АНАЛІЗ ВІРОВЧЕННЯ РЕЛІГІЙНОГО РУХУ


Скачати 85.25 Kb.
НазваАНАЛІЗ ВІРОВЧЕННЯ РЕЛІГІЙНОГО РУХУ
Дата20.02.2016
Розмір85.25 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Петрик Валентин Михайлович, кандидат наук з державного управління, доцент, провідний науковий співробітник Науково-дослідного відділу історико-археологічних досліджень Музею історії Десятинної церкви, член-кореспондент Міжнародної академії богословських наук

МОСКАЛЮК КОСТЯНТИН ОЛЕКСАНДРОВИЧ, кандидат богословських наук, викладач кафедри богослов’я Київської православної богословської академії УПЦ Київського Патріархату
АНАЛІЗ ВІРОВЧЕННЯ РЕЛІГІЙНОГО РУХУ

«ШКОЛА ЄДИНОГО ПРИНЦИПУ»
Розкрито історію, особливості віровчення та діяльності Ольги Асауляк і її релігійного руху «Школа єдиного принципу»

Ключеві слова: Ольга Асауляк, целительство, віровчення, Бог.
Раскрыто историю, особенности вероучения и деятельности Ольги Асауляк и ее религиозного движения «Школа единого принципа»

Ключевые слова: Ольга Асауляк, целительство, вероучение, Бог.
The paper describes history and features of the religious doctrine of Olga Asaulyak and new religious movement “School of the single principle”.

Keywords: Olga Asaulyak , religious doctrine, new religious movement.




Засновницею і лідером релігійного руху «Школа єдиного принципу» («Школа духовного подвижництва») є Ольга Асауляк. Біографічні відомості про неї досить обмежені. З того, що відомо, народилася у м. Балки Одеської області, дитинство провела на Уралі в Пермській області Росії. Середню школу закінчила на Сахаліні, вищої освіти не має. У віці 21-го року вийшла заміж, має двох дорослих дітей. Працювала в Києві монтажницею радіоапаратури. За її словами, займалася збіркою космічних супутників та апаратури для них. Асауляк О. вказує, що певні «містичні» проявлялися в неї з самого дитинства – «Те, що зі мною відбувається, це йде реалізація просто закладена, я думаю, з народження, з дитинства. З дитячих років йшла поезія, вірші ... З 13-14 років я отримувала інформацію. Не знаючи, як це називається, я просто записувала в зошиті. Інформація проходила через натхнення, через думку. У мене просто була потреба писати».

Також, за її словами, в підлітковому віці списувала цілі зошити текстами з фізики елементарних частин,а в п'ятнадцять років була знайома з холодними термоядерними реакціями на рівні мікроструктур далеко не по земним підручникам. В 30 років вона почала чути голос у своїй свідомості, який говорив – «Розум Космосу скрізь! Думай, думай, думай!» Відтак, з початком «Перебудови» Асауляк полишає роботу і починає займатися «цілительством».

В якості піддослідних для своїх перших експериментів з цілительства та духовних практик вона обирає хворих дітей: «Коли я на усвідомлення вийшла, чим я повинна займатися, у мене пішла реалізація цілительства. Я три роки працювала індивідуально в центрі з чорнобильськими дітками. Працювала з лейкозниками, з дітьми з вадами серця. Ось це як прелюдія. Тобто я набрала досвіду саме роботи з людьми. Потім з'явилися учні. Потім стали вже масово люди просити, щоб я передавала ці знання. І не тільки по цілительству, а взагалі по законам світобудови, по тому, як все спрацьовує.»

На початку 90-ху Асауляк починаються постійні «контакти» з космічними духами, які вона називає сеансами трансмутації, або перебудови організму. Її «зв’язковий»носить ім’я «Учителя», або «ієрарх», через нього вона начебто постійно отримує інформацію з космосу. За її словами «Учитель-Ієрарх» є послушником і наставником, через якого земляни можуть таємничо з'єднується з Христом. Завдання займатися цілительством Асауляк начебто отримала також із космосу, метою її цілительства оголошено лікування душ, відновлення віри,створення нового покоління людей. Згодом Ольга Асауляк, усвідомивши себе посланницею космосу, побувши координатором космічного плану, стає «земний щаблем Ієрархії», а з переходом на кураторство, отримує ступінь «послушника Божественного Плану»та «космічного наставника».

Подальше своє становлення на шляху контактерства Асауляк описує наступним чином – «Через 2 роки усвідомленого контакту з невидимим світом («Системою») відбулось так зване «народження зірки». «Перехід з одного рівня на інший супроводжувався відкриттям нового каналу, перебудовою організму. Із всіх моїх клітинок виливався вогонь, дихання теж було вогненно-гарячим... Внутрішнім зором побачила шар, який світився та летів на мене із шаленою швидкістю. По тілу пройшли судоми. Кожна клітина організму пульсувала, жила, думала. Здавалось, у мене тисяча сердець... Я відчула свій організм живим оголеним серцем..., готовим звільнитись від невидимого плоду! Пологи нарівні серця!... Важкість в голові, свинцеві ноги, розпухлі губи і розлитий потугоподібний біль по всьому тілу. Вогненний шар наближався ... Хвиля, що опікає, вдавила мене в постіль так, що заскрипіли пружини. Різкий біль, як від опіку, пробив область міжбрів`я, вогненним клубком пройшов униз через горло і увійшов у серце... Пробудження було тяжким... Скільки я пролежала без свідомості?... Дотягнулась до дзеркала... - на лобі чітко проступав опік у формі малинового хреста... Я в безпам`ятстві пролежала більше доби».

Саме ж вчення, якого Асауляк навчає своїх послідовників є досить розмитим та синкретичним, отож чітко викласти і систематизувати його є доволі складно. Суть вчення Асауляк складає суміш різноманітних релігійно-окультних практики, але при всьому цьому Ольга Асауляк та її послідовники вважають себе справжніми православними. Хоча у цій релігійній спільноті приналежність до якоїсь конфесії є абсолютно не обов’язковою, адже проповідується щось на кшталт «надрелігійності». Такий підхід дозволяє вербувати до лав організації представників будь-яких традиційних релігійних спільнот.

Проте доктрина Асауляк у багатьох ключових моментах не сумісна з християнським віровченням. Слідом за своїми вчителями – Блаватською й Реріхом та багатьма іншими окультистами, Асауляк також дотримується пантеїстичного світогляду. Проте свій пантеїзм вона полюбляє приправляти псевдонауковими пасажами: «В атомі менша сила, ніж в хрононі– вакуумній мікрочастинці, що містить в собі всю енергію відпрацьованих циклів Всесвіту. Ще в більш малій мікрочастинці, до якої не досягає не лише людська свідомість, але й свідомість Небожителів, міститься енергія всієї світобудови (більше 500 проявлених Всесвітів). Це і є нульовий Абсолют, першо-ген або БОГ: Б-езначальний О-нульовий Г-ен» Проте подібні погляди входять в чітке протиріччя з християнством. З одного боку сповідується особистісний Бог, нібито відповідно до православного віровчення, з іншого – вся доктрина просякнута пантеїзмом. Дотримується Асауляк і вчення про «карму», проте у неї ця ідея повністю роз’єднана з реінкарнацією і не витікає з неї.

Чітка відмінність від християнства проявляється і в багатьох інших моментах вчення Ольги Асауляк:

  • Божество вона визнає пристрасним та змінним «Творець ... Сам обмежує Себе .... Будь-яке самообмеження викликає біль».

  • Багатоскладним, отже, - неабсолютним: «.. Бог .. весь він розумно-духовна сутність, що складається з живих духовно-інтелектуальних мислячих матерій»

  • Вважає, що між Богом і творінням існує, крім Христа, ще один посередник - «першоматерія, яка себе не пізнала» і яка повинна бути четвертою іпостассю Бога.

  • Божество, будучи Духом, утворює тіло – світ. «Органами, нервами, тканинами Бога-Творця є цивілізації, зоряні системи, галактики на тонких планах буття»

  • Світ і Бог - єдиносущні: «Ви - це Я в фізичному світі»

  • Творець відповідальний за гріх і зло у світі.

  • Всі елементи світобудови свідомі, розумні : «... Будь-яка розумна система від клітини до Всесвіту ...»

  • Вважає, що душа людська, як частинка божества, існує задовго до тіла.

  • Визнає, що у світі діє закон карми - закон винності.

Передбачаючи можливість вільнодумства і критичних поглядів в рядах своїх адептів, Асауляк вчить про наявність у деяких з них «духоманії», і так званих, - антисерпіна і ентропії.

Антисептін - це застійна енергія. «Вона розвинена у мирян і священиків, які перетворюють Святі Догмати в мертву застиглу догму», - що веде до стану ентропії, тобто прихильності людини до православного віровчення. Інакше кажучи, прозеліт нового вчення повинен подолати закон ентропії, переглянути свої погляди на догмати віри як на застарілі; йому необхідно усвідомити «омертвілість прогнилих форм - старих посудин, непридатних для нового молодого вина.»

Власних богослужіння в «Школі духовного подвижництва» немає. Адепти відвідують православні храми, де ведуть прозелітичної діяльність, але тим не менш, деякі культові дії є і впроваджуються. Це – дихальні вправи, медитації, або так звані інсайди, тобто входження всередину свого «сердечного храму». «Проекція серцевого центру на спинномозковий канал знаходиться в центрі між лопатками. Саме тут відбувається «запліднення» душі людини енергією Духа ...» За вченням Асауляк, в спинномозковому каналі розташований і так званий «космічний вмикач», який з'єднує людину з Світовою Лінією в Космосі. Наприклад, той, хто медитує, робить «вдих через центр сонячного сплетіння з напрямком потоку енергії в точку «космічного вмикача» одночасно з уявним посилом: «В Ім'я Отця і Сина і Святого Духа. На видиху з «космічного вмикача» через тім'яний центр з уявною посилкою: Амінь» Після дихальних вправ в культову практику «Школи» впроваджуються так звані інсайди, або практика діалогу з надсвітовими духовними сферами – споглядальна практика. Під час інсайду, - «твій спинний мозок перетворюється на єдину вібруючу струну, завмирає подих, перестає битися серце. Тебе немає. Є Він Єдиний, що увійшов, в тебе, як входять у вівтар свого храму. Так відбувається літургія серця ...»

За вченням О. Асауляк, практика входження в «інсайт» має відбуватися наступним чином:

1. «Відкриття каналу знаком хреста»;

2. «Енергетичний водоспад 33 сек.» («водоспад» цей є уявлення себе, неначе, стоїш під потоком реального водоспаду, зі всіма відповідними відчуттями);

3. «Набір енергії через Ісусову молитву»…

Далі йде, власне, сам «інсайт», в якому «подвижник», частіше всього під музику, уявляє різні картини, дії, в основу яких покладені релігійні сюжети, схеми побудови космосу, в центрі яких розміщується якийсь «створитель». При цьому «створитель» видає ось такі одкровення: «Я увесь наповнений світлом небесних сфер»; «З усіх сторін до мене рухаються пульсуючі світлові потоки»; «Я направляю промінь свого устремління стукаючому з серця Христу». Таким чином, уся практика «інсайту» є ні чим іншим, як візуалізацією, уявою, за подальшим вдосконаленням якої з’являються якісь «астральні виходи», зустрічі з «істотами інших світів», так званими «кураторами» (які курують, тобто спрямовують рух пошуків учня). Членам секти необхідно обов’язково бути прихожанами православних храмів, але даються установки на сповіді своєї приналежності до секти не відкривати.

Діяльність Ольги Асауляк та її вчення було засуджено Архієрейським Собором УПЦ Київського Патріархату на засіданні 14 травня 1999 року. Собор виніс наступну постанову: «Висловити глибоке занепокоєння з приводу проникнення у православне середовище різних окультних вчень. Ці вчення, прикриваючись своєю удаваною належністю до православ’я, насправді не тільки не відповідають спасительному вченню Святої Соборної і Апостольської Церкви, але й відкрито протиставляють себе їй. До таких вчень, зокрема, належать теософія Блаватської О. та її послідовників, вчення «Живої етики» сім’ї Реріхів, вчення Асауляк О., а також інші вчення та практики, засновані на нехристиянських способах спілкування з духовним світом. Маючи відомості про проникнення названих вчень у середовище вірних і навіть духовенства, звернути увагу преосвященних архипастирів та пастирів УПЦ Київського Патріархату на невідповідність вищеназваних вчень віровченню Православної Церкви і категорично заборонити їх підтримку та розповсюдження в будь-якій формі з боку вірних Київського Патріархату».


  1. Алексеев В. Обличительное богословие (Современные ересеучения, секты и исповедания. Ересеучение Иоанна Береславского; секта «Богородичный центр»; ересеучение Ольги Асауляк; секта «Школа единого принципа». – Одесса: 2009. – 75 с.

  2. Софийчук В. Древние ереси ожили: школа Ольги Асауляк. – К.: 2005. – 58 с.

  3. Асауляк О. Книга Огней. Катарсис. – Сактывкар, 1994. – 368 с.

  4. Ітервю Ольги Асауляк - http://www.cirota.ru/forum/view.php?subj=15950



Схожі:

ББК 86. З К-49 К-49 Климишин І. А. Добро у добрі
У пропонованій книзі зібрано окремі матеріали, в яких висвіт­лено проблеми релігійного виховання, релігійної освіти, зрештою — усього...
ПРАВИЛА ТА ПАМ’ЯТКИ
Під час руху людей і транспорту на дорогах треба дотримуватись Правил Дорожнього Руху. Для всіх учасників руху – це закон
Про Правила дорожнього руху
Міністерству внутрішніх справ забезпечити видання Правил дорожнього руху та через засоби масової інформації довести їх зміст до учасників...
Про Правила дорожнього руху
Міністерству внутрішніх справ забезпечити видання Правил дорожнього руху та через засоби масової інформації довести їх зміст до учасників...
ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ” ДЛЯ УЧНІВ 3 КЛАСУ М. ЄНАКІЄВЕ
На дорозі ми пішоходи. Щоб не трапилося лихо, всім необхідно дотримуватися правил дорожнього руху. Всі учасники дорожнього руху
Гутянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Богодухівської райради...
З кожним роком зростає інтенсивність автомобільного руху на дорогах. А це в свою чергу, підвищує відповідальність усіх учасників...
Тема уроку: Механічний рух Мета уроку
Мета уроку: дати означення механічного руху; показати прояви механічного руху в природі, відносність руху; навчити спостерігати різні...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
Про перегляд тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються...
ДВНЗ «Запорізький будівельний коледж» Практичні завдання з предмету: філософія Виконав
Охарактеризуйте найважливіші особливості міфологічного та релігійного світоглядів
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з антисуїцидальної
МЕТА: розглянути з особовим складам 1-го караулу основи християнства, його історію та основи віровчення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка