Методичний порадник до медіаресурсу з історії рідного краю


Скачати 54.72 Kb.
Назва Методичний порадник до медіаресурсу з історії рідного краю
Дата 28.10.2013
Розмір 54.72 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Методичний порадник до медіаресурсу з історії рідного краю

« Скіфський степ»

Вчитель вищої категорії Жильцова О.В.

Миколаївська ЗОШ № 17 « Храми Миколаєва »

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\пектораль.jpg

Використання краєзнавчого матеріалу на уроках

історії України та заняттях з курсу « Історія Миколаєва ».

Любов до Вітчизни – це любов до рідного будинку, вулиці, школи, села, міста. Знання про рідний край необхідні для духовного розвитку дитини. Вивчення історії рідного краю сприяє формуванню у школярів історичної свідомості, національної гідності.

Навчальні програми з історії України, варіативні курси передбачають вивчення історії рідного краю, що дає можливість для використання краєзнавчого матеріалу в навчально – виховному процесі. Місцевий історичний матеріал пов’язує дослідження життя та побуту окремого населеного пункту з історією країни. Використання краєзнавчого матеріалу також активізує пізнавальну та розумову активність учнів, розвиває критичне мислення, виховує повагу, любов та вдячність, турботливе ставлення до пам’яток історії, дозволяє урізноманітнити урок.

Завдяки краєзнавству вчитель загострює увагу учнів до фактів і явищ навколишньої дійсності. Допомагає формувати в них самостійне творче мислення, уміння і навички, практично застосовувати здобуті знання. Краєзнавство відкриває широкі можливості для самостійної діяльності школярів, для пошуку, дослідження, невеликого відкриття.

Умови ефективності краєзнавчої роботи в школі:

  • підпорядкування навчально – виховним завданням школи;

  • здобуття учнями знань про свій край;

  • єдність теорії та практики;

  • взаємозв’язок класної та позакласної роботи;

  • широке використання дослідницького методу;

  • відповідність змісту і методів роботи рівню розвитку й підготовки учнів.

Методика використання краєзнавчого матеріалу.

Вивчається історія рідного краю по – різному : у викладі вчителя, , в повідомленні чи доповіді учня, на екскурсії та семінарському занятті, під час самостійної роботи учнів з книгою, документом, картою тощо. Найбільш цікавою та ефективною формою уроків краєзнавства є урок – екскурсія в шкільному або міському, районному музеї. Урок – бесіда передбачає випереджувальну самостійну роботу учнів зі збирання та вивчення матеріалу. Урок – захист творчих робіт учнів або урок - семінар сприяє розвитку творчих здібностей школярів.

Використання краєзнавчого матеріалу допомагає вчителю ефективно працювати над формуванням в учнів національної свідомості, історичної пам’яті народу, сприяє збагаченню духовного світу, виховує відданість Вітчизні.

Використання інформаційних технологій.

У результаті розвитку інформаційних технологій змінюються цілі та завдання, що стоять перед сучасною школою – акцент переноситься із «засвоєння знань» на формування «компетентності». Комп’ютерні технології є потужним засобом засвоєння знань, умінь і навичок та підвищення ефективності навчально – виховного процесу.

Комп’ютер є помічником для вчителя, застосування ІКТ дозволяє не тільки урізноманітнити навчання, а й підвищити мотивацію, використати додаткову наочність, диференціювати роботу учнів тощо. Використання електронних засобів на уроках дозволяє зробити процес ефективним, змістовним, сучасним, емоційним. Навчання з використанням ІКТ є творчим процесом як для вчителя так і для дітей. Мультимедійні уроки мають більш високу ефективність у розвитку мислення учнів, оскільки дотримуються основного принципу дидактики – наочність, що забезпечує більш повне засвоєння навчального матеріалу, підвищує емоційне сприйняття і розвиває всі види мислення в дітей.

Застосування інформаційно – комп’ютерних технологій, інтернетресурсу, збагачує уроки краєзнавства, робить їх більш яскравими, наочними, дає можливість не тільки сформувати знання, уміння і навички, а і оперативно здійснити контроль за рівнем навчальних досягнень. ІКТ сприяє залученню дітей до розвивальної, пошукової діяльності, формують уміння презентувати результати власної діяльності, розвиває дисципліну інтелектуальної роботи.

Дану презентацію можна використовувати як наочність, додаткову інформацію на уроках курсу «Історія Миколаєва»

( 5 клас ), історія України ( 5 клас ) та під час вивчення теми з всесвітньої історії 6 клас « Сусіди стародавніх слов’ян ».

Медіаресурс: Скіфський степ.

Мета:

  • описати період перебування скіфів у Північному Причорномор’ї;

  • ознайомити учнів із життям, побутом, релігією, культурою скіфських племен;

  • визначити територію розселення скіфських племен;

  • виховувати інтерес до історії рідного краю.

Очікувані результати:

  • давати характеристику перебування скіфських племен на теренах України та Миколаївської області;

  • визначати скіфський період та територію розселення скіфів.

СЛАЙД № 2,3

Знайомлять учнів з відомим українським вченим – скіфологом

Б. Мозолевським.

СЛАЙД № 4

Організовуємо роботу учнів із засвоєння поняття « скіфи » та час виникнення скіфської держави.

Фронтальна бесіда:

  • Поясніть « кочовий спосіб життя» ?

( З більш підготовленим класом )

  • Визначте за допомогою слайду форму правління у скіфській державі.

  • Поясніть поняття « монархія ».

СЛАЙД № 5

Організовуємо роботу учнів із картою:

  • Визначте територію розселення скіфських племен.

  • Визначте, на які групи поділялися скіфські племена, чому вони носили такі назви .

  • Назвіть сусідів скіфів.

  • Що ви знаєте про грецькі міста – держави Північного Причорномор’я ?

  • Коли відбувся похід перського війська Дарія І та чим він завершився ?

  • Що вам відомо про похід перського царя Дарія І на скіфські землі ?

( Питання для учнів 6 класу )

СЛАЙД № 7

Знайомить учнів із зразками зброї.

СЛАЙД № 8,9,10

Дає можливість ознайомити учнів із витворами мистецтва; зазначаємо, що дані прикраси є чудовим зразком скіфського ювелірного мистецтва, якому притаманний звіриний стиль. Знайдені прикраси у місцях поховання скіфських царів.

  • Чому техніку виконання ювелірних прикрас назвали звіриною ?

СЛАЙД № 11,12,13

Знайомимо учнів із релігійними поглядами скіфів.

  • Дайте визначення поняття « релігія ».

  • Визначте причини виникнення релігійних вірувань.

  • Дайте визначення поняття « курган ».

  • Про що свідчить наявність побутових речей та зброї в похованнях скіфів ?

СЛАЙД № 15,16,17

За допомогою тестових завдань закріплюємо навчальний матеріал, здійснюємо рефлексію та узагальнюємо знання учнів.

Список використаної літератури:

1. А. Золотухін Місто святого Миколая, 2009 р.

«Можливості Кіммерії».

2. «Миколаївщина в історії України» (частина перша), 2009 р., МОІППО.

3. Є. Рябокінь Компютер – помічник у навчанні. - ж. Педагогічна майстерня, «Основа», січень 2012 № 1.

4. Ю. Шимон Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії України. – ж. Історія України, 2011, № 10


Схожі:

План роботи Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів на весняні канікули
Заняття гуртка «Історія рідного краю». Виготовлення буклета з історії рідного краю
Літературне краєзнавство є важливим компонентом вивчення історії...
Останнім часом інтерес до письменства рідного краю помітно зростає, що є закономірним фактом. У контексті епохи національного відродження,...
Інтегрований предметний тиждень історії та географії
Мета проведення: популяризувати краєзнавчу роботу серед молоді; викликати інтерес учнів до історії та географії рідного краю; показати...
Заняття
ФОТОГРАФІЯ ЯК ДЖЕРЕЛО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ
«Видатні постаті краю» Дослідник природи рідного краю (до 100- річчя...
Чижов Макар Панасович директор Заліщицької середньої школи, вчитель, дослідник природи рідного краю
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИВЧЕННЯ СПЕЦКУРСУ «ДУХОВНА СПАДЩИНА РІДНОГО КРАЮ»
У формуванні духовної культури студентської молоді, її світорозуміння та світогляду велике значення мають знання з історії та культури...
Київщина територія успіху
Мета: підкреслити вагоме значення рідного краю у розвитку України, виокремити здобутки нашої області, розвивати пам’ять, зв’язне...
Конспект уроку літератури рідного краю, проведеного вчителем української...
Тема. Література рідного краю. «Йду натхненно важкими дорогами…» Микола Турківський
Уроки літератури рідного краю: технологія підготовки та проведення
Співпраця учитель (методист) митець (художній твір) учень (читач) досягне органічної єдності, якщо, добираючи матеріал до уроків...
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Районний методичний центр УРОК-РЕТРОСПЕКТИВА
Мета. Виховати в учнів почуття гідності, любові до рідного краю, поваги до батьків
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка