Тема: Протиставлення митця та філістера основний конфлікт казки "Крихітка Цахес". Специфіка романтизму Гофмана : переплетення реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземленого, буденного, потворного


Скачати 37.04 Kb.
Назва Тема: Протиставлення митця та філістера основний конфлікт казки "Крихітка Цахес". Специфіка романтизму Гофмана : переплетення реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземленого, буденного, потворного
Дата 24.10.2013
Розмір 37.04 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
9 клас

Тема: Протиставлення митця та філістера - основний конфлікт казки "Крихітка Цахес". Специфіка романтизму Гофмана : переплетення реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземленого, буденного, потворного.

Мета : визачити своєрідність романтичного світосприйняття Гофмана і відображення його у казці "Крихітка Цахес", проаналізувати основний конфлікт, тематику та проблематику казки ; розвивати навички аналізу художнього твору; виховувати кращі моральні якості особистості.

Обладнання : підручник, ілюстрації до твору.

Тип уроку : проблемний з елементами дослідницької роботи.
Хід уроку

...художник - це професія,

художник - спосіб життя...

Е.Т.А. Гофман

І Актуалізація опорних знань

- Яке враження справила на вас казка Гофмана ?

- Хто з героїв вам сподобався ?

- Доведіть, що "Крихітка Цахес, а прізвисько Цинобер" - казка ?

- Які характерні особливості жанру новели використовує автор ?

"Продовжіть речення"

1. Гофман народився...

2. Закінчив ... факультет університету.

3. Перший літературний твір...

4. 1814 року написав...

5. З 1814 року Гофман живе в...

6 За жанром "Крихітка Цахес..."-...

" Чи уважний ти читач ?"

1. Прізвисько малюка - потвори.

2. Як звали друга і однодумця Бальтазара ?

3. Хто запровадив освіту в королівстві Керепес ?

4. В кого був закоханий Бальтазар ?

5. Що подарувала фея Рожа - Гожа Цахесу ?

6. Хто розкрив таємницю малюка ?

ІІ Мотивація навчальної діяльності

1.Оголошення теми і мети уроку

2.Робота з епіграфом

ІІІ Робота над темою уроку

Бесіда

- Які моральні проблеми порушує письменник у повісті про крихітку Цахеса?

- Які соціальні верстви представлені у творі ?

*Визнач ставлення автора до ідей Просвітництва ( розповідь про королівство Керепес ).

- Прокоментуйте вислів : "Ти не той, за кого тебе вважають, тож намагайся зрівнятися з людиною, на чиїх крилах ти підносишся". Кому він належить ?

3.Індивідуальна робота

Виписати в зошити приклади реального та фантастичного у творі. Пояснити свої записи.

Бесіда

- З якою метою автор поєднав у творі реальне та фантастичне ?

- Хто головний герой твору? Якою є його постать: реальною чи фантастичною?

- Чому історію злету і падіння Цахеса можна прочитати як фантастичну казкову історію ?

- Хто сприяв злету кар'єри Цахеса ? В чому причина його падіння?

- Чому фея розчарувалася в крихітці ? Чому, на вашу думку, Цахес не зумів позбутися своєї дурості , невихованості ?

- Як змальовано у творі обивателів?

- Хто з героїв не піддається силі влади і грошей ?

4. Колективне заповнення порівняльної таблиці

"Філістери та мрійники"

Бесіда

- Назвіть риси романтичного героя.

- Чи можна Бальтазара назвати романтичним героєм? Чому ?

* Визначення у казці рис романтизму.

* Визначення основного конфлікту твору.

Слово вчителя

Герої Гофмана живуть у двох світах : реальному та ідеальному, в якому буденність переплітається з нестримною фантазією, потворність із високим та прекрасним. Саме за допомогою жанру казки письменник зумів відтворити прозаїчні, а часом і жорстокі реалії тогочасного життя.

ІУ Підбиття підсумків

- Як у повісті поєднані два плани оповіді : реальний та фантастичний?

- Чому " Крихітка Цахес... ", за висловом автора, - " книжка, придатна для людей, які сприймають усе всерйоз і урочисто "?

- Ким є Цахес насправді - пасивним виконавцем чужої волі чи активним носієм зла ? Кого можна назвати Цахесом у наш час ?

- У чому небезпека цахесів для суспільства ?

- Чим актуальний твір Гофмана для сучасного читача ?

- Що робить людину красивою ? Чи завжди вродлива зовнішність співпадає із внутрішньою сутністю людини ?

Оцінювання учнів, мотивація оцінок.

У Домашнє завдання

Написати твір- мініатюру "Яка краса врятує світ?"; вказати алегоричне значення образів твору.

Схожі:

«Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця...
«Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера – основний конфлікт твору
Тема : Е. Т. А Гофман багатогранний митець романтик. "Крихітка Цахес...

Амадей Гофман "Крихітка Цахес, на призвисько Циннобер"
Мати Цаехаса, фрау Ліза, прокинувшись, помітила дивні зміни, які відбулись з її сином
План Основні етапи та загальна характеристика романтизму в Німеччині....
Е. Т. А. Гофман як видатний німецький письменник-романтик. Тема мистецтва і образ художника – центральні в творчості Гофмана. Поділ...
Львів-Паркет Основний напрям нашої діяльності продаж продукції на...
Основний напрям нашої діяльності продаж продукції на ринку паркету та масивної дошки. Головне завдання підприємства задоволення високого...
Тема: Література українського романтизму. Поети-романтики
Тема: Література українського романтизму. Поети-романтики. Є. Глібов «Українська мелодія», М. Костомаров, „Соловейко”, М. Петренко,...
Реферат Побутове
Тема. Риторика. Виражальні засоби риторики: епітет, порівняння, метафора, протиставлення, парадокс
Тема. Перемога
Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі...
Урок № Тема: Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями...
Феєрії, розвивати в учнів творчу уяву, вміння роботи з текстом, вміння визначати підтекст художнього твору, вміння дискутувати, аргументувати...
Конфлікт і способи його вирішення
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка