Орієнтовна схема аналізу уроку теоретичного навчання Підготовка до відвідування уроку


Скачати 42.3 Kb.
Назва Орієнтовна схема аналізу уроку теоретичного навчання Підготовка до відвідування уроку
Дата 15.04.2013
Розмір 42.3 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Орієнтовна схема аналізу уроку теоретичного навчання

Підготовка до відвідування уроку

  1. Визначити мету відвідування.

  2. Ознайомитися з метою уроку.

  3. Вивчити зміст відповідної теми програми, а якщо потрібно, то й попередньої.

  4. Ознайомитися із змістом матеріалу за підручником, іншою літературою.

  5. Ознайомитися з поурочною розбивкою матеріалу програми.

  6. Ознайомитися з планом проведення уроку.

  7. Ознайомитися з аналізами попередніх уроків цього викладача, з журналом обліку теоретичного навчання.

Спостереження на уроці

Під час проведення організаційної частини слід звернути увагу на таке:

  1. організованість учнів під час входу в кабінет, розміщення на робочих місцях, зовнішній вигляд;

  2. чіткість рапорту чергового (командира групи) про присутність учнів;

  3. зібраність викладача, його зовнішній вигляд, форму вітання з учнями;

  4. час, витрачений на організаційний момент, раціональність його затрачання;

  5. санітарно-гігієнічний стан кабінету.

Під час перевірки знань учнів, перевірки розуміння ними нового матеріалу, його закріплення треба враховувати:

  1. форми перевірки знань, умінь і навичок учнів, здобутих раніше, доцільність їх перевірки на даному уроці;

  2. якість знань, умінь і навичок учнів, виявлених на уроці, вміння застосовувати їх у конкретних ситуаціях;

  3. об’єктивність оцінки викладачем рівня, обсягу і глибини знань, умінь і навичок учнів. Знання критеріїв та мотивування оцінки;

  4. методи повторення навчального матеріалу попередніх уроків, методи перевірки розуміння учнями нового матеріалу, вміння виділяти й формулювати головні ідеї;

  5. уміння викладача залучати усіх учнів до повторення навчального матеріалу і перевірки знань, умінь і навичок. Доброзичливість і такт у поводженні з учнями, знання їх індивідуальних здібностей, психічних станів;

  6. забезпеченість засобами навчання, методику використання їх на етапах уроку;

  7. як підбивається підсумок перевірки знань і повторення; чи забезпечується підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.

Під час вивчення нового матеріалу виявити:

  1. доведення до учнів теми уроку і плану викладання навчального матеріалу, мотивації необхідності здобути нові знання (постановка освітньої мети);

  2. рівень знання викладачем фактичного матеріалу;

  3. науковий рівень викладання, доступність викладу, вміння викладачів виділяти головну ідею, розкривати її зміст;

  4. методи навчання, рівень володіння ними і доцільність застосування при вибраній структурі уроку;

  5. переконливість і актуальність наведених фактів використаних повідомлень з інших предметів, прикладів з практики та життєвого досвіду;

  6. забезпеченість навчально-наочними посібниками та іншими засобами навчання, методику і доцільність їх застосування; умови для демонстрації;

  7. способи активізації пізнавальної діяльності учнів;

  8. організацію самостійної роботи учнів на уроці, характер, обсяг і посильність завдань, наявність в учнів навичок для їх виконання;

  9. свідому самостійну активність учнів протягом усього уроку, їх уважність, своєчасність і чіткість виконання ними вимог викладача;

10)поєднання колективної та індивідуальної роботи учнів, диференційований підхід до навчання;

11) уміння викладача привертати увагу учнів, виявлення ним стилю і такту в роботі, педагогічної культури та ерудиції;

12) затрати часу на вивчення нового матеріалу, його закріплення, самостійну роботу, їх обсяг у загальному балансі часу уроку.

У заключній частині уроку слід враховувати:

  1. своєчасність постановки домашнього завдання, його конкретність, обсяг;

  2. наявність інструктажу щодо виконання домашнього завдання, його характер;

  3. чи підбиваються підсумки уроку, чи має урок логічне завершення;

  4. організованість учнів наприкінці уроку.

Висновки і пропозиції

  1. Відповідність уроку поурочній розбивці навчального матеріалу, вимогам програми, дидактичним принципам систематичності, послідовності і науковості навчання.

  2. Відповідність обраної структури уроку навчальним і виховним завданням. Раціональне використання часу уроку.

  3. Доцільність застосовуваних викладачами методів і засобів навчання з огляду на вирішення навчальних завдань, ступінь володіння ними викладача.

  4. Виконання навчальних і виховних завдань уроку, глибина і доступність викладання навчального матеріалу, ступінь засвоєння його учнями. Рівень знань, умінь і навичок.

  5. Ступінь самостійної активності учнів на уроці. Вміння викладача організувати активну пізнавальну діяльність учнів протягом усього уроку, дати методику виконання домашнього завдання.

  6. Конкретність пропозиції щодо вдосконалення уроків.

Схожі:

Орієнтовна схема аналізу діяльності майстра виробничого навчання...
Мета: вивчення роботи майстра з керівництва виробничою практикою, здійснення навчальної роботи і надання йому практичної допомоги...
Урок з інформатики. Специфіка уроку інформатики. Підготовка вчителя...
Розвивальних завдань, добір конкретного навчального матеріалу, досягнення конкретних поставлених цілей шляхом добору відповідних...
Тема уроку. ФОТОСИНТЕЗ
Обладнання: комп'ютерна презентація уроку, фрагмент відеофільму «Цитологія», схема «Процес фотосинтезу», тестові завдання (комп’ютерний...
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
План-конспект уроку теоретичного навчання Тема: Пристрої введення-виведення інформації
Самостійна робота метою, якої є перевірка того, як учні готуються до занять та чи засвоїли вони попередній матеріал
План-конспект уроку теоретичного навчання Тема: Пристрої введення-виведення інформації
Самостійна робота метою, якої є перевірка того, як учні готуються до занять та чи засвоїли вони попередній матеріал
УРОКУ на тему: «Посадка на робочому місці водія. Прийоми дій органами керування і сигналізації»
Орієнтована схема методичної розробки підготовки до індивідуального навчання водінню автомобіля
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
УРОКУ на тему: «Запуск двигуна, тренування початку руху, руху по...
Орієнтована схема методичної розробки підготовки до індивідуального навчання водінню автомобіля
План-конспект уроку теоретичного навчання Тема: Основні методи розрахунку кіл постійного струму
Мета: закріпити знання учнів про різні з'єднання провідників і сформувати уміння розраховувати параметри комбінованих кіл
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка