національно-визвольного руху, для створення основ майбутньої політичної організації;

- удосконалювати уміння робити висновки та порівняння; формувати вміння аналізувати історичні документи;

- виховувати інтерес до історичного минулого українського народу, повагу до людей – носіїв національної ідеї.

ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу

ОБЛАДНАННЯ: підручник, атлас, портрети членів Кирило-Мефодіївського братства, Т.Г.Шевченка, «Кобзар».

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: Кирило-Мефодіївське братство, політична нелегальна організація.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Після уроку учні зможуть:

- визначити роль Кирило-Мефодіївського братства для подальшого розвитку українського національного руху в порівнянні з ішими суспільно-політичними подіями на території України.

ПЛАН УРОКУ:

І. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація знань та вмінь.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Національна ідея в суспільно-політичному русі І половини ХІХ ст.

2. Створення і склад Кирило-Мефодіївського братства.

3. Програмні документи.

4.Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства

ІV. Підсумки уроку.

VІ. Домашнє завдання.
ЕПІГРАФ:

Блажен, хто сіє у народі

Зерно найкраще на землі:

Зерно любові, братства, згоди

В громаді, в хаті і сім’ї.
ХІД УРОКУ
І. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ВЧИТЕЛЬ.

На кінець уроку ми повинні відповісти на запитання: «Якою хотіли бачити Україну кирило-мефодіївці?»
ІІ. Актуалізація знань та вмінь.

  1. Яким бачили майбутнє України представники різних рухів загальнополітичного руху України початку ХІХ ст..?

2. Чому ці рухи не мали єдиної точки зору на майбутнє України?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

РОБОТА в 4 групах. Кожна група отримує відповідне завдання та працює над ним, використовуючи матеріал підручника та додаткову літературу, документи кирило-мефодіївців.
1 група. Національна ідея в суспільно-політичному русі І половини ХІХ ст.

  • Тривалий шлях формування української національної ідеї

  • Різні шляхи, що вели до формування української національної ідеї

  • Роль козачої старшини у розвитку української національної ідеї

  • Роль різночинної інтелігенції у розвитку української національної ідеї

  • Місце Т.Г.Шевченка у становленні української національної ідеї

2 група. Створення і склад Кирило-Мефодіївського братства.

  • Причини створення братства

  • Біографії М.Костомарова, П.Куліша, В.Білозірського, М.Гулака.

  • Символи братства

  • Чи був Т.Г.Шевченко учасником братства?

3 група. Програмні документи.

  • Автори та назви програмних документів

  • Основні програмні завдання, що ставили перед собою братчики

  • Напрями в Кирило-Мефодіївському братстві, відмінності між поглядами членів товариства.

4 група. Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства.

  • Визначте головні методи діяльності кирило-мефодіївців.

  • Серед яких верств діяли?

  • Коли і як була припинена їхня діяльність?

  • Які ідеї братства не втратили своєї актуальності і сьогодні?

  • Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства.


ІV. Підсумки уроку.

Повертаємось до проблемного питання уроку: «Якою хотіли бачити Україну кирило-мефодіївці?»

Варіанти відповідей: незалежною, висококультурною, об’єднаною, з високим економічним потенціалом і добросусідськими відносинами з усіма країнами.

Отже, діяльність Кирило - Мефодіївського братства стала новим значним кроком в розвитку української національної ідеї, збагатила її політико-державницькою перспективою та історичним оптимізмом. Це була перша спроба української інтелігенції перейти до політичної боротьби; братство вперше розробило широку політичну програму національно-визвольного руху, яка стала прикладом для його наступників. В програмних документах братства відчувається вплив республіканських ідей декабристів, польського національно-визвольного руху, політичних та загальнокультурних ідей слов’янської єдності.

VІ. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф підручника для 9 класу, опрацювати документи до параграфа, дати відповіді на запитання та завдання.

Схожі:

Уроку з історі України на тему «КИРИЛО-МЕФОДІЄВСЬКЕ БРАТСТВО»
Кирило-Мефодієвського братства, визначити його програмні цілі, значення його діяльності, як першої політичної організації в Україні;...
Андрусяк І., Петренко Є. Блиск і злиденність української націонал-демократії...
України, членів Кирило-Мефодіївського братства, М. Драгоманова, Українська правова і політична думка в другій половині ХVIII – першій...
БРАТСТВО КАТЕХ І З И С Друге видання Київ 2010
Не турбуйтеся вашим життям, що вам їсти та що пити, ні тілом вашим, у що одягнутись. Хіба життя не більше їжі, тіло не більше одежі?...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка