Урок №5 Клас: 9 Дата: 01. 10


Скачати 100.82 Kb.
НазваУрок №5 Клас: 9 Дата: 01. 10
Дата28.10.2013
Розмір100.82 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Історія > Урок

Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти


Відділ суспільних дисциплін 

Розробка уроку всесвітньої історії для 9 класу за темою

«КРАХ ІМПЕРІЇ НАПОЛЕОНА ТА ВІДЕНСЬКИЙ КОНГРЕС»

Урок № 5 Клас: 9 Дата: 01.10


ТЕМА. КРАХ ІМПЕРІЇ НАПОЛЕОНА ТА ВІДЕНСЬКИЙ КОНГРЕС

Мета: 

1. Освітня

  • визначити передумови та причини початку російсько-французької війни, її наслідки для Франції

  • визначити причини причини краху наполеонівської імперії; 

  • проаналізувати характер, спрямованість і наслідки рішень Віденського конгресу; 

  • охарактеризувати політичні розбіжності держав — учасниць Віденського конгресу; 

2. Розвиваюча

  • розвивати вміння учнів аналізувати історичні джерела, працювати над вивченням історичних подій за алгоритмом, працювати самостійно з довідковою літературою;

  • розвивати уміння учнів аналізувати, оцінювати історичні події та процеси, діяльність історичних діячів, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, досліджувати різні джерела інформації, співпрацювати в групах;

  • розвивати вміння монологічного мовлення


3. Виховна

  • реалізовувати компетентнісний підхід до викладання історії.

  • сприяти вихованню толерантності, шанобливого ставлення до загальнолюдських цінностей, виголошених Великою французькою революцією, поглибити інтерес учнів до всесвітньої історії, культури, до культури Франції.


Форми та методи: фронтальна, групова форма; постановка проблемного завдання, «Прес», «Сенкан», «Мозковий штурм», «Реставрація (Зашифрований текст)».

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник з всесвітньої історії для 9 класу Гісем О. В., історична карта «Європа в 1794 – 1815 рр. Війни наполеонівської Франці», портрети Наполеона, Олександра І, Кутузова.

План уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

III. Mотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

V. Вивчення нового матеріалу, формування знань та умінь учнів.

  1. Криза імперії. Російський похід Наполеона

  2. Падіння імперії Наполеона 

  3. Початок роботи Віденського конгресу. «Сто днів» Наполеона.

VI. Закріплення вивченого матеріалу 

VIІ. Підсумки уроку

VІIІ. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

III. Mотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Звучить гімн Франції «Марсельєза». На партах в учнів лежить український переклад гімну.

Марсельєза

(Переклад Миколи Вороного)

Гей, діти рідної країни,
Ходім — настав славетний час!
Бо лютий ворог стяг руїни
Вже розгортає проти нас.
Вам чути, як здаля лунає
Той рев шалених вояків — Іде, іде проклята зграя,
Щоб ваших нищити синів.

(Приспів:)

Громадо, в бій ставай!
До лав, батьки й сини!
Рушай! Рушай!
Хай чорна кров напоїть борозни!


Свята любов до свого краю
Зміцнить удар наш у бою.
Злети ж до нас ти, воле, з раю
І силу нам подай свою!
Побіду під стяги кохані
Прикличмо з лав з усіх кінців, — Хай бачать недруги здолáні
І славу, і тріумф борців.

  • (Приспів:)

Коли ми здійсним наші мрії,
Батьки в могилах будуть спать,
Але їх прах і славні дії
Зумієм ми ушанувать.
Щоб не тягти життя нужденне,
Дали батьки нам гарту пай, — Нас кличе збурення натхненне
І смерть у помсті за свій край!

(Приспів)

Вчитель: «Марсельєза» стала піснею всіх революціонерів. Спочатку вона називалася "Військовий гімн Рейнської армії", її написав військовий інженер Клод Жозеф Руже де Ліль 25 квітня 1792 року. Після подій 1848 року, коли революційна хвиля прокотилася цілою Європою, вона стає піснею борців за свободу в цілому світі: в Італії, Польщі, Угорщині. Вона звучить на полях боїв і під час Паризької Комуни в 1871 році. В 1944 р. її оголошено державним гімном Франції. Що сприяло такій популярності цієї пісні, яка згодом стала гімном країни?

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

Постановка проблемного завдання.

Французький політик і дипломат Талейран: "Яка людина ...! Йому ще немає 28 років, а над його головою всі види слави - слава війни, слава світу, слава стриманості, слава благородства: він має все".

Вчитель: Шановні діти, про кого веде мову французький дипломат? Чи згодні ви з думкою Талейрана? Доведіть, чи дійсно Наполеон мав всі види слави?

V. Вивчення нового матеріалу, формування знань та умінь учнів.

1. Криза імперії. Російський похід Наполеона
Учитель. Загарбницькі війни Франції проходили на фоні зростання прагнення Наполеона до світового панування, бажання на власний розсуд перекроїти карту Європи. Наполеонівська імперія у 1810 році набула найвищого розвитку. До 1811 року на її території мешкало 44 млн.чол. Приєднанні і союзні держави повинні були брати участь у війнах Наполеона, приєднатися до континентальної блокади.

Робота в малих групах: виявлення причин та передумов вторгнення наполеонівських військ до Росії (використовується текст підручника та додаткових матеріалів). У підсумку виявлені причини зводять в схему.

Передумови

Причини війни

  1. У 1808 році від імені Наполеона Бонапарта імператору Олександру І  зроблено пропозицію про шлюб з його сестрою великою княжною Катериною Павлівною, але цю пропозицію імператор відхилив. 

  2. Криза довіри в російсько-французських відносинах

  3. Високий бойовий дух наполеонівської імперії

1. Російська імперія не підтримувала континентальну блокаду і обклала французькі товари митом. 

2. 1810 р. - відновлення Росією торгівлі з Англією, основним ворогом Франції

3. Військовий союз Франції з Австрією

4. Прагнення Наполеона до світового панування

Самостійна робота з підручником 

Учитель пропонує учням самостійно ознайомитися зі змістом відповідного пункту підручника й відповісти на запитання. 

Відповіді учнів за методом «Прес»:
- Я вважаю, що…
- Тому що…
- Наприклад…
- Таким чином…

Робота з історичною картою «Європа в 1794 – 1815 рр. Війни наполеонівської Франції»

Вчитель: покажіть на карті:

  • дату початку військових дій (12(24)червня 1812) та місце порушення кордону «Великою армією» (р. Неман);

  • співвідношення сил( французи – 400- 600 тис, росіяни – 220 тис.);

  • місця визначних битв (Смоленськ, Москва, с.Бородіно);

Вчитель: Назвіть причини невдач на першому етапі війни 

(росіяни – менше військових сил, розрізненість армій; французи – не вдалося розбити росіян окремими частинами, значні сили задіяні для захисту комунікацій та гарнізонів на окупованій території (розтяглися на 600 км), затяжний характер війни).

2. Падіння імперії Наполеона 
Самостійна робота з підручником за методом «Чиста дошка» 

Учитель пропонує учням самостійно прочитати відповідний текст параграфа і відповісти на запитання, записані на дошці. Отримавши відповідь на запитання, вони стираються з дошки. 

Вчитель: Спрогнозуйте причини поразки французької армії та наслідки російського походу для Наполеона
Метод «Мозковий штурм»
Очікувані відповіді.

Причини поразки французької армії

Наслідки російського походу для Наполеона:

1. Нездатність Наполеона реально оцінити співвідношення сил (розрахунок Наполеона на нетривалу та переможну війну),

2. Полководські здібності М.Кутузова,

3. Підтримка армії народом(партизанський рух,козаки) – вітчизняна війна,

4. Ранні морози, голод.

1. Сигнал до повстання європейських народів проти наполеонівського панування,
2. Поштовх для складання шостої анти французької коаліції,
3. Зречення Наполеона. 



3. Початок роботи Віденського конгресу. «Сто днів» Наполеона.
Учитель: після розгрому Франції необхідно було визначити основи післявоєнного облаштування Європи. У жовтні 1814 — червні 1815 року у Відні працював конгрес, на якому були присутні 216 держав. 

Незважаючи на те, що Росія, Австрія, Пруссія і Англія боролися разом проти Наполеона, суперечності між урядами цих країн поступово зростали: досить по-різному бачили союзники облаштування післявоєнної Європи. 
Метод «Сенкан»

Учитель пропонує учням написати сенкен на тему “Віденський конгрес”.

1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.



Робота з картою

Покажіть території, які внаслідок рішень Віденського конгрессу були приєднані: 
- до Росії; 
- Австрії; 
- Пруссії; 
- Швейцарії; 
- Нідерландів. 

Метод «Реставрація (Зашифрований текст)»

Вчитель: ознайомтесь з текстом підручника та вставте слово, які відсутні.

Сто днів — час ______ правління імператора Наполеона I у __________ (20 березня — 22 червня 1815 р.) після його втечі з острова _______________.

Проти наполеонівської імперії виступила антифранцузька коаліція за участю багатьох європейських країн. Після ряду битв армія ___________ була остаточно розгромлена в битві при __________ 18 червня 1815 р. ____________ 1815 року Наполеон повторно відрікся від престолу.


VI. Закріплення вивченого матеріалу 

1. Співвіднесіть прізвища глав делегацій і країни-учасниці Віденського конгресу, які вони представляли. 


1 Росія 
2 Великобританія 
3 Пруссія 

4 Австрія 
5 Франція 

А Лорд Каслрі 
Б фон Меттерніх 
В Талейран 
Г фон Гарденберг 
Д Олександр I 

Відповідь: 1 Д; 2 А; 3 Г; 4 Б; 5 В. 

2. Співвіднесіть держави і територіальні надбання, які закріпив Віденський конгрес. 

1 Росія 
2 Великобританія 
3 Пруссія 

4 Австрія 
5 Франція 

А острів Мальта, острів Цейлон, Капська земля (південь Африки) 
Б італійські землі, частина польських земель 
В відновлена в межах 1789 р. 
Г Велике герцогство Варшавське, Фінляндія та Бессарабія 
Д Рейнська область, Вестфалія, західні польські землі 

Відповідь: 1 Г; 2 А; 3 Д; 4 Б. 

3. Позначте рішення, прийняті Віденським конгресом. 


а) Відновлення влади династії Бурбонів у Франції; 
б) відновлення незалежної Польської держави; 
в) передача Росії всього герцогства Варшавського; 
г) створення Німецького союзу; 
д) передача частини італійських земель Австрії; 
е) створення Рейнського союзу; 
ж) об’єднання німецьких земель під владою Австрії; 
з) накладення на Францію грошової контрибуції; 
і) встановлення у Франції реґентства Наполеона. 


Відповідь: а, в, г, д, ж, з. 

4. Співвіднесіть назви міст, охоплені революційним рухом, і країни Європи. 

1 Іспанія 
2 Португалія 
3 Італія 


А Афіни, Тріполі 
Б Неаполь, Палермо, П’ємонт 
В Барселона, Ов’єдо, Севілья 
Г Порту, Лісабон 

Відповідь: 1 В; 2 Г; 3 Б. 

VIІ. Підсумки уроку

  • Чи досягли ми на уроці поставлених цілей?

  • Що ви відчували під час уроку?

  • Над якими навичками нам слід продовжувати працювати?

VIII. Домашнє завдання 

1. Прочитати відповідний параграф підручника. 
2. Написати есе «Наслідки Віденського конгресу для країн Європи»

Схожі:

Урок 1 Дата: Клас: 4 Тема: Країни та нації
Т.: Учитель роздає картки з зображенням прапорів країн, називає одну з вивчених країн, учні повинні підняти картки
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.»
Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація
Дата проведення уроку: УРОК 4
УРОК НООСФЕРА. ЕВОЛЮЦІЯ УЯВЛЕНЬ ПРО МІСЦЕ ЛЮДИНИ В ПРИРОДІ. МАСШТАБИ Й НАСЛІДКИ АНТРОПОГЕННОГО ВПЛИВУ НА ПРИРОДНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НА СУЧАСНОМУ...
Клас: 6 Дата: Підтема
...
Методичні рекомендації щодо ведення журналу
Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,...
Дата Клас Лабораторна робота №8 Тема
Мета: навчитися використовувати засоби “Пошук рішення” та “Підбір параметрів” для знаходження розв’язків задач моделювання
Урок узагальнення набутих компетентностей. Форма уроку: урок із використанням...
Засоби навчання: підручник О. П. Глазової «Рідна мова. 7 клас» (К. «Зодіак-Еко», 2007) комп’ютери, електронне видання «Словники України»,...
РЕЄСТРАЦІЙНА ЗАЯВА платника податку на додану вартість
Бажана дата реєстрації (перереєстрації) платником податку на додану вартість / дата переходу на спрощену систему оподаткування та/або...
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка