Григорія Сковороди "ПОГОДЖЕНО"


Скачати 187.64 Kb.
Назва Григорія Сковороди "ПОГОДЖЕНО"
Дата 19.03.2013
Розмір 187.64 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Міністерство освіти і науки України

Переяслав-Хмельницький державний педагогічний

Університет імені Григорія Сковороди

"ПОГОДЖЕНО"

Проректор з навчальної та

виховної роботи

______ професор Л.О.Калмикова

РОБОЧА ПРОГРАМА

з курсу “Методика викладання історичних дисциплін у ВНЗ”

для спеціальності 8.010103 – історія

факультет підготовки вчителів історії

кафедра історії та культури України

курс VІ – магістратура

семестр І

обсяг лекційних занять 24 год.

обсяг практичних занять 12 год.

обсяг семінарських занять

обсяг лабораторних занять

обсяг самостійної роботи 18 год.

Всього годин 54.

Залік - І
Робоча програма складена на основі: Блуда А.А. Практична підготовка вчителя історії в пед. навч. закладах України: Етапи і особливості.—К., 2000; Навчальний процес у вищій пед. школі : Навч. посіб. За ред. О.Г.Мороза.—К., 2001
Робоча програма обговорена та затверджена на засіданні кафедри історії та культури України факультету підготовки вчителів історії 30 серпня 2002 р.
Завідувач кафедри ________проф. В.П.Коцур

  1. Мета і завдання дисципліни, її місце у навчальному процесі

Програма курсу "методика викладання історії у вищій школі" у відповідності до концепції реформування вищої освіти, відображеній в Державній національній програмі "Освіта" – Україна ХХ ст. та в законі України "Про освіту". Основну увагу спрямовано на забезпечення фундаментальної наукової та практичної методичної підготовки спеціалістів-істориків магістерського освітнього кваліфікаційного рівня у вищих закладах освіти 3-4 рівня акредитації. В програмі розкривається предмет методики викладання історії у вищій школі, процес навчання історії і його закономірності, предмети, методи і форми організації навчального процесу, науково-педагогічної діяльності викладачів та навчальної діяльності студентів, їх взаємозв'язок і взаємовплив, етапи становлення науково-педагогічного працівника як творця навчального процесу. Програму розраховано на 108 годин. Визначальним аспектом методики вивчення курсу є особистість студента з її проблемами та інтересами. Індивідуальними здібностями, базовими знаннями, рівнем сформованості вмінь тощо. Провідним методом організації навчання є колективна проблемно-діалогічна діяльність студентів: навчальний диспут. Дискусія, евристична бесіда, рольова гра.

1. Задачі, предмет і функції методики викладання історії у вищих навчальних закладах ІІІ і ІV рівнів акредитації.

Постановка проблеми. Предмет методики, наукове визначення мети, задач вивчення історії , визначення змісту і структури нормативних історичних курсів в вищих навчальних закладах різних акредитацій. Навчальна діяльність студентів і педагогічна діяльність викладачів історії і правознавства, наслідки навчання. Основні шляхи вивчення процесу навчання історії , наслідки навчання. Основні шляхи вивчення процесу навчання історії . Методична наука і майстерність викладача. Зв'язок методики з іншими науками. Державна національна програма "Освіта" – Україна у ХХІ столітті про стратегічні завдання реформування вищої освіти.

2. Концепція історичної освіти у вищій школі.

Здобутки і недоліки в реформуванні змісту історичної освіти у вузах

України. Проблеми, які зумовлюють необхідність розробки концепції історичної освіти у вищій школі. Принципи реалізації концепції, структура історичних знань студентів. Неповні риси історичної освіти. Принципи побудови навчального плану історичних факультетів.

3. Процес навчання історії та українознавство і його закономірності.

Постановка питання. Навчання, як один з видів суспільної діяльності, викладання і навчання – основні елементи навчального процесу. Єдність змістовної і процесуальної сторін навчання. Психологічні основи навчання історії . Структурні елементи процесу навчання і зв'язок між ними. Закономірність і логіка навчального процесу.
ПРОГРАМА КУРСУ:

"Методика викладання історії у

вищих навчальних закладах "
Вступ (2 год.) Предмет і завдання курсу. Визначення змісту і структури нормативних історичних курсів у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації. Зв'язок курсу з іншими науками. Державна національна програма реформування вищої освіти.
Тема 1. (4 год.). Концепція історичної освіти у вищій школі.

Концепція історичної освіти у вищій школі. Основні принципи її реалізації. Здобутки і недоліки в реформуванні змісту історичної освіти у вузах України. Основні риси історичної освіти. Структура історичних знань студентів. Принципи побудови навчального плану історичних факультетів.
Тема 2. (4 год.). Процес навчання історії та його закономірності.

Навчання як один з видів суспільної діяльності. Викладання і навчання – основні елементи навчального процесу. Єдність змістовної і процесуальної сторін навчання. Закономірності і логіка навчального процесу. Структурні елементи процесу навчання і зв'язок між ними. Психологічні основи навчання історії.
Тема 3. (6 год.) Закономірності, принципи і правила навчання історії у вищій школі. Співвідношення закономірностей, принципів і правил. Система принципів і їхній взаємозв'язок. Система правил. Творчий характер їх застосування.
Тема 4. (4 год.) Проблеми методів навчання історії у вищій школі.

Класифікація методів навчання суть і зміст методів навчання. Взаємозв'язок методів і рівнів засвоєння студентами змісту історичних курсів. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення студентів. Проблема оптимізації методів навчання історії.
Тема 5. (6 год.) Види і форми організації навчального процесу.

Види навчання, їх характеристика. Організаційні форми навчання та їх суспільність. Основні вимоги до лекцій, практичних занять, консультацій, самостійної роботи студентів. Організація наукової роботи студентів, навчальних і переддипломних практик. Перспективи розвитку видів і форм навчального процесу.
Тема 6. (6 год.). Засоби навчання історії.

Дидактичні функції засобів навчання. Умови ефективного застосування засобів навчання. Проблеми підручника з історії для вищих навчальних закладів. Види унаочнення, їх характеристика. Технічні засоби навчання. Проблеми комп'ютеризації навчального процесу з історії.
Тема 7. (6 год.). Діагностика навчання історії.

Діагностика попередньої підготовки студентів. Поточний тематичний і підсумковий контроль, вимоги до організації і методики проведення іспитів та заліків. Проблеми оцінювання успішності і розвитку студентів. Тестовий і комп'ютерний контроль.
Тема 8. (6 год.). Організація навчального процесу, як творча діяльність викладача історії і правознавства.

Співвідношення наукової і педагогічної діяльності. Джерела науково-педагогічної творчості і сфери її застосування. Становлення науково-педагогічного працівника, як творця процесу вивчення історії . Атестація науково-педагогічних кадрів з історії. Професіограма викладача історії.
ТЕМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ


п/п

Теми практичних занять

Кількість годин

1.

Предмет і завдання курсу

2

2.

Закономірності, принципи і правила навчання історії у вищій школі

2

3.

Проблеми методів навчання історії у вищій школі

2

4.

Види і форми організації навчального процесу

2

5.

Основні вимоги до лекцій у ВНЗ

2

6.

Підготовка і проведення практичного заняття у ВНЗ

2

7.

Організація самостійної роботи студентів

2

8.

Організація наукової роботи студентів

2

9.

Засоби навчання історії у ВНЗ

2

10.

Проблеми підручників з історії для ВНЗ

2

11.

Використання наочності у навчальному процесі ТЗН

2

12.

Комп'ютеризація навчального процесу з історії

2

13.

Система контролю в організації навчального процесу з історії

2

14.

Організація і методика проведення іспитів та заліків у ВНЗ

2

15.

Науково-педагогічна творчість викладача історії

2

16.

Атестація науково-педагогічних кадрів з історії

2


ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ

Тема 1. Предмет і завдання курсу.

  1. Визначення змісту і структури нормативних історичних курсів у ВНЗ різних рівнів акредитації.

  2. Зв'язок курсу з іншими науками.

  3. Державна національна програма реформування вищої освіти.


Тема 2. Концепція історичної освіти у вищій школі.

  1. Основні принципи реалізації концепції історичної освіти у вищій школі.

  2. Здобутки і недоліки в реформуванні змісту історичної освіти в вузах України.

  3. Основні риси історичної освіти.

  4. Структура історичних знань студентів.


Тема 3. Процес навчання історії та його закономірності.

  1. Навчання як один з видів суспільної діяльності.

  2. Викладання і навчання – основні елементи навчального процесу.

  3. Закономірності і логіка навчального процесу.

  4. Структурні елементи процесу навчання і зв'язок між ними.


Тема 4. Закономірності, принципи і правила навчання історії у вищій школі.

  1. Співвідношення закономірностей, принципів і правил.

  2. Система принципів і їхній взаємозв'язок.

  3. Система правил, творчий характер їх застосування.


Тема 5. Проблеми методів навчання історії у вищій школі.

  1. Класифікація методів навчання.

  2. Суть і зміст методів навчання.

  3. Взаємозв'язок методів і рівнів засвоєння студентами змісту історичних та правознавчих курсів.


Тема 6. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення студентів. Проблема оптимізації методів навчання історії .

  1. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення студентів.

  2. Проблема оптимізації методів навчання історії .


Тема 7. Види і форми організації навчального процесу.

  1. Види навчання, їх характеристика.

  2. Організаційні форми навчання та їх суспільність.

  3. Основні вимоги до лекцій практичних занять, консультацій, самостійної роботи студентів.

  4. Організація наукової роботи студентів, навчальних і переддипломних практик.

  5. Перспективи розвитку видів і форм навчального процесу.


Тема 8. Основні вимоги до лекцій у ВНЗ.

  1. Лекція – як один з основних видів навчальних занять у вищій школі.

  2. Обсяг і методика курсу лекцій.

  3. Лекційні потоки.

  4. Вимоги до лектора ВНЗ.

  5. Права й обов'язки лектора щодо читання курсу лекцій.


Тема 9. Підготовка і проведення практичного заняття у ВНЗ.

  1. Дидактична мета практичного заняття.

  2. Підготовка викладача до проведення практичного заняття.

  3. Семінар, спецсемінар.

  4. Оцінювання участі студентів у практичних та семінарських заняттях.


Тема 10. Організація самостійної роботи студентів.

  1. Роль і місце самостійної роботи у засвоєнні студентом навчального матеріалу.

  2. Співвідношення обсягів аудиторних занять і самостійної роботи студентів.

  3. Забезпечення самостійної роботи студентів навчально-методичними засобами.

  4. Роль викладача в організації самостійної роботи студента.


Тема 11. Організація наукової роботи студентів.

  1. Роль і місце наукової роботи в системі навчальної діяльності студента.

  2. Матеріально-методичне забезпечення наукової діяльності студентів.

  3. Студентське наукове товариство.

  4. Керівництво курсовими, дипломними роботами.


Тема 12. Засоби навчання історії у ВНЗ.

  1. Дидактичні функції засобів навчання.

  2. Умови ефективного застосування засобів навчання.

  3. Види унаочнення. Технічні засоби навчання.

  4. Проблеми комп'ютеризації навчального процесу.


Тема 13. Система контролю в організації навчального процесу з історії .

  1. Поточний тематичний контроль.

  2. Проблеми оцінювання успішності і розвитку студентів.

  3. Тестовий і комп'ютерний контроль.


Тема 14. Організація і методика проведення іспитів та заліків у ВНЗ.

  1. Загальна характеристика форм контролю знань студентів у ВНЗ.

  2. Організація і методика проведення заліку.

  3. Організація і методика проведення диференційованого заліку.

  4. Організація і методика проведення семестрових екзаменів з історії у ВНЗ.


Тема 15. Науково-педагогічна творчість викладача історії .

  1. Співвідношення наукової і педагогічної діяльності.

  2. Джерела науково-педагогічної творчості й сфери її застосування.

  3. Становлення науково-педагогічних кадрів з історії .


Тема 16. Атестація науково-педагогічних кадрів з історії .

  1. Форма атестації науково-педагогічного працівника.

  2. Професіограма викладача історії .

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

З МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ У ВНЗ


  1. Планування навчальної роботи з історії.

  2. Лекція як основна форма передачі знань студентам.

  3. Вимоги до читання лекції з історії.

  4. Майстерність читання лекції.

  5. Методика проведення практичних занять.

  6. Методика проведення колоквіуму.

  7. Методика проведення "круглого столу".

  8. Методика проведення прес-конференції.

  9. Спецкурс, завдання, організація і методика читання студентам спецкурсу з історії.

  10. Спецсемінар. Завдання, організація і методика спецсемінару з історії.

  11. Участь студентів у спецсемінарі та роль викладача як керівника спецсемінару.

  12. Курсова робота з історії. Підготовка та захист курсової роботи.

  13. Контрольні роботи для студентів заочників.

  14. Дипломна робота. Методика підготовки та захисту дипломних робіт з історії .

  15. Дисертаційна робота. Методика підготовки дисертаційної роботи з історії .

  16. Організація навчальної та переддипломної практики.

  17. Робота з ТЗН.

  18. Підготовка тестів для проведення тематичного контролю з історії.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Алексєк А.М. Педагогіка вищої освіти України. – К., 1999.

  2. Архангельский С.И. Учебный процес в высшей школе, его закономерные основы и методы. – М., 1980.

  3. Державна національна програма "Освіта". Україна ХХІ століття. – К., 1994.

  4. Закон України "Про загальну середню освіту" // Освіта України, 1999. - №25.

  5. Закон України "Про освіту". – К., 1996.

  6. Концепція безперервної історичної освіти. Проект під загальною редакцією С.Кульчицького. – К., 1995.

  7. Подласый И.П. Педагогика. Новый курс в 2-х книгах. – М., 1999.

  8. Резнт О. Криза сучасної історичної науки: Методичний і джерелознавчий аспект // Історія України, 1999. - №3.

  9. Державна національна програма "Освіта" (Україна ХХІ століття). – К., 1994.

  10. Аванесов В.С. Основы научной организации и педагогического контроля в высшей школе. – М., 1990.

  11. Дьяченко В.К. Организационная структура учебного процесса и ее развитие. – М., 1989.

  12. Кобиляцький І.І. Методи навчально-виховної роботи у вищій школі: Монографія. – Львів, 1970.

  13. Казаков В.А. Самостоятельная работа студентов: Учебное пособие. – К.: УМК ВО, 1989.

  14. Одерій Л.П. Основи системи контролю якості навчання: Навч. посібник. – К.: ІСДО, 1995.

  15. Болюбаш Я.Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти. – К.: ВВП "Компас". 1997.


Анотація


до робочої програми з курсу

“ Методика викладання історії у ВНЗ ”

Відповідно до навчального плану історичного факультету курс “Методика викладання історії та українознавства” читається на 6 курсі (І семестр). Всього на даний спецкурс виділяється 108 години, з них 40 годин—лекцій, 32—практичних занять, 36—індивідуальної роботи.


Програму курсу розроблено кафедрою “Історії та культури України” і затверджено Вченою Радою Переяслав-Хмельницького ДПІ ім.. Г. С. Сковороди “___”_______________2001 року, протокол № ____________

Програма курсу «Методика викладання історії у ВНЗ" складена у відповідності до концепції реформування вищої освіти, відображеній в Державній національній програмі «Освіта» - Україна ХХ століття та в Законі України «Про освіту». Основну увагу спрямовано на забезпечення фундаментальної наукової та практичної методичної підготовки спеціалістів-істориків магістерського освітньо-кваліфікаційного рівня у вищих закладах освіти третього і четвертого рівнів акредитації. В програмі розкривається предмет методики викладання історії у вищій школі, процес навчання історії і його закономірності, предмети методи і форми організації навчального процесу, науково-педагогічної діяльності викладачів та навчальної діяльності студентів, їх взаємозв'язок і взаємовплив, етапи становлення науково-педагогічного працівника як творця навчального процесу. Програму розраховано на 108 годин. Визначальним аспектом методики вивчення курсу є особистість студента з її потребами та інтересами, індивідуальними здібностями, базовими знаннями, рівнем сформованості вмінь тощо. Провідним методом організації навчання є колективна проблемно-діалогічна діяльність студентів: навчальний диспут, дискусія, евристична бесіда, рольова гра.

Вивчення курсу дасть змогу поглибити професійні знання студентів



Форма контролю—залік

Питання до заліку з курсу

“Методика викладання історії у ВНЗ ”





  1. Історія вищої педагогічної освіти України. Її етапи.

  2. Реформа вищої школи—джерело як її успіхів, так і значного відставання від сучасних вимог.

  3. Характер кваліфікаційних вимог до сучасного спеціаліста, його ознаки.

  4. Перебудова концептуально-методологічної основи і організаційно-навчального процесу.

  5. Урок як форма по М.І.Махмутову.

  6. Значення освіти, проблеми і методи її викладання.

  7. Професійні вимоги до викладача і до вищої школи як складової професійно-освітньої системи.

  8. Мета професійної підготовки викладача, проблема оволодіння педагогічними технологіями науки (Н.Д.Хмель, В.І.Луговий).

  9. Місце і роль педагогічної рефлексії в формуванні готовності студентів до професійної діяльності.

  10. Формування творчого потенціалу педагога в умовах вузівської професійної підготовки (Н.В.Кічу, С.О.Сисоєва).

  11. Основні завдання нової технології навчального процесу.

  12. Лекція як основне джерело передачі знань слухачам.

  13. Структура і методи викладання лекції.

  14. Семінарське заняття як форма навчального процесу у ВНЗ.

  15. Форми підготовки проведення семінарів.

  16. Лабораторні та самостійні роботи. Форми проведення.

  17. Основна дидактична мета лекції, методика лекційного викладання.

  18. Педагогічна практика у вищій школі, її призначення.

  19. Риси науково-педагогічного мислення за Л.Ф.Спірним.

  20. Формування і вдосконалення вмінь педагогічної діяльності у процесі самостійної педагогічної діяльності.

  21. Функції педагогічної практики на випускному курсі як етап професійно-педагогічної підготовки викладача.

  22. Інноваційні підходи при викладанні історії України.

  23. Традиційне навчання в системі інновацій.

  24. Десять версій модульного навчання.

  25. Структура і напрям навчально-виховного процесу.

  26. Визначення змісту і структури нормативних історичних кусів у ВНЗ 3-4 рівня акредитації.

  27. Державна національна програма реформування вищої освіти.

  28. Здобутки і недоліки у реформуванні змісту історичної освіти у вузах України.

  29. Система принципів і їхній зв”язок.

  30. Система правил, творчий характер їх застосування.

  31. Взаємозв”язок методів і рівнів засвоєння студентами змісту історичних курсів.

  32. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення у студентів.

  33. Проблема оптимізації методів навчання історичної науки.

  34. Основні вимоги до лекцій, практичних занять консультацій, самостійної роботи студентів.

  35. Організація наукової роботи студентів, навчальних і переддипломних практик.

  36. Дидактична мета практичного заняття.

  37. Роль і місце самостійної роботи у засвоєнні студентом навчального процесу.

  38. Роль викладача в організації самостійної роботи студента.

  39. Забезпечення самостійної роботи студентів навчально-методичними засобами.

  40. Роль і місце наукової роботи в системі навчальної діяльності студента.

  41. Студентське наукове товариство.

  42. Умови ефективного застосування засобів навчання.

  43. Проблеми комп”ютерізації навчального процесу.

  44. Співвідношення обсягів аудиторних занять і самостійної роботи студентів.

  45. Семінар, спецсемінар.

  46. Оцінювання участі студентів у практичних та семінарських заняттях.

  47. Технічні засоби навчання.

  48. Поточний тематичний контроль.

  49. Тестовий комп’ютерний контроль.

  50. Загальна характеристика форм контроль студентів у ВНЗ.

  51. Організація і методика проведення диференційованого заліку.

  52. Співвідношення наукової педагогічної діяльності.

  53. Джерела науково-педагогічної діяльності.

  54. Становлення науково-педагогічних кадрів з історії.

  55. Форма атестації науково-педагогічного керівника.

  56. Професіограма викладача історії.

  57. Навчання як оди з видів суспільної діяльності.

  58. Закономірності і логіка навчального процесу.

  59. Контрольні роботи для студентів-заочників.

  60. Методика проведення колоквіуму.

Комплексні контрольні роботи

з курсу “Методика викладання історії у ВНЗ ”



варіант 1

  1. Історія вищої педагогічної освіти України. Її етапи.

  2. Реформа вищої школи—джерело як її успіхів, так і значного відставання від сучасних вимог.

  3. Характер кваліфікаційних вимог до сучасного спеціаліста, його ознаки.


варіант 2

  1. Перебудова концептуально-методологічної основи і організаційно-навчального процесу.

  2. Урок як форма по М.І.Махмутову.

  3. Значення освіти, проблеми і методи її викладання.


варіант 3

  1. Професійні вимоги до викладача і до вищої школи як складової професійно-освітньої системи.

  2. Мета професійної підготовки викладача, проблема оволодіння педагогічними технологіями науки (Н.Д.Хмель, В.І.Луговий).

  3. Місце і роль педагогічної рефлексії в формуванні готовності студентів до професійної діяльності.


варіант 4

  1. Формування творчого потенціалу педагога в умовах вузівської професійної підготовки (Н.В.Кічу, С.О.Сисоєва).

  2. Основні завдання нової технології навчального процесу.

  3. Лекція як основне джерело передачі знань слухачам.


варіант 5

  1. Структура і методи викладання лекції.

  2. Семінарське заняття як форма навчального процесу у ВНЗ.

  3. Форми підготовки проведення семінарів.


варіант 6

  1. Лабораторні та самостійні роботи. Форми проведення.

  2. Основна дидактична мета лекції, методика лекційного викладання.

  3. Педагогічна практика у вищій школі, її призначення.


варіант 7

  1. Риси науково-педагогічного мислення за Л.Ф.Спірним.

  2. Формування і вдосконалення вмінь педагогічної діяльності у процесі самостійної педагогічної діяльності.

  3. Функції педагогічної практики на випускному курсі як етап професійно-педагогічної підготовки викладача.


варіант 8

  1. Інноваційні підходи при викладанні історії України.

  2. Традиційне навчання в системі інновацій.

  3. Десять версій модульного навчання.


варіант 9

  1. Структура і напрям навчально-виховного процесу.

  2. Визначення змісту і структури нормативних історичних кусів у ВНЗ 3-4 рівня акредитації.

  3. Державна національна програма реформування вищої освіти.


варіант 10

  1. Здобутки і недоліки у реформуванні змісту історичної освіти у вузах України.

  2. Система принципів і їхній зв”язок.

  3. Система правил, творчий характер їх застосування.


варіант 11

  1. Взаємозв”язок методів і рівнів засвоєння студентами змісту історичних курсів.

  2. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення у студентів.

  3. Проблема оптимізації методів навчання історичної науки.


варіант 12

  1. Основні вимоги до лекцій, практичних занять консультацій, самостійної роботи студентів.

  2. Організація наукової роботи студентів, навчальних і переддипломних практик.

  3. Дидактична мета практичного заняття.


варіант 13

  1. Роль і місце самостійної роботи у засвоєнні студентом навчального процесу.

  2. Роль викладача в організації самостійної роботи студента.

  3. Забезпечення самостійної роботи студентів навчально-методичними засобами.


варіант 14

  1. Роль і місце наукової роботи в системі навчальної діяльності студента.

  2. Студентське наукове товариство.

  3. Умови ефективного застосування засобів навчання.


варіант 15

  1. Професіограма викладача історії.

  2. Навчання як оди з видів суспільної діяльності.

  3. Закономірності і логіка навчального процесу.

Схожі:

Григорія Сковороди "ПОГОДЖЕНО"
Переяслав-Хмельницький державний педагогічний Університет імені Григорія Сковороди
ДВНЗ «ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ»
Тичній конференції «Актуальні проблеми нумізматики в системі спеціальних галузей історичної науки», яка відбудеться 6-8 червня 2013...
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК
ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ
1. Предмет і метод економіки освіти
ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ
А. В. Опольська Соціальний аспект діяльності керівника закладу освіти
ДВНЗ«Переяслав – Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
Фонетика як розділ мовознавства про звукову систему мови
ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
«Комітет дослідження історії та сучасності»
Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
«Комітет дослідження історії та сучасності»
Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
“Погоджено” “Погоджено” “Погоджено” “Затверджую”
Начальник управління Федерація профспілок Волинська обласна Начальник територіального
Погоджено Санітарний лікар з ГДіП ПОГОДЖЕНО. ЗАТВЕРДЖУЮ Голова ПК...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка